skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
22:23:17
06.12.2013
06.12.2013

Eidy
Tak co tady? Zase to nějak spí.
08:02:41
18.08.2013
18.08.2013

Shader
-> Eidy: Ještě před samotným skládáním auta, budeme nejdřív lakovat. Ale už to nabralo ten správný směr 

19:37:03
17.08.2013
17.08.2013

Eidy
No paráda. Že by se tu schylovalo ke skládání auta? Konečně?
21:17:19
05.08.2013
05.08.2013

Shader
Chlapi... shnámím nové M-kové hrnce, neví někdo o něčem, případně o někom kdo prodává? Dík.
15:17:22
17.06.2013
17.06.2013

Shader
-> Eidy: Ono se děje pořád, ale velice, velice pomalu
. Snad to teď už půjde jedna radost... 
. Snad to teď už půjde jedna radost... 
22:29:00
16.06.2013
16.06.2013

Eidy
-> Shader: Takže se tu začne zase něco dít? Chtělo by to. 

22:19:48
16.06.2013
16.06.2013

castrol
-> Shader: hadam to dopadne podla predstav a sklamanie sa nedostavi 

22:16:50
16.06.2013
16.06.2013

Shader
-> castrol: To jo, snažím se to popohánět co to jde, ale čas hraje proti mně!
Jo na lak se taky těším, ale zároveň mám strach aby vše bylo tak jak má.
Jo na lak se taky těším, ale zároveň mám strach aby vše bylo tak jak má.
21:20:26
16.06.2013
16.06.2013

castrol
-> Shader: no to nema ale cloveka to aspon pohana dopredu
a na lak sa tesim 
a na lak sa tesim 
21:14:28
16.06.2013
16.06.2013

Shader
-> castrol: Jo a né jednou... teď vím, že něco takového plánovat nemá stejně smysl
. Nicméně by mělo být letos auto v laku 
. Nicméně by mělo být letos auto v laku 
21:08:54
16.06.2013
16.06.2013

castrol
-> Shader: plan dokoncenia si si nakedy dal ?
21:04:16
01.04.2013
01.04.2013

michal.tuareg
Shader :No jo, na té jedné fotce je to vidět. To mě netrklo, na svém autě jsem jí neměl a tak mi to nedocvaklo 

15:22:32
01.04.2013
01.04.2013

Shader
-> michal.tuareg: Ahoj... důvod je jednoduchý. Když jsem to z tvé napravy nahodil na tu svou, tak byl třmen, respektive šroub ruční brzdy téměř na dotek s pružinou. Pří sjíždění destiček by pak došlo k tomu, že by se třmen vysunul v podstatě dovnitř pružiny. Takže jsem zvolil kotouč s menší výškou "klobouku" a pro jsitotu ještě vypodložil kotouč o 5mm. Tím jsem třmen dostal víc ven od pružiny 

13:48:01
01.04.2013
01.04.2013

michal.tuareg
ahoj,
mám dotaz : proč nepoužiješ kotouče na které je to udělané ? je to kvůli zástavbě ?
díky.
Michal
mám dotaz : proč nepoužiješ kotouče na které je to udělané ? je to kvůli zástavbě ?
díky.
Michal
19:30:00
14.03.2013
14.03.2013

Shader
-> Norton: Věřím v to, pracuje se na tom

18:19:24
14.03.2013
14.03.2013

Norton
-> Shader: ej ej mno pekne ale neboj vsetko zvladnes a bude to ako ohen :O)
15:28:34
14.03.2013
14.03.2013

Eidy
-> Shader: Výztuhy jsou ok.

14:46:18
14.03.2013
14.03.2013

Shader
-> Tuner#2: jj, já právě taky né

13:02:28
14.03.2013
14.03.2013

Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 13.03.13 21:14:36: Buď v klidu na posledních dvou fotkách nic obráceně nevidím 

21:14:36
13.03.2013
13.03.2013

Shader
-> onba: Obráceně??
Škoda130GLj



