skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
01:09:16
13.01.2011
13.01.2011
Petr Urban
-> Shader: Já bych se přopojil se stejnou otázkou jako libor-nem. PRosím přeposli mi co jsi mu psal i mě do zpráv. Taky už sem se doma snažil dělat kanály, ale i zvětšovat. Ty jsi jen leštil nebo jaký je průměr nyní ? Možná by mi pomohlo i nějaké foto nářadí pro inspiraci email v id, budu vděčen. Chválím auto i provedení oprav/úprav. Velice pěkná práce !
12:25:16
02.01.2011
02.01.2011
Shader
Chlapi vložky, písty na prodej... vic tady skoda-virt.cz/cz/.../1412
39-prodam-vlozky-pisty-cep
y-krouzky-s130
14:24:17
24.12.2010
24.12.2010
Shader
-> libor-nem: Pokud se nemýlím, tak jsem ti na tuto otázku už odpovídal... tak se mrkni do zpráv
21:40:30
23.12.2010
23.12.2010
libor-nem
jak si dokázal takhle vičistit ty kanály?
13:23:05
13.12.2010
13.12.2010
Kurier Grobar
-> Shader: jj toto nahrorsie ze ono sa strasne chce robit ale ta zima to niekedy fakt nedovoli ja som bol vcera len dat dole kapotu a mi prsty odmrzly ja to mam v sope cize aka teplota vonku taka aj v sope ale hlavne ze nato nesnezi a je to v suchu prikrite
12:39:15
12.12.2010
12.12.2010
Shader
-> Kurier Grobar: Jo dík... uvidíme no, je na to m ještě práce jak na kostele . Teď přes zimu mám s autem utrum, nemám vytápěnou garáž...
12:31:18
12.12.2010
12.12.2010
Kurier Grobar
ejha pekna praca drzim palce aby sa podarila podla predstav :)
18:46:46
29.11.2010
29.11.2010
ondrej1
Pekne makáš Tie svetlá sú krásne
18:46:25
29.11.2010
29.11.2010
Arnold
-> Shader: ha ja nevedel jestli to plati ci co to je tak sry za mou nepozornost a to je slusna cena diky
18:43:46
29.11.2010
29.11.2010
Shader
-> Arnold: Kdyby ses pořádně podíval na tu palici, tak je na ní napsáno 300 Kč . Nechal jsem to snížit u jedné firmy tady u nás... firma LEXONA
18:27:40
29.11.2010
29.11.2010
Arnold
-> Shader: dobra prace proste radost tohle sledovat jen tak dale a co te stalo snizeni ty tykve?? a u koho??
20:47:33
23.11.2010
23.11.2010
Shader
-> Čokin: Dík... tak snažíme se no
19:57:14
21.11.2010
21.11.2010
Shader
-> libor-nem: Máš SZ
19:21:37
21.11.2010
21.11.2010
libor-nem
aho jak a čím prosimtě leštíš ty kanály?
16:55:30
15.11.2010
15.11.2010
Čokin
-> Shader: Pěkná práce, konečně zase někdo kdo to dělá pořádně od základu. Jen ty přední světla se mě osobně nelíbí, nějak mě tyhle věci už k těmto autům nesedí, origo je origo, ale proti gustu žádný .....
17:37:40
06.11.2010
06.11.2010
Shader
Chlapi, dík za vaše komenty... moc hezky se to čte .
11:16:41
06.11.2010
06.11.2010
MiroJ
ahoj , pozeram ze aj tebe to ide od ruky , pekna praca ako kolega povedal
21:31:15
01.11.2010
01.11.2010
peter13789
krásna práca
08:55:24
31.10.2010
31.10.2010
Zdenek Neubert
pěkná práce
00:26:07
31.10.2010
31.10.2010
Kurier Grobar
pekňe pekňe