skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
08:51:17
23.08.2010
23.08.2010
rsvancara
-> Shader: rozhodně pěkná práce (i když s něčím nesouhlasím)
22:05:17
22.08.2010
22.08.2010
ToMi
-> Shader: Pekný postup práce...nech sa darí.
21:58:37
22.08.2010
22.08.2010
Lubes - zrušená registrace
super :-)
21:53:19
22.08.2010
22.08.2010
Arnold
-> Shader: ty kraso to je dobra prace nechces mi taky udelat tu moji 105-ku??
20:26:40
22.08.2010
22.08.2010
MOLSO
super praca len čumím
18:42:44
08.08.2010
08.08.2010
Sp4rc0
Pěkná práce
21:12:12
06.08.2010
06.08.2010
Lubes - zrušená registrace
-> Shader: neni zač :-)...je to krása :-)
20:26:09
06.08.2010
06.08.2010
sikula
Hezký,hezký.. máš si styl:-)
20:11:39
06.08.2010
06.08.2010
Shader
-> Lubes: Dík
19:55:38
06.08.2010
06.08.2010
Lubes - zrušená registrace
Krásna stavba,takto by mali vyzerať vsetky opravy a upravy skodoviek :-).....držim palce a teším sa na finiš :-)
20:19:28
24.07.2010
24.07.2010
Shader
-> palinator: Makačka, makačka... neskutečný žrout času, ale věříme že to bude stát za to. No jo, ty C sloupky a okapničky
-> Sp4rc0: Dík
-> Sp4rc0: Dík
18:59:57
24.07.2010
24.07.2010
Sp4rc0
Bude to pěkný auto!
16:04:47
24.07.2010
24.07.2010
palinator
Makačka, makačka, co? Dám Tě do oblíbených, abych mohl pozorovat pokroky, věřím ve skvělý výsledek. Ale zavařený C-sloupky a okapničky - NE!
17:01:50
05.07.2010
05.07.2010
Shader
-> koate: Na obou stranách to vypadalo stejně a nezbývalo nic jiného, než vyrobit nové
16:47:02
05.07.2010
05.07.2010
koate
tyjo přesně si vybavuju jaksem asi před rokem vzal kovadlinu kus plechu a tydle výztuhy sem si vytvářel taky..pěkný
15:08:15
05.07.2010
05.07.2010
Shader
-> J3STER: Dík, jsem rád že se líbi. No jo, ty okapničky a C sloupky jsou poměrně častým tématem jestli zavařit nebo ne, ale je to otázka v kusu. Jak se říka, 100 lidi 100 chuti.
19:50:27
04.07.2010
04.07.2010
J3STER
-> Shader: Líbí se mi jak pokračuješ, akorát nejsem přítelem zavařování okapniček a odvětrání C sloupků.
17:19:37
04.07.2010
04.07.2010
Shader
-> Placko: Jo dík... nj já už se taky těším až to bude poskládané . Je s tím hodně práce
17:13:55
04.07.2010
04.07.2010
Placko
veľmi pekne pokračuješ pekná práca ...tešim sa až to bude v kupe nech sa darí aj nadalej