skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto je původem Škoda 105L r.v. 1987. Já jsem majitelem od r. 2001. V roce 2003 proběhla přestavba na S130 s motorem 781.136. V roce 2007 oprava karoserie a při té příležitosti nový motor (fabia v bloku 781.136). Původní bílou barvu nahradila modrá.
Karoserie:
-nový lak - modrá dynamik (4590)
-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy
-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL
-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)
-kryty klik z FAV
-4-očko + maska
-prodloužení střechy s brzdovým světlem
-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT
-podvozek ošetřen HB BODY 932
-dutiny HB BODY 900
-bílé kryty předních a bočních blinkrů
-zadní světla červenobílé
-ostřikovače FAB
-motorek stěračů z FEL
-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače
-střešní okno
-elektrické otvíraní předního a zadního kufru
-plynové vzpěry na předním a zadním kufru
-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost
-čelní sklo s modrým pruhem
-centrální zamykání
-alarm
-vzpěra mezi předními tlumiči
-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií
-přední plastové podběhy
Podvozek:
-Přední náprava:
- vyztužená dle L/A
- stabilizátor průměr 18mm
- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru
- L/A pružiny délka (délka 260mm)
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- kotouče s vnitřním chlazením
- náboje s roztečí 4x100 a 4x108
- strmější hřebenové řízení 2,8 ot
- ošetřeno HB BODY 932
-Zadní náprava:
- vyztužená dle L/A
- zesílené úchyty šikmých ramen
- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- brzdové válečky 22mm
- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben
- ošetřeno HB BODY 932
-brzdový posilovač z FEL
-HBV 22 mm
-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14
Motor:
-blok 781.136
-klika, vložky, písty, ojnice FAB
-vačka motorexcel 265/257
-hlava FAB
- zvětšené kanály 28mm
- úprava sedel ventilu
- úprava spalovacího prostoru
- snížena na kompresní poměr 10,6
-převařené saní FAV, slícované s hlavou
-expanzní nádržka OCT
-hliníková olejová vana
-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40
-přertyskovaný karburátor LEKR
-zapojené vyhřívání sání
-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen
-odlehčený setrvák FEL 1.3
-přítlačnák FEL 1.6
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-přítlačný talíř SACHS
-bezkontaktní rozdělovač pro 136X
-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20
-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí
-alternátor 70A
-rychloběžný startér FEL
-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně
-uložení motoru na silentblocích FAV
Převodovka:
- 5q - stálý převod 4,22
- I 3,80 série 5°
- II 2,12 série 5°
- III 1,41 série 5°
- IV 0,96 série 4°
- V 0,74 sixta
-tvrdý silentblok převodovky
-převodový olej Castrol 75W/90
-železný kloub řazení
-úprava těsnění hokejky
-úprava těsnění náhonu rychloměru
Interiér:
-ošetřeno HB BODY 910 + lak
-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)
-lucasy z FEL
-cyklovač stěračů FEL
-ovládaní topení z FAV
- přerušovač blikačů FEL
-loketní opěrka
-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)
-vzadu boční stropní světla z OCT
-stropní madla FEL
-přední a zadní sedačky FEL
-přední a zadní pásy FEL
-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)
-zámek řadící páky ( čertlock :-) )
-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))
-upravené teplovody topení
- přístrojový štít
- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce
- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)
- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)
- modré podsvícení
- nerezové obroučky (phexsys)
- LEDky místo žárovek
- zabudováno cyklotacho
- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)
- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně
- kontrolka parkovací brzdy
Karoserie:
-nový lak - modrá dynamik (4590)
-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy
-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL
-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)
-kryty klik z FAV
-4-očko + maska
-prodloužení střechy s brzdovým světlem
-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT
-podvozek ošetřen HB BODY 932
-dutiny HB BODY 900
-bílé kryty předních a bočních blinkrů
-zadní světla červenobílé
-ostřikovače FAB
-motorek stěračů z FEL
-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače
-střešní okno
-elektrické otvíraní předního a zadního kufru
-plynové vzpěry na předním a zadním kufru
-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost
-čelní sklo s modrým pruhem
-centrální zamykání
-alarm
-vzpěra mezi předními tlumiči
-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií
-přední plastové podběhy
Podvozek:
-Přední náprava:
- vyztužená dle L/A
- stabilizátor průměr 18mm
- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru
- L/A pružiny délka (délka 260mm)
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- kotouče s vnitřním chlazením
- náboje s roztečí 4x100 a 4x108
- strmější hřebenové řízení 2,8 ot
- ošetřeno HB BODY 932
-Zadní náprava:
- vyztužená dle L/A
- zesílené úchyty šikmých ramen
- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- brzdové válečky 22mm
- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben
- ošetřeno HB BODY 932
-brzdový posilovač z FEL
-HBV 22 mm
-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14
Motor:
-blok 781.136
-klika, vložky, písty, ojnice FAB
-vačka motorexcel 265/257
-hlava FAB
- zvětšené kanály 28mm
- úprava sedel ventilu
- úprava spalovacího prostoru
- snížena na kompresní poměr 10,6
-převařené saní FAV, slícované s hlavou
-expanzní nádržka OCT
-hliníková olejová vana
-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40
-přertyskovaný karburátor LEKR
-zapojené vyhřívání sání
-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen
-odlehčený setrvák FEL 1.3
-přítlačnák FEL 1.6
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-přítlačný talíř SACHS
-bezkontaktní rozdělovač pro 136X
-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20
-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí
-alternátor 70A
-rychloběžný startér FEL
-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně
-uložení motoru na silentblocích FAV
Převodovka:
- 5q - stálý převod 4,22
- I 3,80 série 5°
- II 2,12 série 5°
- III 1,41 série 5°
- IV 0,96 série 4°
- V 0,74 sixta
-tvrdý silentblok převodovky
-převodový olej Castrol 75W/90
-železný kloub řazení
-úprava těsnění hokejky
-úprava těsnění náhonu rychloměru
Interiér:
-ošetřeno HB BODY 910 + lak
-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)
-lucasy z FEL
-cyklovač stěračů FEL
-ovládaní topení z FAV
- přerušovač blikačů FEL
-loketní opěrka
-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)
-vzadu boční stropní světla z OCT
-stropní madla FEL
-přední a zadní sedačky FEL
-přední a zadní pásy FEL
-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)
-zámek řadící páky ( čertlock :-) )
-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))
-upravené teplovody topení
- přístrojový štít
- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce
- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)
- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)
- modré podsvícení
- nerezové obroučky (phexsys)
- LEDky místo žárovek
- zabudováno cyklotacho
- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)
- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně
- kontrolka parkovací brzdy
čert / Škoda 105L 1.4 - komentáře:
21:20:40
20.02.2012
20.02.2012
minno
-> čert: tak prevodovka od sixtu? :-) Takže 1,2,3 sú krátky prevod a 4,5 sú už dlhšie prevody :-) Už ju máš v aute? Ako sa s tým jazdí?
14:19:22
29.12.2011
29.12.2011
čert
-> tibi1702: díky, jsem rád že se libí
13:36:56
27.12.2011
27.12.2011
tibi1702
hm pekna pracicka :) velmi pekne urobene,...
20:40:28
08.11.2011
08.11.2011
čert
-> francomk: dík
18:14:50
08.11.2011
08.11.2011
francomk
Skvelo spracované veci, parádna 742ka
20:23:01
05.11.2011
05.11.2011
minno
-> čert: viem si predstaviť ako by sa to dalo uchytiť, ale môžeš vyfotiť. Predpokladám navŕtané malé dierky z boku tunelu a pripevnené plastovou páskou.
19:11:02
05.11.2011
05.11.2011
čert
-> minno: jj, přesně tak. Pokud chceš můžu ti to vyfotit Ale až příští víkend
15:24:25
04.11.2011
04.11.2011
minno
-> čert: aha jasné ale to tam musíš mať nejako uchytené aby ti to hore držalo nie?
10:29:14
04.11.2011
04.11.2011
čert
-> minno: husí krky tunelem jsou vedeny horní častí tunelu po levé a pravé straně. Kulisa je pěkně mezi nima.
10:25:51
04.11.2011
04.11.2011
čert
-> krtik: jj byl, byl jsem prvně a bylo to skvělí. Příště jedu zas . Zjistil jsem že by to chtělo ještě pár úprav, tak se přes zimu o něco pokusím a uvidíme na jaře :)
10:04:31
04.11.2011
04.11.2011
minno
-> čert: tie trubky na vedenie vzduchu dozadu cez stredový tunel - ako máš vyriešené, aby tie trubky nezavadzali konzole radenia? Lebo čo viem, tak už aj teplovodné hadice, pokiaľ nie sú založené pekne v tom zahĺbení po stranách v tuneli, tak radeniu mierne zavadzajú a nie to ešte pridať tam ďalší objekt - trubky.
21:50:49
31.10.2011
31.10.2011
krtik
Ahoj, koukám, žes byl v Mostě: img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/3539_2011-10-25_
19-27-41_75.jpg
Jak se líbilo?
*asi by bylo dobré uvést, že fotku jsem si půjčil od T v kartě Éra :-)
Jak se líbilo?
*asi by bylo dobré uvést, že fotku jsem si půjčil od T v kartě Éra :-)
23:04:00
24.10.2011
24.10.2011
čert
-> minno: není zač, jsem rád že se to osvědčilo. Tady si myslím že přesně platí za málo peněz hodně muziky :)
22:09:48
24.10.2011
24.10.2011
minno
-> čert: jj fachá to a je to teda citeľná zmena, ďakujem za inšpiráciu :)
21:25:59
24.10.2011
24.10.2011
čert
-> minno: hmm, tak to mají ty naše ventilátory teda sílu :)
Hlavně že už je to v pohodě.
Hlavně že už je to v pohodě.
20:58:54
24.10.2011
24.10.2011
minno
-> čert: už som to vyriešil. Nešlo o ťukanie, zvonilo to ako z píšťaly. Robilo to prúdenie vzduchu. Skrátil som tie husie krky tak, aby začínali až od otvoru do dutiny karosérie a nezasahovali až do tých origo vrapových trubíc a kolien, a už to nezvoní.
19:11:29
24.10.2011
24.10.2011
čert
-> minno: mě to nezvoní, ani jsem to nijak neřešil.
Napadá mě že by o sebe mohli ťukat ty husí krky. Zkusil bych je něčím svázat k sobě.
Nebo že by ty husí krky ťukaly o to plastový koleno - něčím bych to zkusil omotat aby se to dotýkalo kolena přes něco pružnýho..
Napadá mě že by o sebe mohli ťukat ty husí krky. Zkusil bych je něčím svázat k sobě.
Nebo že by ty husí krky ťukaly o to plastový koleno - něčím bych to zkusil omotat aby se to dotýkalo kolena přes něco pružnýho..
10:34:42
24.10.2011
24.10.2011
minno
-> čert: a ešte by ma zaujímala jedna vec. V sobotu som sa pokúsil tiež naimplantovať "husie krky" do dutiny karosérie na lepšie prúdenie vzduchu do ofukov v palubke po tvojom vzore. Fúka to super. Avšak pri pustenom ventilátore na 1. silnejší stupeň a jazde to strašne zvoní. Tebe to nezvoní? Nestretol si sa pri tvorbe s týmto problémom? Trubky mám v každom ofuku 2ks s vonkajším priemerom 32 mm a trubky zasahujú mierne až do plastového kolena na radiátore.
17:01:08
21.10.2011
21.10.2011
čert
-> minno: Nepozoruju že by se na volnoběh motor nějak třásl nebo něco podobného. Ale podle mě se víc naklání při rychlém přidání plynu, což je dáno konstrukcí FEL silentů
13:26:18
21.10.2011
21.10.2011
minno
-> čert: vďaka za odpoveď. A ako sa správa motor na tých silentblokoch? Netrasie sa? Hlavne na voľnobehu atď.