skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto je původem Škoda 105L r.v. 1987. Já jsem majitelem od r. 2001. V roce 2003 proběhla přestavba na S130 s motorem 781.136. V roce 2007 oprava karoserie a při té příležitosti nový motor (fabia v bloku 781.136). Původní bílou barvu nahradila modrá.
Karoserie:
-nový lak - modrá dynamik (4590)
-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy
-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL
-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)
-kryty klik z FAV
-4-očko + maska
-prodloužení střechy s brzdovým světlem
-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT
-podvozek ošetřen HB BODY 932
-dutiny HB BODY 900
-bílé kryty předních a bočních blinkrů
-zadní světla červenobílé
-ostřikovače FAB
-motorek stěračů z FEL
-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače
-střešní okno
-elektrické otvíraní předního a zadního kufru
-plynové vzpěry na předním a zadním kufru
-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost
-čelní sklo s modrým pruhem
-centrální zamykání
-alarm
-vzpěra mezi předními tlumiči
-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií
-přední plastové podběhy
Podvozek:
-Přední náprava:
- vyztužená dle L/A
- stabilizátor průměr 18mm
- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru
- L/A pružiny délka (délka 260mm)
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- kotouče s vnitřním chlazením
- náboje s roztečí 4x100 a 4x108
- strmější hřebenové řízení 2,8 ot
- ošetřeno HB BODY 932
-Zadní náprava:
- vyztužená dle L/A
- zesílené úchyty šikmých ramen
- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- brzdové válečky 22mm
- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben
- ošetřeno HB BODY 932
-brzdový posilovač z FEL
-HBV 22 mm
-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14
Motor:
-blok 781.136
-klika, vložky, písty, ojnice FAB
-vačka motorexcel 265/257
-hlava FAB
- zvětšené kanály 28mm
- úprava sedel ventilu
- úprava spalovacího prostoru
- snížena na kompresní poměr 10,6
-převařené saní FAV, slícované s hlavou
-expanzní nádržka OCT
-hliníková olejová vana
-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40
-přertyskovaný karburátor LEKR
-zapojené vyhřívání sání
-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen
-odlehčený setrvák FEL 1.3
-přítlačnák FEL 1.6
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-přítlačný talíř SACHS
-bezkontaktní rozdělovač pro 136X
-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20
-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí
-alternátor 70A
-rychloběžný startér FEL
-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně
-uložení motoru na silentblocích FAV
Převodovka:
- 5q - stálý převod 4,22
- I 3,80 série 5°
- II 2,12 série 5°
- III 1,41 série 5°
- IV 0,96 série 4°
- V 0,74 sixta
-tvrdý silentblok převodovky
-převodový olej Castrol 75W/90
-železný kloub řazení
-úprava těsnění hokejky
-úprava těsnění náhonu rychloměru
Interiér:
-ošetřeno HB BODY 910 + lak
-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)
-lucasy z FEL
-cyklovač stěračů FEL
-ovládaní topení z FAV
- přerušovač blikačů FEL
-loketní opěrka
-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)
-vzadu boční stropní světla z OCT
-stropní madla FEL
-přední a zadní sedačky FEL
-přední a zadní pásy FEL
-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)
-zámek řadící páky ( čertlock :-) )
-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))
-upravené teplovody topení
- přístrojový štít
- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce
- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)
- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)
- modré podsvícení
- nerezové obroučky (phexsys)
- LEDky místo žárovek
- zabudováno cyklotacho
- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)
- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně
- kontrolka parkovací brzdy
Karoserie:
-nový lak - modrá dynamik (4590)
-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy
-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL
-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)
-kryty klik z FAV
-4-očko + maska
-prodloužení střechy s brzdovým světlem
-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT
-podvozek ošetřen HB BODY 932
-dutiny HB BODY 900
-bílé kryty předních a bočních blinkrů
-zadní světla červenobílé
-ostřikovače FAB
-motorek stěračů z FEL
-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače
-střešní okno
-elektrické otvíraní předního a zadního kufru
-plynové vzpěry na předním a zadním kufru
-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost
-čelní sklo s modrým pruhem
-centrální zamykání
-alarm
-vzpěra mezi předními tlumiči
-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií
-přední plastové podběhy
Podvozek:
-Přední náprava:
- vyztužená dle L/A
- stabilizátor průměr 18mm
- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru
- L/A pružiny délka (délka 260mm)
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- kotouče s vnitřním chlazením
- náboje s roztečí 4x100 a 4x108
- strmější hřebenové řízení 2,8 ot
- ošetřeno HB BODY 932
-Zadní náprava:
- vyztužená dle L/A
- zesílené úchyty šikmých ramen
- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- brzdové válečky 22mm
- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben
- ošetřeno HB BODY 932
-brzdový posilovač z FEL
-HBV 22 mm
-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14
Motor:
-blok 781.136
-klika, vložky, písty, ojnice FAB
-vačka motorexcel 265/257
-hlava FAB
- zvětšené kanály 28mm
- úprava sedel ventilu
- úprava spalovacího prostoru
- snížena na kompresní poměr 10,6
-převařené saní FAV, slícované s hlavou
-expanzní nádržka OCT
-hliníková olejová vana
-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40
-přertyskovaný karburátor LEKR
-zapojené vyhřívání sání
-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen
-odlehčený setrvák FEL 1.3
-přítlačnák FEL 1.6
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-přítlačný talíř SACHS
-bezkontaktní rozdělovač pro 136X
-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20
-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí
-alternátor 70A
-rychloběžný startér FEL
-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně
-uložení motoru na silentblocích FAV
Převodovka:
- 5q - stálý převod 4,22
- I 3,80 série 5°
- II 2,12 série 5°
- III 1,41 série 5°
- IV 0,96 série 4°
- V 0,74 sixta
-tvrdý silentblok převodovky
-převodový olej Castrol 75W/90
-železný kloub řazení
-úprava těsnění hokejky
-úprava těsnění náhonu rychloměru
Interiér:
-ošetřeno HB BODY 910 + lak
-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)
-lucasy z FEL
-cyklovač stěračů FEL
-ovládaní topení z FAV
- přerušovač blikačů FEL
-loketní opěrka
-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)
-vzadu boční stropní světla z OCT
-stropní madla FEL
-přední a zadní sedačky FEL
-přední a zadní pásy FEL
-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)
-zámek řadící páky ( čertlock :-) )
-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))
-upravené teplovody topení
- přístrojový štít
- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce
- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)
- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)
- modré podsvícení
- nerezové obroučky (phexsys)
- LEDky místo žárovek
- zabudováno cyklotacho
- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)
- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně
- kontrolka parkovací brzdy
čert / Škoda 105L 1.4 - komentáře:
13:11:43
21.10.2011
21.10.2011
čert
-> Marcius: já to říkám taky, že tam nemám nic jiného co by nebylo v dnešních autech :-D
13:07:59
21.10.2011
21.10.2011
čert
-> minno: čau, je to tak jak píše Nwkt. Ofuky jsem udělal tahle, protože kdybych je dal dál tak by se vzduch zarážel o držák sedačky a kdybych to dal až za držák sedačky tak by to bylo vidět:) Koukal jsem se do feldy a ta má ofuky pro zadní sedačky podobně:)
K silenttům z FEL: nejvetší přínos vidím v tom že se neprověšujou jako ty sériové.
Jinak jsou měkčí než origo, což může být pro někoho výhoda, pro někoho nevýhoda. Uvažuju ale o tom že místo sériovejch FEL dám tvrdší FEL.
K silenttům z FEL: nejvetší přínos vidím v tom že se neprověšujou jako ty sériové.
Jinak jsou měkčí než origo, což může být pro někoho výhoda, pro někoho nevýhoda. Uvažuju ale o tom že místo sériovejch FEL dám tvrdší FEL.
12:19:25
21.10.2011
21.10.2011
minno
-> Nwkt: no veď práve preto sa pýtam, či to nie je vyvedené moc vpredu.
12:18:07
21.10.2011
21.10.2011
Nwkt
-> minno: Aby to foukalo na nohy těm vzadu
12:16:07
21.10.2011
21.10.2011
minno
-> čert: ahoj, až teraz som si všimol že máš vyvedené ofuky vzduchu zo stredového tunela pod predné sedačky. Na čo je to dobré? Nebolo by lepšie tie výduchy mať posunuté viac dozadu?
A ešte sa chcem spýtať na spokojnosť s Fe silentblokmi na držiakoch motora. V čom vidíš najväčší prínos / zmenu oproti origo silentom?
A ešte sa chcem spýtať na spokojnosť s Fe silentblokmi na držiakoch motora. V čom vidíš najväčší prínos / zmenu oproti origo silentom?
08:36:53
21.10.2011
21.10.2011
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> čert: krásnej příklad, jak se dá ze škodovky udělat normální auto
22:40:10
20.10.2011
20.10.2011
Arnold
-> čert: rad pochvalim peknou praci takze za malo
22:37:14
20.10.2011
20.10.2011
čert
-> Arnold: díky
14:00:54
15.10.2011
15.10.2011
Arnold
-> čert: jo tak ty jsi si s tim pekne vyhral moc pekny vychytavky hlavne ty budiky jsou luxus
13:51:35
15.10.2011
15.10.2011
čert
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:
07:44:15
12.10.2011
12.10.2011
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> čert: felda v hranatý kastly, ty vychytávky jsou moc pěkný
15:00:58
11.10.2011
11.10.2011
čert
-> Ultim: díky, když mě to baví
20:42:32
06.10.2011
06.10.2011
Ultim
-> čert: To jsou ale tech. vychytavky Dost dobre...
12:45:36
03.09.2011
03.09.2011
čert
-> Norton: Díky :)
12:45:02
03.09.2011
03.09.2011
čert
-> havlik: já myslím že 4q kulisy to měli všechny takhle až do konce výroby. Alespoň ty co jsem měl v ruce měli šroub.
Pro tuto "úpravu" jsem se právě inspiroval u 4q kulisy.
Pro tuto "úpravu" jsem se právě inspiroval u 4q kulisy.
14:59:12
01.09.2011
01.09.2011
Norton
-> čert: je to pecka ides medzi oblubene :O)
14:54:21
01.09.2011
01.09.2011
havlik
hele tedka sem vyndal dve kulisy z ruznejch aut konktretne 1000MB rv 64 a 120l rv 79 a obě měli tento šroub tak mi napada jestli se to zazačátku nedělalo seriově do nějakého roku nebo respektive do té doby než začli dělat 5q kulisy
16:22:30
22.06.2011
22.06.2011
čert
-> Marcius: v čepu to mělo vůli a místo většího čepu jsem to zkusil takhle. Dělal jsem to zároveň s kloubem tak nevím jaký tohle mělo konkrétně přínos. Ale řadit jde pěkně…