skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto je původem Škoda 105L r.v. 1987. Já jsem majitelem od r. 2001. V roce 2003 proběhla přestavba na S130 s motorem 781.136. V roce 2007 oprava karoserie a při té příležitosti nový motor (fabia v bloku 781.136). Původní bílou barvu nahradila modrá.
Karoserie:
-nový lak - modrá dynamik (4590)
-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy
-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL
-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)
-kryty klik z FAV
-4-očko + maska
-prodloužení střechy s brzdovým světlem
-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT
-podvozek ošetřen HB BODY 932
-dutiny HB BODY 900
-bílé kryty předních a bočních blinkrů
-zadní světla červenobílé
-ostřikovače FAB
-motorek stěračů z FEL
-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače
-střešní okno
-elektrické otvíraní předního a zadního kufru
-plynové vzpěry na předním a zadním kufru
-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost
-čelní sklo s modrým pruhem
-centrální zamykání
-alarm
-vzpěra mezi předními tlumiči
-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií
-přední plastové podběhy
Podvozek:
-Přední náprava:
- vyztužená dle L/A
- stabilizátor průměr 18mm
- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru
- L/A pružiny délka (délka 260mm)
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- kotouče s vnitřním chlazením
- náboje s roztečí 4x100 a 4x108
- strmější hřebenové řízení 2,8 ot
- ošetřeno HB BODY 932
-Zadní náprava:
- vyztužená dle L/A
- zesílené úchyty šikmých ramen
- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- brzdové válečky 22mm
- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben
- ošetřeno HB BODY 932
-brzdový posilovač z FEL
-HBV 22 mm
-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14
Motor:
-blok 781.136
-klika, vložky, písty, ojnice FAB
-vačka motorexcel 265/257
-hlava FAB
- zvětšené kanály 28mm
- úprava sedel ventilu
- úprava spalovacího prostoru
- snížena na kompresní poměr 10,6
-převařené saní FAV, slícované s hlavou
-expanzní nádržka OCT
-hliníková olejová vana
-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40
-přertyskovaný karburátor LEKR
-zapojené vyhřívání sání
-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen
-odlehčený setrvák FEL 1.3
-přítlačnák FEL 1.6
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-přítlačný talíř SACHS
-bezkontaktní rozdělovač pro 136X
-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20
-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí
-alternátor 70A
-rychloběžný startér FEL
-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně
-uložení motoru na silentblocích FAV
Převodovka:
- 5q - stálý převod 4,22
- I 3,80 série 5°
- II 2,12 série 5°
- III 1,41 série 5°
- IV 0,96 série 4°
- V 0,74 sixta
-tvrdý silentblok převodovky
-převodový olej Castrol 75W/90
-železný kloub řazení
-úprava těsnění hokejky
-úprava těsnění náhonu rychloměru
Interiér:
-ošetřeno HB BODY 910 + lak
-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)
-lucasy z FEL
-cyklovač stěračů FEL
-ovládaní topení z FAV
- přerušovač blikačů FEL
-loketní opěrka
-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)
-vzadu boční stropní světla z OCT
-stropní madla FEL
-přední a zadní sedačky FEL
-přední a zadní pásy FEL
-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)
-zámek řadící páky ( čertlock :-) )
-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))
-upravené teplovody topení
- přístrojový štít
- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce
- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)
- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)
- modré podsvícení
- nerezové obroučky (phexsys)
- LEDky místo žárovek
- zabudováno cyklotacho
- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)
- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně
- kontrolka parkovací brzdy
Karoserie:
-nový lak - modrá dynamik (4590)
-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy
-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL
-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)
-kryty klik z FAV
-4-očko + maska
-prodloužení střechy s brzdovým světlem
-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT
-podvozek ošetřen HB BODY 932
-dutiny HB BODY 900
-bílé kryty předních a bočních blinkrů
-zadní světla červenobílé
-ostřikovače FAB
-motorek stěračů z FEL
-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače
-střešní okno
-elektrické otvíraní předního a zadního kufru
-plynové vzpěry na předním a zadním kufru
-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost
-čelní sklo s modrým pruhem
-centrální zamykání
-alarm
-vzpěra mezi předními tlumiči
-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií
-přední plastové podběhy
Podvozek:
-Přední náprava:
- vyztužená dle L/A
- stabilizátor průměr 18mm
- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru
- L/A pružiny délka (délka 260mm)
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- kotouče s vnitřním chlazením
- náboje s roztečí 4x100 a 4x108
- strmější hřebenové řízení 2,8 ot
- ošetřeno HB BODY 932
-Zadní náprava:
- vyztužená dle L/A
- zesílené úchyty šikmých ramen
- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- brzdové válečky 22mm
- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben
- ošetřeno HB BODY 932
-brzdový posilovač z FEL
-HBV 22 mm
-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14
Motor:
-blok 781.136
-klika, vložky, písty, ojnice FAB
-vačka motorexcel 265/257
-hlava FAB
- zvětšené kanály 28mm
- úprava sedel ventilu
- úprava spalovacího prostoru
- snížena na kompresní poměr 10,6
-převařené saní FAV, slícované s hlavou
-expanzní nádržka OCT
-hliníková olejová vana
-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40
-přertyskovaný karburátor LEKR
-zapojené vyhřívání sání
-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen
-odlehčený setrvák FEL 1.3
-přítlačnák FEL 1.6
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-přítlačný talíř SACHS
-bezkontaktní rozdělovač pro 136X
-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20
-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí
-alternátor 70A
-rychloběžný startér FEL
-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně
-uložení motoru na silentblocích FAV
Převodovka:
- 5q - stálý převod 4,22
- I 3,80 série 5°
- II 2,12 série 5°
- III 1,41 série 5°
- IV 0,96 série 4°
- V 0,74 sixta
-tvrdý silentblok převodovky
-převodový olej Castrol 75W/90
-železný kloub řazení
-úprava těsnění hokejky
-úprava těsnění náhonu rychloměru
Interiér:
-ošetřeno HB BODY 910 + lak
-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)
-lucasy z FEL
-cyklovač stěračů FEL
-ovládaní topení z FAV
- přerušovač blikačů FEL
-loketní opěrka
-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)
-vzadu boční stropní světla z OCT
-stropní madla FEL
-přední a zadní sedačky FEL
-přední a zadní pásy FEL
-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)
-zámek řadící páky ( čertlock :-) )
-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))
-upravené teplovody topení
- přístrojový štít
- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce
- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)
- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)
- modré podsvícení
- nerezové obroučky (phexsys)
- LEDky místo žárovek
- zabudováno cyklotacho
- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)
- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně
- kontrolka parkovací brzdy
čert / Škoda 105L 1.4 - komentáře:
19:17:18
03.05.2010
03.05.2010
novomi
S těma budíkama si mě dostal . To je teda luxus, super práce.
19:14:44
03.05.2010
03.05.2010
tunerlada
-> čert: ahoj nebylo by lepsi foto tech budíků ?myslím zabudování do palubovky vypadá to zajímavě
20:31:41
25.04.2010
25.04.2010
čert
-> minno: složitý to není ale pracný jo:)
20:24:52
25.04.2010
25.04.2010
minno
-> čert: paráda :) tak to si šiel na to ale dosť zložito, ale hlavne že dobre :)
Vďaka za odpoveď, ja sa na podlahu chystám dať 12 mm mirelon, len som chcel vedieť, či to nebude moc.
Vďaka za odpoveď, ja sa na podlahu chystám dať 12 mm mirelon, len som chcel vedieť, či to nebude moc.
20:16:32
25.04.2010
25.04.2010
čert
-> minno: Zdravím, pokusím se odpovědět:
ad 1 - na podlaze mám mirelon síla 15mm
ad 2 - na blatník jsem navařil držáky (natupo přivařený plech ve tvaru "L" a v něm závit) a v nich jsou ty šroubky co jsou vidět na fotkách (fotku těch držáků nemám :(, ale zkusil jsem to načrtnout;-)). Udělal jsem to takhle, protože jsem nechtěl aby na lemu byly vidět šroubky:). Na vnitřní straně (na podběhu) vepředu jsou taky "L" držáky se závitem a vzadu je provrtanej podběh a z kabiny navařená matka.
ad 1 - na podlaze mám mirelon síla 15mm
ad 2 - na blatník jsem navařil držáky (natupo přivařený plech ve tvaru "L" a v něm závit) a v nich jsou ty šroubky co jsou vidět na fotkách (fotku těch držáků nemám :(, ale zkusil jsem to načrtnout;-)). Udělal jsem to takhle, protože jsem nechtěl aby na lemu byly vidět šroubky:). Na vnitřní straně (na podběhu) vepředu jsou taky "L" držáky se závitem a vzadu je provrtanej podběh a z kabiny navařená matka.
13:25:33
25.04.2010
25.04.2010
minno
-> čert: čau. mal by som na teba dve otázky. 1. v akej hrúbke máš použitý ten materiál čo máš na podlahe pod kobercom? 2. ako máš priskrutkované tie predné plastové podbehy? z tej fotky mi to nejako nie je patrné o čo to drží. Hlavne uchytenie o blatník - nemáš to priskrutkované skrz lemík, o čo to potom tie skrutky držia? A uchytenie na podbehu - máš diery skrz podbeh, alebo ako? Ďakujem za zodpovedanie.
18:54:04
19.04.2010
19.04.2010
čert
-> Bc. Shatter: přesně jak píše U-Geen:
12:30:08
15.04.2010
15.04.2010
U-Geen
-> Bc. Shatter: no tak das levej doprava a pravej doleva :)
21:48:36
14.04.2010
14.04.2010
Shatter
-> čert: ako si tam dostal pásy z feldy?...bubny sú tuším otočené opačne než u origo pásov
20:02:38
28.01.2010
28.01.2010
krtik
-> čert: jojo, chápu, vím o čem mluvíš, je nás víc...
19:50:25
28.01.2010
28.01.2010
čert
-> krtik: to bych taky rád, ale zatím nemám jiný auto, tak tohle musí i v zimě :(
18:44:16
28.01.2010
28.01.2010
krtik
-> čert: ó pěkné fotečky, to topení je dobrý , skoro bych ti i navrhnul jestli ji nechceš nechat aspoň jen na léto...?
18:14:43
28.01.2010
28.01.2010
čert
doplnil jsem nějaký fotky
17:42:37
28.01.2010
28.01.2010
čert
-> krtik: klidne se muzes nechat inspirovat :)
jest jedna vec. Ja jsem sehnal mlecny plexisklo se kterym ty cisla nebyly moc bily, tak jsem jeste folii podlepil slabym bilym papirem. Udelat kolecko s papiru o mensim prumeru nez folie, ale takovym aby byl i pod cislicema. Potom vlastne ta folie drzi prilepena pouze na okraji plexiskla a pres ty dva sroubky. Pak by asi to plexisklo ani nemuselo bejt mlecny. Ale to nemam vyzkouseny..
jest jedna vec. Ja jsem sehnal mlecny plexisklo se kterym ty cisla nebyly moc bily, tak jsem jeste folii podlepil slabym bilym papirem. Udelat kolecko s papiru o mensim prumeru nez folie, ale takovym aby byl i pod cislicema. Potom vlastne ta folie drzi prilepena pouze na okraji plexiskla a pres ty dva sroubky. Pak by asi to plexisklo ani nemuselo bejt mlecny. Ale to nemam vyzkouseny..
17:08:31
27.01.2010
27.01.2010
krtik
-> čert: nojo týjo, čísílka jsem nedomyslel... , tak to už by bylo horší, ale ten tvůj nápad s těmi budíky je fajnový , pokud bych mohl, tak bych ho asi zkopíroval ...?
19:00:54
26.01.2010
26.01.2010
čert
-> krtik: a co cislice?
18:44:00
26.01.2010
26.01.2010
krtik
-> čert: no já bych to dělal asi kotoučkem z druhé strany , ale taky bych rád zůstal u sérioého vzhledu
18:38:22
26.01.2010
26.01.2010
čert
-> krtik: odvrtani by asi taky slo, ale vytisknout to na tiskarne je jednodussi :)
Navic by ti nesmel vrtak ujet, jinak by jsi mohl zacit znova:)
Navic by ti nesmel vrtak ujet, jinak by jsi mohl zacit znova:)