skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto je původem Škoda 105L r.v. 1987. Já jsem majitelem od r. 2001. V roce 2003 proběhla přestavba na S130 s motorem 781.136. V roce 2007 oprava karoserie a při té příležitosti nový motor (fabia v bloku 781.136). Původní bílou barvu nahradila modrá.
Karoserie:
-nový lak - modrá dynamik (4590)
-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy
-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL
-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)
-kryty klik z FAV
-4-očko + maska
-prodloužení střechy s brzdovým světlem
-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT
-podvozek ošetřen HB BODY 932
-dutiny HB BODY 900
-bílé kryty předních a bočních blinkrů
-zadní světla červenobílé
-ostřikovače FAB
-motorek stěračů z FEL
-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače
-střešní okno
-elektrické otvíraní předního a zadního kufru
-plynové vzpěry na předním a zadním kufru
-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost
-čelní sklo s modrým pruhem
-centrální zamykání
-alarm
-vzpěra mezi předními tlumiči
-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií
-přední plastové podběhy
Podvozek:
-Přední náprava:
- vyztužená dle L/A
- stabilizátor průměr 18mm
- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru
- L/A pružiny délka (délka 260mm)
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- kotouče s vnitřním chlazením
- náboje s roztečí 4x100 a 4x108
- strmější hřebenové řízení 2,8 ot
- ošetřeno HB BODY 932
-Zadní náprava:
- vyztužená dle L/A
- zesílené úchyty šikmých ramen
- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- brzdové válečky 22mm
- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben
- ošetřeno HB BODY 932
-brzdový posilovač z FEL
-HBV 22 mm
-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14
Motor:
-blok 781.136
-klika, vložky, písty, ojnice FAB
-vačka motorexcel 265/257
-hlava FAB
- zvětšené kanály 28mm
- úprava sedel ventilu
- úprava spalovacího prostoru
- snížena na kompresní poměr 10,6
-převařené saní FAV, slícované s hlavou
-expanzní nádržka OCT
-hliníková olejová vana
-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40
-přertyskovaný karburátor LEKR
-zapojené vyhřívání sání
-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen
-odlehčený setrvák FEL 1.3
-přítlačnák FEL 1.6
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-přítlačný talíř SACHS
-bezkontaktní rozdělovač pro 136X
-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20
-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí
-alternátor 70A
-rychloběžný startér FEL
-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně
-uložení motoru na silentblocích FAV
Převodovka:
- 5q - stálý převod 4,22
- I 3,80 série 5°
- II 2,12 série 5°
- III 1,41 série 5°
- IV 0,96 série 4°
- V 0,74 sixta
-tvrdý silentblok převodovky
-převodový olej Castrol 75W/90
-železný kloub řazení
-úprava těsnění hokejky
-úprava těsnění náhonu rychloměru
Interiér:
-ošetřeno HB BODY 910 + lak
-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)
-lucasy z FEL
-cyklovač stěračů FEL
-ovládaní topení z FAV
- přerušovač blikačů FEL
-loketní opěrka
-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)
-vzadu boční stropní světla z OCT
-stropní madla FEL
-přední a zadní sedačky FEL
-přední a zadní pásy FEL
-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)
-zámek řadící páky ( čertlock :-) )
-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))
-upravené teplovody topení
- přístrojový štít
- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce
- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)
- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)
- modré podsvícení
- nerezové obroučky (phexsys)
- LEDky místo žárovek
- zabudováno cyklotacho
- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)
- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně
- kontrolka parkovací brzdy
Karoserie:
-nový lak - modrá dynamik (4590)
-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy
-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL
-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)
-kryty klik z FAV
-4-očko + maska
-prodloužení střechy s brzdovým světlem
-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT
-podvozek ošetřen HB BODY 932
-dutiny HB BODY 900
-bílé kryty předních a bočních blinkrů
-zadní světla červenobílé
-ostřikovače FAB
-motorek stěračů z FEL
-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače
-střešní okno
-elektrické otvíraní předního a zadního kufru
-plynové vzpěry na předním a zadním kufru
-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost
-čelní sklo s modrým pruhem
-centrální zamykání
-alarm
-vzpěra mezi předními tlumiči
-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií
-přední plastové podběhy
Podvozek:
-Přední náprava:
- vyztužená dle L/A
- stabilizátor průměr 18mm
- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru
- L/A pružiny délka (délka 260mm)
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- kotouče s vnitřním chlazením
- náboje s roztečí 4x100 a 4x108
- strmější hřebenové řízení 2,8 ot
- ošetřeno HB BODY 932
-Zadní náprava:
- vyztužená dle L/A
- zesílené úchyty šikmých ramen
- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- brzdové válečky 22mm
- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben
- ošetřeno HB BODY 932
-brzdový posilovač z FEL
-HBV 22 mm
-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14
Motor:
-blok 781.136
-klika, vložky, písty, ojnice FAB
-vačka motorexcel 265/257
-hlava FAB
- zvětšené kanály 28mm
- úprava sedel ventilu
- úprava spalovacího prostoru
- snížena na kompresní poměr 10,6
-převařené saní FAV, slícované s hlavou
-expanzní nádržka OCT
-hliníková olejová vana
-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40
-přertyskovaný karburátor LEKR
-zapojené vyhřívání sání
-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen
-odlehčený setrvák FEL 1.3
-přítlačnák FEL 1.6
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-přítlačný talíř SACHS
-bezkontaktní rozdělovač pro 136X
-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20
-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí
-alternátor 70A
-rychloběžný startér FEL
-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně
-uložení motoru na silentblocích FAV
Převodovka:
- 5q - stálý převod 4,22
- I 3,80 série 5°
- II 2,12 série 5°
- III 1,41 série 5°
- IV 0,96 série 4°
- V 0,74 sixta
-tvrdý silentblok převodovky
-převodový olej Castrol 75W/90
-železný kloub řazení
-úprava těsnění hokejky
-úprava těsnění náhonu rychloměru
Interiér:
-ošetřeno HB BODY 910 + lak
-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)
-lucasy z FEL
-cyklovač stěračů FEL
-ovládaní topení z FAV
- přerušovač blikačů FEL
-loketní opěrka
-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)
-vzadu boční stropní světla z OCT
-stropní madla FEL
-přední a zadní sedačky FEL
-přední a zadní pásy FEL
-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)
-zámek řadící páky ( čertlock :-) )
-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))
-upravené teplovody topení
- přístrojový štít
- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce
- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)
- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)
- modré podsvícení
- nerezové obroučky (phexsys)
- LEDky místo žárovek
- zabudováno cyklotacho
- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)
- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně
- kontrolka parkovací brzdy
čert / Škoda 105L 1.4 - komentáře:
21:00:17
14.01.2010
14.01.2010
jarda.u1
-> čert: ja bych rekl,ze velkej vliv na snizeni hluku ma vlecena naprava oproti kyvce.Pokud si predtim jezdil s kyvkou,tak rozdil musi byt znatelny.
20:53:26
14.01.2010
14.01.2010
Klubko_
-> čert: me s tema silentama z feldy docela casto vyskakuje zpatecka, kdyz se prudcej rozjedu
20:34:00
14.01.2010
14.01.2010
čert
-> Bc. Shatter: snížení hluku je znát. Jakej na to maj vliv silenty z feldy nevím, udělal jsem to všechno najednou. Skelnou rohoží mám oblepený celý motorový prostor, dál jsem tím polepil zespodu zadní zavazadlový prostor. Motor se ale na těch silentech z feldy dost kejve, takže půjdou asi pryč...
20:31:45
14.01.2010
14.01.2010
urbi21
tez se pridam moc pekna,a nahodou stim 4okem ji to slusi
20:24:57
14.01.2010
14.01.2010
čert
-> Jožynek : -> itchy: díky pánové
20:22:51
14.01.2010
14.01.2010
Shatter
Noo nádhera...konečne viem že feldi posilovač pasuje do škodovky ja som to vedel...ináč..ako pôsobíňia tie silentbloky z feldy? máš aj né odhlučnenia?..je to "počuť"?
20:14:39
14.01.2010
14.01.2010
Jožynek
Krása, akurát mi tam trochu nesedí to 4oko, inak pekná, šup do oblúbených.
20:05:11
14.01.2010
14.01.2010
itchy
pekne pekne