skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto bylo vyrobeno v roce 1988 v Mladé Boleslavi a ke mě se dostalo v prosinci roku 2007 za 7000 Kč. Jsem již pátým majitelem. Jsem rád, že se auto dostalo v pořádku domů i přes husté sněžení a naprosto sjeté gumy. Přes zimu v garáži probíhaly nutné opravy a výměny dílů včetně nových pneu. Na jaře 2008 pak úspěšná STK. Krátce na to auto dostalo přezdívku Šmok, podle velkého masožravého plaza nalezeného v roce 2007 v Polsku. Od té doby mám tohle auto pro radost na výlety a snažím se ho udržet v dobově věrném a co nejlepším stavu. Koroze se takřka nevyskytuje, ale drobná místa se najdou. Neježděno v zimě – v provozu od dubna do října. Jedná se o klasickou 5-ti rychlostní Škodu 125L, ale s motorem 105, který ale šlape jako hodinky i když má najeto 99 262 km. Maximální zjištěná rychlost na rovině je 120 km/h ve třech lidech. Do budoucna mám v plánu sehnat spoustu drobností, které mi ještě chybí aby bylo již vše kompletní jak má. Stav ani zdaleka není dokonalý, ale snažím se o ten nejlepší stav v rámci svých možností.
Proběhlé úpravy:
- Nová kola + pokličky
- Nový posilovač brzdy a spojky
- Nový výfuk
- Vyčištěn motor
- Natřen podvozek
- Seřízen rozdělovač
- Vyměněno benzinové čerpadlo + těsnění
- Nová maska chladiče
- Nové kryty zadních světel
Plány do budoucna:
- Přetěsnit olejovou vanu
- Natřít podvozek (ještě jednou preventivně)
- Sehnat novou teleskopickou anténu do blatníku
- Sehnat lišty na dveře
- Sehnat Apolla nebo Meteory
- Ve vzdálenější budoucnosti přestříkat přední čelo zpět do barvy auta
Proběhlé úpravy:
- Nová kola + pokličky
- Nový posilovač brzdy a spojky
- Nový výfuk
- Vyčištěn motor
- Natřen podvozek
- Seřízen rozdělovač
- Vyměněno benzinové čerpadlo + těsnění
- Nová maska chladiče
- Nové kryty zadních světel
Plány do budoucna:
- Přetěsnit olejovou vanu
- Natřít podvozek (ještě jednou preventivně)
- Sehnat novou teleskopickou anténu do blatníku
- Sehnat lišty na dveře
- Sehnat Apolla nebo Meteory
- Ve vzdálenější budoucnosti přestříkat přední čelo zpět do barvy auta
Desty/Škoda 125L Šmok - komentáře:
17:33:22
27.07.2010
27.07.2010
Škoda 125L - Šmok
Díky za radu. A dá se to sehnat za nějakou rozumnou cenu třeba ten nůžkovej?
22:43:49
25.07.2010
25.07.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Škoda 125L - Šmok: No urceny je, ale uplne nahovno Nejlepsi je hydraulicky jezevcik, ale zabira dost mista. Staci i nejakej ten nuzkovej jako maj moderni auta... Vepredu zvednes cely vuz za napravnici a vzadu pod tlumicem vzdy...
08:55:59
24.07.2010
24.07.2010
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
-> MOLSO:
Přes trubku auto zvedám já zcela běžně, jelikož jinej hever nyní nemám... Ač není ten práh zrovna OK a pokaždý se pomodlim, nepraská, nekroutí se, auto na tom drží a zvednu celou stranu najednou, což je neocenitelná výhoda...
-> MOLSO:
Přes trubku auto zvedám já zcela běžně, jelikož jinej hever nyní nemám... Ač není ten práh zrovna OK a pokaždý se pomodlim, nepraská, nekroutí se, auto na tom drží a zvednu celou stranu najednou, což je neocenitelná výhoda...
13:08:36
20.07.2010
20.07.2010
Škoda 125L - Šmok
A jaký hever byste teda doporučovali? myslel jsem, že je tenhle originál k tomu určený.
20:01:33
14.07.2010
14.07.2010
Placko
-> Tomaso435: no tak to je potom iná reč
19:59:24
14.07.2010
14.07.2010
Tomaso435
-> Placko: no jelikož se s tim jezdilo jenom v sobotu na chatu a v neděli zpátky a sem tam někam na výlet, tak šance že by píchnul táta sám moc veliká nebyla :-) leda na tech 2 km z garáže tenkrát ještě před panelák než se někam jelo :-D
19:55:34
14.07.2010
14.07.2010
Placko
-> Tomaso435: to muselo byť zábavy ked išiel niekto na nej sám a dostal defekt na zadnom kole co
19:54:28
14.07.2010
14.07.2010
Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu: co máš proti tomu heveru ? naší 105ku sme na tom zvedali uplně furt po dobu 19ti let :-D akorát do kufru se dycky musel někdo skrčit protože jinak by se ten zadek nezvednul
19:53:36
14.07.2010
14.07.2010
MOLSO
-> Matthes, záškodník z TechWebu: hlavu mu odtrhnut je malo
19:52:30
14.07.2010
14.07.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
Tyjo snad nepouzivas ten hroznej hever do trubky :-D Chudak prah...
09:36:19
25.03.2010
25.03.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
Ju 2040 Nejlepsi
Mam stejnou jen v horsim stavu karoserie. Plusem je vlecna naprava a motor 136
Mam stejnou jen v horsim stavu karoserie. Plusem je vlecna naprava a motor 136
09:44:25
15.01.2010
15.01.2010
Škoda 125L - Šmok
Rozumim ti, ale právě jak řikáš... když nemám tu stříkací pistoli... zas bych byl nerad když bych tam měl mapy nebo nějaky cákance. Třeba ale v budoucnu tuhle možnost budu mít.
17:47:59
14.01.2010
14.01.2010
palinator
-> Škoda 125L - Šmok:
Určitě, takhle to totiž vypadá, jakoby jsi tam ten díl měl pouze provizorně, jestli mi rozumíš... Jinak 2040 na to stříknout v pár vrstvách můžeš, nicméně bez stříkací pistole to bude těžký, takovej velkej díl - origo spraye jsou dost drahý a malý.
Určitě, takhle to totiž vypadá, jakoby jsi tam ten díl měl pouze provizorně, jestli mi rozumíš... Jinak 2040 na to stříknout v pár vrstvách můžeš, nicméně bez stříkací pistole to bude těžký, takovej velkej díl - origo spraye jsou dost drahý a malý.
14:24:15
14.01.2010
14.01.2010
Škoda 125L - Šmok
Myslíš, že jsem to měl nechat v původní barvě?
14:21:51
14.01.2010
14.01.2010
palinator
-> Škoda 125L - Šmok:
Právě mi přijde, že tím tvým pokusem o "unifikaci" barev jsi se dostal do špatného sladění, ale to je věc vkusu...
Právě mi přijde, že tím tvým pokusem o "unifikaci" barev jsi se dostal do špatného sladění, ale to je věc vkusu...
14:14:22
14.01.2010
14.01.2010
Škoda 125L - Šmok
Já vim, že to tu už bylo, ale byly lehké nesrovnalosti a já to omylem smazal. Jinak to čelo bylo docela ve špatnym stavu a tak jsem to obrousil natřel základovkou a pak touhle černou... mě se to pravě libí :-P že je ten předek celej takovej pěkně černej
14:04:36
14.01.2010
14.01.2010
palinator
To už tady bylo...
... oceňuji lak 2040...
... nelíbí se mi černé přední čelo
... oceňuji lak 2040...
... nelíbí se mi černé přední čelo