skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
INZERTNÍ OKÉNKO
skoda-virt.cz/cz/.../1488 54-barum-or34
skoda-virt.cz/cz/.../1325 97-daruji-nebo-vymenim-svi cky
skoda-virt.cz/cz/.../1479 13-jupitery-28
skoda-virt.cz/cz/.../1483 60-apolla-125
skoda-virt.cz/cz/.../1405 78-potahy-s-120
skoda-virt.cz/cz/.../1483 59-hlinikove-okrasne-prouz ky
skoda-virt.cz/cz/.../1405 79-spoustu-veci-shanim
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
rok výroby: 1985
najeto: 120 000 Km +- 5000Km (jednak se to neví úplně přesně a jednak pořád jezdím)
************************* ************************** ************************** *******
Auto má za sebou docela pestrou historii. Napřed ji měl děda, pak otec a když si otec koupil fanóša, tak se vrátila zpátky k dědovi a teď jí mám já :-) Je s námi v rodině od začátku a nikdy ji neopustila. Škodovka jezdila po dovolených, tahala těžké vleky, lodě na střeše, plný kufry, týdny jezdila v kuse. Za tu dřinu prožívá se mnou takový automobilový důchod. Vlek tahám jen občas, málo kdy se dostanu přes 100km/h, zbytečně ji nevytáčím, a jako dárek, dostala kompletni GO motoru, nové zadní pružiny a ještě bych ji chtěl posadit na Jupitery.
************************* ************************** ************************** ********
LAK PŮVODNÍ mám štěstí na dřevěnou garáž :-)
Výbava
turbínky pod karburátorem v sání.
Startér z felicie
Centrální zamykání na DO
Instalované světlo do kufru.
Snímač výšky hladiny brzdové kapaliny
Přerušovač blinkrů z felicie.
Hasičák.
Podsvícení středové konzole tahel ventilace,topení a spouštěni ventilátoru a varovných.
4X45W (hudební výkon) repro. + Panasonic CQ-133N (* obměna Panasonic CQ-C1405N 4X50W *)
Diodový otáčkoměr vlastní výroby
Sdružená přístrojová deska.
Zvuková signalizace zapnutých světel.
Zadní pásy se zadními opěrkami a zadní vyhřívané sklo
Autozapalovač
Dělám kompromisy mezi celkovou originalitou vozu a vkusnými vychytávkami :-) Tipy právě hledám v článcích a mezi virťáky. Preferuji ORIGINÁL.
11. 2. 2010
Zapojil jsem druhou mlhovku, obě dvě originál PAL.
Chystam se zapojit sdružené budíky. Jen co dojdou, je rozeberu, vyčistím, zbrdzím ručky a zapojím třetí kostku sytiče parkovací brzdy a přednich mlhovek.
1. 3. 2010
Budiky jsou zapojené, nakonec jsem se dozvěděl od Zekeho, že mu bržděné ručky, ktere mu přisly, už upravené byly, tudíž jsem nezjistil, jak se to dělá a nechal jsem to tak, ručky jsem nastříkal načerveno, osadil kontrolky a diodami, a kontrolky mám v plánu upravit na feliciácke.
12.3.2010
Zrepasovány lapače nečistot, obvod a nápis netřen načerveno. Ovšem to se mi nelíbí, takže jak sleze barva, natřu stříbřenkou.
Vyčištěn modrý airbox, když jsem ho rozebral, nevěřil jsem vlastním očim, kolik bordelu v něm bylo. Čistil jsem to hodinu.
Vykartáčovaná trubice přivodu horkého vzduchu od výfukových svodů do sání a nastříkaná chrom sprejem.
27.4.2010
Do sdružených budíků zapojeny diody, z estetického hlediska zapojeny pouze pro oživení blinkrů, ktere do te doby nebyly vubec videt.
Zapojeny diodove sufitky ve stropním osvětlení.
8. 11. 2010
Do palivového systému nainstalován palivový filtr.
Zbavil jsem se zrcátka v barvě karoserie a vyměnil je za originál oválnější a namontoval i zrcátko u spolujezdce, které tam doteď nebylo.
Po selhání brzd, nový tandemový brzdový válec, a kompletní vyčištění brzd, nová brzdová kapalina, prasátka vzadu.
Sestrojen snímač hladiny brzdové kapaliny.
Nová prachovka na řadičce.
Po uvážení nad tím, že zapalovací kabely byly podstatě originál s autem, rozhodl jsem se zakoupit nové, tudíž el. energii do svíček vymezují nové kabely Tesla.
A největší vychytávka.... nový znak na masce :-D
15. 11. 2010
Po necelých devíti letech odešla k Manitouovi baterka Akuma Comfort (40 Ah) . A následuje po ní akumulátor značky ProForce (40 Ah). Doufám tedy, že vydrží stejně dlouho. Je na ní dokonce záruka 3 roky, což je víc než má Bosch, tak uvidíme, jak bude sloužit. :-)
16. 11. 2010
Došly mírně jeté nerezové znáčky na zadní spoiler, po opravě a vyleštění poputují na Ferrari (a to na zadní čelo místo toho černého v pravém dolním rohu). Na druhý den už putovaly znaky na zadní čelo misto toho černého. Je to určitá změna, kterou každá škodovka nemá, tedy plus patří individualitě. Dle mého názorů to vypadá dobře :-)
18. 11. 2010
Vždycky, když jsem jel v noci, tak jsem si k dálkovým občas pouštěl i mlhovky (tím vznikne dokonale osvícená vozovka a navíc ja mám netradičně posazené mlhovky, které spíš svým umístěním jsou něco mezi dálkovými a mlhovkami tzn. skoro uprostřed vozu ale dole na podsvicení mlhy). Byla otrava vše pak vypínat př každém proti jedoucím autě, tak jsem se rozhodl použít signál z dálkových taky pro mlhovky a mezi to dát tajný vypínač kvůli policajtům nebo technické. Jinak funguje to parádně pří zapnutých dálkách nebo světelné houkačce svítí i mlhovky. (a taky to dobře vypadá ;-) )
22. 11. 2010
Zpozoroval jsem (v chladných měsících), že když pohybuji páčkou topení, tak se pohybuje celá ta konzele ovládání topení. To se mi ovšem nelíbilo, protože to působí docela lacinným dojmem. Přemýšlel jsem, čím by se ta konzole dala zajistit. Když jsem zjistil kámen úrazu, což byla taková zvláštní velmi měká hliníková podložka, rozhodl jsem se to upgradovat podložkou klasickou. Jen jsem upravil flexou její tvar, aby se vešla na místo. Dal jsem všechno dohromady a konzole drží jak přibitá.
26. 11. 2010
Přelomový okamžik. Dnes jsem po 25 letech, kdy auto mělo jen jedno zrcátko, přidal pravé vnější. Konečně už auto nevypadá, jako by mu něco chybělo. Také jsem ještě nainstaloval do vozu nové rádio. Sice stejné značky, ale s připojením AUX a CD mechanikou, konkrétně je to model Panasonic CQ-C1405N. Musím uznat, že oproti předešlému modelu je celkový výstup z repráků, nastavení basů a výšek daleko kvalitnější po zvukové stránce. Černo-bílé podsvícení displeje není tak do očí bijící a zeleně podsvícená tlačítka vypadá opravdu vkusně a zelená je v noci příjemná barva.
22.12. 2010
Relátkový cyklovač byl zapojen a všechno funguje jak má, dokonce na nosníku palubovky byla předchystaná díra na nasazení. Překvapila mě jedna funkce cyklovače. Při zapnutých stěračích při funkci cyklovač mohu kdykoliv zmáčknout tlačítko ostřikovače a stěrače to automaticky jednim cyklem setřou.
2.3. 2011
Začíná se s prací na autě, jako první uděláno podsvícení středového panelu, podsvícení spínačů mlhovek.
Opravená elektrika,
chystání léčby syndromu motorového člunu,
výměna čelního a zadního skla,
přetěsnění motoru, nové kroužky,
20.4. 2011
Facelift:
Nová zrcátka + instalace pravého vnějšího.
Nový znak na masce.
Nápis Škoda na bočních otěrových lištách.
Nerezový znak Škoda 120 namísto zadního černého šítku.
Delší nové stěrače a zakrytování hřídelí stěračů.
Chromované lišty dveří u oken.
Nové čelní sklo s tónovaným zeleným pruhem.
Nové zadní sklo s vyhříváním.
29.4. 2011
Napasoval jsem na auto nové zástěrky, taky jsem dal nový alternátor 55A a nový elektronický regulátor a mám pocit, že volnoběh je klidnější, než s tím mechanickým. Pro 55A jsem se rozhodl poté, co jsem si spočítal odběr, a bylo vymalováno. Navíc mlhovky (2x100W) používám k přisvicování s dálkovýma a mám podsvícený interier, rádio, zásuvky, zadní okno s vyhříváním. baterka bude lépe dobíjena.
10.5. 2011
Byla provedena výměna čelního skla. Nové sklo má zelený tónovaný pruh, což se mi záhadně zalíbilo. Holt je to změna. Dále byla seřízená geometrie, což se pozitivně projevilo na ovládání a doufám, že se přestanou nerovnoměrně sjíždet pneumatiky. Dále proběhla malá GO motoru, kde byly vyměněny kroužky (geoteze), zabroušené ventily, srovnaná hlava, všude nová těsnění, přetěsněná vana, nastavený karburátor, nové rozvody, nové silent bloky, opraven snímač hladiny brzdové kapaliny a nainstalovaná zvuková signalizace rozsvícených světel. Následně putovaly na zadní nápravu nové pružiny s mezizávitovymi gumičkami. Jenom proto, aby to nemělo tendenci se tak naklánět, bylo to trochu tvrdší a méně houpavé (viz. cadillac 80th.) No výsledek..... houpe se to pořád :-D
23.6. 2011
Nainstalováno centrální zamykání na DO, a hned se sešlo u obchoďáku s úspěchem, ale nervu to bylo dost.
Namontován poladěný karburátor od strejdy a velice pozitivni dojem. Neni to tak otevřený aby moc nežral, ale hezky se chce motoru do otáček
Dále byl namontován upraveny startér z felicie. Kupodivu to zní při startu stejně jako felda, což se lidi podivují, ale hlavně nastartování je krátké, spolehlivé.
A zapojen byl další imobilizer, takže už tam jsou dva.
5.7. 2011
byl nainstalován držák výfuku se silentbloky. Celkem mě překvapilo jak se vyfiltrovaly rezonance a ubyly tim padem i ruzne pazvuky. tuto vychytavku všem doporučuji.
26.7. 2011
Konečně bylo nainstalováno manuální spínání sahary, vedeno přes relátko, má to podsvícený spínač a navíc vyvedena kontrolka (kontrolka sytiče) na sdruženém panelu.
Plány: manuální spínání sahary, vyčištění chladícího systému, repas brzd a nakonec zadni sklo s vyhříváním, dvojté klaksony (nízký a vysoký tón) přrušovač světel při použití klaksonu. mini palubni complet (teploměr venkovní, vnitřní, voltmetr, zelené podsvícení), redukce na starou zasuvku, autozapalovač se zeleným podsvicením, palubní kamera.
skoda-virt.cz/cz/.../1488 54-barum-or34
skoda-virt.cz/cz/.../1325 97-daruji-nebo-vymenim-svi cky
skoda-virt.cz/cz/.../1479 13-jupitery-28
skoda-virt.cz/cz/.../1483 60-apolla-125
skoda-virt.cz/cz/.../1405 78-potahy-s-120
skoda-virt.cz/cz/.../1483 59-hlinikove-okrasne-prouz ky
skoda-virt.cz/cz/.../1405 79-spoustu-veci-shanim
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------------------
rok výroby: 1985
najeto: 120 000 Km +- 5000Km (jednak se to neví úplně přesně a jednak pořád jezdím)
************************* ************************** ************************** *******
Auto má za sebou docela pestrou historii. Napřed ji měl děda, pak otec a když si otec koupil fanóša, tak se vrátila zpátky k dědovi a teď jí mám já :-) Je s námi v rodině od začátku a nikdy ji neopustila. Škodovka jezdila po dovolených, tahala těžké vleky, lodě na střeše, plný kufry, týdny jezdila v kuse. Za tu dřinu prožívá se mnou takový automobilový důchod. Vlek tahám jen občas, málo kdy se dostanu přes 100km/h, zbytečně ji nevytáčím, a jako dárek, dostala kompletni GO motoru, nové zadní pružiny a ještě bych ji chtěl posadit na Jupitery.
************************* ************************** ************************** ********
LAK PŮVODNÍ mám štěstí na dřevěnou garáž :-)
Výbava
turbínky pod karburátorem v sání.
Startér z felicie
Centrální zamykání na DO
Instalované světlo do kufru.
Snímač výšky hladiny brzdové kapaliny
Přerušovač blinkrů z felicie.
Hasičák.
Podsvícení středové konzole tahel ventilace,topení a spouštěni ventilátoru a varovných.
4X45W (hudební výkon) repro. + Panasonic CQ-133N (* obměna Panasonic CQ-C1405N 4X50W *)
Diodový otáčkoměr vlastní výroby
Sdružená přístrojová deska.
Zvuková signalizace zapnutých světel.
Zadní pásy se zadními opěrkami a zadní vyhřívané sklo
Autozapalovač
Dělám kompromisy mezi celkovou originalitou vozu a vkusnými vychytávkami :-) Tipy právě hledám v článcích a mezi virťáky. Preferuji ORIGINÁL.
11. 2. 2010
Zapojil jsem druhou mlhovku, obě dvě originál PAL.
Chystam se zapojit sdružené budíky. Jen co dojdou, je rozeberu, vyčistím, zbrdzím ručky a zapojím třetí kostku sytiče parkovací brzdy a přednich mlhovek.
1. 3. 2010
Budiky jsou zapojené, nakonec jsem se dozvěděl od Zekeho, že mu bržděné ručky, ktere mu přisly, už upravené byly, tudíž jsem nezjistil, jak se to dělá a nechal jsem to tak, ručky jsem nastříkal načerveno, osadil kontrolky a diodami, a kontrolky mám v plánu upravit na feliciácke.
12.3.2010
Zrepasovány lapače nečistot, obvod a nápis netřen načerveno. Ovšem to se mi nelíbí, takže jak sleze barva, natřu stříbřenkou.
Vyčištěn modrý airbox, když jsem ho rozebral, nevěřil jsem vlastním očim, kolik bordelu v něm bylo. Čistil jsem to hodinu.
Vykartáčovaná trubice přivodu horkého vzduchu od výfukových svodů do sání a nastříkaná chrom sprejem.
27.4.2010
Do sdružených budíků zapojeny diody, z estetického hlediska zapojeny pouze pro oživení blinkrů, ktere do te doby nebyly vubec videt.
Zapojeny diodove sufitky ve stropním osvětlení.
8. 11. 2010
Do palivového systému nainstalován palivový filtr.
Zbavil jsem se zrcátka v barvě karoserie a vyměnil je za originál oválnější a namontoval i zrcátko u spolujezdce, které tam doteď nebylo.
Po selhání brzd, nový tandemový brzdový válec, a kompletní vyčištění brzd, nová brzdová kapalina, prasátka vzadu.
Sestrojen snímač hladiny brzdové kapaliny.
Nová prachovka na řadičce.
Po uvážení nad tím, že zapalovací kabely byly podstatě originál s autem, rozhodl jsem se zakoupit nové, tudíž el. energii do svíček vymezují nové kabely Tesla.
A největší vychytávka.... nový znak na masce :-D
15. 11. 2010
Po necelých devíti letech odešla k Manitouovi baterka Akuma Comfort (40 Ah) . A následuje po ní akumulátor značky ProForce (40 Ah). Doufám tedy, že vydrží stejně dlouho. Je na ní dokonce záruka 3 roky, což je víc než má Bosch, tak uvidíme, jak bude sloužit. :-)
16. 11. 2010
Došly mírně jeté nerezové znáčky na zadní spoiler, po opravě a vyleštění poputují na Ferrari (a to na zadní čelo místo toho černého v pravém dolním rohu). Na druhý den už putovaly znaky na zadní čelo misto toho černého. Je to určitá změna, kterou každá škodovka nemá, tedy plus patří individualitě. Dle mého názorů to vypadá dobře :-)
18. 11. 2010
Vždycky, když jsem jel v noci, tak jsem si k dálkovým občas pouštěl i mlhovky (tím vznikne dokonale osvícená vozovka a navíc ja mám netradičně posazené mlhovky, které spíš svým umístěním jsou něco mezi dálkovými a mlhovkami tzn. skoro uprostřed vozu ale dole na podsvicení mlhy). Byla otrava vše pak vypínat př každém proti jedoucím autě, tak jsem se rozhodl použít signál z dálkových taky pro mlhovky a mezi to dát tajný vypínač kvůli policajtům nebo technické. Jinak funguje to parádně pří zapnutých dálkách nebo světelné houkačce svítí i mlhovky. (a taky to dobře vypadá ;-) )
22. 11. 2010
Zpozoroval jsem (v chladných měsících), že když pohybuji páčkou topení, tak se pohybuje celá ta konzele ovládání topení. To se mi ovšem nelíbilo, protože to působí docela lacinným dojmem. Přemýšlel jsem, čím by se ta konzole dala zajistit. Když jsem zjistil kámen úrazu, což byla taková zvláštní velmi měká hliníková podložka, rozhodl jsem se to upgradovat podložkou klasickou. Jen jsem upravil flexou její tvar, aby se vešla na místo. Dal jsem všechno dohromady a konzole drží jak přibitá.
26. 11. 2010
Přelomový okamžik. Dnes jsem po 25 letech, kdy auto mělo jen jedno zrcátko, přidal pravé vnější. Konečně už auto nevypadá, jako by mu něco chybělo. Také jsem ještě nainstaloval do vozu nové rádio. Sice stejné značky, ale s připojením AUX a CD mechanikou, konkrétně je to model Panasonic CQ-C1405N. Musím uznat, že oproti předešlému modelu je celkový výstup z repráků, nastavení basů a výšek daleko kvalitnější po zvukové stránce. Černo-bílé podsvícení displeje není tak do očí bijící a zeleně podsvícená tlačítka vypadá opravdu vkusně a zelená je v noci příjemná barva.
22.12. 2010
Relátkový cyklovač byl zapojen a všechno funguje jak má, dokonce na nosníku palubovky byla předchystaná díra na nasazení. Překvapila mě jedna funkce cyklovače. Při zapnutých stěračích při funkci cyklovač mohu kdykoliv zmáčknout tlačítko ostřikovače a stěrače to automaticky jednim cyklem setřou.
2.3. 2011
Začíná se s prací na autě, jako první uděláno podsvícení středového panelu, podsvícení spínačů mlhovek.
Opravená elektrika,
chystání léčby syndromu motorového člunu,
výměna čelního a zadního skla,
přetěsnění motoru, nové kroužky,
20.4. 2011
Facelift:
Nová zrcátka + instalace pravého vnějšího.
Nový znak na masce.
Nápis Škoda na bočních otěrových lištách.
Nerezový znak Škoda 120 namísto zadního černého šítku.
Delší nové stěrače a zakrytování hřídelí stěračů.
Chromované lišty dveří u oken.
Nové čelní sklo s tónovaným zeleným pruhem.
Nové zadní sklo s vyhříváním.
29.4. 2011
Napasoval jsem na auto nové zástěrky, taky jsem dal nový alternátor 55A a nový elektronický regulátor a mám pocit, že volnoběh je klidnější, než s tím mechanickým. Pro 55A jsem se rozhodl poté, co jsem si spočítal odběr, a bylo vymalováno. Navíc mlhovky (2x100W) používám k přisvicování s dálkovýma a mám podsvícený interier, rádio, zásuvky, zadní okno s vyhříváním. baterka bude lépe dobíjena.
10.5. 2011
Byla provedena výměna čelního skla. Nové sklo má zelený tónovaný pruh, což se mi záhadně zalíbilo. Holt je to změna. Dále byla seřízená geometrie, což se pozitivně projevilo na ovládání a doufám, že se přestanou nerovnoměrně sjíždet pneumatiky. Dále proběhla malá GO motoru, kde byly vyměněny kroužky (geoteze), zabroušené ventily, srovnaná hlava, všude nová těsnění, přetěsněná vana, nastavený karburátor, nové rozvody, nové silent bloky, opraven snímač hladiny brzdové kapaliny a nainstalovaná zvuková signalizace rozsvícených světel. Následně putovaly na zadní nápravu nové pružiny s mezizávitovymi gumičkami. Jenom proto, aby to nemělo tendenci se tak naklánět, bylo to trochu tvrdší a méně houpavé (viz. cadillac 80th.) No výsledek..... houpe se to pořád :-D
23.6. 2011
Nainstalováno centrální zamykání na DO, a hned se sešlo u obchoďáku s úspěchem, ale nervu to bylo dost.
Namontován poladěný karburátor od strejdy a velice pozitivni dojem. Neni to tak otevřený aby moc nežral, ale hezky se chce motoru do otáček
Dále byl namontován upraveny startér z felicie. Kupodivu to zní při startu stejně jako felda, což se lidi podivují, ale hlavně nastartování je krátké, spolehlivé.
A zapojen byl další imobilizer, takže už tam jsou dva.
5.7. 2011
byl nainstalován držák výfuku se silentbloky. Celkem mě překvapilo jak se vyfiltrovaly rezonance a ubyly tim padem i ruzne pazvuky. tuto vychytavku všem doporučuji.
26.7. 2011
Konečně bylo nainstalováno manuální spínání sahary, vedeno přes relátko, má to podsvícený spínač a navíc vyvedena kontrolka (kontrolka sytiče) na sdruženém panelu.
Plány: manuální spínání sahary, vyčištění chladícího systému, repas brzd a nakonec zadni sklo s vyhříváním, dvojté klaksony (nízký a vysoký tón) přrušovač světel při použití klaksonu. mini palubni complet (teploměr venkovní, vnitřní, voltmetr, zelené podsvícení), redukce na starou zasuvku, autozapalovač se zeleným podsvicením, palubní kamera.
Eidam/Ferrari - komentáře:
19:02:26
18.04.2011
18.04.2011
castrol
-> adamisko: potom sprav taku istu fotku ako cislo 3 pre porovnanie
21:31:26
26.02.2011
26.02.2011
castrol
-> adamisko: tak tak spravna volba
21:24:52
26.02.2011
26.02.2011
adamisko
-> castrol: uz je mam doma, tak diky tobe uz neni pochyb co bude :-D ve jmenu zachovani rozumu, je to nejlepsi volba
21:18:06
26.02.2011
26.02.2011
castrol
-> adamisko: za c nove pruziny
21:15:52
26.02.2011
26.02.2011
adamisko
-> castrol: jj hned jak bude tepleji zacne se na aute pracovat, syndrom taky vylecim, jen se nemuzu rozhodnou jakym zpusobem, jestli riznout predek, podlozky domku, nebo nove pruziny.
21:13:44
26.02.2011
26.02.2011
castrol
-> adamisko: je to pekna fotka a syndrom tam je planujes ist dolu a dakujem za foto
21:09:42
26.02.2011
26.02.2011
adamisko
-> castrol: no vlastne jen to ze se uz ukazuje syndrom motoroveho clunu
21:08:57
26.02.2011
26.02.2011
adamisko
-> castrol: mas ji tam ;-) jen by me zajimalo co na ni budes pozorovat, ja teda na ni uz nic nevypozoroval :-D
20:46:14
26.02.2011
26.02.2011
castrol
-> adamisko: 26.02.2011 20:38:19 nemas toto foto vo velkom? kedtak na email dakujem
16:08:54
01.12.2010
01.12.2010
Tomaso435
-> adamisko:
16:00:59
01.12.2010
01.12.2010
adamisko
-> Tomaso435: :-D když jsem na to tvoje tak koukal, tak mám pocit, že pořad mám v autě tmu :-D
14:55:37
01.12.2010
01.12.2010
Tomaso435
jůů ten točkoměr... ( ja vim sviti mi tam toho ještě fut málo :-D )
20:57:26
19.11.2010
19.11.2010
adamisko
-> Kapřík: díky vážím si toho, a budu dále na ní pracovat.
19:11:09
19.11.2010
19.11.2010
Kapřík
-> adamisko: pěkná škodovečka
23:01:53
18.11.2010
18.11.2010
Star LC20
-> adamisko: Loll
21:14:23
13.11.2010
13.11.2010
adamisko
-> Star LC20: kdyby se stalo, že bych ji chtěl votuzit, tak máte všichni pravo mě zastřelit !
19:34:52
13.11.2010
13.11.2010
Star LC20
Přiznám se, že sem si Tvýho profilu všiml až teď. Krásná šáde, především ten lak je dechberoucí Moc pěkná. Hlavně ji nechat v originále, resp. nevotuzit.