-> Doyle: komprese se zvětšuje tím, že snížíš hlavu
-> Tauren: do toho bych už nešel to je moc na tu hlavu podle mě
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 105L
Typ motoru 742.136
Barva šedá základní
Rok výroby 1983
Nedělám to jako odborník ale snažím se a přináší mi to radost když se něco povede.Menší věci a přestavby si dělám sám a ty složitější přenechávám odborníkům a těm co tomu víc rozumí.Cílem je série a udělat s toho auta Š 136, což se mi po motorové stránce povedlo.
Motor:
-742.136 legální zástavba
-tvrdé silentbloky motoru
-alternátor 55A, favorit
Podvozek:
-přední pružiny 250ky (saky)
-zadní pružiny taky přitvrzené (saky)
-tlumiče původní série
-kola Jupiter, pneu 175/70 (momentálně plechy v komaxitu)
-čtyřpístkové brzdy a komplet nové vedení trubek a hadic
-přední náprava vyztužená, ale za ty roky dostala na frak(chystá se nová)
-zadní vlečená náprava vyztužená
Interiér:
-přední sedadla felda
-zadní sedadla rapid (asi půjdou pryč,blbě se tam leze)
-volant čtyřramenný
-modré čalounění
-radio Philips-4 x repro Dexon 60W
-zadní plato (přibudou opěrky)
-panel rádia
-budíky s bílým ledkovým podsvícením
Exteriér:
-zadní světla červenobílé-dvouvláknové( zatím odpojené)
-blinkly přední a boční bílé
-příd.dálkové
-stř. okno
-mlhovky
Do budoucna:
-postavit více méně sériovou 136ku(zatím se to daří)
Přítomnost:
-zrenovovat plecháče, opískovat a nastříkat i s plechy pod motor (hotovo)
-vyztužit a nalakovat zadní podélné ramena (hotovo)
-zakoupit nějaké pneu 175/70 (koupeno)
-připravit vůz na technickou (hotovo)
-opravit syčící posilovač brzdného účinku (hotovo)
Na nový motor zakoupeno: klika(favo), vačka(favo), hlava,vodní čerpadlo,termostat,sání a výfuk originál 742.136, do dvou týdnů bude vana se sacím košem (vana už je)
27.2.---přišel motorek stěračů felicie
1.3.---přišli tři nálepky skoda.virt
10.3.---nataženy nové hadičky na brzdovku od nádobky k válcům
10.3.---oprava míst na podvozku a natřeno základem
10.3.---sundaná stará vana, nová připravená k montáži(nové hadice)
10.3.---sundán starý rozvod brzd
22.3.---doma je sada odhlučnění do motorového prostoru
23.3.---podařilo se mi sehnat zadní opěrky, dík patří Kamilovi (akorát teď musím vymyslet kam dám repro :))
28.3.---už i vana od Maxe je tady, díky
29.3.---první vrstva tlumexu zatím jen vzadu, víc jsem nestihnul
29.5.---tak nějak jsem to tu přestal psát, takže nápravy jsou na autě, dnes jsem nahodil poloosy, pružiny a motor
31.10.---auto je víceméně připraveno k spánku, akorát na přestavbu ho vytáhnu
---začal jsem pracovat na přestavbě, zbývá nahodit motor a sepsat nějaké ty papíry a pak šup na ouřad
---sem tam si něco koupím a udělám si takovou radost.Teď naposled to byla nová manžeta volantové tyče od Pajlota 105ky :) a čtyřramený volantík od Hrníčka :)
12.12.---pořídil jsem si nové přibližovadlo :)
26.1.---podařilo se mi sehnat podélná ramena, takže budu vyztužovat :)
30.1.--- je to ostuda, ale po menším nedorozumění jsem si byl vyzvednout papíry po přestavbě.Takže mám oficiálně Š 105 L s motorem 742.136
29.2.---těsnění na termostatu už to měly za sebou, docela propouštěly a vyždycky se mi objevila na bloku voda, přetěsněno :)
5.3.---tak jsem si dneska trošku hrál a vyměnil silentbloky a při té příležitosti i držáky
17.4.---dnes mi byla vykradena garáž, kromě jiného mi vzali i motor který jsem měl jako nouzovku a při vytahování mi poškrábali lak na škodovce :( jo a taky mi vzali všechno nářadí :(
2009
21.4.---opraveny nějaké neduhy po loňské sezóně a zjištěna fajna věc a to že mi skončila technická loni v červenci :D
17.6.---technická hotová, máme nové gumy, nasazeny plechy pod motor
---jupitery jsou konečně na chemickém odlakování
2010
leden---repase přední nápravy
-nějaké blinkry, skla předních světel, dvoudílná maska
-jupitery odlakovány, teď půjdou na límeček
leden 2011---pár věcí na repasi přední nápravy jinak stojí v garáži a čeká.
tak se hodím jedno malinké video
DNE 29.10.2014 POPUTOVALA ŠKODOVĚNKA K NOVÉMU MAJITELI. JEDNA ETAPA MÉHO ŠKODOVÁCKÉHO ŽIVOTA SKONČILA ABY NĚCO NOVÉHO MOHLO ZAČÍT :-)
Typ motoru 742.136
Barva šedá základní
Rok výroby 1983
Nedělám to jako odborník ale snažím se a přináší mi to radost když se něco povede.Menší věci a přestavby si dělám sám a ty složitější přenechávám odborníkům a těm co tomu víc rozumí.Cílem je série a udělat s toho auta Š 136, což se mi po motorové stránce povedlo.
Motor:
-742.136 legální zástavba
-tvrdé silentbloky motoru
-alternátor 55A, favorit
Podvozek:
-přední pružiny 250ky (saky)
-zadní pružiny taky přitvrzené (saky)
-tlumiče původní série
-kola Jupiter, pneu 175/70 (momentálně plechy v komaxitu)
-čtyřpístkové brzdy a komplet nové vedení trubek a hadic
-přední náprava vyztužená, ale za ty roky dostala na frak(chystá se nová)
-zadní vlečená náprava vyztužená
Interiér:
-přední sedadla felda
-zadní sedadla rapid (asi půjdou pryč,blbě se tam leze)
-volant čtyřramenný
-modré čalounění
-radio Philips-4 x repro Dexon 60W
-zadní plato (přibudou opěrky)
-panel rádia
-budíky s bílým ledkovým podsvícením
Exteriér:
-zadní světla červenobílé-dvouvláknové( zatím odpojené)
-blinkly přední a boční bílé
-příd.dálkové
-stř. okno
-mlhovky
Do budoucna:
-postavit více méně sériovou 136ku(zatím se to daří)
Přítomnost:
-zrenovovat plecháče, opískovat a nastříkat i s plechy pod motor (hotovo)
-vyztužit a nalakovat zadní podélné ramena (hotovo)
-zakoupit nějaké pneu 175/70 (koupeno)
-připravit vůz na technickou (hotovo)
-opravit syčící posilovač brzdného účinku (hotovo)
Na nový motor zakoupeno: klika(favo), vačka(favo), hlava,vodní čerpadlo,termostat,sání a výfuk originál 742.136, do dvou týdnů bude vana se sacím košem (vana už je)
27.2.---přišel motorek stěračů felicie
1.3.---přišli tři nálepky skoda.virt
10.3.---nataženy nové hadičky na brzdovku od nádobky k válcům
10.3.---oprava míst na podvozku a natřeno základem
10.3.---sundaná stará vana, nová připravená k montáži(nové hadice)
10.3.---sundán starý rozvod brzd
22.3.---doma je sada odhlučnění do motorového prostoru
23.3.---podařilo se mi sehnat zadní opěrky, dík patří Kamilovi (akorát teď musím vymyslet kam dám repro :))
28.3.---už i vana od Maxe je tady, díky
29.3.---první vrstva tlumexu zatím jen vzadu, víc jsem nestihnul
29.5.---tak nějak jsem to tu přestal psát, takže nápravy jsou na autě, dnes jsem nahodil poloosy, pružiny a motor
31.10.---auto je víceméně připraveno k spánku, akorát na přestavbu ho vytáhnu
---začal jsem pracovat na přestavbě, zbývá nahodit motor a sepsat nějaké ty papíry a pak šup na ouřad
---sem tam si něco koupím a udělám si takovou radost.Teď naposled to byla nová manžeta volantové tyče od Pajlota 105ky :) a čtyřramený volantík od Hrníčka :)
12.12.---pořídil jsem si nové přibližovadlo :)
26.1.---podařilo se mi sehnat podélná ramena, takže budu vyztužovat :)
30.1.--- je to ostuda, ale po menším nedorozumění jsem si byl vyzvednout papíry po přestavbě.Takže mám oficiálně Š 105 L s motorem 742.136
29.2.---těsnění na termostatu už to měly za sebou, docela propouštěly a vyždycky se mi objevila na bloku voda, přetěsněno :)
5.3.---tak jsem si dneska trošku hrál a vyměnil silentbloky a při té příležitosti i držáky
17.4.---dnes mi byla vykradena garáž, kromě jiného mi vzali i motor který jsem měl jako nouzovku a při vytahování mi poškrábali lak na škodovce :( jo a taky mi vzali všechno nářadí :(
2009
21.4.---opraveny nějaké neduhy po loňské sezóně a zjištěna fajna věc a to že mi skončila technická loni v červenci :D
17.6.---technická hotová, máme nové gumy, nasazeny plechy pod motor
---jupitery jsou konečně na chemickém odlakování
2010
leden---repase přední nápravy
-nějaké blinkry, skla předních světel, dvoudílná maska
-jupitery odlakovány, teď půjdou na límeček
leden 2011---pár věcí na repasi přední nápravy jinak stojí v garáži a čeká.
tak se hodím jedno malinké video
DNE 29.10.2014 POPUTOVALA ŠKODOVĚNKA K NOVÉMU MAJITELI. JEDNA ETAPA MÉHO ŠKODOVÁCKÉHO ŽIVOTA SKONČILA ABY NĚCO NOVÉHO MOHLO ZAČÍT :-)
Doyle/Š 105L - komentáře:
17:05:22
06.03.2007
06.03.2007
Karel.
16:53:43
06.03.2007
06.03.2007
Doyle
-> Tauren: tý jo, to je otázek
no blok mi sehnal Majkl za 3000,- a taky by mě to zajímalo s tím benzínem.Myslím, že nejlépe to zjistíš tady na virtu.Určitě se to na fóru už probíralo.No a já určitě nepůjdu do nějakého brutálního snížení,snižuje to životnost
A s tou kompresí to nevím přesně, ale když zmenšíš objem měla by být větší.
no blok mi sehnal Majkl za 3000,- a taky by mě to zajímalo s tím benzínem.Myslím, že nejlépe to zjistíš tady na virtu.Určitě se to na fóru už probíralo.No a já určitě nepůjdu do nějakého brutálního snížení,snižuje to životnost
A s tou kompresí to nevím přesně, ale když zmenšíš objem měla by být větší.
20:32:32
05.03.2007
05.03.2007
Tauren
Doyle->Ještě jedna věc klasika má objem 1289 a já si to nechám udělat možná na 1341 + snížení hlavy o 1,2mm když má série 46kw a já zvýšim objem o 52 a kompres z 9,7 na 11,1 kolik by to mohlo přinést KW. A ještě jedna věc když se změní objem je stále stejná komprese?
20:25:40
05.03.2007
05.03.2007
Tauren
Doyle->Jak úplně nový blok za kolik si ho zmastil prosímtě nový stojí 7500kč jinak nad tou hlavou si teď lámu mozkové závity od 87 po 89 si musel střídat nádrž olovo a bezolovo nebo to mísit 1:1 a od 89-90 to je nato i nato a já nevím co mám já SAKRA musím to nějak zjistit ať vím jestli ji jen nechám udělat klasickou GO se snížením a takové ty sráčičky nebo tam nechám udělat i speciální sedla ale jelikož to chci nechat snížit tak asi nechám udělat ty sedla a zvažuju úplně nové ventily sada stojí 350kč takže dokupy 700kč zítra beru do práce hlavu a umyju ji na mycím stole a pak ji pochčiju WAPKOU doufám že bude pěkně čistá
18:15:31
05.03.2007
05.03.2007
Petuli
jo tomy byl můj správce,ale už jsem správce sám.dík
20:58:49
04.03.2007
04.03.2007
Doyle
-> Pitrys: měl myslím poslední nálepku rapida, tak by se ti to mohlo šiknout.V inzerci byla myslím v pátek.Jinak tě trošku znám přes Tommyho, teda spíš auto
20:32:01
04.03.2007
04.03.2007
Petuli
jo už jsem mu zkusil napsat ohledně těch nálepek,tak uvidím
20:23:41
04.03.2007
04.03.2007
Petuli
děkuju ti za odpověd,nebot jsou i tací,co nejsou schopní odepsat.kdo je ten johny death?
20:18:55
04.03.2007
04.03.2007
Doyle
-> Pitrys: čest, no dostalo ránu, projížděl jsem po polní cestě a přejel jsem přes trčící kovový profil půjde to spravit.Náprava je venku, jen čekám až se oteplí
Jinak nálepky jsem sehnal z výprodeje od Johnyho Deatha, ale co vím tak měl poslední a nemohl se jí zbavit, zkus mu napsat
Jinak nálepky jsem sehnal z výprodeje od Johnyho Deatha, ale co vím tak měl poslední a nemohl se jí zbavit, zkus mu napsat
19:38:53
04.03.2007
04.03.2007
Petuli
ahoj Doyle,co máš s tím spodním ramenem,je nějak deformované?Jo a prosím tě,kde seženu nálepku skoda.virt?předem dík Pitrys
13:02:25
04.03.2007
04.03.2007
Doyle
-> Tauren: to já nevím jak se to pozná, blok mám úplně nový bez čísla a hlavu jsem kupoval stejně zvlášť.Ale zajímalo by mě to jestli pak můžu jezdit na natural
00:11:57
04.03.2007
04.03.2007
Tauren
Doyle->Vypadá to že máš stejnou hlavu jako já máš to i na bezolovo? jako jestli máš tam kde je vyražené číslo motoru 136 *8 ta osmička je důležitá jinak by se to mělo střídat nebo mísit v poměru 1:1 nebo tam musí být výlitek bez dírky což máš ale až od 89 což už se na hlavě nepíše s takovou to budu muset pžedělat na LPG a narvat tam ty speciální sedla
13:04:37
02.03.2007
02.03.2007
Tauren
díky hoši něco si o tom zjistím ale ještě se rozhodnu protože to možná jenom vyleštím ale ještě uvidím tak díky za typ
22:45:00
01.03.2007
01.03.2007
Doyle
-> minno: no nevím jestli ti můžu návod prozradit
-> Tauren: tak jak píše minno
-> Tauren: tak jak píše minno
22:26:53
01.03.2007
01.03.2007
minno
-> Doyle: no a teraz očakávam popis ako máš zrobené to podsvietenie budíkov :-)
22:24:42
01.03.2007
01.03.2007
minno
-> Tauren: sú to nátere: galvinol je spešl základ na ľahké kovy (hliník...) a alkyton je superňácka vrchná farba, ktorá po natrení vyzerá akoby bola striekaná a je veľmi dobre odolná...
19:06:43
01.03.2007
01.03.2007
Tauren
Doyle->A ten Galvinol a stříbrný alkyton je co?
19:08:46
28.02.2007
28.02.2007
Doyle
-> Tauren: to nejhrubší vem arvou,pak technický benzín a až to budeš mít zbavené od oleje a nečistot, vem galvinol a na to stříbrný alkyton
17:22:15
28.02.2007
28.02.2007
Tauren
Doyle->Tak ty se bavíš se světýlkama jo hm.. dneska jsem motor rozebral úplně klika je venku aji váčka trochu jsem aji čistil ale to čištění bude fuška zítra už SER.. na kartáček vezmu vrtačku a upnu do ní něco kartáčovitého a pojedu jinak bych se zbláznil čistím to ARVOU asi nato vezmu SIGNAL WHAITENING
23:20:50
27.02.2007
27.02.2007
Doyle
-> Tauren: kukni tady do článků skoda.stable.cz/cz/index.
php?id=2&i... Majkl to dobře zpracoval a dá se v tom dobře vyznat