skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 105L
Typ motoru 742.136
Barva šedá základní
Rok výroby 1983
Nedělám to jako odborník ale snažím se a přináší mi to radost když se něco povede.Menší věci a přestavby si dělám sám a ty složitější přenechávám odborníkům a těm co tomu víc rozumí.Cílem je série a udělat s toho auta Š 136, což se mi po motorové stránce povedlo.
Motor:
-742.136 legální zástavba
-tvrdé silentbloky motoru
-alternátor 55A, favorit
Podvozek:
-přední pružiny 250ky (saky)
-zadní pružiny taky přitvrzené (saky)
-tlumiče původní série
-kola Jupiter, pneu 175/70 (momentálně plechy v komaxitu)
-čtyřpístkové brzdy a komplet nové vedení trubek a hadic
-přední náprava vyztužená, ale za ty roky dostala na frak(chystá se nová)
-zadní vlečená náprava vyztužená
Interiér:
-přední sedadla felda
-zadní sedadla rapid (asi půjdou pryč,blbě se tam leze)
-volant čtyřramenný
-modré čalounění
-radio Philips-4 x repro Dexon 60W
-zadní plato (přibudou opěrky)
-panel rádia
-budíky s bílým ledkovým podsvícením
Exteriér:
-zadní světla červenobílé-dvouvláknové( zatím odpojené)
-blinkly přední a boční bílé
-příd.dálkové
-stř. okno
-mlhovky
Do budoucna:
-postavit více méně sériovou 136ku(zatím se to daří)
Přítomnost:
-zrenovovat plecháče, opískovat a nastříkat i s plechy pod motor (hotovo)
-vyztužit a nalakovat zadní podélné ramena (hotovo)
-zakoupit nějaké pneu 175/70 (koupeno)
-připravit vůz na technickou (hotovo)
-opravit syčící posilovač brzdného účinku (hotovo)
Na nový motor zakoupeno: klika(favo), vačka(favo), hlava,vodní čerpadlo,termostat,sání a výfuk originál 742.136, do dvou týdnů bude vana se sacím košem (vana už je)
27.2.---přišel motorek stěračů felicie
1.3.---přišli tři nálepky skoda.virt
10.3.---nataženy nové hadičky na brzdovku od nádobky k válcům
10.3.---oprava míst na podvozku a natřeno základem
10.3.---sundaná stará vana, nová připravená k montáži(nové hadice)
10.3.---sundán starý rozvod brzd
22.3.---doma je sada odhlučnění do motorového prostoru
23.3.---podařilo se mi sehnat zadní opěrky, dík patří Kamilovi (akorát teď musím vymyslet kam dám repro :))
28.3.---už i vana od Maxe je tady, díky
29.3.---první vrstva tlumexu zatím jen vzadu, víc jsem nestihnul
29.5.---tak nějak jsem to tu přestal psát, takže nápravy jsou na autě, dnes jsem nahodil poloosy, pružiny a motor
31.10.---auto je víceméně připraveno k spánku, akorát na přestavbu ho vytáhnu
---začal jsem pracovat na přestavbě, zbývá nahodit motor a sepsat nějaké ty papíry a pak šup na ouřad
---sem tam si něco koupím a udělám si takovou radost.Teď naposled to byla nová manžeta volantové tyče od Pajlota 105ky :) a čtyřramený volantík od Hrníčka :)
12.12.---pořídil jsem si nové přibližovadlo :)
26.1.---podařilo se mi sehnat podélná ramena, takže budu vyztužovat :)
30.1.--- je to ostuda, ale po menším nedorozumění jsem si byl vyzvednout papíry po přestavbě.Takže mám oficiálně Š 105 L s motorem 742.136
29.2.---těsnění na termostatu už to měly za sebou, docela propouštěly a vyždycky se mi objevila na bloku voda, přetěsněno :)
5.3.---tak jsem si dneska trošku hrál a vyměnil silentbloky a při té příležitosti i držáky
17.4.---dnes mi byla vykradena garáž, kromě jiného mi vzali i motor který jsem měl jako nouzovku a při vytahování mi poškrábali lak na škodovce :( jo a taky mi vzali všechno nářadí :(
2009
21.4.---opraveny nějaké neduhy po loňské sezóně a zjištěna fajna věc a to že mi skončila technická loni v červenci :D
17.6.---technická hotová, máme nové gumy, nasazeny plechy pod motor
---jupitery jsou konečně na chemickém odlakování
2010
leden---repase přední nápravy
-nějaké blinkry, skla předních světel, dvoudílná maska
-jupitery odlakovány, teď půjdou na límeček
leden 2011---pár věcí na repasi přední nápravy jinak stojí v garáži a čeká.
tak se hodím jedno malinké video
DNE 29.10.2014 POPUTOVALA ŠKODOVĚNKA K NOVÉMU MAJITELI. JEDNA ETAPA MÉHO ŠKODOVÁCKÉHO ŽIVOTA SKONČILA ABY NĚCO NOVÉHO MOHLO ZAČÍT :-)
Typ motoru 742.136
Barva šedá základní
Rok výroby 1983
Nedělám to jako odborník ale snažím se a přináší mi to radost když se něco povede.Menší věci a přestavby si dělám sám a ty složitější přenechávám odborníkům a těm co tomu víc rozumí.Cílem je série a udělat s toho auta Š 136, což se mi po motorové stránce povedlo.
Motor:
-742.136 legální zástavba
-tvrdé silentbloky motoru
-alternátor 55A, favorit
Podvozek:
-přední pružiny 250ky (saky)
-zadní pružiny taky přitvrzené (saky)
-tlumiče původní série
-kola Jupiter, pneu 175/70 (momentálně plechy v komaxitu)
-čtyřpístkové brzdy a komplet nové vedení trubek a hadic
-přední náprava vyztužená, ale za ty roky dostala na frak(chystá se nová)
-zadní vlečená náprava vyztužená
Interiér:
-přední sedadla felda
-zadní sedadla rapid (asi půjdou pryč,blbě se tam leze)
-volant čtyřramenný
-modré čalounění
-radio Philips-4 x repro Dexon 60W
-zadní plato (přibudou opěrky)
-panel rádia
-budíky s bílým ledkovým podsvícením
Exteriér:
-zadní světla červenobílé-dvouvláknové( zatím odpojené)
-blinkly přední a boční bílé
-příd.dálkové
-stř. okno
-mlhovky
Do budoucna:
-postavit více méně sériovou 136ku(zatím se to daří)
Přítomnost:
-zrenovovat plecháče, opískovat a nastříkat i s plechy pod motor (hotovo)
-vyztužit a nalakovat zadní podélné ramena (hotovo)
-zakoupit nějaké pneu 175/70 (koupeno)
-připravit vůz na technickou (hotovo)
-opravit syčící posilovač brzdného účinku (hotovo)
Na nový motor zakoupeno: klika(favo), vačka(favo), hlava,vodní čerpadlo,termostat,sání a výfuk originál 742.136, do dvou týdnů bude vana se sacím košem (vana už je)
27.2.---přišel motorek stěračů felicie
1.3.---přišli tři nálepky skoda.virt
10.3.---nataženy nové hadičky na brzdovku od nádobky k válcům
10.3.---oprava míst na podvozku a natřeno základem
10.3.---sundaná stará vana, nová připravená k montáži(nové hadice)
10.3.---sundán starý rozvod brzd
22.3.---doma je sada odhlučnění do motorového prostoru
23.3.---podařilo se mi sehnat zadní opěrky, dík patří Kamilovi (akorát teď musím vymyslet kam dám repro :))
28.3.---už i vana od Maxe je tady, díky
29.3.---první vrstva tlumexu zatím jen vzadu, víc jsem nestihnul
29.5.---tak nějak jsem to tu přestal psát, takže nápravy jsou na autě, dnes jsem nahodil poloosy, pružiny a motor
31.10.---auto je víceméně připraveno k spánku, akorát na přestavbu ho vytáhnu
---začal jsem pracovat na přestavbě, zbývá nahodit motor a sepsat nějaké ty papíry a pak šup na ouřad
---sem tam si něco koupím a udělám si takovou radost.Teď naposled to byla nová manžeta volantové tyče od Pajlota 105ky :) a čtyřramený volantík od Hrníčka :)
12.12.---pořídil jsem si nové přibližovadlo :)
26.1.---podařilo se mi sehnat podélná ramena, takže budu vyztužovat :)
30.1.--- je to ostuda, ale po menším nedorozumění jsem si byl vyzvednout papíry po přestavbě.Takže mám oficiálně Š 105 L s motorem 742.136
29.2.---těsnění na termostatu už to měly za sebou, docela propouštěly a vyždycky se mi objevila na bloku voda, přetěsněno :)
5.3.---tak jsem si dneska trošku hrál a vyměnil silentbloky a při té příležitosti i držáky
17.4.---dnes mi byla vykradena garáž, kromě jiného mi vzali i motor který jsem měl jako nouzovku a při vytahování mi poškrábali lak na škodovce :( jo a taky mi vzali všechno nářadí :(
2009
21.4.---opraveny nějaké neduhy po loňské sezóně a zjištěna fajna věc a to že mi skončila technická loni v červenci :D
17.6.---technická hotová, máme nové gumy, nasazeny plechy pod motor
---jupitery jsou konečně na chemickém odlakování
2010
leden---repase přední nápravy
-nějaké blinkry, skla předních světel, dvoudílná maska
-jupitery odlakovány, teď půjdou na límeček
leden 2011---pár věcí na repasi přední nápravy jinak stojí v garáži a čeká.
tak se hodím jedno malinké video
DNE 29.10.2014 POPUTOVALA ŠKODOVĚNKA K NOVÉMU MAJITELI. JEDNA ETAPA MÉHO ŠKODOVÁCKÉHO ŽIVOTA SKONČILA ABY NĚCO NOVÉHO MOHLO ZAČÍT :-)
Doyle/Š 105L - komentáře:
23:23:22
10.03.2007
10.03.2007
Doyle
-> Tauren: no práce je důležitá, a jak je šéf svině tak je to hnus.Od školy už mám třetí zaměstnání, tak doufám, že už to bude dobré.Tak ať se ti to vyřeší a dostaneš peníze zpátky
13:12:17
10.03.2007
10.03.2007
Tauren
Doyle->V pondělí si možná dostanu novou práci ségra mi něco sehnala ve firmě kde dělá takže řeknu šéfovi ať mi dá peníze co mi dluží cca 25000kč nebo se sním budu soudit i o 3 měsíční odstupné takže pak by to bylo zhruba 58000kč + zaplacení toho řízení to zas bude ale už to tak dále nejde
17:10:34
09.03.2007
09.03.2007
Doyle
-> Tauren: no já hlavně musím poskládat motor a pak teprve můžu začít s přestavbou, to už je otázka jednoho týdne.Ostatní už jakoš takoš mám
20:07:22
08.03.2007
08.03.2007
Tauren
Doyle->No to by mělo být ale taky je tady možnost jen série vše závisí na penězích a ty už si požádal o povolení přestavby na úřadě? já ještě ne nejsem tak daleko jako ty ještě musím hodně pojíst bryndzy záleží jak moc do toho vrazím pokuď jen tak lehce tak to můžemít 50-60kw pokuď do toho nacpu více klidně 69kw ale to je málo pravděpodobné to bych musel i váčku já bych si chtěl spíš zvednout výkon jenom objemem aby mi to jelo i v nízkých otáčkách
19:46:18
08.03.2007
08.03.2007
Doyle
-> Tauren: takže legálně vytáhnout z motoru maximum.Jen ještě udělat přepis na 136ku a na vnitřnosti se ti nikdo dívat nebude Ikdyž tomu moc nerozumím, tak to bude asi někde jinde s těma koníkama
-> Pitrys: já se poohlížím po něčem novějším a rodinném, ale až našetřím
-> Pitrys: já se poohlížím po něčem novějším a rodinném, ale až našetřím
17:37:38
08.03.2007
08.03.2007
Petuli
DOYLE--no já taky mou raritu neprodám,už od října mám na popjížděni škudku120L,hodně zachovalou po starém dědovi,najeto 72tis.Takže by mi mohla dlouho sloužit.
17:33:17
08.03.2007
08.03.2007
Tauren
Doyle->SAKY mi udělá kliku za 4000kč i z vyvážením jen zato dáš 700-1500kč použiju ojnice z fabie i písty a mám zdvih 78mm z původních 72mm což ti udělá objem 1,4 a jestli nechám vrtnout vložky na 77mm tak mám objem kolem 1435ccm hlavu nechám olíznout jen velmi nepatrně max. 0,5mm váčku dávat nebudu hlavu dám z FABIE pokuď seženu celý motor za dobrou cenu je to docela úlet sakra
16:54:17
08.03.2007
08.03.2007
Doyle
-> Pitrys: nekonečné to je, ale jsem rozhodnut si auto nechat, možná si koupím nějakého spotřebáka, ale škodovka zůstane doma
-> Tauren: no já chci právě nechat motor s původním výkonem, jen bude skoro nový
-> Tauren: no já chci právě nechat motor s původním výkonem, jen bude skoro nový
15:00:33
08.03.2007
08.03.2007
Tauren
Já jsem asi blázen začínám šílet začal jsem uvažovat o klice z fábie aby měla větší zdvih a objem nechat na 1341 a ta klika by to měla ještě zvýšit moje propočty jsou kolem 1380 a tu hlavu nechám šlehnout asi jen o 0,5mm s tou váčkou ještě nevím do toho se mi moc nechce
20:39:49
07.03.2007
07.03.2007
Petuli
jojo,finance to je vždy problém,už to taky brzdím,ikdyž tento koníček je nekonečný
19:47:21
07.03.2007
07.03.2007
Doyle
-> Pitrys: no začíná se oteplovat, takže se bude skládat.Akorát nestihnu asi motor, finančně
19:06:50
07.03.2007
07.03.2007
Petuli
ty jo chlape,můžem jet do těch Doksu,to poskládáš nééé,nevím v jaké si fázi.No a madman má dobrý kousek,to se ztrtíme:-)))
17:14:35
06.03.2007
06.03.2007
Karel.
-> Doyle: jojo
-> Tauren: jo jinak abys měl lepší výkon tak je nej řešení líznout hlavu o 0.8 a vačku já mám 260 kámoš 270 a lítá to krásně a volnoběh se nezměnil
-> Tauren: jo jinak abys měl lepší výkon tak je nej řešení líznout hlavu o 0.8 a vačku já mám 260 kámoš 270 a lítá to krásně a volnoběh se nezměnil
17:09:04
06.03.2007
06.03.2007
Doyle
-> Karel.: takže to chápu dobře, zmenším prostor,zvětší se komprese
17:05:22
06.03.2007
06.03.2007
Karel.
-> Doyle: komprese se zvětšuje tím, že snížíš hlavu
-> Tauren: do toho bych už nešel to je moc na tu hlavu podle mě
-> Tauren: do toho bych už nešel to je moc na tu hlavu podle mě
16:53:43
06.03.2007
06.03.2007
Doyle
-> Tauren: tý jo, to je otázek
no blok mi sehnal Majkl za 3000,- a taky by mě to zajímalo s tím benzínem.Myslím, že nejlépe to zjistíš tady na virtu.Určitě se to na fóru už probíralo.No a já určitě nepůjdu do nějakého brutálního snížení,snižuje to životnost
A s tou kompresí to nevím přesně, ale když zmenšíš objem měla by být větší.
no blok mi sehnal Majkl za 3000,- a taky by mě to zajímalo s tím benzínem.Myslím, že nejlépe to zjistíš tady na virtu.Určitě se to na fóru už probíralo.No a já určitě nepůjdu do nějakého brutálního snížení,snižuje to životnost
A s tou kompresí to nevím přesně, ale když zmenšíš objem měla by být větší.
20:32:32
05.03.2007
05.03.2007
Tauren
Doyle->Ještě jedna věc klasika má objem 1289 a já si to nechám udělat možná na 1341 + snížení hlavy o 1,2mm když má série 46kw a já zvýšim objem o 52 a kompres z 9,7 na 11,1 kolik by to mohlo přinést KW. A ještě jedna věc když se změní objem je stále stejná komprese?
20:25:40
05.03.2007
05.03.2007
Tauren
Doyle->Jak úplně nový blok za kolik si ho zmastil prosímtě nový stojí 7500kč jinak nad tou hlavou si teď lámu mozkové závity od 87 po 89 si musel střídat nádrž olovo a bezolovo nebo to mísit 1:1 a od 89-90 to je nato i nato a já nevím co mám já SAKRA musím to nějak zjistit ať vím jestli ji jen nechám udělat klasickou GO se snížením a takové ty sráčičky nebo tam nechám udělat i speciální sedla ale jelikož to chci nechat snížit tak asi nechám udělat ty sedla a zvažuju úplně nové ventily sada stojí 350kč takže dokupy 700kč zítra beru do práce hlavu a umyju ji na mycím stole a pak ji pochčiju WAPKOU doufám že bude pěkně čistá
18:15:31
05.03.2007
05.03.2007
Petuli
jo tomy byl můj správce,ale už jsem správce sám.dík