skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 105L
Typ motoru 742.136
Barva šedá základní
Rok výroby 1983
Nedělám to jako odborník ale snažím se a přináší mi to radost když se něco povede.Menší věci a přestavby si dělám sám a ty složitější přenechávám odborníkům a těm co tomu víc rozumí.Cílem je série a udělat s toho auta Š 136, což se mi po motorové stránce povedlo.
Motor:
-742.136 legální zástavba
-tvrdé silentbloky motoru
-alternátor 55A, favorit
Podvozek:
-přední pružiny 250ky (saky)
-zadní pružiny taky přitvrzené (saky)
-tlumiče původní série
-kola Jupiter, pneu 175/70 (momentálně plechy v komaxitu)
-čtyřpístkové brzdy a komplet nové vedení trubek a hadic
-přední náprava vyztužená, ale za ty roky dostala na frak(chystá se nová)
-zadní vlečená náprava vyztužená
Interiér:
-přední sedadla felda
-zadní sedadla rapid (asi půjdou pryč,blbě se tam leze)
-volant čtyřramenný
-modré čalounění
-radio Philips-4 x repro Dexon 60W
-zadní plato (přibudou opěrky)
-panel rádia
-budíky s bílým ledkovým podsvícením
Exteriér:
-zadní světla červenobílé-dvouvláknové( zatím odpojené)
-blinkly přední a boční bílé
-příd.dálkové
-stř. okno
-mlhovky
Do budoucna:
-postavit více méně sériovou 136ku(zatím se to daří)
Přítomnost:
-zrenovovat plecháče, opískovat a nastříkat i s plechy pod motor (hotovo)
-vyztužit a nalakovat zadní podélné ramena (hotovo)
-zakoupit nějaké pneu 175/70 (koupeno)
-připravit vůz na technickou (hotovo)
-opravit syčící posilovač brzdného účinku (hotovo)
Na nový motor zakoupeno: klika(favo), vačka(favo), hlava,vodní čerpadlo,termostat,sání a výfuk originál 742.136, do dvou týdnů bude vana se sacím košem (vana už je)
27.2.---přišel motorek stěračů felicie
1.3.---přišli tři nálepky skoda.virt
10.3.---nataženy nové hadičky na brzdovku od nádobky k válcům
10.3.---oprava míst na podvozku a natřeno základem
10.3.---sundaná stará vana, nová připravená k montáži(nové hadice)
10.3.---sundán starý rozvod brzd
22.3.---doma je sada odhlučnění do motorového prostoru
23.3.---podařilo se mi sehnat zadní opěrky, dík patří Kamilovi (akorát teď musím vymyslet kam dám repro :))
28.3.---už i vana od Maxe je tady, díky
29.3.---první vrstva tlumexu zatím jen vzadu, víc jsem nestihnul
29.5.---tak nějak jsem to tu přestal psát, takže nápravy jsou na autě, dnes jsem nahodil poloosy, pružiny a motor
31.10.---auto je víceméně připraveno k spánku, akorát na přestavbu ho vytáhnu
---začal jsem pracovat na přestavbě, zbývá nahodit motor a sepsat nějaké ty papíry a pak šup na ouřad
---sem tam si něco koupím a udělám si takovou radost.Teď naposled to byla nová manžeta volantové tyče od Pajlota 105ky :) a čtyřramený volantík od Hrníčka :)
12.12.---pořídil jsem si nové přibližovadlo :)
26.1.---podařilo se mi sehnat podélná ramena, takže budu vyztužovat :)
30.1.--- je to ostuda, ale po menším nedorozumění jsem si byl vyzvednout papíry po přestavbě.Takže mám oficiálně Š 105 L s motorem 742.136
29.2.---těsnění na termostatu už to měly za sebou, docela propouštěly a vyždycky se mi objevila na bloku voda, přetěsněno :)
5.3.---tak jsem si dneska trošku hrál a vyměnil silentbloky a při té příležitosti i držáky
17.4.---dnes mi byla vykradena garáž, kromě jiného mi vzali i motor který jsem měl jako nouzovku a při vytahování mi poškrábali lak na škodovce :( jo a taky mi vzali všechno nářadí :(
2009
21.4.---opraveny nějaké neduhy po loňské sezóně a zjištěna fajna věc a to že mi skončila technická loni v červenci :D
17.6.---technická hotová, máme nové gumy, nasazeny plechy pod motor
---jupitery jsou konečně na chemickém odlakování
2010
leden---repase přední nápravy
-nějaké blinkry, skla předních světel, dvoudílná maska
-jupitery odlakovány, teď půjdou na límeček
leden 2011---pár věcí na repasi přední nápravy jinak stojí v garáži a čeká.
tak se hodím jedno malinké video
DNE 29.10.2014 POPUTOVALA ŠKODOVĚNKA K NOVÉMU MAJITELI. JEDNA ETAPA MÉHO ŠKODOVÁCKÉHO ŽIVOTA SKONČILA ABY NĚCO NOVÉHO MOHLO ZAČÍT :-)
Typ motoru 742.136
Barva šedá základní
Rok výroby 1983
Nedělám to jako odborník ale snažím se a přináší mi to radost když se něco povede.Menší věci a přestavby si dělám sám a ty složitější přenechávám odborníkům a těm co tomu víc rozumí.Cílem je série a udělat s toho auta Š 136, což se mi po motorové stránce povedlo.
Motor:
-742.136 legální zástavba
-tvrdé silentbloky motoru
-alternátor 55A, favorit
Podvozek:
-přední pružiny 250ky (saky)
-zadní pružiny taky přitvrzené (saky)
-tlumiče původní série
-kola Jupiter, pneu 175/70 (momentálně plechy v komaxitu)
-čtyřpístkové brzdy a komplet nové vedení trubek a hadic
-přední náprava vyztužená, ale za ty roky dostala na frak(chystá se nová)
-zadní vlečená náprava vyztužená
Interiér:
-přední sedadla felda
-zadní sedadla rapid (asi půjdou pryč,blbě se tam leze)
-volant čtyřramenný
-modré čalounění
-radio Philips-4 x repro Dexon 60W
-zadní plato (přibudou opěrky)
-panel rádia
-budíky s bílým ledkovým podsvícením
Exteriér:
-zadní světla červenobílé-dvouvláknové( zatím odpojené)
-blinkly přední a boční bílé
-příd.dálkové
-stř. okno
-mlhovky
Do budoucna:
-postavit více méně sériovou 136ku(zatím se to daří)
Přítomnost:
-zrenovovat plecháče, opískovat a nastříkat i s plechy pod motor (hotovo)
-vyztužit a nalakovat zadní podélné ramena (hotovo)
-zakoupit nějaké pneu 175/70 (koupeno)
-připravit vůz na technickou (hotovo)
-opravit syčící posilovač brzdného účinku (hotovo)
Na nový motor zakoupeno: klika(favo), vačka(favo), hlava,vodní čerpadlo,termostat,sání a výfuk originál 742.136, do dvou týdnů bude vana se sacím košem (vana už je)
27.2.---přišel motorek stěračů felicie
1.3.---přišli tři nálepky skoda.virt
10.3.---nataženy nové hadičky na brzdovku od nádobky k válcům
10.3.---oprava míst na podvozku a natřeno základem
10.3.---sundaná stará vana, nová připravená k montáži(nové hadice)
10.3.---sundán starý rozvod brzd
22.3.---doma je sada odhlučnění do motorového prostoru
23.3.---podařilo se mi sehnat zadní opěrky, dík patří Kamilovi (akorát teď musím vymyslet kam dám repro :))
28.3.---už i vana od Maxe je tady, díky
29.3.---první vrstva tlumexu zatím jen vzadu, víc jsem nestihnul
29.5.---tak nějak jsem to tu přestal psát, takže nápravy jsou na autě, dnes jsem nahodil poloosy, pružiny a motor
31.10.---auto je víceméně připraveno k spánku, akorát na přestavbu ho vytáhnu
---začal jsem pracovat na přestavbě, zbývá nahodit motor a sepsat nějaké ty papíry a pak šup na ouřad
---sem tam si něco koupím a udělám si takovou radost.Teď naposled to byla nová manžeta volantové tyče od Pajlota 105ky :) a čtyřramený volantík od Hrníčka :)
12.12.---pořídil jsem si nové přibližovadlo :)
26.1.---podařilo se mi sehnat podélná ramena, takže budu vyztužovat :)
30.1.--- je to ostuda, ale po menším nedorozumění jsem si byl vyzvednout papíry po přestavbě.Takže mám oficiálně Š 105 L s motorem 742.136
29.2.---těsnění na termostatu už to měly za sebou, docela propouštěly a vyždycky se mi objevila na bloku voda, přetěsněno :)
5.3.---tak jsem si dneska trošku hrál a vyměnil silentbloky a při té příležitosti i držáky
17.4.---dnes mi byla vykradena garáž, kromě jiného mi vzali i motor který jsem měl jako nouzovku a při vytahování mi poškrábali lak na škodovce :( jo a taky mi vzali všechno nářadí :(
2009
21.4.---opraveny nějaké neduhy po loňské sezóně a zjištěna fajna věc a to že mi skončila technická loni v červenci :D
17.6.---technická hotová, máme nové gumy, nasazeny plechy pod motor
---jupitery jsou konečně na chemickém odlakování
2010
leden---repase přední nápravy
-nějaké blinkry, skla předních světel, dvoudílná maska
-jupitery odlakovány, teď půjdou na límeček
leden 2011---pár věcí na repasi přední nápravy jinak stojí v garáži a čeká.
tak se hodím jedno malinké video
DNE 29.10.2014 POPUTOVALA ŠKODOVĚNKA K NOVÉMU MAJITELI. JEDNA ETAPA MÉHO ŠKODOVÁCKÉHO ŽIVOTA SKONČILA ABY NĚCO NOVÉHO MOHLO ZAČÍT :-)
Doyle/Š 105L - komentáře:
12:26:09
25.02.2007
25.02.2007
Doyle
-> Tauren: je starý, ale repasovaný.V elektrice není třeba nic měnit, musí se vyměnit pastorek a popř. víko startéru.
11:11:25
25.02.2007
25.02.2007
Tauren
Doyle-> Sakra to je startér jako nový nebo to je nový? jde to klasicky vyměnit nebo musíš dělat i něco v el.?
10:02:09
24.02.2007
24.02.2007
Doyle
-> Tauren: jde vidět, že se v tom vyznáš, já tomu třeba vůbec nerozumím
09:54:17
24.02.2007
24.02.2007
Doyle
-> REMIX: na čase
09:36:22
24.02.2007
24.02.2007
Tauren
Doyle->Jinak si udělám ty přípravky co jsem tehdy neměl 1.koupím ocelovou trubku a nechám ji osoustružit ve škole z průměru 85mm na velikost válce 75,5mm což bude super minule jsem tam zacvakával po jednom kroužku takže nedodržíš úplně přesně úhly po 120 ale to nic není jde jen o to usnadnění a pak ten úchylkoměr ale nebudu to dělat přesně podle knížky to je přehnané.
19:30:07
23.02.2007
23.02.2007
Tauren
Jo jinak jestli si to necháš udělat tak pořádně zacvakáš a taky nemáš jistotu už jsem tady ve fóru četl nějaký případ
19:28:12
23.02.2007
23.02.2007
Tauren
REMIX->Jestli chceš dám ti taky lekci
19:26:50
23.02.2007
23.02.2007
Tauren
Doyle->Jo to dělám sám není v tom věda ale (NERVY) ale tentokrát nato půjdu jinak tehdy jsem ty přesahy měřil strašně úhelník přes válec a pod to jsem rval ty plechové měrky proto mi to hodně trvalo a ten blok byl sračka na válci č.2 byl spodek ujebany tak jsem tam narval tmel ale i tak tam nejspíš jde trochu vody do oleje ale úplne minimum spotřeba je luxusní a olej nežere vůbec ale tehdy jsem tam dával jen ty vložky,písty,kroužky a na zbytek jsem se vychcal. Teď si koupím za 700kč úchylkoměr a přivařím to k nějakém rovnému ŽELEZU přesně podle jedné knížky pak se ty přesahy budou měřit jedna báseň jinak nechám vyvážit VŠE akurát že to budu muset posílat poštou protože neznám žádnou firmu tady někde v kraji jinak ty 4pístky taky budou a ještě nevím co tam mám za řízení nové hřebenové řízení stojí necelé 2000kč musí být taky aspoň MAX mi to říkal a vlečka takže vše půjde podle peněz nejprve se pobavím z MOTOREM je to celkem zábavné doufám že mě nevysere blok utahoval jsem hlavu a vysral se mi závit naštěstí mám nato vercajk stál mě 1300kč a vložky ale mám jen jednu musel bych pak přiobjednat ty vložky snesou několikanásobně vetší moment tak končím ať se to tu vleze jsem nějaký rozjetý ČAST PRÁCI
18:12:49
23.02.2007
23.02.2007
REMIX
doyle ty se ucis psat slohove prace ??
17:28:53
23.02.2007
23.02.2007
Doyle
-> Tauren: mě se radši na čas neptej.Trvalo mi to dlouho,ale já jsem na to nespěchal.Je to asi dva roky co mám tu nápravu a tak průběžně jsem na ní pracoval.No a teď přes zimu to zapravuju, tak doufám že na jaře už budu jezdit.
Tak s tím motorem ti držím palce, je to dobrá volba a pokud si dáš práci s těma nápravama,tak by to šlo zapsat i do TP.Teda ještě bys musel hodit čtyřpístky Jo a ty připravované úpravy na motoru jsou přesně ty co budu dělat taky.Akorát já zatím nevím kde.Mám už toho hodně, ale ještě chybí rozvoďák,vložky,písty,kro užky,ojnice a vana s košem(tu mám zamluvenou).Ty si skládáš motor sám nebo to necháváš někde dělat a vyvažovat,srovnávat?Potře buju vyvážit kliku(favo) a repas hlavy(zarovnat a i ty ventily bych kdyžtak)
Tak s tím motorem ti držím palce, je to dobrá volba a pokud si dáš práci s těma nápravama,tak by to šlo zapsat i do TP.Teda ještě bys musel hodit čtyřpístky Jo a ty připravované úpravy na motoru jsou přesně ty co budu dělat taky.Akorát já zatím nevím kde.Mám už toho hodně, ale ještě chybí rozvoďák,vložky,písty,kro užky,ojnice a vana s košem(tu mám zamluvenou).Ty si skládáš motor sám nebo to necháváš někde dělat a vyvažovat,srovnávat?Potře buju vyvážit kliku(favo) a repas hlavy(zarovnat a i ty ventily bych kdyžtak)
14:10:47
23.02.2007
23.02.2007
Tauren
Doyle->Tak co zatím nic nového? No já už brzy začnu pracovat teď budu kupovat motor RAPID 136 za 3000kč koupím vložky písty kroužky čepy, pak 580kč přebroušení kliky, nechám vyúhlovat ojnice 480kč a pak ještě bude třeba koupit pánve ložisko a takovéhle serepetičky a podle stavu hlavy se rozhodnu nejspíš půjde zbrousit (zarovnat) a zafrezovat sedla ventilu do 1000kč a pak ještě ty nápravy to bude práce jako blázen jo a diferenciál si nechám udělat u speciální firmy za 3800kč dají mi tam spešl tiché ložiska to bude makačka ten motor bude v klidu jednou jsem už to dělal ale ten zbytek to bude šílené jak dlouho ti trvaly ty nápravy?
19:26:23
10.02.2007
10.02.2007
Doyle
-> Tauren: jo to jo,akorát je to druhovýroba a ty prý nejsou úplně nejkvalitnější,ale jenom jsem o tom četl.Tak jsem radši koupil originál
11:52:14
10.02.2007
10.02.2007
Tauren
Doylw->No tak sehnat se dají třeba na SPEEDPRO.CZ aspoň myslím pokuď to nebyl bazar
22:22:57
08.02.2007
08.02.2007
Doyle
-> Tauren: ne, to jsou už použité díly, nové už se snad ani nedají sehnat.Koupil jsem je od jednoho člena tady z virtu a byli ukázkově očištěné až vyleštěné
14:45:43
08.02.2007
08.02.2007
Tauren
DOYLE->To znám bratranec měl auto natřené štětcem modrou barvou z dálky říkám ty vole DOBRÉ a rychle mě vyvedl z omylu ty součásti na motor jako třeba to sání to si kupoval nové?
23:34:44
07.02.2007
07.02.2007
Doyle
-> Tauren: no fotky klamou,lak je docela mizerný a celkově to má své mouchy
18:02:29
07.02.2007
07.02.2007
Tauren
Ty přídavné světlomety k tomu sedí vypadá to více sportovně asi to taky udělám taky to máš pěkný spíš pěknější
01:10:02
06.02.2007
06.02.2007
Sakalik
-> Doyle: mnoho krat dik! Keby som sa trosku po tomto webe rozhliadol, tak som to mohol najst aj sam, ale aspon viem, kde nabuduce hladat rady a navody . Este taka mala otazocka, myslis, ze by sa to druhe vlakno dalo vyuzit na hmlovku? Uz ma to davnejsie napadlo, lebo tie pridavne hmlovky su hrozneee, ale neviem, ci to je rovnaka intenzita svetla. Pytam sa preto, lebo som to zatial nikoho nevidel mat takto riesene, vzdy len ako stvoro obrysoviek a stvoro brzdovych. Este raz dik za navody.
17:17:12
05.02.2007
05.02.2007
Doyle
-> Sakalik:
skoda.stable.cz/cz/index. php?id=2&i...
a tady jsou ty ostatní
skoda.stable.cz/cz/index. php?id=2&i...
skoda.stable.cz/cz/index. php?id=2&i...
a tady jsou ty ostatní
skoda.stable.cz/cz/index. php?id=2&i...
17:12:50
05.02.2007
05.02.2007
Doyle
-> Sakalik: rád odpovím musí se upravit původní patice a je to popsané v člancích.Je tam přímo i moje úprava,ale krom toho jsou tam ještě další dva nebo tři způsoby hodím ti sem link