skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Info
Takže tohle je moje druhá a doufám že už poslední :-) škodovka s motorem vzadu. Koupil jsem ji v loni (2008) v srpnu. Byla z Opavy, s údajně 85 000 km na hrbu, takže mi původní majitel poslal po e-mailu nějaké fotografie abych nejel téměř 500 km zbytečně. Na fotkách se mi docela líbila takže jsem vstal ráno v pět, vybral deset tísíc a jel na nákup. Ve čtyři jsem dorazil do Opavy a po půl hodině bloudění nakonec i k majiteli. Auto jsem hned podrobil zevrubné prohlídce a řeknu vám, byl jsem poměrně zklamán, byly totiž chycené zadní lemy, trochu jeden práh a vršky podběhů a P kapsy taky :-(. Jenže když už jsem jel takovou štreku tak jsem se ještě tedy s majitelem vydal na zkušební jízdu - po bezproblémovém nastartování mne překvapilo jak šlo vše lehce když jsem povoloval ruční brzdu necítil jsem žádné zuby ani nevydávala takový ten klasický zvuk, volantem šlo otáčet prstem i při stání, tlumiče tlumily, nic se neklepalo, kulisa řazení i převodovka perfektní a ještě jedna věc mě překvapila to ticho... Oproti mému předchozímu autu (Š120 s vlečkou, čtyřpísty a motor favo) to bylo jak nebe a dudy. Subjektivně motor 130 šlapal líp jak favo motor. No a ještě brzdy - brzděj jako svině, řekl bych skoro jak tátova fobie džunior 1.0. No, prostě musím říct že jsem se do ní po zkušební jízdě zamiloval takže jsme si nakonec s majitelem plácli. V pět odpoledne se majitel se slzou v oku rozloučil s autem, naposledy ho pohladil a popřál mi hodně štěstí. K té cestě je nutno podotknout že bydlím v Roudnici nad Labem a pocházím z Ústí nad Labem, takže kraj okolo Opavy je pro mě terra incognita a ještě k tomu jsem sebou neměl ani mapu tudíž jsem domů dorazil až po šesti hodinách strastiplné jízdy.
V listopadu byla mou maličkostí udělána STK ale až na podruhé, poprvé nevyhověla kvůli svislým čepům. Po opravě udělala prohlídku s jediným vroubkem a to těsností motoru, se kterou budu muset brzo něco udělat.
Záměry s ní mám takové že bude autem na rekreační poježděníčko po okolí a možná i trochu blbnutí :-D.
Moje plány:
1. Vyvaření karoserie - sehnána nová kastle bude se přestrojovat
2. Nový lak a to ve stejném odstínu
3. Vyztužit nápravy - přemýšlím jestli to má cenu vyztužovat přední (mám doma 4 náhradní nápravy :-)
4. Vyměnit čelní sko (má škrábanec :-/ )
5. Dopředu kratší pružiny a tlumiče z žigulíka
6. Dozadu tlumiče z 1203 - sehnáno
7. Interiér bude béžový s černým stropem
8. Trochu poladit a přetěsnit motor HOTOVO
9. Lité kola s pneu 185/60
Takže jak vidíte je to běh na kapánek delší trasu, tak mi držte palce.
Hotovo:
1. Nainstalovány zadní opěrky
2. Nainstalována hranatá přístrojovka
3. Nainstalován komplet světlý interier
4. Seřízen předstih a ventily
5. Přetěsněn motor
6. Nové rozvody
7. Vačka a vahadla z eR.
8. Nový palivový, vzduchový a olejový filtr
9. "Hyper" šusplechy okolo motoru :-)
10. Nový kundík a kladívko v rozdělovači.
11. Řadící páka Hyper Sport tuning (ta děrovaná chromová)
12. Opraven tikající tachometr (po nalití asi decky oleje do bovdenu)
13. Nová STK (při přípravě na STK seřízení ruční brzdy)
3. 4. 2011 fouklo těsnění pod hlavou takže probíhá vyčištění hlavy a všeho možného příslušenství. Jen doufám že šiška bude v pořádku, protože to těsnění fouklo docela slušně :-)
18. 11. 2011 Už nějaký ten pátek jezdím s jiným motorem, ten starý se přidřel :-( Tachometr zase tiká, netikat vydržel asi měsíc. Takže vše jak má být :-)
Takže tohle je moje druhá a doufám že už poslední :-) škodovka s motorem vzadu. Koupil jsem ji v loni (2008) v srpnu. Byla z Opavy, s údajně 85 000 km na hrbu, takže mi původní majitel poslal po e-mailu nějaké fotografie abych nejel téměř 500 km zbytečně. Na fotkách se mi docela líbila takže jsem vstal ráno v pět, vybral deset tísíc a jel na nákup. Ve čtyři jsem dorazil do Opavy a po půl hodině bloudění nakonec i k majiteli. Auto jsem hned podrobil zevrubné prohlídce a řeknu vám, byl jsem poměrně zklamán, byly totiž chycené zadní lemy, trochu jeden práh a vršky podběhů a P kapsy taky :-(. Jenže když už jsem jel takovou štreku tak jsem se ještě tedy s majitelem vydal na zkušební jízdu - po bezproblémovém nastartování mne překvapilo jak šlo vše lehce když jsem povoloval ruční brzdu necítil jsem žádné zuby ani nevydávala takový ten klasický zvuk, volantem šlo otáčet prstem i při stání, tlumiče tlumily, nic se neklepalo, kulisa řazení i převodovka perfektní a ještě jedna věc mě překvapila to ticho... Oproti mému předchozímu autu (Š120 s vlečkou, čtyřpísty a motor favo) to bylo jak nebe a dudy. Subjektivně motor 130 šlapal líp jak favo motor. No a ještě brzdy - brzděj jako svině, řekl bych skoro jak tátova fobie džunior 1.0. No, prostě musím říct že jsem se do ní po zkušební jízdě zamiloval takže jsme si nakonec s majitelem plácli. V pět odpoledne se majitel se slzou v oku rozloučil s autem, naposledy ho pohladil a popřál mi hodně štěstí. K té cestě je nutno podotknout že bydlím v Roudnici nad Labem a pocházím z Ústí nad Labem, takže kraj okolo Opavy je pro mě terra incognita a ještě k tomu jsem sebou neměl ani mapu tudíž jsem domů dorazil až po šesti hodinách strastiplné jízdy.
V listopadu byla mou maličkostí udělána STK ale až na podruhé, poprvé nevyhověla kvůli svislým čepům. Po opravě udělala prohlídku s jediným vroubkem a to těsností motoru, se kterou budu muset brzo něco udělat.
Záměry s ní mám takové že bude autem na rekreační poježděníčko po okolí a možná i trochu blbnutí :-D.
Moje plány:
1. Vyvaření karoserie - sehnána nová kastle bude se přestrojovat
2. Nový lak a to ve stejném odstínu
3. Vyztužit nápravy - přemýšlím jestli to má cenu vyztužovat přední (mám doma 4 náhradní nápravy :-)
4. Vyměnit čelní sko (má škrábanec :-/ )
5. Dopředu kratší pružiny a tlumiče z žigulíka
6. Dozadu tlumiče z 1203 - sehnáno
7. Interiér bude béžový s černým stropem
8. Trochu poladit a přetěsnit motor HOTOVO
9. Lité kola s pneu 185/60
Takže jak vidíte je to běh na kapánek delší trasu, tak mi držte palce.
Hotovo:
1. Nainstalovány zadní opěrky
2. Nainstalována hranatá přístrojovka
3. Nainstalován komplet světlý interier
4. Seřízen předstih a ventily
5. Přetěsněn motor
6. Nové rozvody
7. Vačka a vahadla z eR.
8. Nový palivový, vzduchový a olejový filtr
9. "Hyper" šusplechy okolo motoru :-)
10. Nový kundík a kladívko v rozdělovači.
11. Řadící páka Hyper Sport tuning (ta děrovaná chromová)
12. Opraven tikající tachometr (po nalití asi decky oleje do bovdenu)
13. Nová STK (při přípravě na STK seřízení ruční brzdy)
3. 4. 2011 fouklo těsnění pod hlavou takže probíhá vyčištění hlavy a všeho možného příslušenství. Jen doufám že šiška bude v pořádku, protože to těsnění fouklo docela slušně :-)
18. 11. 2011 Už nějaký ten pátek jezdím s jiným motorem, ten starý se přidřel :-( Tachometr zase tiká, netikat vydržel asi měsíc. Takže vše jak má být :-)
Mr.Lumpy-Škoda 130 - komentáře:
20:50:17
18.11.2011
18.11.2011
Mr.Lumpy
-> Pavel P..: já vím, jenže znáš to, kráva na přepážce a je poprdeli :-/
20:37:56
18.11.2011
18.11.2011
Pavel P..
-> Mr.Lumpy: to by snad neměli... rozhodně se zeptej předem, je na tobě jak výměnu provedeš, od toho je snad STK aby zjistila jestli je vše v pořádku.
20:26:57
18.11.2011
18.11.2011
Mr.Lumpy
-> Pavel P..: nevím, můžou se cukat - předpokládám že budou chtít výměnu autorizovaným servisem :-/
20:13:55
18.11.2011
18.11.2011
Pavel P..
-> Mr.Lumpy: tak to už chápu že se ti nechce vyvařovat původní... myslim že by měla jít udělat výměna normálně, abys to měl legálně
19:52:42
18.11.2011
18.11.2011
Mr.Lumpy
-> Pavel P..: úplně novou
19:46:14
18.11.2011
18.11.2011
Pavel P..
-> Mr.Lumpy: a to máš uplně novou kastli nebo jetou ale zdravou?
19:36:09
18.11.2011
18.11.2011
Mr.Lumpy
-> Pavel P..: není, ale chtěly by lemy, ve předu pod blatníky a asi už i prahy. Uchycení náprav a podlaha jsou v pořádku, takže je na tom jako každá druhá... Můj plán je auto přeskládat do nový kastle co mi zahálí v garáži. Celolak sice bude potřebovat, ale to bych po vyvaření musel nechat udělat taky aby to nějak vypadalo. Jiná věc je vše přeskládat a při té příležitosti zrepasovat (i když nápravy už mám nějakej pátek hotové), mňo a hlavně legalizace, budu se muset poptat na úřadě, protože převařovat číslo se mi opravdu, ale opravdu příčí
19:20:19
18.11.2011
18.11.2011
Pavel P..
-> Mr.Lumpy: koukám do popisu že chceš měnit kastli... to je na tom tak špatně?
19:13:52
18.11.2011
18.11.2011
Mr.Lumpy
-> Arnold: kastle už parádní není, je už ohnilá i když na tom není ještě tak špatně jako spousta jiných škodovek... Jinak introš je opravdu paráda
12:32:11
18.11.2011
18.11.2011
Arnold
-> Mr.Lumpy: ja chci taky bezovy interier je to paradni interier i skudka
20:19:46
06.06.2011
06.06.2011
Mr.Lumpy
-> andyrs: ona kastle by potřebovala udělat lemy, prahy a ještě pod předními blatníky, ale už se chystá nová karoserie (resp. šetří na lak), do které přendám vše co bude ve slušném stavu - nicméně to je otázka tak minimálně 2 let. Šedivá má teď novou STK takže počítám že ji ještě odjezdí Jinak jsem rád že se ti líbí interier, byla to velká náhoda že jsem ho sehnal a to ještě dá se říct za odvoz...
15:37:15
06.06.2011
06.06.2011
andyrs
Ten interiér to je úplne iná liga. Úplne to posunulo auto niekde inde. Ten už len udržuj ako je. Je to vzácnosť.
Mňa osobne upútala aj farba, tiež takúto škodovku 130 šedivú nevidíš na každom kroku, a v kombinácií s tým svetlým interiérom to k sebe veľmi pasuje.
Chcelo by to oživiť vonkajší vzhľad - lak, kryty svetiel, tesnenia, drobnosti...
Skvelý základ pre ďaľšiu prácu. Super
Mňa osobne upútala aj farba, tiež takúto škodovku 130 šedivú nevidíš na každom kroku, a v kombinácií s tým svetlým interiérom to k sebe veľmi pasuje.
Chcelo by to oživiť vonkajší vzhľad - lak, kryty svetiel, tesnenia, drobnosti...
Skvelý základ pre ďaľšiu prácu. Super
20:40:11
10.04.2011
10.04.2011
Mr.Lumpy
Přidávám nějaké aktualizace - pracuje se tak nějak průběžně na autě i mimo něj (už jsem téměř dokončil kompletní repas přední nápravy) - to jen aby někdo neřekl že jsem líný prase :-D
15:43:02
02.04.2010
02.04.2010
Mr.Lumpy
-> Pavel P..: je to trošku živější a líp se to vytáčí ale nedokážu posoudit samotný přínos vačky protože jsem tam dával i c-vahadla a motor alespoň trochu seřídil ale jede to teď líp... až budeš měnit rozvody tak není důvod ji tam nedat ;-)
09:06:00
02.04.2010
02.04.2010
Pavel P..
-> Mr.Lumpy: takže žádnej velkej přínos, takže zůstanu zatim u serie
23:02:11
01.04.2010
01.04.2010
Mr.Lumpy
-> Pavel P..: mňo... těžko říct. vono kolik těch dešťů do roka je :-) nic méně - rychlejc se to dostane do toček ale je to rozdíl který odborníka dráždí ale vy si ho ani nevšimnete
17:44:10
01.04.2010
01.04.2010
Pavel P..
je znát rozdíl mezi erko vačkou a původní?
17:31:54
01.04.2010
01.04.2010
Mr.Lumpy
Tak jsem konečně nahodil tu vačici a vahadla z éra a udělal nějakou drobnou údržbu motoru. Zítra dodám pár fotek...
21:05:14
22.03.2010
22.03.2010
Mr.Lumpy
-> Mr_Kubas: -> Pavel P..: děkuju vám pánové
-> Pavel P..: jj maká - sic pomalu leč jistě
-> Pavel P..: jj maká - sic pomalu leč jistě
23:08:31
21.03.2010
21.03.2010
Mr_Kubas
Taky chválim béžovej introš. Oproti "obyčejnýmu" interiéru, to vypadá dost luxusně