skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Běluška je Škoda 136 GL vyrobená ve Vrchlabí v únoru 1988. Mám ji po prvním majiteli, když jsem ji v květnu 2004 koupil, měla natočeno 73 500 km, dle tvrzení majitele měla najeto o 100 000 km více.
V průběhu let péče o ní jsem na vážkách, jestli ještě dalších 100 000 km nezatajil, pokud jezdil stejným tempem jako v prvních asi 4 letech, kdy byla vedena servisní knížka, kterou k ní mám, vcelku by to odpovídalo.
Auto jsem koupil s tím, že v r. 2000 byla provedena GO motoru, nové blatníky, nový lak (jak to vypadalo v r. 2004 můžete vidět na fotkách) atd. Na výměnu byla ložiska na zadní nápravě, po celou dobu co ji mám laboruju s bubny na zadní nápravě, buď háží, nebo kmitají, nebo v lepším případě nebrzdí. Proto mě také zpočátku - v r. 2005 vyhodili z STK, prošel jsem až napočtvrté. Další STK - 2007, 2009 již proběhly bez problémů a to zcela legálně.
Na přelomu r. 2005 a 2006 jsem řešil nevyhovující stav předních blatníků, staré jsem vyhodil, vybrousil co šlo, podběhy jsem natřel gumoasfaltem, pořešil jsem kvítky na různých dalších místech, bohužel s nepříliš dlouhodobým účinkem - po 3 letech je to zase všechno venku. Skelet karoserie už je bohužel v slabším stavu, je vidět, že např. vršky podběhů pod blatníky byly vyvařovány, některé díry vylepeny. Skelet je největší slabinou tohoto auta.
Motoricky byla vždy vcelku bezproblémová, čím mě odpočátku fascinovala bylo to, že skvěle topila, v létě se nehřála, vždy sepnul větrák u chladiče, měla navíc pro případ spotřeby vypínač v kabině a chladicí kapalinu jsem poprvé doléval snad po roce - ubývalo jí méně než oleje. Na jaře 2008 už starý chadič začal téct, vyměněn za český Autopal - nový za 860,- Kč.
Toho si naopak postupem času brala víc a víc - gufera v hlavě. Proto jsem nechal v r. 2008 hlavu zrepasovat, jenže při jejím sundávání došlo k zalomení šroubu hlavy v bloku v dost nevhodném místě, vyřešil to až jiný blok, seskládání motoru, při kterém vznikly komplikace, které vyústily v to, že známý mechanik vlétl do obchodu, skoupil co se dalo a motor v podstatě zGOčkoval.
Stálo mě to ovšem dovolenou v Chorvatsku. Na přelomu 2008 a 2009 byla opravena převodovka - nové kolo 1. a 2. rychl. a synchrony.
Takže teď už jen ucházející bubny, poloosy (mají vůli), nový skelet, dát dopředu nové kotouče a brzdiče a bude.... :)
Auto má v současné době (květen 2009) na tachometru asi 7 500 km a musím říct, že mě za celých 5 let a 34 000 km nikde nenechalo stát, vyjma četné případy kdy došel benzín. Na druhou stranu jsem v něm utopil spoustu peněz, aniž by to kde bylo vidět, ale takový je holt život...
V září 2009 jsem absolvoval týdenní dovolenou v Chorvatsku - konečně - najeto přes 1 800 km bez problému, jen jsem doléval olej do převodovky, ta moc netěsní. Spočítáním spotřeby za celou cestu jsem se dostal k hodnotě 5,91 l/100 km. Jel jsem převážně po silnicích I. tříd a dálnicích, rychlostí 100-110 km/h.
Provoz a údržbu můžete sledovat na: www.spotreby.cz/skoda-136 -gl-742-136-46-kw-0-hp-a18 81
V průběhu let péče o ní jsem na vážkách, jestli ještě dalších 100 000 km nezatajil, pokud jezdil stejným tempem jako v prvních asi 4 letech, kdy byla vedena servisní knížka, kterou k ní mám, vcelku by to odpovídalo.
Auto jsem koupil s tím, že v r. 2000 byla provedena GO motoru, nové blatníky, nový lak (jak to vypadalo v r. 2004 můžete vidět na fotkách) atd. Na výměnu byla ložiska na zadní nápravě, po celou dobu co ji mám laboruju s bubny na zadní nápravě, buď háží, nebo kmitají, nebo v lepším případě nebrzdí. Proto mě také zpočátku - v r. 2005 vyhodili z STK, prošel jsem až napočtvrté. Další STK - 2007, 2009 již proběhly bez problémů a to zcela legálně.
Na přelomu r. 2005 a 2006 jsem řešil nevyhovující stav předních blatníků, staré jsem vyhodil, vybrousil co šlo, podběhy jsem natřel gumoasfaltem, pořešil jsem kvítky na různých dalších místech, bohužel s nepříliš dlouhodobým účinkem - po 3 letech je to zase všechno venku. Skelet karoserie už je bohužel v slabším stavu, je vidět, že např. vršky podběhů pod blatníky byly vyvařovány, některé díry vylepeny. Skelet je největší slabinou tohoto auta.
Motoricky byla vždy vcelku bezproblémová, čím mě odpočátku fascinovala bylo to, že skvěle topila, v létě se nehřála, vždy sepnul větrák u chladiče, měla navíc pro případ spotřeby vypínač v kabině a chladicí kapalinu jsem poprvé doléval snad po roce - ubývalo jí méně než oleje. Na jaře 2008 už starý chadič začal téct, vyměněn za český Autopal - nový za 860,- Kč.
Toho si naopak postupem času brala víc a víc - gufera v hlavě. Proto jsem nechal v r. 2008 hlavu zrepasovat, jenže při jejím sundávání došlo k zalomení šroubu hlavy v bloku v dost nevhodném místě, vyřešil to až jiný blok, seskládání motoru, při kterém vznikly komplikace, které vyústily v to, že známý mechanik vlétl do obchodu, skoupil co se dalo a motor v podstatě zGOčkoval.
Stálo mě to ovšem dovolenou v Chorvatsku. Na přelomu 2008 a 2009 byla opravena převodovka - nové kolo 1. a 2. rychl. a synchrony.
Takže teď už jen ucházející bubny, poloosy (mají vůli), nový skelet, dát dopředu nové kotouče a brzdiče a bude.... :)
Auto má v současné době (květen 2009) na tachometru asi 7 500 km a musím říct, že mě za celých 5 let a 34 000 km nikde nenechalo stát, vyjma četné případy kdy došel benzín. Na druhou stranu jsem v něm utopil spoustu peněz, aniž by to kde bylo vidět, ale takový je holt život...
V září 2009 jsem absolvoval týdenní dovolenou v Chorvatsku - konečně - najeto přes 1 800 km bez problému, jen jsem doléval olej do převodovky, ta moc netěsní. Spočítáním spotřeby za celou cestu jsem se dostal k hodnotě 5,91 l/100 km. Jel jsem převážně po silnicích I. tříd a dálnicích, rychlostí 100-110 km/h.
Provoz a údržbu můžete sledovat na: www.spotreby.cz/skoda-136 -gl-742-136-46-kw-0-hp-a18 81
Kočislav / Škoda 136 GL - komentáře:
16:23:07
25.05.2009
25.05.2009
Kočislav
-> Shatter: Jsi na mne moc rychlý... ted jsem prošel napoprvé a bez problémů legální technickou, takže rázné řešení trochu odkládám... možná ještě jednu zimu počkám a pak se rozhodnu...
21:19:49
20.05.2009
20.05.2009
Shatter
-> Kočislav: Tak ako sa dari? Uz vies ako to so shade bude?
16:01:14
09.05.2009
09.05.2009
Kočislav
-> Shatter: Oukej.
21:27:31
07.05.2009
07.05.2009
Shatter
-> Kočislav: Tak to ber ako krajnu moznost oukej?
17:14:42
06.05.2009
06.05.2009
Kočislav
-> Shatter: Dík, to bych rád a mám to v plánu, ale říkám skelet je v takovém stavu, že přemýšlím, zda to nepřeházet i za cenu ztráty původnosti.
17:52:38
03.05.2009
03.05.2009
Shatter
-> Kočislav: Vitaj! S každej ďalšej 136ky tu máme radosť A staraj sa o ňu ako doteraz
16:41:25
03.05.2009
03.05.2009
Kočislav
No ten skelet nevím nevím... snazší by možná bylo přeházet to na jiný... a bubny zkusím nové a uvidím...
19:43:15
02.05.2009
02.05.2009
Petrson
Kočislav: karoserie se opravý a zas bude hezká,jo bubny... i nový házely..