skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Asi před dvěma lety jsem zdědil po otci škodovku. Nejdříve jsem ji zavrhoval, ale postupem času jsem se do ní zamiloval a začal jsem zjišťovat jak ji opravit a vrátit do původního stavu. Bylo mi zděleno že se jedná o jednu z prvních 120 GLS typu M která sjela ve Vrchlabí z montážní linky koncem roku 1982. Tím moje vášeň začala.
Vše NEměněné, 26let staré:
motor LS
4 kvalt se zkrácenou řadící pákou (5kvalt standartně až od 84), karoserie umožňuje 5kvalt.
vlečná náprava ne úhlová (montována až od 84), ale už od výroby namontovaná příprava.
Pouze repasovaný výkonější alternátor a startér LS
chladič oleje (momentálně není namontován, ale mám jej v krabici)
originální přístrojová deska s originálním škodováckých diodovím otáčkoměrem vyváženým do anglie (bouhužel už asi 5let parouchaný)
tlumič nárazů do řízení
+ dalších asi 50 dobových doplňků taktéž starých cca 25let (např přídavné lampy, mlhovky, siréna, ruční zapínání ventilátoru chladiče...)
Vše měněné:
Levý přední blikač (nějaký debil parkoval)
Přední a zadní kapota ( když na vás v jednosměrce někdo couvá a za vámi je už další auto je to problém)
Maximálka: 160 km/h (víc už jsem raději neriskoval)
Zrychlení na 100: cca 15sec.
spotřeba: 8l - 10l na dálnici
Hodlám na jaře měnit všechny filtry, nastříkat nepůvodní kapoty, znovunamontovat všechny mlhovky, opravit samonavíjecí rolety (nezavinují se) a dolpnit všechen chybějicí chrom.
Až budou money tak GO motoru a podvozku
Další popisky dodám. Jinak auto nejčastěji k vidění v Praze na Barrandově a v Příbramy popř. někde na strakonické
PS: Prosím o jakékoliv naměty a připomínky ohledně originality dílů atp. Rád se nechám poučit. Jedná se mi o co nejpůvodnější stav. Díky
Na fotce mám ještě vzadu vzkaz pro ty které předjedu... Dnes už jsou tam odrazky s napisem MADE IN === CS 1982
Přidány fotky mobilem
Vše NEměněné, 26let staré:
motor LS
4 kvalt se zkrácenou řadící pákou (5kvalt standartně až od 84), karoserie umožňuje 5kvalt.
vlečná náprava ne úhlová (montována až od 84), ale už od výroby namontovaná příprava.
Pouze repasovaný výkonější alternátor a startér LS
chladič oleje (momentálně není namontován, ale mám jej v krabici)
originální přístrojová deska s originálním škodováckých diodovím otáčkoměrem vyváženým do anglie (bouhužel už asi 5let parouchaný)
tlumič nárazů do řízení
+ dalších asi 50 dobových doplňků taktéž starých cca 25let (např přídavné lampy, mlhovky, siréna, ruční zapínání ventilátoru chladiče...)
Vše měněné:
Levý přední blikač (nějaký debil parkoval)
Přední a zadní kapota ( když na vás v jednosměrce někdo couvá a za vámi je už další auto je to problém)
Maximálka: 160 km/h (víc už jsem raději neriskoval)
Zrychlení na 100: cca 15sec.
spotřeba: 8l - 10l na dálnici
Hodlám na jaře měnit všechny filtry, nastříkat nepůvodní kapoty, znovunamontovat všechny mlhovky, opravit samonavíjecí rolety (nezavinují se) a dolpnit všechen chybějicí chrom.
Až budou money tak GO motoru a podvozku
Další popisky dodám. Jinak auto nejčastěji k vidění v Praze na Barrandově a v Příbramy popř. někde na strakonické
PS: Prosím o jakékoliv naměty a připomínky ohledně originality dílů atp. Rád se nechám poučit. Jedná se mi o co nejpůvodnější stav. Díky
Na fotce mám ještě vzadu vzkaz pro ty které předjedu... Dnes už jsou tam odrazky s napisem MADE IN === CS 1982
Přidány fotky mobilem
1Šedivá / 120 GLS - komentáře:
22:05:39
17.09.2011
17.09.2011
lolek77
Ak si všimnete kedy bola schvalena technicka sposobilost MI 120 GLS, tak asi nepripada douvahy rok vyroby 1982. Je tam 24.6.1983. Moj nazor je, ze 1982 by mohol byt prototyp - nieco ako overovacia seria, ale skor by som povedal, ze MI sa začali seriovo vyrábať až po letných prázdninách 1983. Tu je odkaz na original TP ku Skode 120 GLS MI img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/8033_2011-09-17_
21-57-59_28.jpg
09:33:04
28.07.2009
28.07.2009
ondraho11
Krásná Škodovka
18:20:06
18.06.2009
18.06.2009
Nwkt
-> Quest: Tak techničák je jedna věc, já v něm mam taky napsáno že mam Rapid 130 rok výroby 1973
18:17:53
18.06.2009
18.06.2009
Quest
Též mi to připadá jako blbost ale moje máti tvrdí a je si tím jista! že si s bratrem složili a koupili si v roce 1984 2 roky starou škodovku 120GLS, jistě to prý bylo Emko
17:43:25
12.02.2009
12.02.2009
Kaprof-Pisařík
-> Pavel P..: tak nak no je to možny že je to nakej prototyp ale seriova vyroba 120m začala po celozavodce rooku paně 83 ..o tom se nehadam..
17:43:18
12.02.2009
12.02.2009
Terazky
ten vrakáč je good nápad
17:42:36
12.02.2009
12.02.2009
Terazky
Ten otáčkoměr si cením.... jasně že tam můžu dát ručičkoví....
17:41:13
12.02.2009
12.02.2009
Terazky
Jinak otec bydlel v mladej boleslavi. Měl kámoše pracanta z automobilky který mu to sehnal...... nevim... ale myslím že techničák mluví za vše
17:39:17
12.02.2009
12.02.2009
Pavel P..
-> Terazky: otáčkoměr vyhoď a dej tam originál co tm má bejt,, lišty jedině na vrakáči nebo v půlnoční mototechně
17:38:03
12.02.2009
12.02.2009
Terazky
Jinak je mi jedno ze my neverite.... Spis nez tohle by jste mi mohli poradit kde sehnat prahové chromy, boční chromy které sloupnuli a zlute origo mlhovky které se při poslední kolizi rozmlátili. Nebo kdo by mi mohl spravit ten otáčkoměr
17:36:13
12.02.2009
12.02.2009
Kaprof-Pisařík
-> Terazky: je uplně jendno jestli to byla gls bo ne v roce 82 to by musel bejt nakej prototyp boi tak a o tom pochybuju....
16:08:55
12.02.2009
12.02.2009
Terazky
Tak jsem mluvil s otcem.....
Je kupovaná březen 1983 přes známého ze škody vrchlabí. V techničáku je opravdu 1982.
Blinkry jsou z toho důvodu že celý předek je měněný v 85 protože otce někdo v zimě zepředu nabořil a jemu se tam ti blinkry líbyli. Světla tam prý odjakživa byla tohoto tvaru.
Prej vám mám připomenout že se jedná o GLS.
Je kupovaná březen 1983 přes známého ze škody vrchlabí. V techničáku je opravdu 1982.
Blinkry jsou z toho důvodu že celý předek je měněný v 85 protože otce někdo v zimě zepředu nabořil a jemu se tam ti blinkry líbyli. Světla tam prý odjakživa byla tohoto tvaru.
Prej vám mám připomenout že se jedná o GLS.
15:08:54
12.02.2009
12.02.2009
Kaprof-Pisařík
-> Terazky: ldby to bylo m1 tak by neměla ty maly blinrky bočni a měla by lichobežnikový předni světlomety
08:49:12
12.02.2009
12.02.2009
MATTESS
-> Terazky: no, první eMka neměly boční blinkry, takže toto asi nebude první
08:45:50
12.02.2009
12.02.2009
Terazky
No to se tak možná začali prodávat..... Jdu ještě jednou cheknout techničák
Ne blatníky měněné nemá. Ale asi by to chtělo vyměnit. Proč?
Ne blatníky měněné nemá. Ale asi by to chtělo vyměnit. Proč?
22:03:55
11.02.2009
11.02.2009
MATTESS
má měněný přední blatníky?
20:46:54
11.02.2009
11.02.2009
Kaprof-Pisařík
-> Terazky: to je hloupost m1 se začla dělat po celozavodce v 83 snad srpen..
18:34:03
11.02.2009
11.02.2009
Terazky
Právě že jedno z prvních eMek. je to i v techničáku
15:09:00
11.02.2009
11.02.2009
Pavel P..
kastle ani zdaleka neni rok 82...