skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Nazdar Škodováci
Dovolte mi představit mou škodovku. Původně se jednalo o modrozelenou Škodu 120L vyrobenou v roce 1983 (model 84 mezityp) kterou jsem dostal od sestry pač sem se ji o to vice staral a jezdil než ona samotná. A jak jinak tomu bývá než v dobách, kdy se automechanik začne učit řemeslu. Škodovka měla původně motor 742.12, ale byl docela unavený a ne zrovna moc pružný. Byla to první oprava co jsem na tomto vozidle udělal. A to postavit nový motor. Sehnal sem za lidovou cenu 2000 Kč motor 742.12x tedy motor ze Škody 120 LS. Tento motor má mít dle papíru 43 kW a proto sem tehda neváhal a pustil se do celkové opravy. Jediná chyba kterou jsem udělal byla ta, že jsem nesnížil hlavu a neudělal odlehčení setrvačníku a výbrus kliky. Motor byl víceméně originál se vším všudy. A proč bohužel? Zhruba po dvou letech začala klika klepat a místy se mi zdálo že motor čím dál dříve klekne. V mezičase jsem do vozidla zabudoval přední nápravu z vozidla Rapid po GO s hřebenovým řízením a nahradil tak širokou nápravu s maticovou převodkou. Toto bylo období cca. od roku 2007 - 2010.
Na jaře roku 2011 nastalo ve stavu vozidla nejvíce co snad mohlo. Vozidlo dostalo nový kabát. Zelená barva ze vzorníku Nissan. Na fotkách nikdy ta barva nevypadá tak, jak ve skutečnosti má být. Bohužel. S vozidlem sem absolvoval několik srazů, ať už veteránských nebo tuningových. Všude se někdo zastavil a okukoval. Na podzim roku 2011 došlo k nemilému překvapení. Při cestě na návštěvu rodiny došlo k prasknutí čepu diferenciálu a tím pádem nastal další zvrat s agregátem. Mokrá převodovka s nohavicemi šla pryč, a nahrazena byla převodovkou z vozidla Rapid, ano z toho samého co mám přední nápravu. Šlape perfektně, akorát musím zrepasovat řazení, které jsem tehdá nestihl pač se muselo jezdit. A něco mi klepka do káry od výměny ale doposud jsem nezjistil co by to mohlo dělat. Jako bombonek sem si nainstaloval do vozu sedačky z Rapida :P
Na začátku léta 2012 jsem se rozhodl, nemordovat dále motor 742.12x který za tu dobu co byl poskládán vypadal jako mastná klepající koule, a že jej musím nahradit. Dostal se mi do rukou zadarmo motor 781.135 z favorita. Byl přestavěn pro použití ve Škodovce a nainstalován. Motor by měl mít dle papíru cca 43 kW (?) Jediné co sem dělal byla GO hlavy + snížení o 1,2mm. Nic více. Nic méně.
Před technickou v roce 2013 nastal čas odstraňovaní klasických závad. Nejhorší byly přední brzdy. Ty byly nakonec kompletně vyměněny za brzdy z vozu Radpid. Ano :D opět z toho původního dárce orgánu. Kotouče sem nesehnal, dokonce ani pro Š120 klasické, tak sem za babku koupil tenčí kotouče na Š100 a nechal zmenšit průměr.
V roce 2014 jsem zatím jen tak ladil auto. Aby dobře šlapalo a stále bojuji s různými karburátory. Tak snad to dobře dopadne. V mezičasech sem si poskládal podle zdejšího návodu (díky moc) reduktorovy startér z felicie. A aby to feliciovaní nebylo málo, vyměníl sem přerušovač blinkrů taky za feliciový. Oboje dvoje super :)
Aby toho v 2014 nebylo málo, byl zgeneralkovany motorovy prostor, dostal barvu karoserie, od nove tepelne izolace az po GO poloos :)
V roce 2015 se pouze jezdilo :)
To je tak asi vše co mně z historie vozidla tak asi napadlo. Zbytek pod čarou.
------------------------- ---------------------
Původně:
Motor: 742.12
Převod: Mokrý 5q
Přední náprava: Široká se šnekem
Zadní náprava: Mokrá
Přední brzdy: 2p
Barva: Modrozelená
Nyní:
Motor: 781.135/6
Převod: Suchý 5Q
Přední náprava: Široká s hřebenem
Zadní náprava: Vlečka
Přední brzdy: 4p s koutouči z kila
Barva: Zelená
Další:
- Pružiny na PN z mercedesu + snížení
- Autorádio Sony Xplod (rok 2007)
- Subwofer 750W (350W RMS) + zesilovač 700W (300W v mustku)
- Reduktorovy startér z felicie
- Přerušovač blikrů z felicie
- Sedačky Rapid
- Přístrojovka Rapid
Pokud máte nějaké nápady jak to vylepšit nebo co je fakt na kkt. Nebojte se napsat. Budu jen rád. Hodně věcí je ještě v plánu ale málo času a peněz. Ale na kremaci ve vítkovicích to ještě není :D
Nápady na srazy atd. se taky nebráním avšak v rámci slušných kilometrů. 500Km opravdu ne :D
Kdo to dočetl až zde, děkuji :)
Trady
Dovolte mi představit mou škodovku. Původně se jednalo o modrozelenou Škodu 120L vyrobenou v roce 1983 (model 84 mezityp) kterou jsem dostal od sestry pač sem se ji o to vice staral a jezdil než ona samotná. A jak jinak tomu bývá než v dobách, kdy se automechanik začne učit řemeslu. Škodovka měla původně motor 742.12, ale byl docela unavený a ne zrovna moc pružný. Byla to první oprava co jsem na tomto vozidle udělal. A to postavit nový motor. Sehnal sem za lidovou cenu 2000 Kč motor 742.12x tedy motor ze Škody 120 LS. Tento motor má mít dle papíru 43 kW a proto sem tehda neváhal a pustil se do celkové opravy. Jediná chyba kterou jsem udělal byla ta, že jsem nesnížil hlavu a neudělal odlehčení setrvačníku a výbrus kliky. Motor byl víceméně originál se vším všudy. A proč bohužel? Zhruba po dvou letech začala klika klepat a místy se mi zdálo že motor čím dál dříve klekne. V mezičase jsem do vozidla zabudoval přední nápravu z vozidla Rapid po GO s hřebenovým řízením a nahradil tak širokou nápravu s maticovou převodkou. Toto bylo období cca. od roku 2007 - 2010.
Na jaře roku 2011 nastalo ve stavu vozidla nejvíce co snad mohlo. Vozidlo dostalo nový kabát. Zelená barva ze vzorníku Nissan. Na fotkách nikdy ta barva nevypadá tak, jak ve skutečnosti má být. Bohužel. S vozidlem sem absolvoval několik srazů, ať už veteránských nebo tuningových. Všude se někdo zastavil a okukoval. Na podzim roku 2011 došlo k nemilému překvapení. Při cestě na návštěvu rodiny došlo k prasknutí čepu diferenciálu a tím pádem nastal další zvrat s agregátem. Mokrá převodovka s nohavicemi šla pryč, a nahrazena byla převodovkou z vozidla Rapid, ano z toho samého co mám přední nápravu. Šlape perfektně, akorát musím zrepasovat řazení, které jsem tehdá nestihl pač se muselo jezdit. A něco mi klepka do káry od výměny ale doposud jsem nezjistil co by to mohlo dělat. Jako bombonek sem si nainstaloval do vozu sedačky z Rapida :P
Na začátku léta 2012 jsem se rozhodl, nemordovat dále motor 742.12x který za tu dobu co byl poskládán vypadal jako mastná klepající koule, a že jej musím nahradit. Dostal se mi do rukou zadarmo motor 781.135 z favorita. Byl přestavěn pro použití ve Škodovce a nainstalován. Motor by měl mít dle papíru cca 43 kW (?) Jediné co sem dělal byla GO hlavy + snížení o 1,2mm. Nic více. Nic méně.
Před technickou v roce 2013 nastal čas odstraňovaní klasických závad. Nejhorší byly přední brzdy. Ty byly nakonec kompletně vyměněny za brzdy z vozu Radpid. Ano :D opět z toho původního dárce orgánu. Kotouče sem nesehnal, dokonce ani pro Š120 klasické, tak sem za babku koupil tenčí kotouče na Š100 a nechal zmenšit průměr.
V roce 2014 jsem zatím jen tak ladil auto. Aby dobře šlapalo a stále bojuji s různými karburátory. Tak snad to dobře dopadne. V mezičasech sem si poskládal podle zdejšího návodu (díky moc) reduktorovy startér z felicie. A aby to feliciovaní nebylo málo, vyměníl sem přerušovač blinkrů taky za feliciový. Oboje dvoje super :)
Aby toho v 2014 nebylo málo, byl zgeneralkovany motorovy prostor, dostal barvu karoserie, od nove tepelne izolace az po GO poloos :)
V roce 2015 se pouze jezdilo :)
To je tak asi vše co mně z historie vozidla tak asi napadlo. Zbytek pod čarou.
------------------------- ---------------------
Původně:
Motor: 742.12
Převod: Mokrý 5q
Přední náprava: Široká se šnekem
Zadní náprava: Mokrá
Přední brzdy: 2p
Barva: Modrozelená
Nyní:
Motor: 781.135/6
Převod: Suchý 5Q
Přední náprava: Široká s hřebenem
Zadní náprava: Vlečka
Přední brzdy: 4p s koutouči z kila
Barva: Zelená
Další:
- Pružiny na PN z mercedesu + snížení
- Autorádio Sony Xplod (rok 2007)
- Subwofer 750W (350W RMS) + zesilovač 700W (300W v mustku)
- Reduktorovy startér z felicie
- Přerušovač blikrů z felicie
- Sedačky Rapid
- Přístrojovka Rapid
Pokud máte nějaké nápady jak to vylepšit nebo co je fakt na kkt. Nebojte se napsat. Budu jen rád. Hodně věcí je ještě v plánu ale málo času a peněz. Ale na kremaci ve vítkovicích to ještě není :D
Nápady na srazy atd. se taky nebráním avšak v rámci slušných kilometrů. 500Km opravdu ne :D
Kdo to dočetl až zde, děkuji :)
Trady
Trady / Škoda 120L (1984, 781.136) - komentáře:
19:58:00
28.09.2014
28.09.2014
Trady
Muhehehe... dneska sem konecne dosmycil novy jadro na novej moturek
17:00:03
16.06.2014
16.06.2014
Trady
Tak už skoro hotova 136tka :) jen dojit na urad zapsat motor 781.136
11:29:41
08.06.2014
08.06.2014
Trady
15:40:46
26.05.2014
26.05.2014
Martin NM
-> Trady: pekné zladenie zelenej a čiernej.. aj tá hladká kapota jej pristane
05:04:31
04.04.2012
04.04.2012
Trady
afro100 > Dík ;)
17:36:06
03.04.2012
03.04.2012
afro100
-> Trady: Tvoje auto sme okukovali s priatelkou na hasickej sutazi v Lubine minuly rok .. pekne to mas :)
14:48:08
03.04.2012
03.04.2012
Trady
Lidi nebuďtě na mně hrr xD ja tu nesedím porád :P:P Kazdopadne edit :)
13:10:38
30.11.2011
30.11.2011
105LR
-> Trady: -> MajoLR: Tak to sme už 3 ??? :D a safra.....
19:18:29
27.11.2011
27.11.2011
had
1A
19:07:06
27.11.2011
27.11.2011
MajoLR
Ide do obľúbených, krása!!! Ako moja, ale krajšia!!!
13:34:16
01.08.2011
01.08.2011
MiMa17
a čo tak aktualne info a fotky?
18:20:36
26.12.2008
26.12.2008
tomas120GLS
Zaujímavá 120ka
16:09:45
25.12.2008
25.12.2008
Trady
:) Tak ať slouží dobře... Muj kousek byl zařazen do provozu chvilku později.. tj. 25.4.1984
19:22:48
24.12.2008
24.12.2008
Kaprof-Pisařík
jo 120 m1 tu mám taky akorat ja 12/83