Tento automobil jsem koupil v létě roku 2002 jako Škodu 105 S, tj. v základní výbavě bez vymožeností, jako jsou stahovací okna zadních dveří, byla vyrobena v roce 1983 jako jeden z prvních modelů v provedení M. O tom, že to bylo vždy "Emko" ale pochybuji, neboť v technickém průkazu jsou uvedeny pneu 155/80 R 14. Vůz totiž prošel v roce 1994 přestavbou, kompletní
byly vyměněny plechy a vyvařen skelet, což bylo zdokumentováno v TP. Nemilé překvapení na mě ovšem čekalo při zjištění počtu ujetých kilometrů, motor měl za sebou po GO 60 000 km, ale před GO jich najel 360 000. Překvapením bylo, že ještě držel pohromadě, takže bylo jasné, že mě brzo opustí.
Od toho se také odvíjely úpravy:
1. Motor a funkční části
- výměna motoru Š 105 za Š 120 LS s poctivými 30 000 km po starém pánovi, který potkal svou Škodou sloup veřejného osvětlení,
motor byl vyroben roku 1980 a je velmi dobrém stavu, ponechal jsem jej jako sériový výrobek s několika malými úpravami
- "kosmeticky" upravené kanály (leštěné), zcentrované svodné potrubí
- nový karburátor se zvýšenou hladinou benzínu v komoře
- během letního provozu zkrácený tubus sání vzduchu
- řemenice menšího průměru na vodní pumpě, klínový řemen ze Š 100
- kompletní GO elektriky v motoru (rozvody, kabely, alternátor, relé)
- rozdělovač původní ze Š 105
- výměna pružin a tlumičů (přední i zadní náprava)
- GO brzd (vpředu čtyřpístky)
- kompletní rekonstrukce elektriky v interiéru vozu (např. natvrdo zapojená zadní mlhovka)
- pneu Continental vpředu 165/80 R 13, vzadu 175/80 R 13
- výfukové potrubí+tlumič original Š 120 s koncovým dílem průměru 50 mm a koncovkou 80 mm
2. Interiér a vzhled vozu
- výměna původního celoplošného budíku ze Š 100 za dělené přístroje ze Š 120 LS s chromovanými prstenci
- vypolstrování spodní části interiéru technickým kobercem (nahrazení původní gumotextilie)
- osazení plastových kapes na dveře
- řadící páka s hlavicí a chromovanou tyčí
- střední panel původní, hudba Sencor 4 x 20 W, repro v předních dveřích Sencor, vzadu třípásmové repro MTC, pod předními
sedadly třípásmové reproduktory Sencor
- přídavná přední mlhová světla, přídavná dálková světla (100 W)
- bílé přední a boční blinkry, v potkávacích světlech žárovky H4 Bluelight
- sportovní mřížka (domácí výroba z původní plastové dvojdílné mřížky
- plastové ofuky na zadním sloupku
- přídavná zadní mlhová světla
- zadní křídlo Elri design
- černá mřížka na zadních svělech
- zadní značka na nárazníku
- třetí brzdové světlo
3. Plánované úpravy a opravy
- bílý podklad budíků
- plastové lemy blatníků a plastové prahy
- rozšíření náprav (podložky)
- lité disky
- snížení vozu (redukce závitů přední nápravy)
- GO řízení
- úprava interiéru a čalounění (sladění s barvou vozu)
7.5.2003
Provedeno:
-bílý podklad budíků vlastní výroby (Corel), ale zatím jenom 2 malé
-plastové lemy zadních blatníků
-snížení vozu (1 závit)
-GO řízení (oprava komplet všech součástí)
-laděný výfuk (standartní tlumič Škoda, převařená trubka na 52 mm, DTM v chromu 70 mm)
Algol / Škoda 105 - komentáře:
i já přihodím náký bodíky
ta toyota se mi moc líbí, ale ta shade taky není k zahození, je moc pěkná
Hras sa s tym autickom, ocenujem aj bodikmi
Thanks, Dan, huž se na tom pracuje, ale všechno chce čas.
Hele, Algol, copa taky ňáký športovní kormidélko, co ?!
Věř, že to jest dobrá změna, hned se jináč pilotuje !
Pojď někdy na chat, tady se to nedá řešit.

S tebou to nic společnýho nemá, ale je to reakce na tvůj názor o nadčasovosti vozu pro území SSSR a ČSSR.
Algol: a co to ma spolecnyho se mnou?
Taky si myslim že tvar 120ky si v ničem nezadá s novejma autama. Zadni 130 kova naprava taky neni k zahozeni atd.
Nezlob se, jestli jsem tě urazil

, já to nemyslel nijak osobně, ale štve mě, když si borec ve faválu rv 90, zrzavým jak liška myslí, jakou nemá skvělou káru, a jak ho ta hloupá 120 nemůže rozházet, protože on má káru. A s tou 120, myšlenka a karosářská práce byly nadčasové, na tom trvám, i když se Ti to třeba nelíbí, ale provedení třeba pokulhávalo za ideou, to je fakt.
Zato Favorit, to byl bourák, že ? S rokem výroby nevím ,kde vzali odvahu na výrobu takovýho šrotu. Vždyť ty první byly horší jak škodovky. Ale to je věc názoru a já Ti ho neberu, akorát nevím, co teda děláš na stránce Škodovek, když se Ti nelíbí?
to, ze skoda proste nebyla nadcasove auto uz se tu resilo. MOzna to bylo nadcasove auto, ale jen na uzemy CSSR a SSSR
To Dan: To je tak nějak o srdceti, když na tom vyrůstáš a líbí se Ti, protože já si osobně myslím, že Škoda byla ve své době nadčasové auto, tak není co řešit.
Tak tomu řikam nadšenec, páč to udělá málogdo, aby se pouštěl do Škodofky, dyž má takový dělo v garáži.
To Tomáš: doufám jenom, že si nemyslíš, že jsem si koupil AT na začátku března a za 14 dní tam navěsil všechno podle AT, to by mě mrzelo

. Ale stejně jsi měl napsat svůj názor
prave myslim v sobotu mi nesli pridavat novy temata. Chtel jsem pridat jedno o skodovce ktera je v A&T brezen 2003
uz ani nemusim psat, co se mi na ni libilo a co ne, kazdej to vidi a spousta z toho uz tu byla i recena.
jestli mas cas tak pod na chat...
Já ti ale říkám, že tam žádný spojlery nebudou. A kdybys věděl, co ta "hezká škůdka" stála nervů, mám ji 14 dní a někdo to u Hradce neubrzdí a mám zadek jako harmoniku. A rozhodně na tebe, opakuju nejsu naštvanej. Taky mám blbej den.