skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 130 l,r.v.1986,přestavba na 136,motor favorit-1.4.
Základem motoru je blok 781.136 a vnitřní komponenty včetně hlavy z motoru Fabia 1.4-Mpi
Auto jsem koupil v roce 2004 jako seriovou Škodu 130 L.
Karoserie:
Původní karoserie měla v den mojí koupě najeto cca 69000 km a na svůj věk byla dosti zachovalá.Po odstrojení byly vyměněny přední blatníky a čelo a opraveny vršky předních podběhů a sloupky pod blatníky.Zbytek,jako prahy,zadní lemy a podlaha byly téměř bez známek koroze.Dále byl ošetřen spodek karoserie a dutiny proti korozi a došlo i na celolak.Původní bílou barvu nahradila barva modrá pastelová.
V roce 2006 jsem měl nehodu a auto bylo havarováno na přední část.Jelikož by se oprava původní karoserie nevyplatila,začal jsem shánět jinou Škodovku,nejlépe typ 136.Protože je tento typ málo k sehnání a když už zrovna je,tak buď za spoustu peněz a nebo ve stavu ne zrovna ucházejícím,povedlo se mi nakonec sehnat Škodu 105 L r.v.85 a s najetými 63000 km.
Hned po koupi mi bylo jasné,že nebudu jezdit ve "stopětce" a tudíž nové auto se stalo dárcem karoserie pro mojí 100-Třícu.Potřebné díly na přestavbu jsem měl z předchozího auta a tak mohlo začít vše nanovo.
Nejprve jsem přez známého vyřídil povolení k přestavbě (výměně karoserie) a s potřebnými doklady a povoleními se vydal na STK,kde mi bylo vyraženo původní VIN náhradní technologií.(Vše kvůli tomu,aby auto zůstalo typově 130,protože jsem měl v plánu montáž motoru 136,jehož montáž právě do "stotřicítky" výrobce povoluje).
Po vyřízení všech formalit došlo opět ke kompletnímu odstrojení karoserie,byly vyměněny přední blatníky a čelo,ošetřen spodek a dutiny a přišlo i na celolak.Barvu jsem vybral RAL 5002 akrylát,kterou jsem již dříve měl na užovce.
Musím podotknout,že stav této karoserie je mnohem lepší,než byla ta předchozí,protože jí nebylo třeba nikde vyvařovat.Přední blatníky a čelo jsem měnil pouze z důvodu pár ťukanců a také jsem byl zvědav,jak vypadají přední podběhy.Po demontáži předních blatníků jsem byl mile překvapen,protože se neobjevila jediná dírka.Vše jsem očistil a ošetřil a namontoval nové blatníky,které jsem si nechal předem nazinkovat.
Dále následoval již zmiňovaný celolak a následné kompletování auta.Na celou přestavbu jsem měl podle dopravního inspektorátu 3 měsíce,a po dokončení jsem musel absolvovat STK.
Po provedení přestavbové STK,kterou jsem absolvoval se seriovou Škodou 130 jsem si opět přez známého zažádal o přestavbu motoru na typ 136.Přestavba mi byla schválena,a tak se mohl do auta stěhovat nový motor.
Favoriťácký motor jsem měl již doma,ale lákala mě úprava zvětšení objemu na 1400 ccm.Zakoupil jsem tedy motor z Fabie,který měl údajně najeto kolem 60000 km a začal s úpravou.Rozhodl jsem se pro použití vnitřních komponentů Fabiáckého motoru do bloku z Favorita z několika důvodů.
1.motor typu 781.136 jsem měl legálně zapsaný v TP
2.úprava zvětšení objemu není zvenčí poznat(narozdíl,kdybych namontoval motor z Fabie komplet)
3.možnost použití mechanického palivového čerpadla
4.po úpravě kliky už ostatní komponenty z fabie pasují do Fávo-bloku bez úprav
Motor:
Původní motor 742.13 nahradil motor 781.136 se zvětšeným obsahem na 1400ccm
upravená klika - (díra pro ložisko,zmenšený průmer,zkrácení a úprava pro axiály v predni casti u rozvodů)
vačka 265/265 zdvih 6.6 a 6.4 (výroba pan Chovanec)
nový karburátor 136 (přetryskovaný) momentálně trysky 120/145 a vzdušníky 185/140
bezkontaktní rozdělovač ze Škody Favorit s odstředivou regulací 11 stupňů
příčný výfuk s nerezovým obalem+svody 4-1 (výroba pan Hricina) - Tlumič výfuku upraven na vstupu i výstupu tak,aby byl výš nad zemí.
tvrdé silentbloky motoru
motorový olej Mobil1 5W-50
Převodovka:
sériová se stálým převodem 3.90
Komplet rozebraná,vyčištěná,vyměn ěny ložiska,synchrony a gufera.
Převodový olej 75W-90
Reduktorový starter
Zadní náprava:
vlečená sériová
komplet rozebraná,opískovaná a nově nastříkaná
nové silentbloky,brzdové obložení,brzdové válečky průměr 22 mm
tvrdé silentbloky podélných ramen
tlumiče HP-Sporting
pružiny z kyvky (škoda 120) délka 325,5 mm, 39,5 kn
upravené kyvkové domky pružin : skoda-virt.cz/cz/.../6984 -uprava-kyvkovych-domku-na -vlecku
repasované poloosy
Přední náprava:
sériová (po kompletní repasy)
pružiny 220 mm 80 kn (Tuner#2)
tlumiče HP Sporting
repasované čtyřpístové brzdiče
nové vrtané kotouče a destičky
Kola:
Ronal 7x15 palců,rozteč 4x100 + duralové podložky se změnou rozteče (šíře v předu 26 mm,v zadu 35 mm)
Středové pokličky kol se znakem pochází z Octavie I
Pneu Barum Bravuris 195/50/15
Interier:
Palubní deska Rapid
Přední sedačky Rapid
Karbonová folie na středním díle ipur-palubky (kolem rádia) a na plastovém panelu nad (kaslíkem)
Volant Victor
Rádio Panasonik
Centrální zamykání na dálku+alarm
Exterier:
Auto se mi nejvíc líbí tak,jak je z fabriky.Jen tak viniknou nejlépe původní linie.
Použil jsem pouze nedobové doplňky jako jsou bílé přední blinkry a zadní světla s bílým blinkrem.
Dále mi bylo líto vrtat díru pro anténu autorádia,proto jsem ji schoval v pravém předním "A" sloupku
Zde jsou další fotky ze stavby: jarda130.rajce.idnes.cz/1 00-Trica
Základem motoru je blok 781.136 a vnitřní komponenty včetně hlavy z motoru Fabia 1.4-Mpi
Auto jsem koupil v roce 2004 jako seriovou Škodu 130 L.
Karoserie:
Původní karoserie měla v den mojí koupě najeto cca 69000 km a na svůj věk byla dosti zachovalá.Po odstrojení byly vyměněny přední blatníky a čelo a opraveny vršky předních podběhů a sloupky pod blatníky.Zbytek,jako prahy,zadní lemy a podlaha byly téměř bez známek koroze.Dále byl ošetřen spodek karoserie a dutiny proti korozi a došlo i na celolak.Původní bílou barvu nahradila barva modrá pastelová.
V roce 2006 jsem měl nehodu a auto bylo havarováno na přední část.Jelikož by se oprava původní karoserie nevyplatila,začal jsem shánět jinou Škodovku,nejlépe typ 136.Protože je tento typ málo k sehnání a když už zrovna je,tak buď za spoustu peněz a nebo ve stavu ne zrovna ucházejícím,povedlo se mi nakonec sehnat Škodu 105 L r.v.85 a s najetými 63000 km.
Hned po koupi mi bylo jasné,že nebudu jezdit ve "stopětce" a tudíž nové auto se stalo dárcem karoserie pro mojí 100-Třícu.Potřebné díly na přestavbu jsem měl z předchozího auta a tak mohlo začít vše nanovo.
Nejprve jsem přez známého vyřídil povolení k přestavbě (výměně karoserie) a s potřebnými doklady a povoleními se vydal na STK,kde mi bylo vyraženo původní VIN náhradní technologií.(Vše kvůli tomu,aby auto zůstalo typově 130,protože jsem měl v plánu montáž motoru 136,jehož montáž právě do "stotřicítky" výrobce povoluje).
Po vyřízení všech formalit došlo opět ke kompletnímu odstrojení karoserie,byly vyměněny přední blatníky a čelo,ošetřen spodek a dutiny a přišlo i na celolak.Barvu jsem vybral RAL 5002 akrylát,kterou jsem již dříve měl na užovce.
Musím podotknout,že stav této karoserie je mnohem lepší,než byla ta předchozí,protože jí nebylo třeba nikde vyvařovat.Přední blatníky a čelo jsem měnil pouze z důvodu pár ťukanců a také jsem byl zvědav,jak vypadají přední podběhy.Po demontáži předních blatníků jsem byl mile překvapen,protože se neobjevila jediná dírka.Vše jsem očistil a ošetřil a namontoval nové blatníky,které jsem si nechal předem nazinkovat.
Dále následoval již zmiňovaný celolak a následné kompletování auta.Na celou přestavbu jsem měl podle dopravního inspektorátu 3 měsíce,a po dokončení jsem musel absolvovat STK.
Po provedení přestavbové STK,kterou jsem absolvoval se seriovou Škodou 130 jsem si opět přez známého zažádal o přestavbu motoru na typ 136.Přestavba mi byla schválena,a tak se mohl do auta stěhovat nový motor.
Favoriťácký motor jsem měl již doma,ale lákala mě úprava zvětšení objemu na 1400 ccm.Zakoupil jsem tedy motor z Fabie,který měl údajně najeto kolem 60000 km a začal s úpravou.Rozhodl jsem se pro použití vnitřních komponentů Fabiáckého motoru do bloku z Favorita z několika důvodů.
1.motor typu 781.136 jsem měl legálně zapsaný v TP
2.úprava zvětšení objemu není zvenčí poznat(narozdíl,kdybych namontoval motor z Fabie komplet)
3.možnost použití mechanického palivového čerpadla
4.po úpravě kliky už ostatní komponenty z fabie pasují do Fávo-bloku bez úprav
Motor:
Původní motor 742.13 nahradil motor 781.136 se zvětšeným obsahem na 1400ccm
upravená klika - (díra pro ložisko,zmenšený průmer,zkrácení a úprava pro axiály v predni casti u rozvodů)
vačka 265/265 zdvih 6.6 a 6.4 (výroba pan Chovanec)
nový karburátor 136 (přetryskovaný) momentálně trysky 120/145 a vzdušníky 185/140
bezkontaktní rozdělovač ze Škody Favorit s odstředivou regulací 11 stupňů
příčný výfuk s nerezovým obalem+svody 4-1 (výroba pan Hricina) - Tlumič výfuku upraven na vstupu i výstupu tak,aby byl výš nad zemí.
tvrdé silentbloky motoru
motorový olej Mobil1 5W-50
Převodovka:
sériová se stálým převodem 3.90
Komplet rozebraná,vyčištěná,vyměn ěny ložiska,synchrony a gufera.
Převodový olej 75W-90
Reduktorový starter
Zadní náprava:
vlečená sériová
komplet rozebraná,opískovaná a nově nastříkaná
nové silentbloky,brzdové obložení,brzdové válečky průměr 22 mm
tvrdé silentbloky podélných ramen
tlumiče HP-Sporting
pružiny z kyvky (škoda 120) délka 325,5 mm, 39,5 kn
upravené kyvkové domky pružin : skoda-virt.cz/cz/.../6984 -uprava-kyvkovych-domku-na -vlecku
repasované poloosy
Přední náprava:
sériová (po kompletní repasy)
pružiny 220 mm 80 kn (Tuner#2)
tlumiče HP Sporting
repasované čtyřpístové brzdiče
nové vrtané kotouče a destičky
Kola:
Ronal 7x15 palců,rozteč 4x100 + duralové podložky se změnou rozteče (šíře v předu 26 mm,v zadu 35 mm)
Středové pokličky kol se znakem pochází z Octavie I
Pneu Barum Bravuris 195/50/15
Interier:
Palubní deska Rapid
Přední sedačky Rapid
Karbonová folie na středním díle ipur-palubky (kolem rádia) a na plastovém panelu nad (kaslíkem)
Volant Victor
Rádio Panasonik
Centrální zamykání na dálku+alarm
Exterier:
Auto se mi nejvíc líbí tak,jak je z fabriky.Jen tak viniknou nejlépe původní linie.
Použil jsem pouze nedobové doplňky jako jsou bílé přední blinkry a zadní světla s bílým blinkrem.
Dále mi bylo líto vrtat díru pro anténu autorádia,proto jsem ji schoval v pravém předním "A" sloupku
Zde jsou další fotky ze stavby: jarda130.rajce.idnes.cz/1 00-Trica
jarda.u1/100-Tříca - komentáře:
23:07:38
11.04.2009
11.04.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jarda.u1: Asi by šlo i 8mm, ale nahnal jsem to jinde.
22:27:06
11.04.2009
11.04.2009
jarda.u1
-> Tuner#2: Ja si to myslel,ze to tak mas.Jeste musim v praci udelat geometrii,abych vedel,kolik to presne ma odklon,ale nic zavratnyho to nebude.Lehkej naznak acek tam je.Tech 7 mm je maximum co jde?Pak uz by zbejvaly snad jen horni ramena z uzovky a spodni z emka,co?
22:21:16
11.04.2009
11.04.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jarda.u1: Když to hodně přemlouváš, tak 6mm je sériové maximum, na 7mm už musíš vzít pilník do ruky
22:20:12
11.04.2009
11.04.2009
jarda.u1
-> Tuner#2: Dekuji pane,na tebe nemam
22:19:29
11.04.2009
11.04.2009
jarda.u1
-> Tuner#2: Presne tak,mas recht.Jak jsi docilil tech 7 mm?Mas propilovane kozliky?Myslim,ze tech 5 mm je seriove maximum.
22:18:06
11.04.2009
11.04.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jarda.u1: Jinak hezká práce.
22:17:46
11.04.2009
11.04.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> petr s 11.04.09 22:13:03: 5mm vyjde v pohodě. 7mm už by byl problém hlavně pokud by měl origo silentbloky, ale třeba Eidy má taky 7mm a nápravnici neupravoval. Já to dělal pro sichr.
22:16:26
11.04.2009
11.04.2009
petr s
-> jarda.u1: Chytá ti horní rameno o nápravnici tam se obrušují rohy
22:14:10
11.04.2009
11.04.2009
jarda.u1
-> petr s: procpak?
22:13:03
11.04.2009
11.04.2009
petr s
-> jarda.u1: Ale neupravils nápravnici
18:19:12
11.04.2009
11.04.2009
jarda.u1
-> TheronBB_130LR: no,bohuzel jeste ne.Abych rekl pravdu,tak jsem s ni letos najel asi 10 metru,a to z garaze ven,trochu omyt prach a zase zpatky.Jeste me ceka par veci dodelat,ale brzy uz bych chtel jezdit
18:15:10
11.04.2009
11.04.2009
TheronBB_130LR
-> jarda.u1: no aj my sme ju nechali odlahcenu resp nedavali sme prasiatka ani kotuce naboje vsak boli tam a pomahali sme si s pasovanim na riadenie pomocou zdvyhaku boli malinke problemy ale inak to slo pekne .... no tak a uz si testoval??? to musi drzat v zakrutach ako nic
18:11:04
11.04.2009
11.04.2009
jarda.u1
-> TheronBB_130LR: Ja jsem ji daval na auto pomoci nuzkoveho heveru,pricemz tata mi tocil heverem a ja ji usazoval do kastle.Na auto jsem ji daval bez svislaku a naboju,aby byla lehci.Zbytek jsem domontoval az na aute.
12:46:42
10.04.2009
10.04.2009
TheronBB_130LR
protze my sme to davali daja s ocom resp robili sme to rucne nozne pomocou nôh a ruk.... ako si to robil y???
18:43:51
08.04.2009
08.04.2009
jarda.u1
-> TheronBB_130LR: Daval no,procpak?
18:36:44
08.04.2009
08.04.2009
TheronBB_130LR
ach nááádhera pruziny a naboje si daval sam?