TUNER / Zelenka TUNER / Zelenka

komentáře | popis | fotky | TUNER | 27.06.13 08:35 | 591x v oblíbených
Novou karoserii jsem koupil 15.9.2000 v jednom bazaru.Narazil jsem na ní na inzerát a že jí majitel měl od roku 1990 schovanou ve stodole.Taky podle toho vypadala!!!Né že by byla skorodovaná,to ani náhodou,ale zabydleli se vní slepice a byla plná hoven a sena.......Chtěli za ní 17000.-.Ukecal jsem je na 15000.- a hned si jí odvezl domů.V té době jsem ještě nevěděl co se stane a že do toho "zahučí" tolik peněz.Pak jsem se asi někde praštil do hlavy a TUNING mohl začít........:-)





Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.



Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.



Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.



Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17

DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.

Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan



Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).



Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...



Muzika

Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.



Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.

Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))

Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)



Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(



Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s



Alfa V6 vs. Zelenka




www.autotuning.cz/index.p hp?page=2&...



VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004



1. jízda Zelenky




Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB



Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři : www.facebook.com/album.ph p?aid=34541&...

TUNER / Zelenka - komentáře:

21:29:20
27.09.2004
Klop
>Tuner: poprosil bych pana majitele, jestli když už mu to vtěch videích tak pekne jezdi jestliby sis neupřesnil ten popis celého skvostu. Jako motor, převodovka a tak...
12:58:13
27.09.2004
TUNER
-> Tom: Zatim ne,počítam ale kolem 8-9 vteřin.....4
12:13:39
27.09.2004
Tom
-> TUNER: Hele měřil jsi za kolik to dělá stovku?1
11:12:52
27.09.2004
TUNER
-> Fifa: Dik.Jinak jak říkam...Ještě jsem to nezkoušel v ůplnym extrému,kvůli tej geometriji...takže kastle v pohodě.A divil bych se kdyby nová kastle co má najeto 1500 km se začala někde trhat.Převodovka už je vymyšlená jiná,co všechno tohle snese....4 Mě zatim tahle drží v pohodě1 ale časem na ní taky přijde řada a už nic nezabrání většímu výkonu.2

-> rha: Neni zač,snad nebyla moc pomačkaná....4
10:52:10
27.09.2004
Fifa
A nekroutí se ti to nějak znatelně?Uvidíš, občas se stává že s takovýmhle motorem se začne trhat ,a to doslova,kastle. Ano tím erkem jsem myslel brko.Tedka se jim rozpadl stelej prevod v 5q standard 3.9 . Tak shanej jinou odolnejsi prevodovku.Jinak to mas super a to zrychleni je bezkonkurencni.
10:23:01
27.09.2004
rha
diky za tu kozenku 4
10:06:36
27.09.2004
TUNER
-> Pepa Popelka: S tlumičema jsem celkem spokojenej....Moc s tim ale nejezdim tak to mam docela natvrdo.Zkoušel jsem i měkčí nastavení a jsou tam docela velký možnosti.Jinak osobně nemam s čim srovnávat...(HP,KONI,SACH S....)...Před tim jsem měl na škádli jen přitvrzený obyč a to se asi srovnat nedá..1 4
09:57:00
27.09.2004
Pepino RS
jak jsi spokojenej s tema tlumicema ? 4
05:57:29
27.09.2004
TUNER
-> Fifa: Zatim jsem kromě pár sprintíků nic moc nejel.....o jednom Erku s 1,6 turbo z Lancie vim,ale to asi on nebude...Tomu to jede míň...Který auto máš na mysli?Myslíš to modrý BRKO?...Kastle je vyztužená přední vzpěrou a taky výztuhou pod předníma sedačkama napříč auta.....V zimě se bude dávat rám4 Jinak nápravy klasicky vyztužený.....
20:21:49
26.09.2004
Fifa
Mam otázku, nejel jsi už nějaký sprint s týpkem co má nechutně upravený éro?Má tam motor 1.6 z golfa asi 170 koní. Zajímalo by mě srovnání 1.6 a 1.8 turbo Škoda. A ještě stupidní dotaz,vyztužoval jsi kastli?
07:11:04
24.09.2004
TUNER
-> Tom: Jestli myslíž že je zadek moc těžkej a táhne to ven ze zatáčky......tak netáhne...Jen tomu v zatáčkách ještě nedávam co by to sneslo,protože neni ještě předělaná geometrie....Budu muset ladit,ale né v tomhle počasí....10 4
07:05:11
24.09.2004
TUNER
-> Tom: Jestli myslíž že je zadek moc těžkej a táhne to ven ze zatáčky......tak netáhne...Jen tomu v zatáčkách ještě nedávam co by to sneslo,protože neni ještě předělaná geometrie....Budu muset ladit,ale né v tomhle počasí....10 4
21:43:34
23.09.2004
Tom
Rovně to jede pěkně, ale zajímalo by mě jak se to chová při rychlém průjezdu ostrou zatáčkou. Jak se chová zadek.

K těm kapkám mám jednu radu. Kupte si dvě panoramatický skla třeba na Avii, a nechte si u sklenáře z nich vyříznout skla do kapek, a budete čubrnět na ten rozdíl. 1
12:53:45
21.09.2004
minno
-> U-Geen: máš pravdu, des... tú fotku poznám
12:44:59
21.09.2004
U-Geen
-> minno: ony ty kapky ve žlábku pak vypadaj takle: skoda120l.u-geen.net/main /.../001.jpg
11:50:52
21.09.2004
minno
-> U-Geen & Tuner: aha :-) Mám rád keď mi niekto takéto veci čo mne nedávajú zmysel vysvetlí, pozerám sa potom na to ináč...
08:54:51
21.09.2004
TUNER
Hmmm,možná že až se bude blížit výměna převodovky,tak zkusim motor vytočit tak na 5000-6000 otáček a rychle pustit spojku,jestli to ještě rozdejchá....Jako to dělají ty motory s polovičnim krouťákem..4
08:49:52
21.09.2004
Rapid
byl :o)
06:59:24
21.09.2004
MATTESS
-> Rapid: Jen jsem to napsal, protoze mozna dost lidi si to neuvedomi. To neni vymluva, jen vysvetleni, jinak by odpich byl daleko silnejsi.
05:58:54
21.09.2004
TUNER
-> **R@ZOR**: Koukni na videa,jsou pod fotkama...4

-> minno: V každejch kapkách je vidět hov.o...Měl jsem před tim 3 roky beskydy a je to uplně to samý.A jak říkal U-GEEN,tyhle zrcátka jsou asi nejhezčí tam kde jsou...2
Extreme Tyres