skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Typ vozu : Škoda 135 Bendix
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Richard / 135GLi - komentáře:
11:46:56
15.10.2017
15.10.2017
Pavel P..
Ty nemáš v papírech zapsanej i druhej rozměr 5x13" ? to snad maj všechny škodovky...
11:40:15
15.10.2017
15.10.2017
rsvancara
-> havlik: Tohle mám, ale není tam žádný razítko, podpis a s tím "in 70s and 80s" to mám taky s modelovým rokem "89" hodně nahraně :-D :-D
09:22:06
15.10.2017
15.10.2017
havlik
-> rsvancara: atest máš tady to zase neni taková kovbojka img.skoda-virt.cz/soubory
/.../147504-knkola2.pdf
09:18:28
15.10.2017
15.10.2017
rsvancara
-> Tuner#2:
- výrobce se už 10 let nevyjadřuje
- typový list na Apolla nemám
- jediná možnost je postupovat podle TZH/080 (z roku 2007) bod 6). tj. nechat auto s těmito koly otestovat akreditovanou zkušebnou abych získal "protokol k posouzení rychloměru vozidla z hlediska tolerance měřícího mechanizmu rychloměru dle EHK 39"
- výrobce se už 10 let nevyjadřuje
- typový list na Apolla nemám
- jediná možnost je postupovat podle TZH/080 (z roku 2007) bod 6). tj. nechat auto s těmito koly otestovat akreditovanou zkušebnou abych získal "protokol k posouzení rychloměru vozidla z hlediska tolerance měřícího mechanizmu rychloměru dle EHK 39"
09:07:49
15.10.2017
15.10.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> rsvancara 15.10.17 06:57:01: za Apolla? Nech si je zapsat.
06:57:01
15.10.2017
15.10.2017
rsvancara
-> Tuner#2: Plechy proto, protože bych letěl z STK :-D
19:58:07
14.10.2017
14.10.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> rsvancara: Proč plecháče? Jinak předělej ty bubny, takhle to tam hrozně svítí. Mají být z větší části černé
12:11:43
04.08.2017
04.08.2017
castrol
-> rsvancara: na prezimovanie dobre
20:11:57
03.08.2017
03.08.2017
rsvancara
-> castrol: Tam už jich skončilo dost :-D
19:49:37
03.08.2017
03.08.2017
castrol
-> rsvancara: plechy do kovosrotu
16:13:08
21.07.2017
21.07.2017
rsvancara
-> Vojťas: To máš pravdu, nemá se to rádo :-D
16:07:31
21.07.2017
21.07.2017
Vojťas
-> rsvancara 12.07.17 18:39:47: Včera jsem si na tebe vzpomenul a prohlidnul motory a na jednom jsem taky nasel kovovy odkalovac Ale matros nevim co to je, kazdopadne s octem se to rado nema, trosku sem ho kapl dovnitr kvuli usadam a nelibilo se mu to :-/
18:39:47
12.07.2017
12.07.2017
rsvancara
Malá úprava - sklenička z prvních užovek (spíš než hliník bych to odhadoval na zinek tj. stejný materiál, ze kterého je pumpa) :-)
10:46:20
08.07.2017
08.07.2017
rsvancara
Tak, motor odvezen motorářovi :-)
09:25:06
28.05.2017
28.05.2017
rsvancara
Možná jste měli pravdu, trochu vody v čtvrtým válci :-)
19:31:05
27.05.2017
27.05.2017
136rapid
No ja som mal ten istý problem po zložení motor naskocil na pol otacky a voda v oleji hlavu som daval novu a zo všetkých stiftov tiekla voda aj spod hlavy stacilo dotiahnuť a všetky styfty na hlave dat na tmel a motor beží ako hodinky a olej cistucky
18:01:20
27.05.2017
27.05.2017
minno
-> rsvancara: Super, že to už vrčí. Voda v oleji ma mrzí. Ale to nebude domácimi podmienkami (aj ja som si skladal motor doma v paneláku v izbe), skôr sa niekde stala chyba, respektíve u škodovky je lepšie niektoré veci istiť viac, než to stanovuje montážny postup. V prípade motora mierne maznúť dosadaciu plochu vložiek tmelom, rovnako aj mrazovky zalepiť, síce to potom nevyzerá ako "dokonale čistá práca ako z výroby", ale aspoň to funguje. Nechcem mudrovať, neviem ako si motor skladal, myslím to viac-menej všeobecne, ale osobne by som sa "vysral" na nejakých profesionálov ("aj majster tesár sa utne") a opravil si chybu sám.... Aby sa tam po zásahu "profíkov" čisto náhodou neobjavili nové problémy...
17:48:31
27.05.2017
27.05.2017
rsvancara
-> Dušan: Pod vložkama a zdá se, že spíš za tepla...
Ale to je jedno, prostě se to v domácích podmínkách nepodařilo uspokojivě složit, tak to dáme (polomotor) profesionálům :-)
Ale to je jedno, prostě se to v domácích podmínkách nepodařilo uspokojivě složit, tak to dáme (polomotor) profesionálům :-)