skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Typ vozu : Škoda 135 Bendix
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).
Vyroba : 1988-1989
Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151
Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5
Hodnoty pro emise :
otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-
Barva vozu : Apollo red (8302)
Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka
Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu
Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...
Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...
Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy
T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...
Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.
Richard / 135GLi - komentáře:
-> rsvancara: Parádní je to! Pojedeš na STK s plecháčema?
-> rsvancara:




-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Jj, rád bych nechal udělat geometrii a pak zkusit emise a STK
Takže už hotovo a hurá na stk?
Tak nakonec to zdá se bylo čidlem teploty palivové směsi. Když se motor zahřál, tak (sporadicky) vracelo hodnoty s rozptylem až 20C. Chvíli po montáži vracelo hodnoty pravidelně, ale zase to ve finále ukazovalo o 39C víc :). Dnes po opravě (dal jsem tam původní čidlo) projeto a motor šlape jako hodinky.
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Musí se s tím začít jezdit, jinak se to nezadaptuje. A ideál je mít i tu diagnostiku a některý věci nastavit aprávně. Já jsem ještě teda vyměnil svíčky za Brisky (na fávo 135 BMM) a prostříknul konektory.
-> rsvancara: čim to bylo?
Volnoběh se zdá OK (díky bohu)
Na světle denním vlastní silou, paráda
-> rsvancara: konecne na "slnku"
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 29.12.19 16:24:37: Kdepak, stále blbě drží volnoběh :)
Paráda, takže vrčí, funguje?
-> MVM: Už kolikrát jsem si říkal, že až mi odejdou uhlíkové kabely Tesla (kabel z Kabla Vrchlabí), dám do auta měděné, které jsou "na furt". No, a ony ty uhlíkové potvory vůbec neodcházejí...
...navíc by to vypadalo v Mku nepatřičně (rozuměj neoriginálně), což bych ve svém autě těžko snášel.
Za celou škodováckou historii jsem měl jen jeden defekt kabelu a to když se kdysi u rodinné užovky utavila koncovka u svíčky - kdoví proč, jestli tam na odporu vznikl přechoďák nebo nevím...
...jinak i u kabelů platí, že čistota - půl zdraví. Když není kabel obalen bordelem, tak není důvod, aby na něm byly svody.

...navíc by to vypadalo v Mku nepatřičně (rozuměj neoriginálně), což bych ve svém autě těžko snášel.

Za celou škodováckou historii jsem měl jen jeden defekt kabelu a to když se kdysi u rodinné užovky utavila koncovka u svíčky - kdoví proč, jestli tam na odporu vznikl přechoďák nebo nevím...
...jinak i u kabelů platí, že čistota - půl zdraví. Když není kabel obalen bordelem, tak není důvod, aby na něm byly svody.

-> Bukaj: Je to krok zpátky,fungovat to ale bude.. 

-> MVM: Sice jsem s novodobýma kabelama nikdy neměl problém, ale měď je měď

-> rsvancara: Vypadá to suprově. Jen bych asi dal rovnou silikonový zapalovací kabely.
Zdravím, motůrek je po go? Máš to moc pěkný. Taky asi celkem nuda. Taky jsem šel do garáže dělat na autě. 

Motor tak nějak na místě, nějaký problémy tam jsou, ale ty snad dořeším :)