-> Pavel P..: To by odpovídalo. Mám dojem, že je to auto, které u mne bylo letos na jaře na servis (původně to měl být repas karburátoru, nakonec jsem toho řešil o dost víc). Jestli to byla 105ka, zadní čelo bylo měněné (bez větracích otvorů) a majitelem byla žena, tak by to mohlo být ono. I ty zářivé stěrače by odpovídaly (opravoval jsem táhla, tak jsem rovnou navrátil užovčí šedostříbrný vzhled)...
...také jsem měl sundaný zadní nárazník (byl prolomený dovnitř), rovnal jsem jej, vyleštil a vyklepal zadní čelo, přední blatník jsem "vyklepal" jen dlaní ruky...
Odpovídaly by i ty mastné fleky na dveřích - promazával jsem všechny pohyblivé mechanismy a měnil kolíky všech omezovačů, řidičův omezovač měl zlomenou pružinu, ten jsem měnil komplet...
Jen mi nesedí to zrcátko - když byla u mne, měla chromované (sice značně unaveně viselo dolů - stržený "tisícihran" nožky, ale bylo tam čerstvě nandané místo nějakého polského, po kterém tam zbyla díra navíc)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)
pár údajů o voze:
Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.
vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.
najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.
Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.
Postup prací....aneb co se posralo :o)
27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.
30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.
15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...
8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru
15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.
1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)
13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D
16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)
_________________________ __________________________ _________________
_________________________ __________________________ _________________
10.1.2008 - výměna zadního plata.
27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)
26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.
1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.
11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.
29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.
30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)
9.6.2008 - nové sedačky
15.6.2008 - nové silentbloky motoru
19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.
26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))
17.7.2008 - výměna oleje a filtru
23.7.2008 - repas altíku
11.8.2008 - STK
23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)
16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka
25.11.2008 - stojí na zimákách
_________________________ __________________________ ________________
_________________________ __________________________ ________________
1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.
22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)
4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.
27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/
28.6.2009 - naordinována apolla :)
28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)
30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe
17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)
12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.
_________________________ __________________________ _________________
5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.
10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)
16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.
23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk
24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.
28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.
29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.
7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky
8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.
9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.
23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr.... :-))
18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled
10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.
13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))
_________________________ __________________________ __________________________ _______
11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.
17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.
18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.
21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava
28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.
_________________________ __________________________ __________________________ _________
10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.
20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.
10.9.2012 - STK + ME.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)
_________________________ __________________________ __________________________ __________
24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)
28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))
_________________________ __________________________ __________________________ __________
6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.
19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.
4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)
poslední start a projížďka v roce 2011:
pár údajů o voze:
Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.
vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.
najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.
Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.
Postup prací....aneb co se posralo :o)
27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.
30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.
15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...
8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru
15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.
1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)
13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D
16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)
_________________________ __________________________ _________________
_________________________ __________________________ _________________
10.1.2008 - výměna zadního plata.
27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)
26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.
1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.
11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.
29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.
30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)
9.6.2008 - nové sedačky
15.6.2008 - nové silentbloky motoru
19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.
26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))
17.7.2008 - výměna oleje a filtru
23.7.2008 - repas altíku
11.8.2008 - STK
23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)
16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka
25.11.2008 - stojí na zimákách
_________________________ __________________________ ________________
_________________________ __________________________ ________________
1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.
22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)
4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.
27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/
28.6.2009 - naordinována apolla :)
28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)
30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe
17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)
12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.
_________________________ __________________________ _________________
5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.
10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)
16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.
23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk
24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.
28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.
29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.
7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky
8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.
9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.
23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr.... :-))
18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled
10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.
13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))
_________________________ __________________________ __________________________ _______
11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.
17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.
18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.
21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava
28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.
_________________________ __________________________ __________________________ _________
10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.
20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.
10.9.2012 - STK + ME.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)
_________________________ __________________________ __________________________ __________
24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)
28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))
_________________________ __________________________ __________________________ __________
6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.
19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.
4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)
poslední start a projížďka v roce 2011:
*Pavel P. Š130L* - komentáře:
22:25:29
30.10.2021
30.10.2021
Bukaj
11:06:30
30.10.2021
30.10.2021
Bukaj
-> Pavel P..: Je mi to auto nějaké povědomé. Nejsem si ale jist. Nemáš víc fotek?
17:54:45
28.10.2021
28.10.2021
Pavel P..
Dneska jsme si udelali vylet do muzea Svet skodovek...
Nezna nekdo tu uzovici?
Nezna nekdo tu uzovici?
16:48:10
02.07.2021
02.07.2021
Pavel P..
Tak včera STK.
12:22:59
02.06.2021
02.06.2021
Pavel P..
-> Bery: konkretně v tomhle místě, jsou to Strašnice, to je část Prahy byla jedna řadovka nedávno za 400tis.
10:46:24
02.06.2021
02.06.2021
Bery
Za kolik se nechá sehnat taková pěkná garáž u vás?
když koukám tady tak je to děs. To mám za rok na hrubou stavbu...ale už mi došla zahrada u domu a expandovat není kam.
když koukám tady tak je to děs. To mám za rok na hrubou stavbu...ale už mi došla zahrada u domu a expandovat není kam.
22:15:44
01.06.2021
01.06.2021
Pavel P..
-> Eidy: teď nasyslim spíš nějaký prašule a postavim rozumný stání na zahradě, abych to nemusel řešit za chvíli znovu.... akorát teď musim řešit jiný věci než stání pro auta, takže pronájem je teď rozumná volba, vzhledem k situaci.
kupovat takovouhle garáž někde mimo nebudu... to si jí raději za poloviční cenu nechám postavit na zahradě.
kupovat takovouhle garáž někde mimo nebudu... to si jí raději za poloviční cenu nechám postavit na zahradě.
22:08:47
01.06.2021
01.06.2021
Eidy
-> Pavel P..: Chce to syslit nejen díly, ale i garáže.
22:04:54
01.06.2021
01.06.2021
Pavel P..
Tak jelikož jsem ještě ke všemu dostal vyhazov z podnájmu garáže pod 12 letech.... tak se naštěstí podařilo najít jinou a lepší i vetší garáž o pár ulic vedle. Takže dneska jsem škodovku odvezl do nového domečku...
12:07:20
26.04.2021
26.04.2021
Pavel P..
-> Eidy: Málo... tak 70km po okreskách dědkojízdou Parkování budu řešit krytou pergolou na zahradě, ale až tam budu bydlet, teď řešim vnitřek baráku. Červená a modrá stojí na plachtě venku, teď to už nijak neuškodí. Hnědá je pořád v garáži v Praze.
23:23:27
25.04.2021
25.04.2021
Eidy
-> Pavel P..: Kolik jsi najel? A co parkování? Naposledy, co jsem u tebe byl, tak jsi mluvil o nástavbě z Avie jako garáži. Máš něco?
16:05:50
31.12.2019
31.12.2019
Pavel P..
Dneska bylo pěkně, tak jsem se byl projet.... už aby bylo jaro
20:08:28
08.07.2019
08.07.2019
Pavel P..
-> Star LC20: taky to trvalo mnoho let kdy se hezký použitelný v barvě nedařilo sehnat... až teď konečně.
12:18:24
08.07.2019
08.07.2019
minno
-> Pavel P.. 07.07.19 20:11:39: Práve teraz opravujem po 9 rokoch rovnakú chybičku krásy na PP dverách. Uvidím, ako sa to podarí :)
11:58:39
08.07.2019
08.07.2019
Star LC20
-> Pavel P..: tak to je solidní úlovek. Se mi líbí
Celou sadu dveří v barvě, taková pohoda.....
Celou sadu dveří v barvě, taková pohoda.....
20:11:39
07.07.2019
07.07.2019
Pavel P..
-> Star LC20: Díky... taky jsem na tom udělal takovej větší servis, podotahoval jsem všechno, sice toho moc nebylo ale pár spojů bylo potřeba přetáhnout, hlavně jsem sehnal celou sadu dveří v barvě, tak jsem konečně mohl vyměnit dveře u řidiče které byli pokroucené pod zrcátkem. Sice maj pár deformací a jeden malej opravenej flíček, nicméně jsou v původním laku a šli krásně rozleštit.
08:22:38
07.07.2019
07.07.2019
Pavel P..
-> michael: bylo, stacilo by umyt benzinem a pod tim jsou netknuty v puvodnim laku ale s autem jezdim a nekdy i v desti a po ruznych cestach a za chvili by to bylo osekany a orezly.... takze to necham takto.