*Pavel P. Š130L* *Pavel P. Š130L*

komentáře | popis | fotky | Pavel P.. | 20.07.24 19:39 | 292x v oblíbených
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)

pár údajů o voze:

Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.

vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.

najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.

Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.



Postup prací....aneb co se posralo :o)



27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.

30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.

15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...

8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru

15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.

1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)

13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D

16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)

_________________________ __________________________ _________________

_________________________ __________________________ _________________

10.1.2008 - výměna zadního plata.

27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)

26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.

1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.

11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.

29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.

30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)

9.6.2008 - nové sedačky

15.6.2008 - nové silentbloky motoru

19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.

26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))

17.7.2008 - výměna oleje a filtru

23.7.2008 - repas altíku

11.8.2008 - STK

23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)

16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka

25.11.2008 - stojí na zimákách

_________________________ __________________________ ________________

_________________________ __________________________ ________________

1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.

22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)

4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.

27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/

28.6.2009 - naordinována apolla :)

28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)

30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe

17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)

12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.

_________________________ __________________________ _________________



5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.

10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)

16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.

23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk

24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.

28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.

29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.

7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky

8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.

9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.

23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr....
Škoda 130L - nový tachometr v akci
:-))

18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled

10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.

13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))

_________________________ __________________________ __________________________ _______



11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.

17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.

18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.

21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava

28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.



_________________________ __________________________ __________________________ _________



10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.

20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.

10.9.2012 - STK + ME.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)

_________________________ __________________________ __________________________ __________



24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)

28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))

_________________________ __________________________ __________________________ __________

6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.

19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.

4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)



poslední start a projížďka v roce 2011:
Škoda 130L - poslední výjezd před zazimováním.


*Pavel P. Š130L* - komentáře:

11:58:39
08.07.2019
Star LC20
-> Pavel P..: tak to je solidní úlovek. Se mi líbí 1157

Celou sadu dveří v barvě, taková pohoda.....108
20:11:39
07.07.2019
Pavel P..
-> Star LC20: Díky... taky jsem na tom udělal takovej větší servis, podotahoval jsem všechno, sice toho moc nebylo ale pár spojů bylo potřeba přetáhnout, hlavně jsem sehnal celou sadu dveří v barvě, tak jsem konečně mohl vyměnit dveře u řidiče které byli pokroucené pod zrcátkem. Sice maj pár deformací a jeden malej opravenej flíček, nicméně jsou v původním laku a šli krásně rozleštit.1
zvětšit *Pavel P. Š130L* - obrázek od Pavel P.. vložen 07.07.2019 20:11:39
08:22:38
07.07.2019
Pavel P..
-> michael: bylo, stacilo by umyt benzinem a pod tim jsou netknuty v puvodnim laku ale s autem jezdim a nekdy i v desti a po ruznych cestach a za chvili by to bylo osekany a orezly.... takze to necham takto.
13:31:09
06.07.2019
michael
Nebylo by lepší místo kol dát prahy a lemy do barvy?
12:48:48
06.07.2019
Star LC20
Auto pořád v topu 5 tak to má být
10:22:27
20.05.2019
Bukaj
-> Pavel P..: Tak zrovna gumy v ramenech mám na obou 130 ještě původní (170 a 280 tisíc km) - sice jsou možná někde trhlé, ale na funkci to vliv vůbec nemá - tohle je věc, která se soudruhům povedla udělat bezúdržbová1

A ty ostatní manžety mne taky trochu štvou - dávám pouze kvalitní (pokudmožno originály) a teď jsem se válel pod autem a manžety na poloose, kde jsem je před cca 4 lety měnil (dával jsem originály z devadesátých let) vypadají dneska úplně stejně (prasklinky v ohybech), jako původní manžety na druhé poloose, kde jsem se na výměnu vykašlal3

Totéž manžety na řízení - 4 roky staré originály (na Feldu) se slepicí a na hranách prasklinky, ale oproti TF-Press, které nevydržely ani půl roku je to pokrok. A možná je na nich také znát to, že za ty 4 roky to auto nakroutilo cca 170 tisíc3
08:40:57
20.05.2019
Pavel P..
-> minno: už si nepamatuju jestli to byli originály nebo druhoška tehdy, je to 8 let co jsem to skládal.... ale mám pocit že to byli dobový originály, ale všechny už měli drobné prasklinky když jsem je teď kontroloval na autě... všechny ty gumy jsou rychleji do hajzlu..... třeba manžety na hřebenu už taky maj viditelný prasklinky v ohybech.... a ty jsem dával určitě starý dobový, jelikož měli ještě cenovky z mototechny v Kčs. 3
08:17:58
20.05.2019
minno
-> Pavel P.. 19.05.19 22:23:31: Pemit gumy v spodných ramenách mi držia už 85 tkm, čiže u teba ich už nikdy v živote nebudeš musieť meniť3



Inak nie sú tieto sériové gumy už nejaká novodobá nekvalitná druhovýroba? Lebo mi nejde do hlavy, že by sa to takto trhalo z fabriky už po pár tisícoch km...
00:07:51
20.05.2019
Pavel P..
-> Eidy: Kdepak... postupně se dělaj a obouvaj.1
22:52:53
19.05.2019
Eidy
-> Pavel P..: Kola hezký. To máš všechny sady obutý?

Ty sériový gumy do ramen jsou prostě špatný. Nechápu, že tohle tehdy prošlo testama. Ty se roztrhají za chvíli.
22:27:38
19.05.2019
Pavel P..
ale kola tomu celkem slušej...
zvětšit *Pavel P. Š130L* - obrázek od Pavel P.. vložen 19.05.2019 22:27:38
22:26:27
19.05.2019
Pavel P..
A taky po delší době trochu změna v obutí.... 185/70 R13, ale asi to nebude na dlouho, je to takový plavný a línější3
zvětšit *Pavel P. Š130L* - obrázek od Pavel P.. vložen 19.05.2019 22:26:27
22:23:31
19.05.2019
Pavel P..
Tak jsem dneska vyměnil gumy ve spodních ramenech....dal jsem tvrdší od Pemita, tak snad vydržej a nerozžvejkaj se. A taky jsem po 8letech od složení nápravy poprve promazal svisláky 3



takhle dopadly dvě origo.... ostatní byli OK ale už trochu vymačkaný.
zvětšit *Pavel P. Š130L* - obrázek od Pavel P.. vložen 19.05.2019 22:23:31
13:27:42
06.04.2019
Pavel P..
Včera proběhla u vozu výměna oleje a filtru a výměna brzdové kapaliny..... poprve jsem to dělal pomocí podtlakové pumpy s nádobkou a jde to pěkně když neni po ruce žádný otrok na šlapání..1
23:12:10
01.01.2019
Pavel P..
-> Joey 120 LS: tak to je slušnej výkon.... no já doufám že ještě vydrží aspoň rok :-))
22:43:39
01.01.2019
Joey 120 LS
-> Pavel P..: mě po vánocích chcípla baterka v užovce, tak sem ji dal nabít a poté zpět do auta kde už nenatočila 6 Na druhou stranu dostal sem ji k jiné užovce před 5 lety a už v tý době mi prodávající tvrdil že je 10 let stará 1
22:50:11
27.12.2018
Pavel P..
Tak jsem si dneska udělal menší projížďku.... škudka nastartovala asi po pátém otočení starteru, na to že baterka už bude v lednu kroutit 9 rok a nabíjel jsem jí zatim jen jednou před 4 roky, tak jsem byl mile překvapen :-))
20:15:59
08.10.2018
Pavel P..
-> Sita: kdepak... dojel jsem tam i zpět, jen to bylo flekatý a matný.3
20:03:17
08.10.2018
Sita
takze jsi do MB nedojel? 3
00:19:20
29.09.2018
Pavel P..
Tak jsem si dneska udělal výlet do MB na Svatováclavskou jízdu... předtím jsem zajel na zdejší novou myčku a jen to narychlo umyl s nějakým čističem a spláchnul čistou vodou... a když jsem to vysušil jelenicí, tak jsem na laku našel takový světlý mapy, asi to byl nějakej žravej sajrajt a umylo to i tvrdý vosk od Simonizu..... tak jsem to musel zase vzít voskem, jen jsem doleštil poslední kousek, začalo kapat, tak jsem to naštěstí rychle zastrčil do garáže.3
zvětšit *Pavel P. Š130L* - obrázek od Pavel P.. vložen 29.09.2018 00:19:20
Extreme Tyres