*Pavel P. Š130L* *Pavel P. Š130L*

komentáře | popis | fotky | Pavel P.. | 20.07.24 19:39 | 290x v oblíbených
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)

pár údajů o voze:

Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.

vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.

najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.

Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.



Postup prací....aneb co se posralo :o)



27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.

30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.

15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...

8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru

15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.

1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)

13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D

16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)

_________________________ __________________________ _________________

_________________________ __________________________ _________________

10.1.2008 - výměna zadního plata.

27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)

26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.

1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.

11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.

29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.

30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)

9.6.2008 - nové sedačky

15.6.2008 - nové silentbloky motoru

19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.

26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))

17.7.2008 - výměna oleje a filtru

23.7.2008 - repas altíku

11.8.2008 - STK

23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)

16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka

25.11.2008 - stojí na zimákách

_________________________ __________________________ ________________

_________________________ __________________________ ________________

1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.

22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)

4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.

27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/

28.6.2009 - naordinována apolla :)

28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)

30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe

17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)

12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.

_________________________ __________________________ _________________



5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.

10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)

16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.

23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk

24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.

28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.

29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.

7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky

8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.

9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.

23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr....
Škoda 130L - nový tachometr v akci
:-))

18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled

10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.

13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))

_________________________ __________________________ __________________________ _______



11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.

17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.

18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.

21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava

28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.



_________________________ __________________________ __________________________ _________



10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.

20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.

10.9.2012 - STK + ME.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)

_________________________ __________________________ __________________________ __________



24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)

28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.

_________________________ __________________________ __________________________ __________



17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))

_________________________ __________________________ __________________________ __________

6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.

19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.

4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)



poslední start a projížďka v roce 2011:
Škoda 130L - poslední výjezd před zazimováním.


*Pavel P. Š130L* - komentáře:

12:50:48
07.08.2013
minno
-> Pavel P..: ona tá klapka má fungovať práveže presne opačne, t.j. predohrev je otvorený len pri nízkej teplote a keď je už vzduch horúci, tak je predohrev stále uzavretý a vzduch sa nasáva z konca nátrubku tubusu filterboxu. Správna funkčnosť sa dá jednoducho skontrolovať, stačí po jazde zhodiť trubicu predohrevu a vstup od predohrevu do filterboxu musí byť klapkou uzavretý.
12:34:02
07.08.2013
Pavel P..
-> minno: klapku mám vyndanou... doporučoval mi to Urbi na Pohofestu že ten termostat dost rychle reaguje na teplotu vzduchu v motor. prostoru a bere to pak horkej vzduch od předehřevu..... holt nechám sytič brblat dýl, ale v tomhle horku to moc velkej rozdíl neni a v zimě jezdit nebudu takže mi to netrápí.4
11:57:19
07.08.2013
minno
-> Pavel P..: Zapoj si predohrev vzduchu od výfukového potrubia tak ako to má byť a na potrebu mať dlhšie vytiahnutý sytič tento nasávač potom nemôže mať vplyv, kedže do ohriatia vzduchu je klapka v tubuse preklopená a vzduch sa ťahá z predohrevu.... :) Každopádne chcem tiež niečo vymyslieť s tým nasávaním studeného vzduchu, teraz mám sériový filterbox a motor ide citeľne lepšie kým ešte nie je vzduch v motorovom priestore tak výrazne prehriaty dlhšou jazdou. Aj v nočných hodinách kedy je vonku chladnejšie to ide lepšie ako cez deň v horúčavách :)
10:56:32
07.08.2013
Pavel P..
k pružinám jsem teda pořídil tvrdší tlumení... zatim žigulácký, než trochu zkulturnim ty Spaxy4
zvětšit *Pavel P. Š130L* - obrázek od Pavel P.. vložen 07.08.2013 10:56:32
10:55:03
07.08.2013
Pavel P..
-> minno: je to znát, hlavně v tom vedru to neni líný při rozjezdu... uvidíme až bude trochu chladnějc jak to bude fungovat... každopádně to chce nechat dýl vytaženej sytič.. víc to chcípe než se motor ohřeje.4
10:46:40
07.08.2013
minno
-> Pavel P..: prejavil sa ten násos studeného vzduchu do filterboxu aj v praxi? Je cítiť nejaké zlepšenie?
20:57:15
06.08.2013
J3STER
-> Pavel P..: 3 3 3
20:42:31
06.08.2013
Pavel P..
-> J3STER: co bych měl furt dělat?... syslim akorát díly, ale to asi nemusim psát3
20:25:20
06.08.2013
J3STER
-> Pavel P..: Tak se podívám co dělá pan fičura. ....................áááá nic.2
09:59:55
31.07.2013
Pavel P..
-> J3STER: to dělám už skoro rok od tý doby co mám udělaný nápravy3
09:50:52
31.07.2013
J3STER
-> Pavel P..: Tož si budeš muset dát při najíždění do garáže před hranu nájezdu prkénko.4
14:33:57
29.07.2013
Pavel P..
-> J3STER: nemám to nízko... mám propadlou silnici před nájezdem. moje to neni a betonovat nájezd na cizí silnici by asi nebylo zrovna ono.
12:39:35
29.07.2013
MajoLR
Zaujímavá vecička na to sanie!9
12:26:53
29.07.2013
J3STER
-> Pavel P..: To není možný že nezajedeš do garáže. Tak nízko to snad nemáš.4
20:30:55
25.07.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Pavel P..: 145
20:05:08
25.07.2013
Pavel P..
-> myschaak AZNP K.Hora: to seš ale hodnej.... já ti na oplátku pomůžu s kolama :-))
20:04:05
25.07.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Pavel P..: s krámama ti pomůžu)))
19:57:48
25.07.2013
Pavel P..
-> havlik: zkusil jsem hned při prvním garážování... nejde... mám nízko trubku od vejfuku a při couvání jsem urazil vejfukem kus žulovýho obrubníku a kdybych tam nacouval tak mám u stěny hromadu fošen a na nich krámy takže bych ani neměl jak vystoupit
12:13:12
25.07.2013
minno
-> havlik: to by se musel vohnout
12:04:10
25.07.2013
havlik
-> Pavel P..: tak co zkusit tam couvat do garáže:)
Extreme Tyres