-> Tuner#2: no neviem kto to má ako ponastavované, ale čo do bežnej premávky mi prišlo vždy že to každému s extra tvrdým podvozkom na bežnej - rozbitej ceste odskakuje a ten ľahký predok škodovky potom odskakuje celý, t.j. nepruží koleso voči karosérii ale skáče celé auto. Treba potom furt korigovať volantom. Ako sa zmienil kdesi aj vhml, s takým podvozkom treba udržiať patričné tempo, aby to dobre fungovalo.
Na závody asi fajn, ale nie najazdiť s tým 20tkm ročne ako ja v bežnej premávke.
Inak platí čo som písal, chcelo by to aj trochu "dlhšie" pružiny a trochu menej tvrdé.
-> Eidy: a vieš poradiť nejaké kvalitné netvrdé tlmiče? Také čo nestoja 150 € za kus a viac :)) Lebo vy sa tu bavíte o tom stále v rovine závodníkov, nie však v rovine bežného jazdenia.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Takže jednoho krásného letního dne, léta páně 9.8.2007, jsem se stal majitelem tohoto vozu. :-)
pár údajů o voze:
Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.
vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.
najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.
Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.
Postup prací....aneb co se posralo :o)
27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.
30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.
15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...
8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru
15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.
1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)
13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D
16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)
_________________________ __________________________ _________________
_________________________ __________________________ _________________
10.1.2008 - výměna zadního plata.
27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)
26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.
1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.
11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.
29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.
30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)
9.6.2008 - nové sedačky
15.6.2008 - nové silentbloky motoru
19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.
26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))
17.7.2008 - výměna oleje a filtru
23.7.2008 - repas altíku
11.8.2008 - STK
23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)
16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka
25.11.2008 - stojí na zimákách
_________________________ __________________________ ________________
_________________________ __________________________ ________________
1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.
22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)
4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.
27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/
28.6.2009 - naordinována apolla :)
28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)
30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe
17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)
12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.
_________________________ __________________________ _________________
5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.
10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)
16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.
23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk
24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.
28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.
29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.
7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky
8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.
9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.
23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr.... :-))
18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled
10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.
13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))
_________________________ __________________________ __________________________ _______
11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.
17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.
18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.
21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava
28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.
_________________________ __________________________ __________________________ _________
10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.
20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.
10.9.2012 - STK + ME.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)
_________________________ __________________________ __________________________ __________
24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)
28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))
_________________________ __________________________ __________________________ __________
6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.
19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.
4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)
poslední start a projížďka v roce 2011:
pár údajů o voze:
Škoda 130L ve zvláštní výbavě GL.
vyrobeno: 29.12.1985 ve Vrchlabí.
najeto: podle tachometru a slov majitele : poctivých 87tis km.
Podle TP jsem čtvrtý majitel, první byla nějaká soudružka která se v tom bála jezdit, ani se jí nedivim, ale zase auto bylo 10 let garážované v jejím vlastnictví. Druhý majitel byl syn třetího majitele který ho vlastnil od roku 1996 do 2002, kdy ho přepsal a přenechal svému otci..... a ten, jelikož chtěl přispět svému synovi na koupi nového auta, potřeboval škodovku rychle prodat. Tak jsem byl upozorněn že je tato škodovka na prodej, okamžitě jsem šel na obhlídku a hned majiteli zavolal, druhý den jsem se byl v autě projet a pořádně si ho prohlídnout a třetí den jsem jej koupil... to jest stručná historie vozidla.
Postup prací....aneb co se posralo :o)
27.8.2007 - k dnešnímu dni je repasovaný karbec, nová cívka, víčko rozdělovače, vyměněný kabel od cívky a nový palivový filtr, auto už jede celkem slušně ale bude to ještě chtít dát pořádně seštelovat.
30.8.2007 - vyměněn kondík rozdělovače a seřízen volnoběh.
15.9.2007 - přivezeny nové blatníky na předek snad se stihne jejich výměna v tomto roce...
8.10.2007 - vybroušení, odrezení a natření kapes u motoru
15.10.2007 - nasazeny nový zadní lampy - zkušební vylepený chromovou folií.
1.11.2007 - výměna plováku v nádrži, výměna otáčkoměru a celková oprava budíků... (už vše svítí, bliká a ukazuje jak má)
13.11.2007 - instalace fridexu do chladiče. :-D
16.11.2007 - nasadil jsem dečku před chladič :-)
_________________________ __________________________ _________________
_________________________ __________________________ _________________
10.1.2008 - výměna zadního plata.
27.3.2008 - odinstaloval jsem dečku před chladičem :)
26.4.2008 - výměna reproboxů za klasické repro do auta Tesla.
1.5.2008 - nasazeny kola Meteor II a gumy 175/70.
11.5.2008 - nové mlhovky Bosch.
29.5.2008 - nasazeno sací potrubí ze 110R a ALU víko ventilů.
30-31.5.2008 - účast na srazu v Doksech :o)
9.6.2008 - nové sedačky
15.6.2008 - nové silentbloky motoru
19.6.2008 - výměna AC pumpy za repasovanou.
26.6.2008 - nasazeno elektronické zapalování ETZ-06....... přidalo to 8,26kW a jede to jak kráááva :o)))
17.7.2008 - výměna oleje a filtru
23.7.2008 - repas altíku
11.8.2008 - STK
23.9-15.10 - výměna blatníků a vyvaření předku, výměna blinkrů za nové. Poděkování patří panu Větévkovi :o)
16.11.2008 - odešlo ETZ do věčných lovišť... nasazena zpět cívka
25.11.2008 - stojí na zimákách
_________________________ __________________________ ________________
_________________________ __________________________ ________________
1-8.1.2009 - výměna obou spojkových válců.
22.3.2009 - nasazeno nové zapalování ETZ 06, snad vydrží aspoň do švestek :o)
4-5.4.2009 - obuto na letní, výměna termostatu a ukostření budíku.
27.4.2009 - osudný den.. první bouračka :-/
28.6.2009 - naordinována apolla :)
28.8.2009 - nasazeno nové ALU víko ventilů a přetěsněn karbec, dále natírání a stříkání nazákladovaných míst.. příprava na Doksy v šibeničním termínu :-)
30.8.2009 - konečně nové blatníčky na autě.. hned to vypadá lépe
17.11.2009 - dnešní sváteční den proběl tuningově, nasadil jsem zámky dveří a spínačku z feldy, jinej rallye volant a zrepasovaný mlhovky :o)
12.12.2009 - začlo sněžit a tak jsem nasadil zimáky.
_________________________ __________________________ _________________
5.4.2010 - vyměněn olej a k dnešnímu dni je namontovaný KN filtr, zpět origo maska a vyměněný kohout topení.
10.4.2010 - nasazeny letní kola neznámého původu :-)
16.4.2010 - nasazeno elektronové víko ventilů.
23.4.2010 - nasazený nově šopovaný výfuk
24.4.2010 - repase zadních brzd, téměř vše nové.
28.4.2010 - kompletní výměna předních brzd kromě trubiček.
29.4.2010 - odvzdušnění s vydatnou pomocí FORMa, kterému mockrát děkuju za pomoc.
7.5.2010 - výměna rozdělovače za nový, seřízení předstihu a seřízeny ventily a nakonec dány nové zástěrky
8.5.2010 - výměna spojkové lamely, ložiska, šusplechu u výfuku a hadice chlazení, seřízení spojky.
9.5.2010 - boj s korozí po zimním provozu.
23.5.2010 - výměna náhonu tachometru + nový tachometr.... :-))
18.7.2010 - opět výměna spojky - lamely a přítlačáku, doufám že už naposled
10.9.2010 - Pokus o STK, neprošlo! hned poté výměna kulových čepů, seřízení sbíhavosti a výměna křivého náboje.
13.9.2010 - 2. pokus o STK, tentokrát úspěšný a na dva roky je pokoj. :o))
_________________________ __________________________ __________________________ _______
11.6.2011 - vyndána zadní náprava a připravena k repasi.
17.7.2011 - vyndána převodovka, obě nápravy v laku a připravené na složení.
18.9.2011 - obě nápravy složeny, připraveny k namotnování, nasazena zrepasovaná převodovka.
21.9.2011 - nasazena zrepasovaná zadní náprava
28.9.2011 - nasazena přední zrepasovaná náprava.
_________________________ __________________________ __________________________ _________
10.5.2012 - udělána geometrie, dotaženy šrouby a různé dodělávky. dnes uběhlo přesně 10 měsíců od rozebrání.
20.8.2012 - výměna rozvodů, gufer a těsnění s tím spojených, nasazen nový komínek rozd. a dán nový olej.
10.9.2012 - STK + ME.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
27.6.2014 - nově udělána geometrie, nahozeny podložky pod zadní kola, výměna zadních sedaček a různých nepodstatných drobností.... jinak auto funguje bezvadně, ladí se jen drobné detaily a občas mění kola.... takže už neni skoro co psát :-)
_________________________ __________________________ __________________________ __________
24.4.2015 - STK + emise..... zase na dva roky pokoj :-)
28.6.2015 - výměna oleje, předních pružin, příčky motoru a montáž podložek pod stabík.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
18.8.2016 - výměna kotoučů za nové originály.
_________________________ __________________________ __________________________ __________
17.5.2017 - STK... opět bez závad a s pochvalou :-))
_________________________ __________________________ __________________________ __________
6.4.2019 - výměna oleje a filtru a výměna komplet brzdové kapaliny.
19.5.2019 - výměna gum ve spodních ramenech, promazání svisláků.
4.6.2019 - STK opět na dva roky :-)
poslední start a projížďka v roce 2011:
*Pavel P. Š130L* - komentáře:
13:44:43
22.07.2013
22.07.2013
minno
23:11:42
21.07.2013
21.07.2013
Eidy
-> minno: Ono tuhost tlumení dělají hlavně tlumiče, čili tvrdit, že T2 pržiny jsou moc tvrdý, je trochu zvláštní. Když je posadíš na kvalitní NEtvrdý tlumiče, tak si myslím, že to bude ok.
23:03:42
21.07.2013
21.07.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno: Tak 260tky jsou stejně tuhé jako série, čili když fikneš sérii na 260, tak jsi na tom ve finále ještě lépe s tuhostí. To, že je z tenčího drátu nevadí, tuhost určuje i počet závitů, můžeš mít tuhou pružinu z 12mm a měkkou z 13mm drátu. S pružina odemě jsi už v nějakém autě co nemělo vyšponované GAZy do tuha jel?
22:35:24
21.07.2013
21.07.2013
Pavel P..
-> myschaak AZNP K.Hora: tátův známej jezdil na stejšnu pružiny z vagonu... a odvozila půl baráku za komančů
22:31:10
21.07.2013
21.07.2013
Eidy
-> Pavel P..: Sakryš, máš pravdu. Mám hlavu děravou.
22:30:00
21.07.2013
21.07.2013
myschaak AZNP K.Hora
-> Pavel P..: dej tam lisťáky z tatry ať víš co je tvrdý
22:26:48
21.07.2013
21.07.2013
Pavel P..
-> Nwkt: takže taky na pytlik...
22:24:49
21.07.2013
21.07.2013
Nwkt
-> Pavel P..: Který ve výsledku byly měkčí než série
22:23:28
21.07.2013
21.07.2013
Pavel P..
-> Eidy: pokud vim tak ty co dělal Tuner tak jsou tvrdší o 80%. o 10 nebo 20% byli snad sakyho 250ky.
22:13:47
21.07.2013
21.07.2013
Eidy
-> minno: Tak sériový pružiny jsou pro tebe měkký a T2 pružiny, který jsou o 20% tvrdší, jsou zase moc tvrdý? Tak to už nevím, co bys chtěl. Hydropneumatiku?
21:51:10
21.07.2013
21.07.2013
vhml
Já budu v týdnu dávat na stovku pružiny ze speedpra a 10mm podložku pod pružinu. Tak uvidím jak to bude nebo nebude vysoko.
21:40:53
21.07.2013
21.07.2013
Pavel P..
-> Tuner#2: Ale hovno jeníku
-> Martin120L: kůň ke koni a je za chvíli celý stádo
-> minno: přesně si to vystihl... žádnej rozumnej kompromis neni na trhu.. tak gumy budou dočasná alternativa.
-> Martin120L: kůň ke koni a je za chvíli celý stádo
-> minno: přesně si to vystihl... žádnej rozumnej kompromis neni na trhu.. tak gumy budou dočasná alternativa.
20:59:43
21.07.2013
21.07.2013
minno
260 LA sú naozaj hrozné blato, sú ešte z tenšieho drôtu ako série. Bohužiaľ ani zrezané série na tom nie sú o moc lepšie. Osobne by som privítal pružiny, s ktorými by bola výška predku cca ako s 260LA, prípade ešte maličko nižšie, ale boli by o niečo viac tvrdšie. T2 pružiny / speedpro pružiny sú na mňa prikrátke a prituhé. Zrezané série / 260LA, sú zas pre mňa čo do jazdných vlastností / pohodlia vzhľadom na počet najazdených km vyhovujúce, ale zas keď si do toho sadnú 4 ľuďia tak predok klesne kľudne aj 5 cm a sedí to na dorazoch, vtedy je to už nahovno.
Zhrniem - na trhu chýba kompromis: máme tu len buď pridlhé a primäkké pružiny (série), alebo potom už len prikrátke a prituhé pružiny. Nič medzitým.
Zhrniem - na trhu chýba kompromis: máme tu len buď pridlhé a primäkké pružiny (série), alebo potom už len prikrátke a prituhé pružiny. Nič medzitým.
13:41:32
21.07.2013
21.07.2013
dragon_cb_cz
-> Tuner#2: Píšu si do kalendáře
08:33:36
21.07.2013
21.07.2013
Martin120L
Zase pár koní na víc co neudělá dobovej doplněk z 80 let , stačí sání studeného vzduchu a je to.
00:41:53
21.07.2013
21.07.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavel P..: Ty kráááááávo, minno tuner a teď už i Pavel P.
-> dragon_cb_cz: V září/říjnu něco spácháme
-> dragon_cb_cz: V září/říjnu něco spácháme
00:11:11
21.07.2013
21.07.2013
Pavel P..
-> Eidy: dragon to vystihl přesně... jelikož žádný tvrdší pružiny nemám tak jsem to vyřešil gumama za 180kč... než tam cpát zrezlý seriový brka abych měl motorovej člun zase, tak zatim posloužej gumy a časem chci nějaký tvrdší pružiny na předek a na zadek mám nachystaný kyvkový.
23:05:19
20.07.2013
20.07.2013
dragon_cb_cz
-> Eidy: Joo, taky přemýšlím o něčem na 136GL, co jsem tam dal slušný kola, tak mě ta příšerná černá díra mezi gumou a hranou blatníku docela štve... ale abych si zadával někde kusovou výrobu, to jsem línej, tak počkám jestli třeba zase T2 něco nespustí
22:46:34
20.07.2013
20.07.2013
Eidy
-> dragon_cb_cz: To máš asi pravdu. Proto jsem tohle řešil vlastníma pružinama.
22:44:22
20.07.2013
20.07.2013
dragon_cb_cz
-> Eidy: Řekl bych že
a) nacpat tam gumu je míň práce než je vyměnit úplně.
b) takhle to pořád bude níž, ale propérování se sníží.
a) nacpat tam gumu je míň práce než je vyměnit úplně.
b) takhle to pořád bude níž, ale propérování se sníží.