skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Popis:
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
jack51/136GL - komentáře:
19:16:18
27.10.2007
27.10.2007
Matty110L - zrušená registrace
-> jack51: tak jak dopadnul lak???
18:03:35
27.10.2007
27.10.2007
Maxx
nadhera uz se tesim na lak
17:42:55
27.10.2007
27.10.2007
ventYl
Co je to za bezovy interier? Toto vidim prvy krat v zivote, ze ma sedan bezovy interier. Je to prekrasne.
16:07:23
25.10.2007
25.10.2007
jack51
-> Tuner#2: JJ, dival jsem se diky
10:25:44
25.10.2007
25.10.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jack51: Už jsem Ti psal u mého auta
08:56:01
25.10.2007
25.10.2007
Matty110L - zrušená registrace
-> MatthewS: no budu muset....
22:34:49
24.10.2007
24.10.2007
MatthewS
-> Matty110L: -> jack51:
22:31:51
24.10.2007
24.10.2007
jack51
-> Matty110L: Ty vydrzis vzhuru 4,5roku?
22:24:25
24.10.2007
24.10.2007
Matty110L - zrušená registrace
-> MatthewS: ty brďo to já snad do jara neusnu
21:55:30
24.10.2007
24.10.2007
jack51
-> MatthewS: Prave :)), doufam ze to do te doby stihnu
21:51:13
24.10.2007
24.10.2007
MatthewS
-> jack51: To je prave univerzalni :-) jaro 2012 to jistí
21:49:35
24.10.2007
24.10.2007
MatthewS
-> jack51: Urcite, uvidime v patek, podle toho co tam mel si mylsim ze mu to jde takze to bude ok
21:49:03
24.10.2007
24.10.2007
jack51
-> MatthewS: Jo ale zapomel si dodat kteryho roku
21:48:04
24.10.2007
24.10.2007
MatthewS
-> Matty110L: Sak pockej na jarni sraz bude premiera
21:48:04
24.10.2007
24.10.2007
jack51
-> MatthewS: Jenom aby
21:46:05
24.10.2007
24.10.2007
MatthewS
S barvou se nechme prekvapit na konec tydne co lakyrnik vykouzli uz se nemuzu dockat bo to bude nadhera
21:25:30
24.10.2007
24.10.2007
jack51
-> Matty110L: No zatim asi ne :) - sam cekam co z toho vyleze
21:23:19
24.10.2007
24.10.2007
jack51
-> Tuner#2: Diky, chtěl jsem se zeptat co ze chraničku si použil na kabel od baterky? Obyč husi krk moc nevydrži a nevim co tam dat
21:17:29
24.10.2007
24.10.2007
Matty110L - zrušená registrace
-> jack51: odstín neprozradíš co??
17:35:22
24.10.2007
24.10.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jack51: Vypadá to zatím dobře, pěkná práce.