skoda.virt.cz odkaz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Popis:
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
jack51/136GL - komentáře:
11:50:42
21.06.2011
21.06.2011
stika87 - Maschinenführer
-> jack51: podle te fotky se me zda ze ten predek je o trosku vejs ale treba fotka klame ;-) zkracena pruzina se da pri nejhorsi vypodlozkovat. jinak si to urcite sedne uvidis ;-) hold nevyhoda malejch kol a nizkoprofilu :) musime se zase nekde strenout a porovnat novinky :) jinak dnes jdu do garze delat prekvapeni
11:48:07
21.06.2011
21.06.2011
stika87 - Maschinenführer
-> matoo: tak to uz tam rovnou navarit trubku ne ?
11:45:33
21.06.2011
21.06.2011
jack51
-> stika87: Díky :), no taky jsem nad tim predkem uvazoval, ale nevim jestli je to ruzumny. Jednak uz neni moc kam snizovat - mezi dorazy uz moc mista neni + bych tak rekl, ze pri propruzeni uz ma rameno tendence lamat se nahoru - to neni idealni a proc to jeste zhorsovat dalsim zkracenim dorazu. Dalsi vec je prujezdnost - uz ted se bojim abych neskrtl pres chodnik pri vyjizeni ze dvora. A posledni proti :) - pruziny si jeste sednou - a jak se jednou zkrati, tak uz se to nevrati. Navic nakopnutej zadek taky neni zadna vyhra - uvidim jak si to sedne, pokud bude prah v rovine, tak bych to asi neresil.
11:36:16
21.06.2011
21.06.2011
matoo
-> stika87: podla opisu havlika, toto je rovnako tuhe asi v polovici nastavenia tak ako spax na poslednej polohe...
11:34:30
21.06.2011
21.06.2011
stika87 - Maschinenführer
-> matoo: myslsi ze jsou tužší nez spax ?
11:31:16
21.06.2011
21.06.2011
matoo
-> Tuner#2: nestazujem sa, aj tak je to tvrdsie ako spaxe
11:29:30
21.06.2011
21.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> matoo 21.06.11 11:25:09: Na bláto pružinách jsi zapoměl dodat
11:25:09
21.06.2011
21.06.2011
matoo
-> jack51: ake nastavenie mas teraz na GAZoch? ja mam 9/13 tusim
11:24:36
21.06.2011
21.06.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jack51 20.06.11 23:51:28: Takže spokojenost s podvozkem? Jakou tuhost jsi nastavil?
11:22:38
21.06.2011
21.06.2011
stika87 - Maschinenführer
gratulace mozna bych ten predej jeste setrelil :)
23:51:28
20.06.2011
20.06.2011
jack51
Tak jsem dnes konecne namontoval tlumice a projel to - myslim, ze se bude na tuhosti ubirat - je to slusna motokara :)), ale jinak prvni dojem je super - holt proti L/A pruzinam vpredu, serii vzadu a Ateso tlumicum je to obrovsky skok :)).
12:59:11
20.06.2011
20.06.2011
jack51
-> sikula: Díky :) - snad to ještě snese ty česky tankodromy
21:55:02
19.06.2011
19.06.2011
sikula
Sedí to moc hezky
10:53:14
10.06.2011
10.06.2011
jack51
-> stika87: :)), klasiku z facka/feldy - to ma 77.2mm, tak snad to bude OK
10:49:57
10.06.2011
10.06.2011
stika87 - Maschinenführer
-> jack51: zajmave takze tam mas ted z 1.6 ? :)
10:41:08
10.06.2011
10.06.2011
jack51
-> stika87: Tak u me je problem vrtani 77mm. To tenseni co jsem tam mel melo 76.5mm (bylo z fabie 1.4MPI) - holt jsem to podcenil a tak nejak prepokladal ze bude met 77.2mm jako vsechny ostatni co jsem meril - aspon si dam priste pozor .
10:32:43
10.06.2011
10.06.2011
stika87 - Maschinenführer
-> jack51: ale jak si to pekne sedlo do toho tesneni :) zacinam se bat toho sveho
10:24:40
10.06.2011
10.06.2011
jack51
-> OndraKrupi: jn, ale hlavne ze to dojelo :)
09:49:09
10.06.2011
10.06.2011
OndraKrupi
-> jack51: jo no, taková blbost..... a jak to zkazí cestu dom...