skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Popis:
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
jack51/136GL - komentáře:
09:26:32
10.06.2011
10.06.2011
jack51
-> stika87: Kdyby jenom po druhe , ale tahle byla nejvetsi. Najelo to cca 1500km a pak jeste 220km domu s nacnutym tesnenim.
00:35:07
10.06.2011
10.06.2011
stika87 - Maschinenführer
-> jack51: vau takze rozborka po druhe ? kolik to najelo ?
20:57:26
09.06.2011
09.06.2011
jack51
Tak jsem prihodil fotky z uspesne likvidace tesneni pod hlavou na sprintu v Zelivi a z nasledne opravy .
17:04:30
30.05.2011
30.05.2011
krtik
Dobrý, dobrý... moje blbost... jsem četl N98 jako E85... a to jsem nic neměl co si tak pamatuju
*...ale takovýhle slabší chvilky mívám častěj...
*...ale takovýhle slabší chvilky mívám častěj...
18:50:58
29.05.2011
29.05.2011
jack51
-> krtik: jj, cisty LPG
22:32:08
28.05.2011
28.05.2011
stika87 - Maschinenführer
-> krtik: na cisty LPG
08:44:11
28.05.2011
28.05.2011
krtik
-> jack51: ty jezdíš na čistej Ethanol?
23:37:20
27.05.2011
27.05.2011
stika87 - Maschinenführer
-> jack51: ty cece nejedu ;-) zitra mame pohreb a v nedelu se pujdu kouknout na zavody ;-)
22:03:19
27.05.2011
27.05.2011
OndraKrupi
-> jack51: nejede, je línej, jde se koukat za barák na ústeckou 21
18:44:25
27.05.2011
27.05.2011
jack51
-> stika87: no nejenom opticky, bohuzel, meril jsem to a misto 175mm maji tak tak 170mm. A co Želiv jedes? :)
15:08:04
27.05.2011
27.05.2011
stika87 - Maschinenführer
ty cece tak jsem se nechal inspirovat od tebe kolama pneumatiky v poho drzej krasne ale jsou opticky hrozne hubeny
23:27:28
26.05.2011
26.05.2011
jack51
Tak jsem konečně taky trochu aktualizoval popis :).
22:20:22
26.05.2011
26.05.2011
jack51
-> Tuner#2: Děkuji - snažím se, ale pořád to není ono. Litr navíc jsem bral na dolévání - Tčka si údajně cucnou - hlavně v záběhu, ale snad to nebude tak žhavé - najeto mám už kolem 1000km a za posledních 500km ubylo odhadem tak 0,2litru (předtím neměřeno - sundával jsem vanu, takže ztráty byly spíš tím)
15:58:14
26.05.2011
26.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jack51: Krásná práce a dobrý výběr oleje, jen proč ten itr navíc? Běžně mě stačí 4l balení, naleju tak 3,7l a ty 3 deci bohatě stačí na případné dolití, které se ještě teda nikdy nekonalo.
22:30:26
24.05.2011
24.05.2011
jack51
-> krtik: No stelovat se jeste bude, dneska jsem prehodil karbec, tak uvidim co to bude delat - ted o pul 11 uz to nemam odvahu startovat :))
18:55:32
24.05.2011
24.05.2011
krtik
-> jack51: omotáno, nasazeno, poštelováno?
10:18:46
10.05.2011
10.05.2011
jack51
Tak vcera vecer konecne probehla prvni testovaci jizda - jet to jede, ovsem nebyla by to skodovka, kdyby to bylo bez problemu . Nejak hapruje volnobezny system karburatoru a co je horsi nekde zacal unikat olej z motoru - dneska musim vysledovat kde.
22:29:42
08.05.2011
08.05.2011
jack51
-> krtik: jj, chvilku to vrcelo, bohuzel netesni sroubeni na palivove pumpe, takze test prerusen a reseni problemu odsunuto na zitra
17:43:02
08.05.2011
08.05.2011
krtik
-> jack51: tak co? vrčíte? Jinak dobrý to čidlo otáček
22:55:20
06.05.2011
06.05.2011
jack51
-> Vrba: no rad bych to stihl do konce vikendu, ale uvidime