skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Popis:
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
Motor:
- blok 742.136, kompletně vyčištěn
- kliková hřídel + ojnice z Felicie MPI
- setrvačník MPI odlehčený na cca 5.8kg
- řemenice odlehčena na cca 720g
- T písty 77mm + přehonované vložky -> objem 1341ccm
- vačková hřídel 278/270°, zdvihy 6,9/6,7mm
- hlava MPI -97 (8mm ventily, válcové pružiny) v kompletní úpravě GR - zvětšené a slícované kanály, upravená vodítka ventilů, vyleštěno, sníženo, ...
- sací potrubí 742.136 - zvětšené a slícované kanály (GR)
- výfuk - svody 4-1 a nerezový příčný výfuk od B. Krejčího
- svody omotané páskou ThermoTec
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/180, 2.st. 165/140, volnoběh 60
- palivové čerpadlo Facet
- provoz min. N98 - většinou 100okt.
- zapalovaní - bezkontaktní s upravenou charakteristikou odstředivé regulace, podtlaková regulace nezapojena
- svíčky NGK BCPR7ES
- olej plně syntetický Q8 Formula F1 - SAE 10W50, API SM
Úpravy 2012:
- vačková hřídel 296/296°, zdvihy 7,5/7,5mm
- karburátor EDSR T613 difuzory 23/27mm, nucené otevírání 2. komory, osazení (tr./vzd.): 1.st - 130/170, 2.st. 170/140, volnoběh 80
- kontakní zapalování - upravená odstředivá regulace (Urbi)
Převodovka a spojka:
- převodovka 5q/SP 4.22, nová ložiska, zrušený a zaslepený převod pro rychloměr
- příprava pro snímač otáček setrvačníku a pro snímač rychlosti (z poloosy)
- olej Paramo Gyrol 80W90
- spojka odpružená 190mm z TAZ1500
- přítlačný talíř SACHS
Podvozek
- přední náprava - původní po kompletní GO, vyztužena podle L/A, pružiny 220mm/80kN (Tuner2), rozpěra mezi tlumiči, tlumiče GAZ shock
- ostřejší řízení (od Sakyho)
- upraveny odklony na 0°, sbíhavost 1,4mm
- podložky pod koly 20mm
- zadní náprava - podélná i úhlová ramena vyztužena podle L/A, pružiny z kyvadlove nápravy, tlumiče GAZ shock
- podložky pod koly 23mm
- disky kol KN Apollo + pneu 175/60 R13
Úpravy 2012:
- přední náprava - upravené odklony kol, záklony rejdových čepů
- stabilizátor 20mm
- tvrdé uložení ramen a řízení
- geomterie: odklony -1°30', záklony cca 6°, sbíhavost 1,5mm
- upravená rozteč na 4x100mm, podložky 8mm
- zadní náprava - podložky 32mm pro změnu rozteče na 4x100mm,
- disky kol BBS Mahle + pneu Toyo R888 185/60 R13
Brzdy:
- vepředu - rozšířené 4p třmeny + chlazené kotouče 247x20mm
- vzadu - duralové 4p třmeny + kotouče 259x9.5mm,
- HBV 19mm, rozvody originál Š130 - zapojení T-H
Úpravy 2012:
- hydraulická ruční brzda
- upravené brzdové desky LADA
Karoserie:
- kompletně vyvařená
- nové prahy, výztuhy a části vnitřních prahů
- nová podlaha
- nové přední blatníky, vršky podběhů a Psloupky
- nové zadní lemy a vnější část podběhů
- nové dveře, kapoty a čela
- nový lak - 8180 červená rallye
- nové přední okno se zeleným pruhem
- střešní okno
- plastové podběhy, zástěrky předních kol
Interiér:
- původní béžové tapece (bohužel lehce poškozené :()
- zadní sedačky původní, béžové
- přední sedačky béžové z rapida
- koberec šedý ze Š125L
Úpravy 2012:
- anatomy Sparco Sprint + pásy OMP
Elektrika:
- dána do pořádku po mnoha zásazích od předchozích majitelů
- přidána druhá pojistkovka (8 pojistek bylo opravdu málo :)) a několik relé
- příprava na přední mlhovky
- centrál + alarm
- baterka přesunuta do kufru
Plánuji:
- dokončit tu elektronickou hitparádu co jsem započal :)) - nějaký tachometr by se občas i hodil
jack51/136GL - komentáře:
14:06:48
07.04.2011
07.04.2011
jack51
-> Tuner#2: Diky, potreboval jsem neco k tem pruzinam od Tebe , snad se me to podari sladit .
14:02:00
07.04.2011
07.04.2011
krtik
-> jack51: napíšeš pár písmenek a čísílek a bude to svítit .
A ten motor bude parádní , pak z tebe budu tahat dojmy .
A ten motor bude parádní , pak z tebe budu tahat dojmy .
13:52:02
07.04.2011
07.04.2011
jack51
-> krtik: jn, musim to dohnat :)) - jaro uz je tu.
No s necim takovym se tam taky pocita - horsi kdy to dokoncim :(.
Motor bude zaklad z feldy MPI, pisty 77mm, upravena hlava a 278/270 vacka.
No s necim takovym se tam taky pocita - horsi kdy to dokoncim :(.
Motor bude zaklad z feldy MPI, pisty 77mm, upravena hlava a 278/270 vacka.
13:51:11
07.04.2011
07.04.2011
jack51
-> matoo: ;) a co knim mas za pruziny?
21:16:00
06.04.2011
06.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jack51: Paráda, krásně věcičky sis koupil
21:01:49
06.04.2011
06.04.2011
krtik
-> jack51: pěkně jedeš . Na budíkách máš aj šiftlajt? A ten motor co skládáš, co to je zač? Fa/Fe 1,4?
22:57:37
04.04.2011
04.04.2011
jack51
-> krtik: No na auto nezbývá moc času, s vývojem přístrojovky jsem trochu zvolnil a pustil se spíše do motoru - ať se aspoň svezu :))
22:55:36
04.04.2011
04.04.2011
jack51
Tak jsem po delší době trochu doplnil fotky - nějak na to nezbývá času :(.
22:52:54
04.04.2011
04.04.2011
matoo
-> jack51: hezke tlumeni, ja ich uz jazdim druhy rok a spokojnost ;)
21:37:29
23.02.2011
23.02.2011
krtik
-> jack51: a jak se daří? co auto?
16:22:21
19.02.2011
19.02.2011
jack51
-> krtik: perpetum mobile se me bohuzel stale nepovedlo . Je to pripojeny tim 20ti zilovym kabelem k nepajivemu poli.
17:12:51
18.02.2011
18.02.2011
krtik
-> jack51: týjo, tys udělal perpetum mobile , to neni připojený...!? img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/3467_2011-02-06_
22-56-52_9.jpg
14:44:13
18.02.2011
18.02.2011
krtik
-> jack51: dobré to je, jen to hezky dodělej . -> jack51 a Darabos: Vidím, že je nás povíc a já jediný zaostávám... ale už mi svítí LEDka na tlačítko .
09:57:14
09.02.2011
09.02.2011
jack51
-> Robert 106: jj, pokus o vlastní konstrukci :))
09:56:24
09.02.2011
09.02.2011
jack51
Děkuji za pozitivní hodnocení, na dokončení pracuji, ale jde to pomalu :( - uvidím jak to dopadne - snad se zadaří.
08:37:50
07.02.2011
07.02.2011
Robert 106
Ty budíky se mi líbí. Vlastní konstrukce ?
08:24:36
07.02.2011
07.02.2011
DEKODOVAC
pekna skodovka pacia sa mi tie upravy a hlavne ze na nej nie su plastove spojleryhned do oblubenych
23:16:09
06.02.2011
06.02.2011
darabos
-> jack51: pekne pekne :) dalsi vyvojar
23:07:15
06.02.2011
06.02.2011
peter13789
-> jack51: tá prístrojovka vyzerá veľmi zaujímavo, dorob to komplet a bude to paráda
23:06:06
06.02.2011
06.02.2011
jack51
-> krtik: No ted jsem se venoval hlavne vyvoji pristrojovky, takze celkem nic, ale konecne jsem aspon cast dodelal, takze jsem prihodil fotky - uvidim co bude dal, jestli to pojede, nebo to poleti do kose