Máňa v článku :-)
auto.idnes.cz/automoto.as
px?r=automoto...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto koupil můj brácha rok staré v roce 1988 s najetými 17000km. Občas jsem se s ní svezl, přestup ze Š100 s dost velkou vůlí v řízení do auta s hřebenem (a bez vůle) byl jako v jiném světě
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)
postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.
Proběhlo první focení s Tunerem#2
V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.
2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).
2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.
2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude
2010:
V prosinci dojezdila nadobro
2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)
postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.
Proběhlo první focení s Tunerem#2
V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.
2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).
2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.
2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude
2010:
V prosinci dojezdila nadobro
2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))
MATTESS / Š105 L 1987 - komentáře:
22:10:52
01.02.2012
01.02.2012
MATTESS
21:41:47
31.12.2011
31.12.2011
MATTESS
-> 4FELDA4: nebylo, svoje odsloužila a renovace neměla smysl. Pokud druhou Škodu pro radost, tak eRko
18:49:36
31.12.2011
31.12.2011
4FELDA4 - zrušená registrace
-> MATTESS: a nebola téj škodovky škoda ked máš aj foto po kúpe ked bola nová,ved to bolo dedictvo
20:24:28
12.06.2011
12.06.2011
MATTESS
-> kamikaze: ta utekla
17:52:42
12.06.2011
12.06.2011
kamikaze
-> MATTESS: Když koukám na fotku č. 25, tak ta hlava se hodně podobá tý z oranžový
Kampak se poděla Máňa II?
Kampak se poděla Máňa II?
15:00:24
27.05.2011
27.05.2011
stika87 - Maschinenführer
trocha montazni peny a jako Nova :)
10:43:15
25.05.2011
25.05.2011
MATTESS
-> minno: škoda nýtů
09:49:38
25.05.2011
25.05.2011
minno
-> MATTESS: prinitovať pár kúskov plechu aby sa to nerozpadlo a bolo by
09:13:20
25.05.2011
25.05.2011
MATTESS
-> minno: vzhledem ke stavu už nešlo
09:04:16
25.05.2011
25.05.2011
minno
-> MATTESS: ste ju mali ešte pár rokov podržať
21:32:56
24.05.2011
24.05.2011
MATTESS
Tak si čtu z nostalgie popis a původně měla skončit o 4 roky dříve
07:24:10
10.05.2011
10.05.2011
MATTESS
-> stika87: z toho už ne
23:09:33
09.05.2011
09.05.2011
stika87 - Maschinenführer
bude kralikarna ? :D
07:12:06
09.05.2011
09.05.2011
MATTESS
-> Tuner#2: s tátou Ať už to konečně zmizí
23:09:49
08.05.2011
08.05.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS: Ty woe, Ty ses do toho ještě odpoledne OBUL teda!!!
22:18:24
08.05.2011
08.05.2011
kamikaze
-> MATTESS: Budiž jí pec lehká
21:51:50
08.05.2011
08.05.2011
MATTESS
To byla taková chvilková myšlenka
20:33:16
08.05.2011
08.05.2011
MATTESS
Nee, klasika
20:21:08
08.05.2011
08.05.2011
kamikaze
No pokud to vyrámuješ jako 420RS...
14:00:58
26.04.2011
26.04.2011
minno
-> VeTeV 25.04.11 21:31:04: jj, je to známe.