Tak v tomhle povoze, teď vrčí můj motůrek ze Žlutky - doufám, že ještě nejezdí mnoho km...
-> MATTESS: Hlavně mu pořádně šlap na krk - je zvyklej, tak ať si neodvykne
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto koupil můj brácha rok staré v roce 1988 s najetými 17000km. Občas jsem se s ní svezl, přestup ze Š100 s dost velkou vůlí v řízení do auta s hřebenem (a bez vůle) byl jako v jiném světě
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)
postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.
Proběhlo první focení s Tunerem#2
V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.
2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).
2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.
2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude
2010:
V prosinci dojezdila nadobro
2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)
postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.
Proběhlo první focení s Tunerem#2
V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.
2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).
2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.
2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude
2010:
V prosinci dojezdila nadobro
2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))
MATTESS / Š105 L 1987 - komentáře:
15:32:44
05.11.2004
05.11.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
16:42:22
04.10.2004
04.10.2004
kirri - zrušená registrace
-> MATTESS:
11:11:30
03.05.2004
03.05.2004
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS: Hezký text - je dobře že si jí necháváš - na kalby to bude good :o))
07:10:05
03.05.2004
03.05.2004
MATTESS
Po dlouhém čase jsem přidal fotky a doplnil text. Ale nečekejte nic převratnýho, spíš naopak
18:40:52
16.10.2003
16.10.2003
Komár 1981
To All:
Nevite, jestli tohle delaj nekde pobliz Prahy (Brno a Plzen neberu, ze jsou pobliz ). Nechal bych si tak udelat i ty domorobo svody, co mam tak zrzavy... Dik
Nevite, jestli tohle delaj nekde pobliz Prahy (Brno a Plzen neberu, ze jsou pobliz ). Nechal bych si tak udelat i ty domorobo svody, co mam tak zrzavy... Dik
20:32:08
14.03.2003
14.03.2003
Dan
Yugo......
To jest kár....
Tudle sem něgde čet recenzi a považovali to v dnešní době za "neovladatelný" auto
Fyzicky náročný řízení a manipulatse s nim a tak
To jest kár....
Tudle sem něgde čet recenzi a považovali to v dnešní době za "neovladatelný" auto
Fyzicky náročný řízení a manipulatse s nim a tak
14:03:57
14.03.2003
14.03.2003
Luděk
Ano ano,proto nejlepčí auta jsou Yugo,Dacia a Lada
13:46:35
14.03.2003
14.03.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
no jestli ma ta audina vydrzet, tak by do ni mel investovat spis setrilak nez snobak (kterej de po luxusu a za 5 let votoci 3 auta nez ze by 10 let jezdil v minikáru), ale co si budem povidat, tady v ty zemi je spousta lidi co maj tolik penez, ze si mohou dovolit kupovat lacine veci.
13:22:44
14.03.2003
14.03.2003
Luděk
Holt českej trh nemá tolik zazobanejch snobů,resp. ti,kteří mají dukáty,taxi koupí úplně jiný auto.
12:56:35
14.03.2003
14.03.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
Luděk : jojo, A2, zrovna jsem v SM cetl, jak nedoceneni auto to na ceskym trhu je. Za ty prachy se ale nedivim, no.
Kazdopadne dekuju za vysvetleni
Kazdopadne dekuju za vysvetleni
15:22:06
10.03.2003
10.03.2003
Luděk
Mno já bych si nejradši takhle nechal upravit celou kastli a konkuroval bych Al2
20:42:17
08.03.2003
08.03.2003
U-Geen
Díky za vysvětlení. Taky si takto necham upravit svůj zrzoun :-)
17:21:24
08.03.2003
08.03.2003
Fén
Při šopování se roztaví drát v acetylénovém plameni a následné nastříkání na otryskaný ocelový povrch, kde tvoří souvislou vrstvu, zabraňující průniku vlhkosti a kyslíku k povrchu oceli.
16:53:44
08.03.2003
08.03.2003
rOMAN
Mattes ti to napsal ze je pohlinikovanej...cca 200kc
16:52:55
08.03.2003
08.03.2003
U-Geen
Říká se tomu šopování, prostě se na to chemicky nanese vrstva hliníku, přesnej postup neznam.
15:30:36
08.03.2003
08.03.2003
Tomáš Černý - zrušená registrace
A cim je to natreny, ze to nesleze pri prvnim zahrati?
Ja chci taky natrit svuj seriovej fejfuck, ale vim ze normalni barva vzdycky sleze :-)
Ja chci taky natrit svuj seriovej fejfuck, ale vim ze normalni barva vzdycky sleze :-)
09:18:06
08.03.2003
08.03.2003
MATTESS
rOMAN ma pravdu, je to seriovej s koncovkou a je pohlinikovanej. Ted je na Rapidu. Tohle auto byste dneska asi nepoznali
20:36:16
07.03.2003
07.03.2003
rOMAN
Dyt to vypada jako original vyfuk jen ma navarenou tlustou koncovku
15:40:49
07.03.2003
07.03.2003
CHIP
Hmm, taky by se mi libil takovejhle vejfuck.... Do to ho bych sel taky....
15:37:02
07.03.2003
07.03.2003
Ivour
Pěkná.Kde by se dal sehnat ten výfuk?