skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto koupil můj brácha rok staré v roce 1988 s najetými 17000km. Občas jsem se s ní svezl, přestup ze Š100 s dost velkou vůlí v řízení do auta s hřebenem (a bez vůle) byl jako v jiném světě
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)
postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.
Proběhlo první focení s Tunerem#2
V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.
2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).
2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.
2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude
2010:
V prosinci dojezdila nadobro
2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)
postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.
Proběhlo první focení s Tunerem#2
V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.
2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).
2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.
2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude
2010:
V prosinci dojezdila nadobro
2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))
MATTESS / Š105 L 1987 - komentáře:
20:57:21
07.04.2011
07.04.2011
MATTESS
-> Tuner#2: no, vlastně asi 7, když tak vzpomínám, kdy jsem dával motor od Kamila. Je to držák
20:52:52
07.04.2011
07.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 07.04.11 20:31:01: To tam ta moje hujda vydržela 8 let? Neuvěřitelné vzhledem k poslední jízdě
20:52:16
07.04.2011
07.04.2011
MATTESS
Ale je to nezvyk, vždy jsem měl auto na kanálu, teď to dělám venku
20:36:00
07.04.2011
07.04.2011
kamikaze
-> Nwkt: Já se s tím pokaždý patlam dlouho, ale včera byl venku za hodinku
20:31:01
07.04.2011
07.04.2011
MATTESS
-> Nwkt: ale ne 8 let jsem nic takového nedělal
20:29:33
07.04.2011
07.04.2011
Nwkt
-> MATTESS: 8 let vyndaváš motor Mě to trvalo poprvé dvě hoďky
20:28:40
07.04.2011
07.04.2011
MATTESS
-> kamikaze: já 8 let
20:26:17
07.04.2011
07.04.2011
kamikaze
Jů motor ven, to jsem tento týden dělal už 2×
08:17:43
13.12.2010
13.12.2010
MATTESS
A je z ní dětská prolézačka.
Chtěl bych ji tady nechat. Mam na ni pěkné vzpomínky, s ní jsem začal více pronikat do Škoda komunity, zažila virt ještě v plenkách, s ní jsem navštívil první srazy
Chtěl bych ji tady nechat. Mam na ni pěkné vzpomínky, s ní jsem začal více pronikat do Škoda komunity, zažila virt ještě v plenkách, s ní jsem navštívil první srazy
09:06:08
06.12.2010
06.12.2010
MATTESS
-> minno: jj, úplně se ztácí před očima
09:03:03
06.12.2010
06.12.2010
minno
-> MATTESS: a Máňa sa zcvrkla
20:22:07
05.12.2010
05.12.2010
MATTESS
Pouze na jediném šroubku zůstal kamínek
07:49:18
01.11.2010
01.11.2010
VeTeV
-> MATTESS: jj trošku jo - vyvaření předku plus celolak - lemyx se už taky teď ozvaly, ale zbytek kastle byl opravdu zachovalka - od počátku jsme jel dutiny i spodek tlumexem...
06:26:30
01.11.2010
01.11.2010
MATTESS
-> VeTeV: ta Tvoje prošla nějakou renovací? Podle mě jsem ji dal nejvíc zabrat, když jsem s ní jezdil do práce denně a parkovala v garáži v domě (zvláště v zimě).
23:14:41
31.10.2010
31.10.2010
VeTeV
-> MATTESS: no jo je to hotl totálka - to já měl tu bílou proti tomu výstavní...
20:33:12
31.10.2010
31.10.2010
jarda.u1
-> MATTESS: pekna Felda,podobna te nasi
19:14:38
31.10.2010
31.10.2010
MATTESS
-> VeTeV: ta už se žádného okruhu nedožije Ještě odtahá nějaký ten vlek dříví a pápá
18:44:41
31.10.2010
31.10.2010
VeTeV
-> MATTESS: odlehčuješ? myslíš, že na okruhu to tomu přidá?