skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto koupil můj brácha rok staré v roce 1988 s najetými 17000km. Občas jsem se s ní svezl, přestup ze Š100 s dost velkou vůlí v řízení do auta s hřebenem (a bez vůle) byl jako v jiném světě
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)
postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.
Proběhlo první focení s Tunerem#2
V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.
2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).
2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.
2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude
2010:
V prosinci dojezdila nadobro
2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))
V roce 1998 brácha koupil Favorita r.v. 1990 s najetými 21000km a tato 105ka nahradila naší Š100, která již byla za hranicí životnosti. V tom roce měla tato Š105 najeto 48000km a byla to krasavice. Malou vadou byl malý puchýř na pravém předním blatníku. Takže blatníky šly dolů a proběhlo obroušení podběhů, natření a vrácení blatníků zpět. Levý přední v hraně u kufru už taky nebyl nic moc a doufali jsme, že alespoň 2 roky vydrží. Mimochodem jsou tam ještě dnes. Z auta postupně zmizela některá vylepšení (pruhy pod světly, přídavná dálková, samolepky z interiéru......)
postupem času auto dostalo nižší přední pružiny, dvouvláknovky (zdvojené brzdovky), disky na bílo, bílé přední a boční kryty blinkrů, výfuk s koncovkou 80mm, sportovní řadička (z nějakýho francouze), vnější kliky dveří favo ´93, nějaké to běžné audio.
Proběhlo první focení s Tunerem#2
V roce 2001 jsem začal auto používat denně do práce a pomalu začlo chřadnout. Po této zimě ještě vypadala stále k světu.
2003:
Tohle auto je pravý opak většiny na této stránce - časem se vylepšují. Když jsem chodil do školy, byla to "leštěnka". Ale jak jsem začal denně jezdit do práce, stal se z ní "spotřebák" a navíc jsem chtěl konečně svoje auto, se kterým bych si mohl dělat co chci já a ne se pořád někoho doprošovat. A taky co by líp jelo. Nakonec jsem koupil Rapida (také zde na stránce) a 105-ka už jen jezdila s nutnou údržbou. Další vylepšování se nekonalo. Přes léto odstranit rez a na jaře zjišťovat, co zase přibylo. A že se ty 3 zimy na ní podepsaly. Dnes má najeto 114tis., ale stále původní plechařinu a už slouží jen na popojížďky po okolí a jako vyloženě pracovní auto. Do práce jsem si koupil něco trochu "luxusnějšího a pohodlnějšího". Přidávám fotky z podzimního drbání rezu (2003).
2005:
To už jsem si nedělal iluze o stavu. Od roku 2004, kdy jsem si koupil svoje spotřební auto, tahle 105ka jezdí a jezdí. Před týden ještě prošla poslední STK a za 2 roky půjde pod lis. Je to pracovní auto pro všechno, ale neocenitelný. Projede všude, kam potřebujeme.
2009:
Pokud shrnu těch 22 let a 133000km, co nám slouží, tak nebyly žádné velké problémy (kromě toho motoru). Ještě brácha opravoval startér, my jsme dávali nový kotouče, zadní pakny a prasátka, výměna HBV a HSP. Jinak žádné závažné opravy, spolehlivě slouží, plechařina je stále původní (ikdyž trochu vykytovaná). Budu na ni rád vzpomínat až nebude
2010:
V prosinci dojezdila nadobro
2011:
Nastává rozklad a přerod možná v Superba :-))
MATTESS / Š105 L 1987 - komentáře:
19:37:24
22.04.2010
22.04.2010
MATTESS
-> Ba.jogi: asi ne. Ten stav ani na prodej není.
18:44:34
22.04.2010
22.04.2010
Ba.jogi
-> MATTESS: jaaj takze by si ich ani npredal ze
18:37:59
22.04.2010
22.04.2010
MATTESS
-> Ba.jogi: to nejsou, mam je doma z nostalgie.
17:05:22
22.04.2010
22.04.2010
Ba.jogi
-> MATTESS: tak asi nie suv dobrom stave
22:21:37
21.04.2010
21.04.2010
MATTESS
-> Ba.jogi: asi někde budou. Dost chrastily, byly načatý díry pro šrouby
22:16:43
21.04.2010
21.04.2010
Ba.jogi
-> MATTESS: cauko cchem sa spytat tie celoplosne krity kolies nemaas este
23:47:03
05.07.2009
05.07.2009
MATTESS
-> Tuner#2: jo, to byly časy
-> TheronBB_130LR: já na ně nic nevím
-> TheronBB_130LR: já na ně nic nevím
23:33:46
05.07.2009
05.07.2009
TheronBB_130LR
-> MATTESS: no to su tu kamaratstva take ze len koukam sak povedz nanich daco
18:35:08
05.07.2009
05.07.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> MATTESS 04.07.09 17:48:39: Hehe, pěkná vzpomínka.
01:25:55
05.07.2009
05.07.2009
MATTESS
-> TheronBB_130LR: jj, s Tunerem#2 jsme skoro sousedi a s TUNERem se známe asi od r. 2000
20:21:49
04.07.2009
04.07.2009
TheronBB_130LR
-> MATTESS: tak vy sa uz s tunerom 2 znate nejaky piatok a aj s tunerom 1 aj ten je na fotke este so starou "zelenkou" nie?? :D
17:48:39
04.07.2009
04.07.2009
MATTESS
z nostalgie jsem doplnil nějaká starší fota (některá již byla v diskuzi)
18:36:49
08.01.2009
08.01.2009
MATTESS
-> Syny: já jsem skoro veškerý city převedl na Rapida. Něco málo zbylo, přeci jen byla v rodině od roku 88
-> TUNER: no, na sněhu bych se ještě svezl
-> TUNER: no, na sněhu bych se ještě svezl
15:24:07
08.01.2009
08.01.2009
TUNER
-> MATTESS: Ještě bych jí vzal do litohlaf )))
15:19:41
08.01.2009
08.01.2009
Syny
-> MATTESS: I ty necito Me by ji bylo strasne lito...
15:14:16
08.01.2009
08.01.2009
MATTESS
-> Syny: to já ji tam klidně odvezu
15:11:11
08.01.2009
08.01.2009
Syny
-> TUNER: Heh, to mi nejak uslo
-> MATTESS: Tak to sme na tom stejne... Ta se kterou jezdim ma pred sebou posledni rok - 1.2010 konci a jde na vrakac :( Bude mi holka ale chybet :( Ja ji tam rozhodne nepovezu, protoze ac je to pekac, tak nebudu mit srdce ji tam nechat a odejit :(
-> MATTESS: Tak to sme na tom stejne... Ta se kterou jezdim ma pred sebou posledni rok - 1.2010 konci a jde na vrakac :( Bude mi holka ale chybet :( Ja ji tam rozhodne nepovezu, protoze ac je to pekac, tak nebudu mit srdce ji tam nechat a odejit :(
15:03:48
08.01.2009
08.01.2009
MATTESS
-> Syny: nic, dojezdit a vyhodit (resp. táta). Ale bude nám do lesa chybět
-> TUNER: tak tak
-> TUNER: tak tak
15:03:23
08.01.2009
08.01.2009
TUNER
-> Syny: Vzhledem k tomuto 04.12.08 21:17:09 bych tipoval že je to jasný.....
15:01:54
08.01.2009
08.01.2009
Syny
-> MATTESS: A co s ni planujes?