skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
BAGHIRA -
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Zdravím, představuji Vám svou Škodu 120 LS (původně). Vyrobená byla v roce
1980 a během dvou desetiletí prošla pod rukama mého otce proměnou z užovky
na Emko. Já ji zdědil před čtyřmi lety jako naprosto sáriovou škodárnu
mající kromě širokých náprav a kastle vše původní. To se však začalo brzy
měnit a auto prošlo značnou proměnou s použitím kompletního interiéru ze
Škody Rapid a postupně i zadní úhlovou nápravou, 5-ti stupňovou převodovkou
a konečně i motorem Favorit. Časem jsem se neubránil (naštěstí :-) začít vůz
poněkud tunit a tak byť původně naprostý laik, jsem našel svého nového
koníčka. A protože nemám rád plasty, zbavuju se postupně i těch sériových a
údajně povinných (ty nárazníky jsou stejně k ničemu). Jde mi ale hlavně o
to, zachovat vůz pro možnost každodenního provozu a pokud možno s minimem
úbytku na pohodlí. Nechci mít super závoďák, ale pěkný, spolehlivý a v rámci
možností výkonný auto.
(*) = vlastní výroba
Exteriér:
- Maska chladiče
- Upravený přední a zadní nárazník *
- Upravený přední spoiler *
- Upravené zadní čelo *
- boční blinkry z Felicie
- tónovaná boční skla
- Dvouvláknové žárovky v zadních svítilnách *
- Blinkry místo zpátečních světel *
- Boční zrcátka (kapky)
- Náporové chlazení s vývodem nad kapotu
- Zadní křídlo WRC
- Nádrž na benzín přemístěná do kufru (z Trabiho) a zadní odstraněná
Motor + převodovka + podvozek:
- Motor Favorit 50 BMM
- LPG
- Startér Felicie
- Částečně leštěné sací potrubí *
- Karb.upravený pro LPG (odstraněný směšovaš 2 komory a rozšířené a leštěné difuzory)
- Vačka z Felicie MPI nebo BMM, prostě 254/254
- Hlava z Felicie MPI (leštěné kanály a ventily, bombírované spalovací prostory, snížená asi o 1,0 mm)
- El. zapalování Favorit
- Laděný podélný výfuk
- Sportovní pružiny 260LA
- Vyztužená zadní podélná ramena
- Tlumiče HP-sporting
- Kola VW Brouk Plechové 15", přední 5,5", zadní 7". Pneu vepředu Michelin Energy 175/55/15, vzadu Firestone TZ200 195/50/15
- Duralové dorovnávací podložky tloušťky 0,5 mm.
- 4 pístové brzdy
Interiér:
- Sedačky Rapid
- Tříramenný sportovní volant Luisi Kobra Evo 32 cm
- Sportovní pedály *
- Upravený středový panel a řadicí páka *
- Páka ruční brzdy
Ostatní:
- Většina dutin je vyplněna montážní pěnou
- Vůz je odlehčen o část odhlučňovacích prvků
Plánované úpravy:
- Někdy... nová, respektive zánovní kastle v co nejlepším stavu, nebo celé auto.
Vzhledem k tomu, že auto na rozdíl od mnohých na tomto Webu používám ke každodennímu ježdění a to v létě, v zimě, tak podle toho auto trochu vypadá a žádná leštěnka to není. Najezdím tak 1200 km měsíčně a proto se víc věnuji opravám než úpravám :-).
Kontakt: zach.m@volny.cz
Baghira / Š120LS LPG - komentáře:
-> Baghira: Jéééé konečně nové foto! Hezký.
-> TomasB: Podle mě to bude křídlo WRC, nebo aspoň pod tímhle názvem jsem to kupoval.
nazdar,mrkol by si prosim ta,ked bude casu,na www.tiler-tuning.cz tam je viac kridel,ze ktore by mohlo byt to tvoje.dikes Tomi

-> Tommys: Díky, no dělal jsem to alu kitem na klasický nárazníky a mezi vrstvy jsem prokládal mřížkovanou bandáž. Rok jsem s tím jezdil a pak opravil místa kde to vypraskalo, znova stříknul a je to pohoda.
-> minno: Když mě se to právě bez toho křídla nelíbí :-). Jinak rádio mi stačí, nejsem náročnej posluchač, takže dokud bude hrát, bude v autě :-).
jééj a ty máš ešte stále to isté rádio čo mám aj ja :-)
konečne nové fotky :-)
btw. bez toho krídla by to bolo pre mňa krajšie :-)
konečne nové fotky :-)
btw. bez toho krídla by to bolo pre mňa krajšie :-)
Jak jsi dělal ty nárazníky zaobloval laminem na ty starý nebo jsi udělal uplně nový?vypadá to krásně
Tak vzhledem k tomu, že jsem si konečně pořídil digi-foťáček, přidal jsem pár nových fotek a pokud by jste někdo chtěl detail čehokoli...na autě... stačí říct :-)
-> **R@ZOR**: Ale takhle je to asi lepší, když čtu, jak polovině lidí odcházejí písty mezi kroužkama, kvůli vyšší kompresy, tak to nechám radši tak jak to je.
-> Baghira: No jo no, chtělo to ještě trochu líznout.
-> **R@ZOR**: Jo zatim dobrý, sice je komprese asi stejná jako série, když se vykrátí bombírung s tím snížením, ale je znát, že je to svižnější hlavně těma vyleštěnejma kanálama, nechal jsem udělat i ty výfukový, takže zatím pohoda.
-> Baghira: Jak to s ní jezdí?
-> Baghira: tu sem měl taky, ale ty čů... v liberci mi ji při snižování skurvili!!!!
sem měl takový nutkání tu hlavu vzít a projít s ní všechny okna co měl na autě!!!§
ale přešlo mě to (aspoň nemám průser :-)))))


-> hany: No spíš jen detaily a navíc neviditelný, jako hlávka z Fe MPI, jinak nic moc, nemám na to čas :-/.
-> Baghira: tak co, už máš nějakej upgrade???

-> Baghira: joo, to byly casy, plna za 400,- chjo, to mi trochu chybi, njn 1,30 a 2,7 za ujetej kilometr je sakra znat...
-> Majkl: Já si zase pochvaluju plnou nádrž za 400,- Kč :-). Všechno má něco do sebe no...
-> Baghira: me taky bejvalka jela lip na plyn nez na benal, jela fakt dobe mrcha... ale ted si zase pochvaluju prostor za sedackama a o jednu diru v kastli min :-) a vic mista v motoru

-> Majkl: Tak to mě se chce, jednak je to levnější a to o dost a druhak mi to jede líp na plyn než na benál, takže to neřešim :-).
-> Baghira: taky sem byl LPGista ale uz se mi nechtelo
