Mates/Š136 1.4 Mates/Š136 1.4

komentáře | popis | fotky | Mates | 26.02.24 12:37 | 527x v oblíbených
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje



Karoserie:



-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.

-B sloupek a rámy dveří matný lak.

-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem



-kompletně vyvařená a opískovaná

-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50

-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu

-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu

-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu

-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor

-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm

-Uchycení pásů z 3mm plechu

-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015



Přední náprava:



-vyztužená dle L/A

-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha

-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm

-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem

-strmé řízení od pana Kalouska

-štefty 68mm

-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu

-ovařená nápravnice

-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita

-Tvredé silentbloky svislých čepů

-10mm Alu podložka pod stabilizátorem

-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu

-vzpěra mezi tlumiči



Zadní náprava:



-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu

-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu

-štefty 68mm

-upravené zadní náboje se středícím kroužkem

-podélná ramena vyztužená dle L/A

-šikmá ramena vyztužená dle L/A

-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen

-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen

-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha

-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky

-vzpěra mezi tlumiči



Interier:



-Palubní deska z rapida a tunel z felicie

-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno

-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii

-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY

-Budík Teploty oleje a vody JFperformance

-Budík Lambda sondy

-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie

-centrál, el.stahování předních oken renault 19

-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom

-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm

-pedály sparco

-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu

-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly

-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky

-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky

-černý koberec

-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané

-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.

-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu



Exterier:



-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla

-Nové plastové nárazníky

-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou

-Boční blinkry z felicie

-Dvoudílná maska

-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem



Kola:

-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200

-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13



Přední brzdy:

Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500



Zadní brzdy:

- Beral obložení



-brzdova kapalina ATE 200



Převodovka:

-5q se stálým převodem 4,22

-jedno kloub na řadící tyči

-olej Millers oils CRX 75w90NT+



Motor:



Fabia 1.4 8v by Saky:

-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi

-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015

-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky

-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45

-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v

-nové kroužky NForm Geotze

-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm

-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem

-Odlehčeny setrvačník cca 1kg

-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet

-Tvrdé silentbloky

-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU

-Nádobka na vodu z fiat

-Olej Millers oils 10w60

-Lambda sonda Bosch

-palivo 100oktan

-nerezový výfuk burgess

-Chladič oleje



-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou



-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg



Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.

Mates/Š136 1.4 - komentáře:

17:09:12
26.10.2015
Mates
Letos byla parádní sezóna, dal jsem nějaký sraz a hlavně válcovou brzdu. Najeto za sezónu krásných 2100 km 5 , což je na moje pracovní vytížení a podle počasí celkem slušné, normálně jsem najel cca. 1300 km.
14:18:29
11.10.2015
Mates
-> castrol: Dík 4
11:09:59
08.10.2015
castrol
-> Mates: kua chlape dobre to mas
17:27:34
11.09.2015
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 11.09.15 16:27:31: lepší = naměří víc? :-)



Ale je dobře že tu něco v okolí opět funguje, až bude zjara novej motor tak bych ho rád odladil na brzdě. Ono to ladění proti kopci není nikdy nic přesnýho.
17:16:49
11.09.2015
Šediváček
-> Tuner#2: jo jo mam i sériové fávo. Ale spíš na normální ježdění. No a grafy už jsou v grafech motorů. Už to tam máme oba s Matesem.
16:27:31
11.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 11.09.15 08:56:52: Ty mas k hnede i Favo? Bude graf i ze seriovky?



-> Mates: Posli me na sebe tel. cislo pres zpravu vecer zavolam ;)



-> vhml 11.09.15 12:15:22: Jina, nova, lepsi, laka me to zmerit jen tak pro porovnani. Vlastne od te doby co jsem kdysi meril mam jine svody a trochu jine nastaveni...
13:02:36
11.09.2015
Mates
-> vhml: M+H u Olympie, mají ji cca 2 měsíce ,ted mají za akční cenu 1000,- a pak 1500,-



www.mh.cz/chiptuning
12:15:22
11.09.2015
vhml
-> Mates 11.09.15 12:11:37: a to je ta plzeňská brzda co nějakej čas nefungovala nebo ještě nějaká jiná? Tuhle se mě nekdo ptal, kde se nechá brzdit, ale netuším už kdo to byl.
12:11:37
11.09.2015
Mates
-> Tuner#2: Výkon se mi líbí ale ten krouták je divný. Necháš si to tam taky změřit 5, at máme trochu porovnání o proti tvé minulé brzdě? Nebo jim moc nevěříš s přikurtování a taky že u toho nejsi?



-> Šediváček: Chod motoru a rozbíhání bylo lepší,ale cestou zpět se mi zdálo, že je mírně chudší podle blikátka od Nepera svítila víc chudší směs. Svíčky se skoro nezbarvily, jel jsem pořád 3000ot, takže spíš chudší směs.Dal jsem nové a v neděli projedu do kopce. Na videu z vnitřku jsem koukal, že v 6200 problikly 2 kontrolky na detonace a u prvního ne.



Nejlépe to jelo u Veny, je divné když jsem s tím nic nedělal, kromě šroubku bohatosti volnoběhu, mapa je stejná.



upraveno 2x, naposled 11.09.2015 13:02:48
08:56:52
11.09.2015
Šediváček
-> Tuner#2: Ano, čekal jsem až se změří a pak jsem nechal změřit sériového Favorita. 3
21:11:48
10.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Šediváček 10.09.15 20:25:13: Tys byl u toho Martine taky?



-> Mates: Vykon peknej, ten kroutak je podivne nizkej.
20:25:13
10.09.2015
Šediváček
Trochu se jsem vetřu, ale je to pravda ten motor se po ubrání na šroubku bohatosti dost změnil už jenom na poslech. Nemluvě o tom že se o hodně snáž rozbíhal.
18:21:31
10.09.2015
Mates
-> vhml: Je pravda, že šediváčkovi na jeho fávu naměřily po druhé zhruba o 1,5Kw víc. No je to jedno stejně ten krouták je nějak málo, výkon je docela dobrý.
18:15:07
10.09.2015
vhml
-> Mates 10.09.15 15:52:18: Nedá. Koukni po netu na téma Opakovatelnost měření.
15:52:18
10.09.2015
Mates
-> vhml: No jak vidíš, tak asi jo 3, snad se tomu dá věřit. Motor měl znatelně jiný chod, ale není to jak jsme to projížděli s Vénou u něj. Nic se s tím jiného nedělalo ani mapu jsem neupravil.
15:27:29
10.09.2015
vhml
-> Mates 10.09.15 15:22:35: jakože ti ty 2kW v maximálních otáčkách přineslo jiný nastavení volnoběhu jo? 3
15:22:35
10.09.2015
Mates
Ubrání bohatosti o 1/4 otáčky a o trochu lepší hodnoty.Výkon se mi celkem líbí i průběh,ale ten krouták je bída.Něco by se ještě dalo dohnat karbecem, cestou zpět to mírně škubalo.Po seštelování u Veny to jelo lépe, pak jsem to rozhodil a ne docílit podobného chodu.
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 10.09.2015 15:22:35
upraveno 1x, naposled 10.09.2015 15:25:23
15:19:17
10.09.2015
Mates
první měření nic moc hodnoty
zvětšit Mates/Š136 1.4 - obrázek od Mates vložen 10.09.2015 15:19:17
08:37:43
24.07.2015
Vena136 - zrušená registrace
-> Mates: tak stačí to přitáhnout ke mě a tady se to pořeší i kdyby se ti přetrhla karoserie,dostaneš jinou 3



No jinak jsem včera "ladil",ale svoje poznatky napíšu rovnou do hádek 5 Ale teď je otázka zkoušet to se stávajícím rozdělovačem a nebo ho rovnou předělat + mám ten svůj,co bych chtěl ještě krapet doladit,i když možná to neni zase tak špatně...to musím ještě zkouknout a pak to projedu...ale jako srovnání dvou rozdělovačů bych bral,ale jestli to za to stojí...každopádně jsem jezdil na uplně nesmyslný předstih 8
20:44:50
23.07.2015
sikula
-> Tuner#2: 4

-> Mates: ale dej si dska, bliz ke kolu, o dost rychlejs mizi, takhle jen sundas kolo a vidíš, nemusis se naklánět.

Ted vážně, já mám 4x jednoduchej kotouč, vzadu rozperku takže ručka zvlášť, desky feroda, v předu kotouč trw desky densa, mel jsem textar a to třeba vůbec nebrzdilo.. ty densa jsou o dost lepší, auto bych řekl ze brzdí slušně, na okruhu to taky brzdí, přijde mi to ale na hraně, kotouče v zadu jsou už lehce do modra a to je to seriovka, tak si myslím ze s novým motorem, bude asi na okruhu problém.. tak nevím jestli se připravit na chladaky, nebo rovnou wilwood, po nich už pokukuji delší dobu, ze bych lehce ubral, co bych s chladakem přibral.
Extreme Tyres