skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stav k 17.2.2011 - se slzou v oku vzpomínám
Stav k. 1.3.2009 k prodeji
Komplet repasované brzdy se čryřpístkovými brzdiči, kotouče, destičky
Náprava přední vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Zadní náprava vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Motor blok 742.136 s pajšlem z Felicie 2001 - drážkovaný řemen, hlava MPI, odlehčený setrvák
Motor běží jako hodinky
Elektrické benzínové čerpadlo Facet
Pětikvalt 3,9
Nový výfuk - klasika
Sedačky plně stavitelné z Octavie
Budíky vlastní úprava vzhledu
Pozinkovaný předek
Centrální zamykání
Hliníkové koberečky tl. 2mm
Repasovaný startér
Přídavné světlomety
Ostřikovač předního okna - vlastní úprava pro vyšší účinnost
Interiér GL
LPG zařízení Lovato
Olej 10W40 Total Quartz 7000 - najeto 3000 km, pravidelně měněno
Díly navíc:
Sportovní volant
Zadní poloosy
Podložky na rozšíření 1 cm ocel
Převodovka 4 kvalt
Palubka GL
Paraboly M L+P
Problémy:
Blížící se konec platnosti revize plynové nádrže
Prošlá technická
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------
Historie
Auto jsem pořídil jako svoje první v r. 2001 s LPG a s celkem slušnou karoserií za 25000 Kč. První počin bylo, že jsem si pořídil kulaté budíky s bílým podkladem (vlastní výroby), potom pneu 165/70. Auto výrazně ožilo, ale nedalo se s ním dlouhodobě cestovat vyšší rychlostí než 105 km/h (105 km/h = cca 4000 ot./min.
Dále v r. 2002 nové tlumicě, přední pružiny zkráceny o 1,25 závitu, vyhozeny podložky pod zadní pružiny a pořízerny nové. Auto si trochu sedlo, a narovanalo se (efekt motorového člunu zmizel).
Začal jsem se připravovat na přestavbu, neboť mi stále vadilo několik věcí. Slabý výkon motoru a jeho rostoucí apetit na olej, vnitřní hluk, absence 5 stupně a při větším zatížení nepochopitelné jízdní vlastnosti. Podařilo se mi sehnat shnilou 136 což mi ušetřilo řadu starostí a problémů s potrubím atd., vcelku s dobrou úhlovkou a hlavně s motorem a převodovkou slibující rozhodně lepší výkony. Sehnal jsem přístrojovku s hranatými budíky a vybavil ji vlastními bílými polepy.
Rok 2003 byl rokem pomalé, ale precizní přípravy na generálku motoru 136 a rekonstrukci úhlové nápravy pro budoucí zástavbu. Ta měla na původním voze docely velké nesouměrné "A". Takže podélná ramena nová, po bocích vyztužená, šikmá ramena opískovaná, zesílená ve valstní úpravě 3 mm plechem po celé délce. Silentbloky nové pro Š 130, ložiska, manžety a brzdové válečky taktéž.
Setrvačník odlehčen na cca 7000 g a vyvážen staticky a dynamicky s klikovkou a řemenicí. Blok vyčištěn, nalakován a přebroušen s dosedacími plochami pro vložky. Byl prohnutý 0,1 mm. Pajšl použit z motoru Felicie MPI, který mohl mít najeto cca 20 000 km. Nový přítlačák a spojka, vačka 254/254, kabely silikonové z Tesly Blatná pro LPG, svíčky Brisk se stříbtnou elektrodou, rozdělovač bezkontaktní, repasovaný pro Favo 50 kW, alternátor 55 A vyčištěn a vyměněny ložiska, starér 1kW s reduktorem, nechal jsem vyměnit membrány LPG. O proti obrázku motoru jsou nové hadice od topení kolem vodního čerpadla, neboť mi praskly, a drahocená růžová G 12+ z části vytekla. Také už mám v motoru všechny krycí plechy a jsou natřené na bílo. Olej pro zajetí používám Mogul Forte GX, potom budu používat ESSO 10W-40.
Přestavba v září 2003, téměř svépomocí trvala týden.
Co to udělalo: Náprava má ideální sklon mírného "A" cca 1-2°, je nestovnavtelně tužší, tzn. nemá snahu zatáčku "žvejkat". Motor vrčí jak elektromotor a dá se točit na LPG i přes 5000 ot./min. Táhne pěkně a od 3500 - 4000 se ještě trochu probudí. Když vezu rodinu, tak při běžné jízdě je hluk v kabině nižší což je hodnoceno kladně a při zátěži se výrazně nemění jízdní vlastnosti. Zadek se trochu zvedl, takže auto má teď mírný klín.
No a co plánuji: Renovaci převodovky (trochu teče a hůře řadí dvojku a trojku), renovaci přední nápravy včetně čtyřpístů, ještě další rozumné snížení a ztvrzení předních pružin, nějaká pěkná kola, asi 15", nový lak a celkové odhlučnění interiéru, osvícení budíků modrými diodami.
Musím doplnit další informace
Podařilo se mi namontovat zrcátka Beskyd sport a do nich jsem si nechal vyříznout panoramatická zrcadla. Vyrobil jsem si z 2 mm protikluzového Al. plechu koberečky a nechal jsem vyměnit lemy zadních blatníků. Kamarád mi na opískovanou přední nápravu vaří výztuhy a po dodání tvrdších a nižších pružin to bude mazec. Pořídil jsem docela zajímavý žárovky svítící modro zeleným světlem a to velmi výrazně až mám strach co na to chlupatý no a to pěkné nakonec: přední čelo včetně obou blatníků jsem nechal pozinkovat...sbohem koroze.
Stav k 1.1.2007
Namontoval jsem sedačky z Octavie. Posez je znát, je to mnohem lepší, teď jdou štelovat jak je libo, včetně bederní opěrky. Na autě už rok používám s úspěchem Meteory II obuté do 185/60R13 Falken. Meteory samy o sobě přidají díky jinému ET 1 cm na každou stranu a do zadu jsem namontoval hořčíkové podložky 2 cm což je v součtu 3 cm na každou stranu a řeknu vám, že je to podstatná změna cose týká jízdních vlastností. Sedí jako motokára
Stav k. 1.3.2009 k prodeji
Komplet repasované brzdy se čryřpístkovými brzdiči, kotouče, destičky
Náprava přední vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Zadní náprava vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Motor blok 742.136 s pajšlem z Felicie 2001 - drážkovaný řemen, hlava MPI, odlehčený setrvák
Motor běží jako hodinky
Elektrické benzínové čerpadlo Facet
Pětikvalt 3,9
Nový výfuk - klasika
Sedačky plně stavitelné z Octavie
Budíky vlastní úprava vzhledu
Pozinkovaný předek
Centrální zamykání
Hliníkové koberečky tl. 2mm
Repasovaný startér
Přídavné světlomety
Ostřikovač předního okna - vlastní úprava pro vyšší účinnost
Interiér GL
LPG zařízení Lovato
Olej 10W40 Total Quartz 7000 - najeto 3000 km, pravidelně měněno
Díly navíc:
Sportovní volant
Zadní poloosy
Podložky na rozšíření 1 cm ocel
Převodovka 4 kvalt
Palubka GL
Paraboly M L+P
Problémy:
Blížící se konec platnosti revize plynové nádrže
Prošlá technická
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------
Historie
Auto jsem pořídil jako svoje první v r. 2001 s LPG a s celkem slušnou karoserií za 25000 Kč. První počin bylo, že jsem si pořídil kulaté budíky s bílým podkladem (vlastní výroby), potom pneu 165/70. Auto výrazně ožilo, ale nedalo se s ním dlouhodobě cestovat vyšší rychlostí než 105 km/h (105 km/h = cca 4000 ot./min.
Dále v r. 2002 nové tlumicě, přední pružiny zkráceny o 1,25 závitu, vyhozeny podložky pod zadní pružiny a pořízerny nové. Auto si trochu sedlo, a narovanalo se (efekt motorového člunu zmizel).
Začal jsem se připravovat na přestavbu, neboť mi stále vadilo několik věcí. Slabý výkon motoru a jeho rostoucí apetit na olej, vnitřní hluk, absence 5 stupně a při větším zatížení nepochopitelné jízdní vlastnosti. Podařilo se mi sehnat shnilou 136 což mi ušetřilo řadu starostí a problémů s potrubím atd., vcelku s dobrou úhlovkou a hlavně s motorem a převodovkou slibující rozhodně lepší výkony. Sehnal jsem přístrojovku s hranatými budíky a vybavil ji vlastními bílými polepy.
Rok 2003 byl rokem pomalé, ale precizní přípravy na generálku motoru 136 a rekonstrukci úhlové nápravy pro budoucí zástavbu. Ta měla na původním voze docely velké nesouměrné "A". Takže podélná ramena nová, po bocích vyztužená, šikmá ramena opískovaná, zesílená ve valstní úpravě 3 mm plechem po celé délce. Silentbloky nové pro Š 130, ložiska, manžety a brzdové válečky taktéž.
Setrvačník odlehčen na cca 7000 g a vyvážen staticky a dynamicky s klikovkou a řemenicí. Blok vyčištěn, nalakován a přebroušen s dosedacími plochami pro vložky. Byl prohnutý 0,1 mm. Pajšl použit z motoru Felicie MPI, který mohl mít najeto cca 20 000 km. Nový přítlačák a spojka, vačka 254/254, kabely silikonové z Tesly Blatná pro LPG, svíčky Brisk se stříbtnou elektrodou, rozdělovač bezkontaktní, repasovaný pro Favo 50 kW, alternátor 55 A vyčištěn a vyměněny ložiska, starér 1kW s reduktorem, nechal jsem vyměnit membrány LPG. O proti obrázku motoru jsou nové hadice od topení kolem vodního čerpadla, neboť mi praskly, a drahocená růžová G 12+ z části vytekla. Také už mám v motoru všechny krycí plechy a jsou natřené na bílo. Olej pro zajetí používám Mogul Forte GX, potom budu používat ESSO 10W-40.
Přestavba v září 2003, téměř svépomocí trvala týden.
Co to udělalo: Náprava má ideální sklon mírného "A" cca 1-2°, je nestovnavtelně tužší, tzn. nemá snahu zatáčku "žvejkat". Motor vrčí jak elektromotor a dá se točit na LPG i přes 5000 ot./min. Táhne pěkně a od 3500 - 4000 se ještě trochu probudí. Když vezu rodinu, tak při běžné jízdě je hluk v kabině nižší což je hodnoceno kladně a při zátěži se výrazně nemění jízdní vlastnosti. Zadek se trochu zvedl, takže auto má teď mírný klín.
No a co plánuji: Renovaci převodovky (trochu teče a hůře řadí dvojku a trojku), renovaci přední nápravy včetně čtyřpístů, ještě další rozumné snížení a ztvrzení předních pružin, nějaká pěkná kola, asi 15", nový lak a celkové odhlučnění interiéru, osvícení budíků modrými diodami.
Musím doplnit další informace
Podařilo se mi namontovat zrcátka Beskyd sport a do nich jsem si nechal vyříznout panoramatická zrcadla. Vyrobil jsem si z 2 mm protikluzového Al. plechu koberečky a nechal jsem vyměnit lemy zadních blatníků. Kamarád mi na opískovanou přední nápravu vaří výztuhy a po dodání tvrdších a nižších pružin to bude mazec. Pořídil jsem docela zajímavý žárovky svítící modro zeleným světlem a to velmi výrazně až mám strach co na to chlupatý no a to pěkné nakonec: přední čelo včetně obou blatníků jsem nechal pozinkovat...sbohem koroze.
Stav k 1.1.2007
Namontoval jsem sedačky z Octavie. Posez je znát, je to mnohem lepší, teď jdou štelovat jak je libo, včetně bederní opěrky. Na autě už rok používám s úspěchem Meteory II obuté do 185/60R13 Falken. Meteory samy o sobě přidají díky jinému ET 1 cm na každou stranu a do zadu jsem namontoval hořčíkové podložky 2 cm což je v součtu 3 cm na každou stranu a řeknu vám, že je to podstatná změna cose týká jízdních vlastností. Sedí jako motokára
Barman - komentáře:
09:07:16
01.08.2009
01.08.2009
Barman - zrušená registrace
!!!!PRODÁNO!!!!!
12:45:14
10.07.2009
10.07.2009
karllos - zrušená registrace
měl bych zájem kolik za ni chceš???
11:59:23
17.06.2009
17.06.2009
G4B4
kolik zani chceš
11:40:17
24.03.2009
24.03.2009
Barman - zrušená registrace
Tak kdyby byl zájem o koupi volejte na 731 598 946
21:48:54
15.03.2008
15.03.2008
J3STER
-> Barman: Musím pochválit polepy budíků. Jsou velmi vkusně udělané a nejsou nijak barevně přeplácané. Je vidět, že máš cit.....pár pěkných detailů jako kola, blinkry, budíky a pěkné auto je na světě.
00:25:01
04.01.2008
04.01.2008
marek110
naozaj pekne polepy budikov nedaju sa ti nejak poslat aspon šablony? dik
09:56:39
16.03.2007
16.03.2007
Barman - zrušená registrace
Polepy vlastní výroba. Není to celolak, ale poznat to moc není
22:01:33
01.03.2007
01.03.2007
minno
-> Barman: auto je celé v novom laku? pekné
18:22:39
01.03.2007
01.03.2007
cobra11
kde si zohnal tie polepy na budiky???
16:00:03
01.03.2007
01.03.2007
havlik
-> Barman: parádaa
17:15:28
05.12.2006
05.12.2006
mgbiker
tiez by ma zujimali tie polepy ....nemas nahodou predlohu na PC???inac tiez chvalim auto...pekne
10:03:43
03.06.2006
03.06.2006
Rapidity
Pěknej motůrek ty řemenice jsou z fe.?
13:47:16
31.05.2006
31.05.2006
packa
Velice se mi líbí z venku nenápadná, ale uvnitř fávo, tak se mi to líbí, lehce s citem žádný prasárny a ta přístrojovka taky super.
Taky by bylo dabré udělat vejfuk, tak aby to bylo tichý jako fávo. moc chválim super.
Taky by bylo dabré udělat vejfuk, tak aby to bylo tichý jako fávo. moc chválim super.
22:01:56
18.12.2005
18.12.2005
COKAPIK
pekny ty kola
15:13:04
31.07.2005
31.07.2005
TomasB
nazdar zaujali ma tvoje polepy,nevedel by si nieco takeho poslat,alebo spravit ,nieco take zhanam
20:23:20
29.04.2005
29.04.2005
Simi
-> Barman: Mno urcite se domluvime. Ja jsem jednoznacne pro :-) vezmeme fotaky, slecny, mozna i auta, ne? :-)
20:12:24
28.04.2005
28.04.2005
Barman - zrušená registrace
Dneska jsem měnil olej po 10 000 km a vypustil jsem 4 litry starého a nalil 4 litry 10w-40 ESSO. Zaslouží si to...
20:08:45
28.04.2005
28.04.2005
Barman - zrušená registrace
Pánové já jsem nadšen, to auto teď sedí jako přibyté a ještě když máte v okolílí tak krásné tratě. Sraz by se měl někdy uskutečnit v Orlických horách, ale to by asi bylo mnoho mrtvých. Já doufám alespoň v nějaký minisrazík s tunery z okolí RK. Co ty na to SIMI?
19:02:08
26.04.2005
26.04.2005
minno
-> Simi: no tak to mu verim :-)
15:20:30
26.04.2005
26.04.2005
Simi
-> minno: Jj, nechal. Kdyz zjistil, kolik stoji normalni auto ve slusnem stavu, dala mu zena souhlas v udrzovani skodovky :-)))