skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Stav k 17.2.2011 - se slzou v oku vzpomínám
Stav k. 1.3.2009 k prodeji
Komplet repasované brzdy se čryřpístkovými brzdiči, kotouče, destičky
Náprava přední vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Zadní náprava vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Motor blok 742.136 s pajšlem z Felicie 2001 - drážkovaný řemen, hlava MPI, odlehčený setrvák
Motor běží jako hodinky
Elektrické benzínové čerpadlo Facet
Pětikvalt 3,9
Nový výfuk - klasika
Sedačky plně stavitelné z Octavie
Budíky vlastní úprava vzhledu
Pozinkovaný předek
Centrální zamykání
Hliníkové koberečky tl. 2mm
Repasovaný startér
Přídavné světlomety
Ostřikovač předního okna - vlastní úprava pro vyšší účinnost
Interiér GL
LPG zařízení Lovato
Olej 10W40 Total Quartz 7000 - najeto 3000 km, pravidelně měněno
Díly navíc:
Sportovní volant
Zadní poloosy
Podložky na rozšíření 1 cm ocel
Převodovka 4 kvalt
Palubka GL
Paraboly M L+P
Problémy:
Blížící se konec platnosti revize plynové nádrže
Prošlá technická
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------
Historie
Auto jsem pořídil jako svoje první v r. 2001 s LPG a s celkem slušnou karoserií za 25000 Kč. První počin bylo, že jsem si pořídil kulaté budíky s bílým podkladem (vlastní výroby), potom pneu 165/70. Auto výrazně ožilo, ale nedalo se s ním dlouhodobě cestovat vyšší rychlostí než 105 km/h (105 km/h = cca 4000 ot./min.
Dále v r. 2002 nové tlumicě, přední pružiny zkráceny o 1,25 závitu, vyhozeny podložky pod zadní pružiny a pořízerny nové. Auto si trochu sedlo, a narovanalo se (efekt motorového člunu zmizel).
Začal jsem se připravovat na přestavbu, neboť mi stále vadilo několik věcí. Slabý výkon motoru a jeho rostoucí apetit na olej, vnitřní hluk, absence 5 stupně a při větším zatížení nepochopitelné jízdní vlastnosti. Podařilo se mi sehnat shnilou 136 což mi ušetřilo řadu starostí a problémů s potrubím atd., vcelku s dobrou úhlovkou a hlavně s motorem a převodovkou slibující rozhodně lepší výkony. Sehnal jsem přístrojovku s hranatými budíky a vybavil ji vlastními bílými polepy.
Rok 2003 byl rokem pomalé, ale precizní přípravy na generálku motoru 136 a rekonstrukci úhlové nápravy pro budoucí zástavbu. Ta měla na původním voze docely velké nesouměrné "A". Takže podélná ramena nová, po bocích vyztužená, šikmá ramena opískovaná, zesílená ve valstní úpravě 3 mm plechem po celé délce. Silentbloky nové pro Š 130, ložiska, manžety a brzdové válečky taktéž.
Setrvačník odlehčen na cca 7000 g a vyvážen staticky a dynamicky s klikovkou a řemenicí. Blok vyčištěn, nalakován a přebroušen s dosedacími plochami pro vložky. Byl prohnutý 0,1 mm. Pajšl použit z motoru Felicie MPI, který mohl mít najeto cca 20 000 km. Nový přítlačák a spojka, vačka 254/254, kabely silikonové z Tesly Blatná pro LPG, svíčky Brisk se stříbtnou elektrodou, rozdělovač bezkontaktní, repasovaný pro Favo 50 kW, alternátor 55 A vyčištěn a vyměněny ložiska, starér 1kW s reduktorem, nechal jsem vyměnit membrány LPG. O proti obrázku motoru jsou nové hadice od topení kolem vodního čerpadla, neboť mi praskly, a drahocená růžová G 12+ z části vytekla. Také už mám v motoru všechny krycí plechy a jsou natřené na bílo. Olej pro zajetí používám Mogul Forte GX, potom budu používat ESSO 10W-40.
Přestavba v září 2003, téměř svépomocí trvala týden.
Co to udělalo: Náprava má ideální sklon mírného "A" cca 1-2°, je nestovnavtelně tužší, tzn. nemá snahu zatáčku "žvejkat". Motor vrčí jak elektromotor a dá se točit na LPG i přes 5000 ot./min. Táhne pěkně a od 3500 - 4000 se ještě trochu probudí. Když vezu rodinu, tak při běžné jízdě je hluk v kabině nižší což je hodnoceno kladně a při zátěži se výrazně nemění jízdní vlastnosti. Zadek se trochu zvedl, takže auto má teď mírný klín.
No a co plánuji: Renovaci převodovky (trochu teče a hůře řadí dvojku a trojku), renovaci přední nápravy včetně čtyřpístů, ještě další rozumné snížení a ztvrzení předních pružin, nějaká pěkná kola, asi 15", nový lak a celkové odhlučnění interiéru, osvícení budíků modrými diodami.
Musím doplnit další informace
Podařilo se mi namontovat zrcátka Beskyd sport a do nich jsem si nechal vyříznout panoramatická zrcadla. Vyrobil jsem si z 2 mm protikluzového Al. plechu koberečky a nechal jsem vyměnit lemy zadních blatníků. Kamarád mi na opískovanou přední nápravu vaří výztuhy a po dodání tvrdších a nižších pružin to bude mazec. Pořídil jsem docela zajímavý žárovky svítící modro zeleným světlem a to velmi výrazně až mám strach co na to chlupatý no a to pěkné nakonec: přední čelo včetně obou blatníků jsem nechal pozinkovat...sbohem koroze.
Stav k 1.1.2007
Namontoval jsem sedačky z Octavie. Posez je znát, je to mnohem lepší, teď jdou štelovat jak je libo, včetně bederní opěrky. Na autě už rok používám s úspěchem Meteory II obuté do 185/60R13 Falken. Meteory samy o sobě přidají díky jinému ET 1 cm na každou stranu a do zadu jsem namontoval hořčíkové podložky 2 cm což je v součtu 3 cm na každou stranu a řeknu vám, že je to podstatná změna cose týká jízdních vlastností. Sedí jako motokára
Stav k. 1.3.2009 k prodeji
Komplet repasované brzdy se čryřpístkovými brzdiči, kotouče, destičky
Náprava přední vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Zadní náprava vyztužená a repasovaná podle úprav sk. A
Motor blok 742.136 s pajšlem z Felicie 2001 - drážkovaný řemen, hlava MPI, odlehčený setrvák
Motor běží jako hodinky
Elektrické benzínové čerpadlo Facet
Pětikvalt 3,9
Nový výfuk - klasika
Sedačky plně stavitelné z Octavie
Budíky vlastní úprava vzhledu
Pozinkovaný předek
Centrální zamykání
Hliníkové koberečky tl. 2mm
Repasovaný startér
Přídavné světlomety
Ostřikovač předního okna - vlastní úprava pro vyšší účinnost
Interiér GL
LPG zařízení Lovato
Olej 10W40 Total Quartz 7000 - najeto 3000 km, pravidelně měněno
Díly navíc:
Sportovní volant
Zadní poloosy
Podložky na rozšíření 1 cm ocel
Převodovka 4 kvalt
Palubka GL
Paraboly M L+P
Problémy:
Blížící se konec platnosti revize plynové nádrže
Prošlá technická
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -----------
Historie
Auto jsem pořídil jako svoje první v r. 2001 s LPG a s celkem slušnou karoserií za 25000 Kč. První počin bylo, že jsem si pořídil kulaté budíky s bílým podkladem (vlastní výroby), potom pneu 165/70. Auto výrazně ožilo, ale nedalo se s ním dlouhodobě cestovat vyšší rychlostí než 105 km/h (105 km/h = cca 4000 ot./min.
Dále v r. 2002 nové tlumicě, přední pružiny zkráceny o 1,25 závitu, vyhozeny podložky pod zadní pružiny a pořízerny nové. Auto si trochu sedlo, a narovanalo se (efekt motorového člunu zmizel).
Začal jsem se připravovat na přestavbu, neboť mi stále vadilo několik věcí. Slabý výkon motoru a jeho rostoucí apetit na olej, vnitřní hluk, absence 5 stupně a při větším zatížení nepochopitelné jízdní vlastnosti. Podařilo se mi sehnat shnilou 136 což mi ušetřilo řadu starostí a problémů s potrubím atd., vcelku s dobrou úhlovkou a hlavně s motorem a převodovkou slibující rozhodně lepší výkony. Sehnal jsem přístrojovku s hranatými budíky a vybavil ji vlastními bílými polepy.
Rok 2003 byl rokem pomalé, ale precizní přípravy na generálku motoru 136 a rekonstrukci úhlové nápravy pro budoucí zástavbu. Ta měla na původním voze docely velké nesouměrné "A". Takže podélná ramena nová, po bocích vyztužená, šikmá ramena opískovaná, zesílená ve valstní úpravě 3 mm plechem po celé délce. Silentbloky nové pro Š 130, ložiska, manžety a brzdové válečky taktéž.
Setrvačník odlehčen na cca 7000 g a vyvážen staticky a dynamicky s klikovkou a řemenicí. Blok vyčištěn, nalakován a přebroušen s dosedacími plochami pro vložky. Byl prohnutý 0,1 mm. Pajšl použit z motoru Felicie MPI, který mohl mít najeto cca 20 000 km. Nový přítlačák a spojka, vačka 254/254, kabely silikonové z Tesly Blatná pro LPG, svíčky Brisk se stříbtnou elektrodou, rozdělovač bezkontaktní, repasovaný pro Favo 50 kW, alternátor 55 A vyčištěn a vyměněny ložiska, starér 1kW s reduktorem, nechal jsem vyměnit membrány LPG. O proti obrázku motoru jsou nové hadice od topení kolem vodního čerpadla, neboť mi praskly, a drahocená růžová G 12+ z části vytekla. Také už mám v motoru všechny krycí plechy a jsou natřené na bílo. Olej pro zajetí používám Mogul Forte GX, potom budu používat ESSO 10W-40.
Přestavba v září 2003, téměř svépomocí trvala týden.
Co to udělalo: Náprava má ideální sklon mírného "A" cca 1-2°, je nestovnavtelně tužší, tzn. nemá snahu zatáčku "žvejkat". Motor vrčí jak elektromotor a dá se točit na LPG i přes 5000 ot./min. Táhne pěkně a od 3500 - 4000 se ještě trochu probudí. Když vezu rodinu, tak při běžné jízdě je hluk v kabině nižší což je hodnoceno kladně a při zátěži se výrazně nemění jízdní vlastnosti. Zadek se trochu zvedl, takže auto má teď mírný klín.
No a co plánuji: Renovaci převodovky (trochu teče a hůře řadí dvojku a trojku), renovaci přední nápravy včetně čtyřpístů, ještě další rozumné snížení a ztvrzení předních pružin, nějaká pěkná kola, asi 15", nový lak a celkové odhlučnění interiéru, osvícení budíků modrými diodami.
Musím doplnit další informace
Podařilo se mi namontovat zrcátka Beskyd sport a do nich jsem si nechal vyříznout panoramatická zrcadla. Vyrobil jsem si z 2 mm protikluzového Al. plechu koberečky a nechal jsem vyměnit lemy zadních blatníků. Kamarád mi na opískovanou přední nápravu vaří výztuhy a po dodání tvrdších a nižších pružin to bude mazec. Pořídil jsem docela zajímavý žárovky svítící modro zeleným světlem a to velmi výrazně až mám strach co na to chlupatý no a to pěkné nakonec: přední čelo včetně obou blatníků jsem nechal pozinkovat...sbohem koroze.
Stav k 1.1.2007
Namontoval jsem sedačky z Octavie. Posez je znát, je to mnohem lepší, teď jdou štelovat jak je libo, včetně bederní opěrky. Na autě už rok používám s úspěchem Meteory II obuté do 185/60R13 Falken. Meteory samy o sobě přidají díky jinému ET 1 cm na každou stranu a do zadu jsem namontoval hořčíkové podložky 2 cm což je v součtu 3 cm na každou stranu a řeknu vám, že je to podstatná změna cose týká jízdních vlastností. Sedí jako motokára
Barman - komentáře:
10b
-> Barman: tak si si auto predsa len nakoniec nechal?
Dlouho jsem tady nebyl. Děkuji za bodíky. Bíle budíky jsem si vyrobil sám a nechal vytisknout na plastovou zalaminovanou folii v reklamní tiskárně. Jinak se chystám na obměnu především grafické části, něboť auto se pomalu změnilo, např. MeteoryII s 185/60 a magneziovými podložkami, el. palivové čerpadlo, vyhřívané beskydky, budíky nasvícené modrými a bílými diodami...
Kráááásný! dávám 9b!

-> Barman: mooc pěkný motor za 10b

tleskám 8b
zvysuju na 10b
J.
J.
Libi se mi!
ty polepy jsou pekny.....jinak (5)

Škoda ji prodat, ale rodina je přednější

další pěkný polepy na přístrojovce,kdes to sehnal?
Máš ještě tu vačku Favo ? Kdyžtak se ozvi na email dik.

-> Stepan: Pošli mi prosim mobil.
Pořídil jsem svíčky Champion a zatím fungují dobře. Cena za jednu za cca 50 Kč
Pořídil jsem svíčky Champion a zatím fungují dobře. Cena za jednu za cca 50 Kč
-> Štěpán: A kolik tě stály?
Mas jeste viko ventilu a zdvihatek?Poslal by si to? dekuji za odpoved a zatim cus. Svicky:Zkuste Denzo iridium,mel jsem take problemy se svickama,na novem motoru je uz mam tak 2600Km,0 udrzba,ale zatim jsou super.Kdyby nekdo chtel dam presne oznaceni jake jsem tam daval :-)
čus, sorry že jsem nemohl pokecat, ale měl jsem v práci hrozně lidí a nestíhal jsem. No svíce mi fungujou řekl bych dobře, předevčírem jsem je po 4tis/km kontroloval a pohodička. Kabely taky zatím paráda. Tím že je teď teplo tak mi to i hned startuje a zřejmě jsem objevil i závadu, proč to startovalo blbě a to v tom, že mi při startování u garáže najednou vyplyvla celá elektrika a já zjistil, že mi upadl (zoxidoval) kabel od baterky ke startéru, tak to muselo předtím mít hroznou ztrátu a nezbylo už na svíčky :-).
Zdarec, uz jsem celkem nedockavy na ty fotky co jsi fotil pri nasem setkani v RK. Nenasel by jsi si chvilku a neposlal mi je?
Dik.

Zdravím, tak jak dopadla laborace s kabelama, jestli si to zkoušel? Nebo to byl nakonec jinej problémek?
Je fakt, že s Brisk Siver svíčkami to občas cuká hlavně v nižších otáčkách. S kabely problémy nemám alespoň zatím.
máš super koberce :d