skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jedná se o vůz mojí přítelkyně LUCKY a veškeré práce na voze se snaží dělat sama jen za mého dohledu, rad, či pomoci. Je velice šikovná :)
Je to škoda 136 GL r.v.1989 LPG do r. 2010.Koupil sem ji jako dárce prgánů(motoru) pro mojí škodovku, neměla stk a absolutně nebrzdila a byla v čudu spojka, takže cesta od původního majitele z Výprachtic v orlických horách do Ústí nad orlicí byla bez brzd a se smekající spojkou více než zajímavá.Vyndal sem z ní motor a ten si potom upravil do mé škody 1400, ale pak mi bylo líto jí rozebrat a přítelkyně Lucka sháněla auto, tak sem sehnal další 742.136 motor, nainstaloval, generálka brzd, vyvaření kastle (zatím držáky přední nápravy a uložení zadních podélných ramen a nějaké drobnosti) Prošla revizí LPG, emisema i STK a dovezl ji domu.Vše předchozí jsem dělal v dílnách školy. Doma nastoupila kůra k uvedení do prozatimě použitelného stavu atd...Začalo se brousit a celé boky jsem zatím stříknul základovkou - odstín stejný jako původní lak, takže to neni ani poznat. Srovnal sem geometrii na zadní nápravě, páč se hnula měněním držáků vzpěrných ramen, nějaké to repro a radio - zatim aspoň něco, pracuje se na Apollech , nové potahy, uklizený interiér, diodové podsvícení palubky a středního panelu aještě určitě něco, na co sem zapomněl a časem to utčitě dodám .
Na jaře chci vyměnit přední latníky, prahy a dát celé auto do normálního laku a generálku přední nápravy, páč svisláky se tvářej, že sou původní a zbytek asi nebude taky žádnej zázrak
Sehnal sem Apolla 4 ks za 800Kč, což je dobrá cena, byly opískovaná, ale jedno dost házelo, tak sem koupil ještě jedno za 700 Kč.Ty 4 dobrá kola sem svěřil firmě THT Polička a tam za cenu 220 Kč za kolo, celkem to bylo 877Kč kola ještě jednou opískovali, nalakovali speciální epoxidovou základovkou na hlinílová kola a stříkli vrchním vysoce kvalitním lakem na hliníková kola a tím se ztratily veškeré drobné šrámy. Včera mi je kámoš přivezl a myslel sem že se zblázním radostí, jsou jako nová. dodám fotky. To jedno, co hází mi v Hradci Králové srovnají za 500Kč a přes zimu si ho nechám společně s mými kopretinami co mám na 105 - 136 stejně ošetřit, takže celkem z toho dostanu sadu 5ti nových apoll za 3 100 Kč. Jsem šťastnej člověk, po dlouhé době pechu se na mě usmálo štěstí :))))
Apolla se nakonec díky šířce uplatnily na mojí 105L - 1400 a Lucce jsem nechal kopretiny
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------
JARO 2008 - začíná se psát nová historie vozu
10.2.2008
Začali jsme s Luckou připravovat auto na komplet vyváření, celolak, přestavbu motoru na 1400 ccm a GO přední nápravy, zadní je slušná, tak ji necháme na příští rok
Lucka komplet rozebrala všechny 4 dveře, které jsme sehnali od PEXe a jsou jako nové a zadní kapotu a začala to vše brousit pod plnič, dále jsme společnými silami rozebrali přední nápravu a připravili na pískování
10.2. - 13.3.2008
řidičovy a spolujezdcovy dveře Lucka důkladně zvenku umyla od veškerých nečistot a ve spodní části od vytékajícího dutinového vosku, vybrousila ( přecejen se našly drobné flíčky koroze) zakytovala, přebrousila a nastříkala do stříkacího kytu, který přijde ještě před plničem vybrousit jemnějším smirkem, zbytek dveří je přebroušen 240 smirkem pod plnič .
Přední náprava a další drobné díly jsou přivezeny z pískování a Lucka si vše natřela základovkou a některé díly ještě na to červeným alkytonem, brzdové třmeny pouze alkytonem bez základovky
13.3 - 11.8.2008
Proběhlo kompletní vyvaření všech rezatých míst - prahy, výztuhy, podlaha, P sloupky, zadní lemy a podběhy, hrany kufru, kapsy za zadními blatníky, vyměněný spodní rám předního skla...zkrátka na skletu neni ani kapka koroze. Skelet je vykitovaný připravený na odvezení k lakýrníkovi. Dveře kapoty a blatníky už jsou v plniči a připraveny na lak. Jak bude chvilka času, tak snad dodám i nějaké nové fotky. Snad už bude auto brzo v laku, aby se mohlo začít konečně kompletovat.
30.8.2008
Auto převezeno k sousedovi - lakýrníkovi - viz krátké nekvalitní video, kdy jsem neodolal a po půl roce trochu vůz protáhnul :))
29.9.2008
Auto nalakováno a přivezeno domu, probíhá strojení důležitých dílů pro schopnost projít STK
11.11.2008
Prodělána revize LPG, ME, STK a auto nastoupilo do procesu na každodenní robotu a vozí Lucku do práce
3.12.2008
Změněná barva v TP
11.12.2008
Po měsíci provozu postupně dodělány skoro všechny dodělávky a bez poruchy najeto 2 500 km, po chvilkách pokračují dokončovací práce, snad to konečně umeju a udělám nějaký fotky :))
Je to škoda 136 GL r.v.1989 LPG do r. 2010.Koupil sem ji jako dárce prgánů(motoru) pro mojí škodovku, neměla stk a absolutně nebrzdila a byla v čudu spojka, takže cesta od původního majitele z Výprachtic v orlických horách do Ústí nad orlicí byla bez brzd a se smekající spojkou více než zajímavá.Vyndal sem z ní motor a ten si potom upravil do mé škody 1400, ale pak mi bylo líto jí rozebrat a přítelkyně Lucka sháněla auto, tak sem sehnal další 742.136 motor, nainstaloval, generálka brzd, vyvaření kastle (zatím držáky přední nápravy a uložení zadních podélných ramen a nějaké drobnosti) Prošla revizí LPG, emisema i STK a dovezl ji domu.Vše předchozí jsem dělal v dílnách školy. Doma nastoupila kůra k uvedení do prozatimě použitelného stavu atd...Začalo se brousit a celé boky jsem zatím stříknul základovkou - odstín stejný jako původní lak, takže to neni ani poznat. Srovnal sem geometrii na zadní nápravě, páč se hnula měněním držáků vzpěrných ramen, nějaké to repro a radio - zatim aspoň něco, pracuje se na Apollech , nové potahy, uklizený interiér, diodové podsvícení palubky a středního panelu aještě určitě něco, na co sem zapomněl a časem to utčitě dodám .
Na jaře chci vyměnit přední latníky, prahy a dát celé auto do normálního laku a generálku přední nápravy, páč svisláky se tvářej, že sou původní a zbytek asi nebude taky žádnej zázrak
Sehnal sem Apolla 4 ks za 800Kč, což je dobrá cena, byly opískovaná, ale jedno dost házelo, tak sem koupil ještě jedno za 700 Kč.Ty 4 dobrá kola sem svěřil firmě THT Polička a tam za cenu 220 Kč za kolo, celkem to bylo 877Kč kola ještě jednou opískovali, nalakovali speciální epoxidovou základovkou na hlinílová kola a stříkli vrchním vysoce kvalitním lakem na hliníková kola a tím se ztratily veškeré drobné šrámy. Včera mi je kámoš přivezl a myslel sem že se zblázním radostí, jsou jako nová. dodám fotky. To jedno, co hází mi v Hradci Králové srovnají za 500Kč a přes zimu si ho nechám společně s mými kopretinami co mám na 105 - 136 stejně ošetřit, takže celkem z toho dostanu sadu 5ti nových apoll za 3 100 Kč. Jsem šťastnej člověk, po dlouhé době pechu se na mě usmálo štěstí :))))
Apolla se nakonec díky šířce uplatnily na mojí 105L - 1400 a Lucce jsem nechal kopretiny
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------
JARO 2008 - začíná se psát nová historie vozu
10.2.2008
Začali jsme s Luckou připravovat auto na komplet vyváření, celolak, přestavbu motoru na 1400 ccm a GO přední nápravy, zadní je slušná, tak ji necháme na příští rok
Lucka komplet rozebrala všechny 4 dveře, které jsme sehnali od PEXe a jsou jako nové a zadní kapotu a začala to vše brousit pod plnič, dále jsme společnými silami rozebrali přední nápravu a připravili na pískování
10.2. - 13.3.2008
řidičovy a spolujezdcovy dveře Lucka důkladně zvenku umyla od veškerých nečistot a ve spodní části od vytékajícího dutinového vosku, vybrousila ( přecejen se našly drobné flíčky koroze) zakytovala, přebrousila a nastříkala do stříkacího kytu, který přijde ještě před plničem vybrousit jemnějším smirkem, zbytek dveří je přebroušen 240 smirkem pod plnič .
Přední náprava a další drobné díly jsou přivezeny z pískování a Lucka si vše natřela základovkou a některé díly ještě na to červeným alkytonem, brzdové třmeny pouze alkytonem bez základovky
13.3 - 11.8.2008
Proběhlo kompletní vyvaření všech rezatých míst - prahy, výztuhy, podlaha, P sloupky, zadní lemy a podběhy, hrany kufru, kapsy za zadními blatníky, vyměněný spodní rám předního skla...zkrátka na skletu neni ani kapka koroze. Skelet je vykitovaný připravený na odvezení k lakýrníkovi. Dveře kapoty a blatníky už jsou v plniči a připraveny na lak. Jak bude chvilka času, tak snad dodám i nějaké nové fotky. Snad už bude auto brzo v laku, aby se mohlo začít konečně kompletovat.
30.8.2008
Auto převezeno k sousedovi - lakýrníkovi - viz krátké nekvalitní video, kdy jsem neodolal a po půl roce trochu vůz protáhnul :))
29.9.2008
Auto nalakováno a přivezeno domu, probíhá strojení důležitých dílů pro schopnost projít STK
11.11.2008
Prodělána revize LPG, ME, STK a auto nastoupilo do procesu na každodenní robotu a vozí Lucku do práce
3.12.2008
Změněná barva v TP
11.12.2008
Po měsíci provozu postupně dodělány skoro všechny dodělávky a bez poruchy najeto 2 500 km, po chvilkách pokračují dokončovací práce, snad to konečně umeju a udělám nějaký fotky :))
Lucka / 136 GL - 1400 - komentáře:
11:26:01
11.12.2008
11.12.2008
havlik
-> Vojtik: mazec
20:42:32
25.11.2008
25.11.2008
Vojtik
-> Antony: Ještě ani nebyl čas to dostrojit do finiše...Jakmile to bylo schopný STK, tak se s tim vyrazilo a od tý doby jsem na tom nic neudělal, hasim jiný věci, co mě teď víc pálej ( přepis tří aut do konce roku, prodej jednoho, úklid po GO tohodle a spoustu dalších zanedbanejch věcí. Jakmile to půjde, určitě něco nafotim
15:42:33
12.11.2008
12.11.2008
Antony - zrušená registrace
-> Vojtik: Tak jsem se těšil na nový fota v novém kabátě a ono NIC !
16:57:53
10.11.2008
10.11.2008
Vojtik
-> Honza88: V textu to máš rozepsaný do posledního detailu, stačí se podivat :)
14:24:56
10.11.2008
10.11.2008
Honza88
fakt pekny kola kolik stali
napis mi
napis mi
20:57:58
08.09.2008
08.09.2008
Antony - zrušená registrace
-> Vojtik: No tak to je paráda. A ta Anatomická sedačka ve který jsi seděl Jinak jestli budete potřebovat helpnout tak se ozvěte, od středy bych měl mít volnějc.
11:05:36
08.09.2008
08.09.2008
Vojtik
-> havlik: co by to hořelo? Postavit motor je vcelku jednoduchý. O to je ale horší převodovka zvlášť vymezení všech vůlí...to už je vyšší škola...
11:49:24
25.08.2008
25.08.2008
havlik
-> Vojtik: mno asi to taky prubnu no maximálně to schoří
09:34:07
25.08.2008
25.08.2008
Vojtik
-> havlik: proto si motory stavim sám
16:58:19
12.08.2008
12.08.2008
Pavel P..
-> havlik: pomalu to bude jako seriál s nekonečnym pokračováním
14:32:32
12.08.2008
12.08.2008
havlik
Pavel P. 14.03.08 12:17:46 napsal:
-> havlik: no jo když ten nejmenovaný úpravce má krapet delší dodací lhuty... hrocháč se blíží, měl bys to urgovat lol o skoro půl roku dýl a stále nic:D
-> havlik: no jo když ten nejmenovaný úpravce má krapet delší dodací lhuty... hrocháč se blíží, měl bys to urgovat lol o skoro půl roku dýl a stále nic:D
22:09:46
10.07.2008
10.07.2008
Honza88
velice šikovna holka takle by meli delat vsechny mit konicka auta
12:17:46
14.03.2008
14.03.2008
Pavel P..
-> havlik: no jo když ten nejmenovaný úpravce má krapet delší dodací lhuty... hrocháč se blíží, měl bys to urgovat
08:47:06
14.03.2008
14.03.2008
havlik
já končim:D jdu do jinýho motoru než je 1.4MPI to už budě mět každej
08:42:06
14.03.2008
14.03.2008
iDawe
ahoj lidicky,
koukam ze se maka :-)
koukam ze se maka :-)
20:05:23
18.08.2006
18.08.2006
Tuneman2/Fávo - zrušená registrace
Tak, no musim uznat, že změna nastala a že se pilně pracuje, já taky nezahálím, ale není zatím foto, mám tam už přídavňáky a audio ..jo a ta tvoje přístrojovka, to je brutalita, já mám zas kulatý budíky, ale červeně podsvětlený
21:01:01
16.08.2006
16.08.2006
Tuneman2/Fávo - zrušená registrace
No jsi na tom hůř jako já, ale i tak si myslím, že to dáš do kupy, držim palce
17:40:42
16.08.2006
16.08.2006
Pavel P..
No nevypadá zrovna nejlíp, ale přeju ti ať se ti povede z toho udělat krásnou 136ku..