skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor : blok 742.136
- opískovaný
-umytý
-galvinol
- stříbrný alkyton
-upravená hlava fabie 1,4 mpi, snížená na KP 10,7, zvětšené a zahlazené a slícované kanály s potrubím, nová gufera ventilů, zabroušené ventily, hřídel vahadel přitažena 4mi hlavovými šrouby stejně jako u fabie
-vložky válců a písty z fabie 1,4 mpi najeto 30-40 000
- klikovka fabie 1,4 mpi úprava do bloku 742.136 + přebrus hlavních i ojničních ložisek by Saky
- nové pánve
- nové axiály
- nová zdvihátka rozvodových tyček
-kvalitní ostrá vačková hřídel by mistr Čepek 265 / 258 zdvihy 6,5 / 6,3
- nová řemenice z feldy 1,3 mpi na plochý řemen odlehčená a vyvážená s klikou
- nový přítlačák z feldy 1,6 mpi
- nová lamela spojky z TAZ 1500 5Q
- odlehčený setrvačník s novým věncem vyvážený s klikou a řemenicí
- motor kompletně přetěsněn a osazen novými gufery
- zgenerálkovaný rozdělovač
- fungl nový altík z Oktávie BOSCH 14 V 70A
- altík je na držáku příslušenství s napínací kladkou z feldy 1,3 Mpi se servořízením
- silikonové zapalovací kabely
- natryskovaný karbec
-veškeré sériové díly koupené pouze v prodejně original Škoda auto dílů !! Žádné polské či turecké levné díly, sice jsem si připlatil, ale mám klid, že mám určitou kvalitu
Startér :
-téměř nový z Felicie 1.3 Mpi Český original Magneton
-Nová ložiska (preventivně)
-Nový pastorek na Škodu 105 – 136
-Nové přední břemenové víko na Škodu 105 – 136
-Doplněno relátko na spínání napětí při startu na svorku 15a na indukční cívce
Převodovka : přeskládaná 5q na sp 4,22 po go
Nápravy 136 rapid
po g.o. , opískované a vyztužené
natřené několika vrstvami tlumexplastu - komaxit je sice hezčí, ale pokud pod nim neni pozink, tak nápravy moc dlouho pěkný nevydržej :(
přitvrzené tlumiče...asi tak o 200% :) ...olej M7ADS3 místo tlumičového
přední : chlazené kotouče Lucas, repasované 4pístky
vyztužené uchycení hřebenu na druhém silentbloku - jako novější favorit
zadní : sport. obložení Ferodo,
samozřejmě prasátka d=22 mm ( s 19 to prostě nemůže brzdit)
poloosy Löbro po kompletní repasi ( jako nové) viz článek Löbra - repase a základní info
kola : kopretiny 4,5 x 13 nebo Apolla 5 x 13
pneu : 175 / 65 / 13 a nebo na Apollech 185 / 60 / 13
hudba : autorádio : Nějakej Panasonic na MP3
repro dveře : Koaxiální Sencor 6,5"
Palubka : výšková repro z Renaultu Espace v kapličkách od ekonoměrů
Plato : třípásmové ovály Roadstar
subwoofer Eminence Delta 15" 500 W RMS + bude zesilovač - zatim nejsou peníze :/
Ostatní:
dálkový centrál
přídavný dálkový 2X100W
upravená palubka rapid
vnirřní zrcátko z renaultu 19
boční blinkry VW Golf III
vnější kliky z nového favorita
ač to tak nevypadá, tak se na autě neustále pracuje. Přes léto jsem nainstaloval zadní dvoubarevné kryty světel, když jsem byl tom, tak jsem vytvořil v zadních svštlech dvouvláknové žárovky a přes celo řadu dalších drobných prací jsem se dopracoval k zazimování, které bylo uspíšeno ztrátou komprese na 1. válci zřejmě z důvodu prasknutí kroužku, nebo pístu, páč to moc tlačí do karteru. Co tomu je se uvidí, až motor rozeberu. Současně se naskytla koupě motoru z Fabie 1.4 MPi, kterej má najeto slabých 40 000 za 4 000,-Kč. Ten jsem v týdnu rozebral, klika poputuje k Sakymu na úpravu , začnu zvětšovat a leštit kanály ve fabiácký hlavě a vačka bude po předchozích špatných zkušenostech s levnými brusiči zadána firmě motor - excel tuning a sice o rozměru tušim 275 / 265. Dále jsou na cestě zadní tvrdší pružiny a přední kratší a tvrdší pružiny od Sakyho a rýsuje se i příčný stabilizátor o průměru 18, nebo 20 mm od téhož výrobce a všechno to chci stihnout na jarní Hrocháč, takže zase mám přes svátky co dělat:))
------------------------- --------------------
3.2.07
Tak se pilně pracuje na motoru, Motor z Fobie jsem rozebral a vymontoval potřebné součástky pro přestavbu do mého bloku , začal upravovat hlavu a karbec z 1.6 žigula, nechal jsem profesionálně umýt svůj blok 742.136, že se svítí jako nový, klika je na úpravě u Sakyho, vačku vyrobí motor excel, takže už brzo budu konečně skládat a začnu renovovat Löbra
8.2.07
Motor a drobné díly okolo motoru odvezeny ne otryskání jemným pískem, začínám v mezičase renovovat Löbra
16.2.07
Motor, držák silentbloku motoru, filterbox, kryt servačníku pod motorem a pásovina na zvedání motoru jeřábem přivezeny z opískování a postupně probíhá jejich nástřik, Jedna poloosa Löbro prošla kompletní repasí ( z Německa přišly dokonce i origo manžety) a příští týden půjde na řadu druhá ( podrobný popis a návod na repasi včetně obrazové dokumentace se brzo vyskytne v článcích)
18.2.07
Löbra zrenovovány a popis je v článcích , nastříkán filterbox a držák silentbloku
22.2.07
natřen blok, prsa, vana a víko ventilů galvinolem a poté stříbrným alkytonem
26.2.07
Nemám moc peněz na vačku z motor-excelu a čekám na kliku od Sakyho, tak než bude vejplata jsem přitáhl auto domu z Chrudimě, kde zimovalo pod střechou ale na luftu ( ideální podmínky) a včera jsem přidělal štítek ŠKODA 136 na přední masku. Sice není na tento typ masky přímo určen ale po drobné úpravě sedne jako ulitý a není z venku vidět, že bysem nepatřil. Začnu vyřezávat podní díl mostu přední nápravy, která přijde nahradit novým kouskem z daleko silnějšího materiálu jako příprava na 20 mm stabilizátor.
3.3.2007
Odsekaná spodní část mostu kvůli již zmíněnému stabilizátoru průměru 18 - 20 mm, vyndané přední tlumiče a pružiny, které přijdou nahradit novými 245 mm od Féna, nainstalované spínače startování a zhášení motoru z motorového prostoru, abych při štelování nemusel neustále běhat do kabiny a večer jsem si udělal chvilku a postavil jsem si novou přístrojovku - nový štít, individuálně přeházené kontrolky, budíky z nejnovější verze( brřděná ručka palivoměru se žebravým okem, otáčkoměr PAL, v tachometru všechna kolečka náhonu počítadla kovová...) a na ně jsem dal chromované obroučky, zítra ji ještě vyleštím silikonovým olejem a dám kabely a bude jak nová
5.3.2007
Otáčkoměr v nové přístrojovce nefunguje ( koupil jsem ho za 400 od jednoho člena virtu, naštěstí si už nepamatuju od kterýho, a to má taky jediný štěstí, páč jinak by zažil peklo, dalo mi takovou práci ho včistit a dát chrom obroučku a vše naprd), tak už tam teď neni PAL, ale Mera Lumel, ale funkční a naštěstí už ten nový typ se zeleným a červebým polem stejně jako ten PAL, budou fotky s celaou palubkou. Celá palubka prošla upgradem - zmizel nevzhledný kontrolkový štít, víceméně sjednoceny přídavné budíky - až bude uplně hotová bude foto. Nainstaloval jsem přerušovač blinkrů z felicie a fungl nový komplet Lucas, který jsem si přinesl zdarma z kovošrotu ( páč je plastovej:))
6.3. 2007
Tak jsem dnes nahrubo svařil novou spodní část mostu přední nápravy včetně držáků nápravy a vyvýšených držáků stabilizátoru, aby se stabilizátor nedotýkal při propérování na doraz mostu, protože mám převařené dorazy na rameni a budou kratší pružiny
7.3.2007
Dnes jsem dodělal spodní díl mostu přední nápravy a začal ho vevařovat do kastle a v tom mi došel plyn u vypujčeného COčka, tak ji zítra nechám naplnit a snad budu pokračovat
8.3.2007
Dnes jsem dovevařil spodek mostu do kastle, natřel tlumexem a celý vniřek mostu vystříkal sprejem na dutiny
14.3.2007
Namontovány přední spodní ramena, bohužel stále čekám na přední pružiny, tak nemůžu předek dodělat, zvednut i zadek auta, sundané staré unašeče poloos ( přijdou Löbra) příprava na výměnu pružin a namontovám na příčku převodovky nový tvrdý silentblok
18.3.2007
Nová péra od Sakyho už jsou na na autě - jsou to na zakázku vyráběné zadní pružiny na vlečku, které jsou ze silnějšího drátu, takže jsou tužší a drží zadek auta výš
19.3.2007
Tak už mi přišly přední péra od Féna a hned jsem je hodil na auto a při tom pořádně promazal a dotáhnul svisláky
24-25.3.2007
Opět nenám peníze na nákup potřebných dílů na stavbu motoru, tak jsem se dal do elektroinstalace. Vadil mi úbytek napětí mezi baterií a spotřebičema, tak jsem udělal jednoduchou úpravu. Od startéru vedou dva hlavní tlusté napájecí plusové vodiče - jeden na světla a druhý na spínací skříňku, odkud se po sepnutí klíčku dostává na 2. pojistku. Onen tlustý přívodní drát ještě pokračuje od spínací skříňky na 1. pojistku, kde je napětí pořád. Mimo to mám v autě ještě další dva takto silné dráty, které jsem tam natáhl přímo od svorky baterie kvůli přídavným dálkovým a mlhovkám. Moje úprava spočívala v tom, že jsem veškeré (4) přívodní dráty natáhl nejdříve do přídavné pojistkové skříňky v kufru nad relátkama , kde jsou veškeré horní přívodní šroubky masivně vzájemně propojené, takže se všechny okruhy navzájem posilují a vzniklo zároveň 8 tvrdých stálých plusových jištěných vývodů připravených na montáž dalších zařízení. Současně jsem sjednotil relátka na klasický škodovácký typ - předtím bylo každé jiné a na dálková světla tam ani žádné od výroby nebylo,( původem 105 L) což mi taky vadilo, tak jsem namontoval i to. Všechna relátka jsou napájena z již zmíněmé pojistkové skříňky a na další pojistky mám zatím zapojené el. otvírání zadní kapoty a radio se stroboskopama na další. Výjimkou je relátko dálkových, které zůstalo připojené na původní zdroj, který je ovšem notně posílen provedenou úpravou. Touto úpravou jsem docílil téměř nulového úbytku napětí mezi baterií a spotřebičema i když jsou všechny zapnuté
31.3.2007
Přidělány přední tlumiče a unašeče poloos Löbro a auto posazeno konečně na kola, předek je s 245 mm pérama uplně akorát nad zemí jak jsem si představovl
13.4.2007
Tak aby to nevypadalo, že nic nedělám:
Zakoupena vačková hřídel od motor-excelu nabroušená přesně pro požadavky mého budoucího motoru a sice 265°/ 258° se zdvihy 6,5 a 6,3 mm, dále zakoupena zdvihátka rozvodových tyček, rozvodové soukolí s řetězem, pánve ložisek na kliku, šrouby na hlavu, těsnění pod hlavu, přítlačák z 1,6 feldy, řemenice se 6 drážkama a spousta dalších drobností a těsnění na celý motor a vše ORIGINAL ŠKODA DÍLY. Sice dražší, alezaručená kvalita
18.4.2007
po třech dnech úporné práce s dokončováním motoru a dnešní montáži jsem dnes poprvé nastartoval a ujel cvičně první asi 3 km bez zadního čela a nárazníku
19.4 - 30.4. 2007
pozvolné dokončení veškerých prací na autě a už 23.4. jsem začal autem dojíždět do práce zatím bez jediné závady a během této doby auto prochází ještě posledním dolaďováním motoru atd, aby bylo schopné odjet doksy, sprinty v hrošárně a cokoliv dalšího, co si na něj vymyslim a každý den mě vozí do práce, aby se do sprintů zajel nový motor, už má 320 km:)
30 . 6. 2007
Vítězství v mém historicky prvním sprintu na 400 m v hrošárně časem 17,92 sec. :)
tady je videjko :)
Vojtik/ 105 L - 1400 - komentáře:
17:01:26
05.05.2007
05.05.2007
Pavel P@nkáč
-> Vojtik: stim rezanim me to neco pripomina:))
15:46:57
05.05.2007
05.05.2007
Vojtik
-> Pavel Korbelář: já mám ale strach, aby mi to nežralo vnitřky gum, páč jsou malinko znát Ačka ještě uvidím, to by stejně bylo tak max 1 cm na každou pružinu. Zas nechci táhnout pupek po zemi, abych mohl někam zajet když budu potřebovat a ne nechávat auto na silnici, páč bych nevjel do cesty, což bylo když jsem v 18ti uříznul péra o 2 ot.
01:58:20
05.05.2007
05.05.2007
Pavel P@nkáč
-> Vojtik: ja uz bych zadek nezvedal me to prijde uz ted dost vysoko
22:46:02
04.05.2007
04.05.2007
Vojtik
-> Tauren: jo, mám od něho jenom zadní a jsou pěkně tvrdý, ale asi je trošku podložím na muj vkus jse zadek dost nízko viz posledních pár fotek
16:21:21
04.05.2007
04.05.2007
Tauren
-> Vojtik: Jak si spokojenej s těma pružinama od Sakyho?
20:01:37
29.04.2007
29.04.2007
Tauren
-> Vojtik: A možná že to je i 1.6 nevím je to 07 3082 271 232 prej že se už vyrábí jen jeden že stejným přítlakem ale někde to můžou mít ještě rozdělené jinak dík za rady a inspiraci
13:47:51
29.04.2007
29.04.2007
Vojtik
-> Tauren: ložisko je obyč škodovácké, ten 1,6 přítlačák je stejnej, má jen silnější přítlak
10:59:05
29.04.2007
29.04.2007
Tauren
-> Vojtik: Asi taky budu kupovat tu lamelu z 1203 ještě by mě zajímalo jaké koupit ložisko na 130 nebo na 1203 nevím jestli tam jde a jestli je na kapalinu nebo jako u feliny na lanko dík
22:41:58
28.04.2007
28.04.2007
Vojtik
-> Tauren: to nevim, jak myslíš s těma odvzdušňovákama
20:46:26
28.04.2007
28.04.2007
Tauren
-> Vojtik: No tak to jsem asi koupil ten 1.3 ale neva jak to udrží 50kw já tomu dávám KOTEL jenom výjimečně ale zase silnější motor svádí . A chtěl jsem se tě zeptat koupil jsem 4-písty a všechny měli malé odvzdušňovací šrouby je to OK jsem četl jeden velkej a dva malé jinak to budu muset přeměřit dík
13:13:33
28.04.2007
28.04.2007
Vojtik
-> Tauren: jestli myslíš lamelu spojky, tak zhruba 780,- a přítlačák z 1,6 feldy stál přesně 1020,- v originál auto dílech, páč všude jinde mi řikali, že jsou přítlačáky stejný s 1,3 a přitom nejsou, takhle je spojka pěkně ostrá. Jinak všechny díly na motor doporučuju kupovat originální škoda díly, páč cena není tak rozdílná, ale kvalita je obrovská. Na tvůj motor jsou prakticky všechny díly shodné s feldou MPi do r. 98 ( v případě klikovky z fabie musíš použít díly na feldu 1,3 MPi po r. 98 - je menší průměr hřídele na řemenici klikovky )a ty jsou ještě v pohodě k sehnání, já jsem to z nich taky stavěl
09:56:55
28.04.2007
28.04.2007
Tauren
-> Vojtik: No paráda budu dělat něco podobného sice se budeme lišit některýma úpravama ale základ je stejný hlavně že si spokojený já nejprve musím udělat ten motor a pak se vrhnu na auto a ještě nevím jestli koupím nový válce 75.5 nebo tam dám 77mm kolik tě stál ten 1203 kotouč?
13:24:59
27.04.2007
27.04.2007
Vojtik
-> Tuner#2: Paráda, už se těšim
10:48:23
27.04.2007
27.04.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vojtik: Ok, tak se svezem navzájem
18:56:59
26.04.2007
26.04.2007
Vojtik
-> Tuner#2: jj, izolačka je nejlepší, koukám, že jsem ji zapomněl sundat:)) budu to muset napravit. Zatim nic podkládat ani snižovat nebudu, počkám ještě nějaký ten tisíc km, ale nechci mít zase okaté snížení, to pak srašně láká fízly, takhle na mě jen koukali a ani nezastavili, což jsem se divil:) Ještě tomu opravdu nechám čas a pak se dá třeba ještě laborovat s těma gumovejma podložkama pod předníma pérama, ale péra řezat nehodlám, jsem rád, že mám originál takhle udělané, to spíš malinko připodložím zadek, ale opravdu jen malinko, má to už nepatrnej náznak áček, což je zase lepší pro stabilitu, tak nevim, uvidíme čas ukáže.... Jinak ta 1.4 jede velice dobře, hlavně se mi líbí, že má značnej zátah už od 1 500 ot. a do 4 000 se to výrazně stupňuje a šla by i víc, ale ještě tomu nedávám plnou zátěž, páč je přebroušená klika, nový pánve a tak celkově je celej motor nově složenej z novejch dílů, tak aby se to trochu zajelo a sedlo si to, jen válce a písty jsou jetý, prej ale jen 40 000 km a jsou jako nový, ani jedna podélná drážka Na Doksech tě svezu, to je lepší, než nějaký video, nehledě na to, že mám video jen na foťáku a bez zvuku
16:15:49
26.04.2007
26.04.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vojtik: Jak to vůbec jede s tou 1,4kou? Natoč nějaké video
16:11:26
26.04.2007
26.04.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vojtik: Zadek bych nezvedal, ale snížil trochu předek a nebo počkal jak si to sedne. ten předek, pokud to máš čerstvě celkem klesá. Jinak koukám používáš stejnou techniku na zafixování gumových podložek pod pružiny - černou elektrikářskou pásku :o)) (akorát dolů dávám měděný drátek, aby to bylo co nejméně rušivé)
16:07:54
26.04.2007
26.04.2007
Vojtik
-> Pavel Korbelář: díky, to víš, dotahovaní řemínku je pruda
09:42:47
26.04.2007
26.04.2007
Pavel P@nkáč
-> Vojtik: Pekna prace koukam ze si zachoval i napinaci kladku
08:04:28
26.04.2007
26.04.2007
Vojtik
-> sep: Jo, je to ta na TAZ 1500 a stála 760 Kč a ve spojení s přítlačákem z feldy 1,6 je spojka pěkně ostrá, ještě se ani neumim bezmyšlenkovitě rozjet, když na to zapomenu, tak mě to chcípne