skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazlík 136 Evolution
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Koupena v dubnu 2006 v sériovém solidním stavu. Původně škoda 125 (mokrý 5q, motor 120).
Na autě začínám pracovat 15. 8. 2006 ......
Celkové investice včetně zakoupení auta ke dni 6.3. 2009 cca 107000 Kč.
Karoserie:
- NOVÝ LAK ...RAL 3020 (trafic red)... vlastní výroba
- kompletně vyvařeno, nové prahy, blatníky, zadní lemy
- přední, zadní spoiler, nástavce prahů, křídlo WRC
- tahokov v přední masce, víku motoru
- kliky z fáčka
- bílá optika (blinkry, zadní světla)
- zrcátka "kapky"
- baterie přesunutá do kurfu + bateriák v interiéru
- nové zámky dveří
- centrální zamykání s alarmem na DO
- vzpěra mezi předními tlumiči
Podvozek:
- Přední náprava:
- kompletní GO
- otryskováno, ovařená nápravnice, vyztuženo dle L/A, vše new
- pružiny 250 mm (Saky)
- tlumiče + 30% (Motex)
- 4 pístové brzdiče (repasované)
- stabilizátor 18mm + tvrdé gumy (p. Svozil Prostějov 608884326)
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- Zadní náprava:
- kompletní GO vlečné nápravy
- otryskováno, vyztužené podélné i šikmé ramena dle L/A,
- nová podélná ramena, silenbloky, repasované poloosy, nová ložiška ZKL
- přitvrzené tlumiče +40 % (Motex)
- nové zadní brzdy komplet
- červeno-stříbrná kombinace alkytonu
- podvázaná náprava ke kastli
- 13ctky litá kola BTW 5,5J 4x108
- 25mm duralové podložky na přední nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- 35 mm duralové podložky na zadní nápravě (www.podlozky.wbs.cz/index .html)
- komplet GO brzd (HBV, brzdové trubky, lanka ruční brzdy, pakny, prasátka 19 mm, atd.)
- pneu 175/65 vepředu a 175/70 vzadu (Barum Brillantis)
Motor:
-blok 742.136 ... rozebrán, komplet vyčištěn, povrchová úprava galvinol + 2x stříbrný alkyton
-komplet GO motoru (new vložky, písty, gufera, těsnění, origo rozvody, vyčištěný, dynamické vyvážení, atd.)
-hlava felicia MPI 50KW (kompletní úprava GR - Gemini racing)
- zvětšené sací a výfukové kanály, leštěné
- upravené vodítka a sedla ventilů
- upravené spalovací prostory
- upravené a vyleštěné ventily, zabroušené se sedly, sedla opravené frézami
- kuželové pružiny na ventilech
- hlava snížena o 0,6mm na KP 10,3 : 1
-sací a výfukové potrubí slícované s hlavou
-vačka motor Excel 265°/258°, větší zdvihy 6,5/6,3 mm (www.motor-excel.cz/)
-karburátor Sedr 136 (3223), difuzory 22, 24, trysky 120/145, vzdušníky 200/140
-zapalovací svíčky NGK BCP6ES
-bezkontaktní zapalování Magneton 9204 880 ze 136X
-olej plná syntetika Q8 Formula 10W50
-sportovní filtr KN, upravený sací trakt
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-tvrdé silentbloky motoru (www.hyhlan.cz)
-alternátor 55 A z felicie
-výfukové potrubí a výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec (www.speedpro.cz)
-reduktorový startér z Felicie 1kW
-celkové investice cca 23000 Kč
Převodovka
-suchá 5ti stupňová převodovka po GO (kolečka, gufera, synchrony, přetěsněná)
-stálý převod 4,22
-převodový olej PP80
-tvrdý silentblok převodovky (www.speedpro.cz)
Interiér
- závodní třiramenný volant s odsazením 90 mm (www.speedpro.cz)
- přídavné budíky ekonoměr, voltmetr, otáčkoměr + polepy budíků
- tlakoměr oleje + čidlo tlaku oleje KMGY (www.hdkovo.cz)
- tapecíry všech dveří a celé podlahy, stropu, kufru z "budget" koberce
- hlavice řadící páky + fusekle, řadička zkrácena o 7 cm
- středový panel kombinace panelu z Felicie a octavie) + doplňky a letecké vypínače
- nové těsnící gumy kolem dveří, kufru
- 3 bodové pásy autostyle + nášivky ŠKODA AUTO
- hasící přístroj
- digitální tachometr
- lukasy z felicie
- sportovní sedačky Sportivo (www.sportovnisedacky.cz)
- nášlap na plynový pedál vlastní výroby
Music:
- Pioneer DEH 3900MP 4x50W Mosfet
- přední komponentní repro Helix Dark Blue 62.1
- vytlumené přední dveře Tecsound Alu 2mm
Úspěchy:
- 14. - 16. 9. 2007 3. sraz konference škoda 120 Moravský kras
- 1. místo v soutěži zručnosti
- 5. nej auto srazu
- 24. 5. 2008 Rumbleroad 2008 (Vysočina)
- 3. místo za design vozu
- květen 2008 2. místo v anketě I-TUNER (autosport § tuning)
-19. - 21.6. 2009 sraz Moravský kras
-1. místo v soutěži zručnosti
-2. - 4.10. 2009 6. Jihomoravský sraz
-3. místo v Moravsko-slovenském poháru (soutěže zručnosti)
- květen 2010 Želiv
- 5. místo sprint do 1400 ccm
- červen 2010 sraz Moravský kras
- 3. místo sprint celkově
Novinky 2010:
- pokračování záběhu nového motoru...najeto 3600 km
- indikátor zařazené rychlosti http://youtube.com/v/tnb0 Ug_gLY4
- duralové podložky se změnou rozteče na zadní nápravě, tloušťka 35 mm, váha 1,4 kg/kus
- výfukové svody omotány termopáskou Thermo Tec
- nový levý krycí plech motorového prostoru
- upravené držáky sedaček, sedačky posunuty o 2 cm dozadu a 1,5 cm dolů
- závodní tříramenný volant RRS (průměr 35 cm)
- změna uložení volantové tyče, snížení o 2 cm
- reduktorový startér z felicie 1kW
In progress:
Hotovo .. sezona může začít
Kapřík / Mazlík 136 Evo - komentáře:
13:54:40
22.02.2009
22.02.2009
suri
-> Karel.: pošta je okolo 400 sk a myslím že sa to v tej cene celkom stratí
13:51:48
22.02.2009
22.02.2009
Karel.
-> Kapřík faster: hele jak jsi to měl s tou halvou od geminiho? Tos mu posílal poštou? Na kolik tě to vyšlo?
13:47:01
22.02.2009
22.02.2009
Kapřík
-> minno: jojo, hezky řečeno...je to běh na dlouhou trať. Nejlepší by bylo se v tom vůbec nehrabat
13:33:06
22.02.2009
22.02.2009
Karel.
-> minno: jojo, taky jsem si říkal, že na šáde jen vyměním kuláče, nakonec skončila 2 roky v garáži a je komplet novej podvozek
12:36:51
22.02.2009
22.02.2009
minno
-> Kapřík faster: to máš tak....ako raz povedal Syny, nepúšťaj sa do výmeny brzdových pakien, lebo potom to už aj tak rozoberieš a zgenerálkuješ celé... chceš vymeniť vačku, ale povieš si na čo budeš dávať dobrú vačku na vybehaný motor, tak kúpiš aj novú piestnu sadu a s novou piestnou sadou už treba niečo spraviť aj s hlavou, a keď už nová hlava, tak by to už chcelo aj nový karbeč a už si v tom až po uši!
12:31:04
22.02.2009
22.02.2009
Kapřík
-> minno: no já to vidím tak, že se to vyšplhá na nějakých 17 Děs... a to jsem chtěl původně jen dát vačku a snížit hlavu
12:21:11
22.02.2009
22.02.2009
minno
-> Kapřík faster: o tom predražovaní za motor mi ani nevrav, ja som s motorom skončil asi tak na čiastke 18 tis. Sk
12:11:34
22.02.2009
22.02.2009
Kapřík
-> minno: člověče je to docela sranda.. když to tak vezmu tak už kolem toho motoru dělám od července minulýho roku. Nijak na to netlačím, ale občas seženu to, občas ono, podle toho jak jsou finance Ale faktem je, že se to začíná docela nehorázně prodražovat, takže už aby to bylo v autě a jezdilo
10:08:42
22.02.2009
22.02.2009
minno
-> Kapřík faster: robiť si nový motorček je celkom sranda, že? Tiež som si tým už prešiel. Ale potom to vo finále stojí za to, tie investície a babračka s tým prinesú efekt :-)
19:52:50
18.02.2009
18.02.2009
Kapřík
-> porschel: škodovka
23:30:08
17.02.2009
17.02.2009
porschel
luxusní vozídko
22:13:13
15.02.2009
15.02.2009
Kapřík
22:10:26
15.02.2009
15.02.2009
Kapřík
Koukám jsou dva druhy kabelů.. jeden má pláště z materiálu EVA?? a druhej silikon. Na stránkách Tesly stojí ty silikonový 300 a ty druhý 270. Jsou ty silikonové v něčem lepší? nebo je to jedno?
22:05:49
15.02.2009
15.02.2009
Kapřík
-> Tuner#2: jo tak to já taky určitě koupím nový kabely..těch pár korun už mě nezabije
-> Karel.: ok, to jsem potřeboval vědět. Díkec Takže obyč. kabely na zapalování fávo.
-> Karel.: ok, to jsem potřeboval vědět. Díkec Takže obyč. kabely na zapalování fávo.
21:38:57
15.02.2009
15.02.2009
Karel.
-> Kapřík faster: Jinak na kontakt a bezkontakt jsou jiný kabely. Jede to i na kontaktový, ale dej tam prostě na fa kabely
20:49:27
15.02.2009
15.02.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> suri: Zatím si nestěžuju :-)
-> Kapřík faster: Kabely jsem kupoval nové s logem Tesla na krabici a Made in USA na kabelu :-) protože staré byli už hrozné a na jednom byla naprasknutá koncovka.
-> Kapřík faster: Kabely jsem kupoval nové s logem Tesla na krabici a Made in USA na kabelu :-) protože staré byli už hrozné a na jednom byla naprasknutá koncovka.
19:58:05
15.02.2009
15.02.2009
Kapřík
-> Tuner#2: tak nějak, až to pojede tak už do toho nehrábnu. Dneska jsem mluvil asi 20 minut s panem motorářem Dušanem Fišerem a krom jiného mi taky doporučil nechat asi setrvák sériový. Pro takovéhle motory do "běžného" provozu to nemá smysl odlehčovat.
Takže už jen nechat vyúhlovat ojnice, přebrousit kliku, vyvážit to, poskládat, sehnat trysky na karbec, cívku na bezkontakt, kabely, svíčky, olej, poskládat... mi z toho jebne
Jaké se dávají zapalovací kabely na bezkontakt? Můžou být stejné jako u kontaktního zapalování?
Takže už jen nechat vyúhlovat ojnice, přebrousit kliku, vyvážit to, poskládat, sehnat trysky na karbec, cívku na bezkontakt, kabely, svíčky, olej, poskládat... mi z toho jebne
Jaké se dávají zapalovací kabely na bezkontakt? Můžou být stejné jako u kontaktního zapalování?
19:53:01
15.02.2009
15.02.2009
suri
-> Tuner#2: a krásne funguje podľa toho grafu kam sa hrabú všetky 280 vačky upravené hlavy a zvody že ?
19:44:45
15.02.2009
15.02.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Kapřík faster: JJ to máš pravdu. Já bych na svém motoru taky dost věcí udělal jinak, ale dokud to funguje, tak se v tom vrtat nebudu
11:50:00
15.02.2009
15.02.2009
Kapřík
-> Tuner#2: to doufám, protože už mi z toho motoru hrabe. Ono se to nezdá, ale to je tolik detailů který člověk musí zjistit, poshánět atd..no děs. Už aby to bylo v autě, jelo to a bylo hotovo