skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
06:16:52
30.05.2013
30.05.2013
Dušan
-> Labros: řešení je vetsi čerpalo. Ovšem jak tu padlo kdo ví co to měří. Motor jezdí jak ma.
01:21:32
30.05.2013
30.05.2013
Labros
-> Eidy: jo, takže měřit za ložiskama by byla blbost.. Ale měřením tlaku teda nerozliší, jestli je chyba v čerpadle nebo v ložiscích.. Čerpadlo nemůže vytvořit vyšší tlak, než jakej ložiska udrží, takže možná má motor prostě moc ložisek nebo moc vůle, anebo teda prostě čerpadlo ani vyšší tlak dát nedokáže.
00:02:14
28.05.2013
28.05.2013
Eidy
-> Labros: za ložiskama to měřit nejde. Olej tam stejká do vany. Nebo myslíš v kanále až za odbočkama? Teoreticky by měl bejt tlak všude stejnej, takže to tlačí málo.
23:41:47
27.05.2013
27.05.2013
Labros
se zeptám trochu blbě, protože už dlouho se v tom nepohybuju, ale měří se tlak před ložiskama nebo za ložiskama? (ve směru proudění od čerpadla) Víš, že kdyby byl nízkej už před ložiskama, tak by bylo jasný, že to málo tlačí, zatímco za ložiskama nevíš, jestli se tlak ztrácí na ložiskách nebo jestli je nízkej už za čerpadlem. Tuším, že se měřák dává místo šroubu na hlavním kanále, ale asi bych se fakt pouštěl na tenkej led..
23:25:56
21.05.2013
21.05.2013
TTomas
-> Dušan: Ty vetsi olejovy kolecka dava do tohodle motoru i Fiedler a tvrdil, ze je to na vostrejsi svezeni nutnost, takze bych do toho urcite sel.
23:20:01
21.05.2013
21.05.2013
palinator
-> Dušan:
Dokud nebliká kontrolka mazání při volnoběhu, je to v cajku.
Dokud nebliká kontrolka mazání při volnoběhu, je to v cajku.
20:55:51
19.05.2013
19.05.2013
Kapřík
minno 14.05.13 21:59:02 napsal:
→ Dušan: Myslím že jediný problém je to, že ten tlak
meriaš :D Aj Kapřík bol spokojný s výkonom motora kým nezmeral kompresné
tlaky jojo svatá pravda, nic neměřit a jezdit
→ Dušan: Myslím že jediný problém je to, že ten tlak
meriaš :D Aj Kapřík bol spokojný s výkonom motora kým nezmeral kompresné
tlaky jojo svatá pravda, nic neměřit a jezdit
22:15:49
14.05.2013
14.05.2013
Dušan
-> Vrba: vyska kol je tip top presne. Pruzina podlozena 3ma podlozkama a porad to stejny. Ted uz to vidim proste na starsi kliku s vulema. Zatim se to maze tak neni treba stresu. A nebo je to nekde pridreny.
21:59:02
14.05.2013
14.05.2013
minno
-> Dušan: Myslím že jediný problém je to, že ten tlak meriaš :D Aj Kapřík bol spokojný s výkonom motora kým nezmeral kompresné tlaky
21:41:14
14.05.2013
14.05.2013
Dušan
tak dneska jsem to predelal a nenatlaci to vic jak 4.5 za studena a 3.5 za tepla. Motor jezdi, maze tak co ja vim. Kazdopadne po sezone to rozlozim a vsechno se zkontroluje. Jeste zkusim ten velky filtr. O1 1.8T ma dlouhej tak mrknu jestli maji stejny vnitrky.
20:12:53
14.05.2013
14.05.2013
Vrba
-> Dušan: a co vůle / výška kol?Zkoušel jsi měřit měrkama jaká tam jeste jde?Já měl kola přes a zabrušoval jsem je na vůli menší než 0,05mm.A co zkusit jinej tlakoměr.Zdá se mi,že ten můj přeměřuje,tak jinej by mohl klidně podměřovat.
16:19:59
14.05.2013
14.05.2013
Fifa
-> Dušan: Sice se bojíš úpravy jakou řeší Urbi, ale přesně tohle čerpadlo se na tento motor dávalo už v česaně. Více v jeho tématu, nebo přes SZ.
12:00:32
14.05.2013
14.05.2013
Eidy
-> Dušan: CO ještě můžeš zkusit je nacpat tam olejovej filtr ze žigula nebo prostě větší. Prej to zvýšilo tlak oleje. Asi bych šel spíš do delšího. Olej se pak filtruje přes větší plochu nižší rychlostí a neměl by být takový úbytek tlaku. Ale ruku do ohně za to nedám.
A co najít jinou kliku, která do toho pasuje? Před lety jsem se byl podívat na rozebraný OHC ze 720 a tam byla klikovka v podstatě žigulácká. Ne že bych to já poznal, ale prodávající to povídal. Nebo zkus vyprosit klikovku na jourinovi.
A co najít jinou kliku, která do toho pasuje? Před lety jsem se byl podívat na rozebraný OHC ze 720 a tam byla klikovka v podstatě žigulácká. Ne že bych to já poznal, ale prodávající to povídal. Nebo zkus vyprosit klikovku na jourinovi.
11:22:29
14.05.2013
14.05.2013
Dušan
-> Eidy: bylo to na mezni toleranci. Prebrus se zamitl. Samozrejme ze to neni novej motor, ale repas staryho takze se neni cemu divit. Dneska to jeste podlozim at to stoupne aspon trochu a bude klid.
08:54:00
14.05.2013
14.05.2013
Eidy
-> Dušan: Tak to je možná ono. Jsi ještě v toleranci nebo už je průměr o pár stovek menší?
06:33:11
14.05.2013
14.05.2013
Dušan
-> Eidy: je to puvodni rozmer, jen vylestena
23:26:39
13.05.2013
13.05.2013
Eidy
-> Dušan: A ty máš přebroušenou klikovku?
23:23:43
13.05.2013
13.05.2013
Dušan
-> Eidy: nejsem si jisty takovou upravou a jeji ucinnosti. Pokud originalni cerpadlo dava bezproblemu treba 6b tak proc predelavat komplet system. Jakmile to nenatlacim ani pres upraveny saci kos tak muzu premyslet, ale to zjistim az zitra.
23:15:40
13.05.2013
13.05.2013
Eidy
22:43:44
13.05.2013
13.05.2013
Dušan
-> Matysek007: jak se rika, to je ta posledni moznosz . Ne vazne. Podle me to pousti zpet ventil saciho kose.