skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
22:34:09
13.05.2013
13.05.2013
Matysek007
→ Dušan : Co se skusit poradit s Jourinem , určitě by s tim měli zkušenosti ?
22:29:17
13.05.2013
13.05.2013
Dušan
-> minno: jako oleje to dava mraky, protoze jsem zapomel predelat ten krajni sroub na prsach a behem 5s bylo venku pres litr oleje . Lepsi to je, ale fakt minimalne. Bud je to brzdeny na vymeniku oleje coz me nezda nebo je v tom motoru fakt moc lozisek
22:25:12
13.05.2013
13.05.2013
minno
-> Dušan: ale zlepšilo sa to, nie? Tak pridaj ešte jednu podložku a uvidíš čo to spraví, či sa niečo zmení. Ono to bude asi aj tou 5x uloženou kľukou.
22:14:54
13.05.2013
13.05.2013
Dušan
Ja uz nevim co s tim :) Novy prsa, komplet cerpadlo, podlozena pruzina saciho kose a porad to tlaci max 4 bary :) Za tepla to jde tak na 3. Chapu, ze to ma vsude mozne samej vyvod takze to tak nenatlacim, ale tech 5 by to mohlo davat porad :)
12:37:25
12.05.2013
12.05.2013
minno
Ono sa tie rozvody takto trochu natiahnu asi po prvých kilometroch keď sú ako nové ešte dosť našpanované - "sadnú si". Ďalšími kilometrami sa to už tak brutálne asi nezhoršuje.
19:49:49
11.05.2013
11.05.2013
Vrba
-> Dušan: rekl bych ,že normální stav.Měl jsem to kdysi rozebrane po 150km a bylo to dost podobné,...
12:15:21
11.05.2013
11.05.2013
Dušan
-> minno: rozvody jsou radoby origo skoda.
12:13:57
11.05.2013
11.05.2013
minno
-> Dušan: Tak tie rozvody nič moc teda, čo sú to zač? Ja som tiež dával jednu podložku M5 pod závlačku a zatiaľ nič nestrelilo :-) Mám najnovší typ sacieho koša. A čo som tak porovnával pružiny zo sacích košov tak starý / nový typ je tam úplne iná pružina, aj dĺžka aj sila. Ale zas najnovší kôš má aj hrubšiu trubku na nasávanie oleja.
09:38:23
11.05.2013
11.05.2013
Dušan
-> Vrba: jednu klasickou podložku m5
09:24:30
11.05.2013
11.05.2013
Vrba
-> Dušan: Ale ne o moc.Mám starší typ koše,podloženo cca 2 mm a za studena mam na budíku až 7 bar a mnohdy čekám dutou ránu z motorového prostoru.Ale za tepla je to ideal.
08:59:05
11.05.2013
11.05.2013
Dušan
A podložím pružinu :-)
08:26:10
11.05.2013
11.05.2013
Vrba
-> Dušan: Těsněni tam ani nedávej.Lepší je sehnat kolečka,co jsou přes a zabrušovat je na skle tak,aby byla vůle taková,že měrka 0,05 tam jde sotva dat/vytáhnout.Srovnat koš na skle a pak je ten tlak nejvyšší.
23:20:02
10.05.2013
10.05.2013
Eidy
-> Dušan: Podle fotek jsem spočítal taky 48 čepů. To je super. Teď jenom zjistit rozteče a dýlku. Ale podle mě to je obojí nějakej standardní rozměr. Mám tu nějaký starší primáry z Alfy, kdyby chtěl někdo zkusit..
23:16:50
10.05.2013
10.05.2013
Dušan
-> Eidy: dle me 48 cepu
23:08:13
10.05.2013
10.05.2013
Eidy
-> Dušan: Ty bláho. Ty rozvody jsou mazec. Takhle vypadají na Alfe po 150000km. Kolik má škodovka článků? Třeba šly použít Alfácký.
Edit: Alfáckej primár má 48 čepů.
Edit: Alfáckej primár má 48 čepů.
23:01:41
10.05.2013
10.05.2013
Dušan
-> Eidy: jj kovovy pravitko to nemine
23:00:14
10.05.2013
10.05.2013
Dušan
22:57:52
10.05.2013
10.05.2013
Eidy
-> Dušan: Aha. Stejně zkus to pravítko, abys měl jistotu.
22:54:52
10.05.2013
10.05.2013
Dušan
-> Eidy: ja nevim proc, ale uprostred byl vic na koleckach :) Ani nevim z jakyho motoru to bylo. Kazdopadne to neni o nejakym 0,5mm, ale tak 0,01. Silou bych to protocil, ale proc kdyz to majit lehce.
22:51:31
10.05.2013
10.05.2013
Eidy
-> Dušan: A když dáš kolečka do prsou a položíš přes ně radeco nebo pravítko, otočí se? Křivá příruba bude do lavoru, takže bude vůli spíš zvětšovat. Spíš asi budeš stříhat s tenoučkýho papíru těsnění. Když ho pomažeš stopovým množstvím silikonu, nic tím nezkazíš. Kolečka bych zbytečně nezmenšoval.