skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Šedivka je vlastně nalezenec. V listopadu 2000 můj již zesnulý děd rozštípal svoji 120L-M ´85 týden po kompletní klempířině boudy a laku o Peugeota,zkříživšího mu cestu. Bouda trefená na LP podběh a dveře a to tak,že dosti. S těžkým srdcem šla prozatím do stodoly s tím,že děd naše společné dílo rozprodá na ND. V té době se nedaleko bydliště za plotem skladu objevila dost sešlá 120 M bez SPZ. Po 3 měsících obcházení mi to nedalo a šel jsem se poptat,čí je a co s ní,bylo mi řečeno,že dostali nový podnikový vůz a 120 pojede na vrakáč za 4000. I zželelo se mi jí a vysolil 4000 na dřevo s tím,že bude zdrojem ND na naše bývalé přibližovadlo Š 105L-M zvaného Kryšpín. Pak mi to nedalo,pozval jsem staříky na návštěvu a ukázal ji dědovi. Slovo dalo slovo a březen až červen 2001 jsme ve volnu "bóchali" na dílně. Prahy nahnilý,předek klasicky trochu nashniličko ,špajz na rozsypání,náprava "bezúdržbová",t
j. nešáhnuto od fabriky.jedině motor byl kupodivu ok ale děda chtěl vlastní. Obě auta vedle sebe,komplet agregát přehozen,zdravý plechy a doplňky z bouračky na šedivku,zbytek do šmelcu.na závěr stříkání nových dílů do odstínů auta a kompletace. 28.6.2001 jsme slavně vyjeli a od té doby auto slouží bez větších změn dodnes. Děda si bohužel užil auta pouze rok,pak přišla 2xmrtvička, rok živoření v posteli a exitus... Auto šlo v příbuzenstvu z ruky do ruky,tak jsem se nakonec vzdal našeho Kryšpína ve prospěch bratránka a Šedivku adoptoval. Držím ji tak,ja jsme me ji postavili,pravidelná údržba,sem ta malé vylepšení...
ŠKODA 120L r.v. 1987 barevný odstín 4147 šedomodrá skalní. Jsme třetí majitelé,prvně sloužila jako podnikové přibližovadlo ve skladě,pak jí užíval rok můj děda (R.I.P.)...
-motor 130 r.v. '86 bez úprav
-převodovka 5q ze 130 '89
-zadní náprava kyvka,přední náprava+brzdový systém klasika
-sedadla+dveřní výplně 120GLS '80
-flashinett zn. Modrá tečka,repro přední 2-way MTC,zadní 2-way PANASONIC
-střešní okno z Toyoty,3dílnej radiopanel s analoghodinama,osvětlení zad. sedadel ve sloupcích
-přední maska s přídavkama,přední+boční blikny bílé,zadní origo,fanfáry Volha 24
2005 září -výměna vysokonapěťové cívky+sady kabelů
2005 listopad - výměna převodovky za 5q ze 130 taktéž kyvka+táhlo,kulisa ponechána 4q
- splašeno zadní plato MDF s repro ovál MTC (zatím uskladněno čeká na příležitost)
2005 prosinec-výměna+přetěsněn í poloos
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2006 leden -repase brzdové pumpy+vypínacího válečku spojky
-výměna mechanismu zámku dveří pilota
2006 únor - GO rozdělovače(výměna osy,unašeče,futra,kladiva ,kondík,palec,víko)+výměna karbu za EDSR
120LS
2006 březen -výměna motoru 120 za 130,sice jetej ale lepší,než původní (thanx to Vašek)
-výměna přístrojového štítu (kulaté za hranaté),kontrolka ruční brzdy funkční
2006 duben -výměna čelního skla včetně nového těsnění (źačalo mlíčnět v rozích,zkázu dorazil šutr od
Tatry-ďubka a prasklina)
-výměna výfuku(děravý model za bezděrový)
-výměna krytů venkovních klik za favo,koncovka na lauf nerez,nová příd. zpátečka origo PAL
-vyleštění prahových lišt,mooc pěknej pohled
2006 květen -montáž desky s ovály MTC na zadní plato,světlý koberec,lichoběžník roleta,výsledek uspokojivý
-kosmetické opravy laku po zimě,ofoliovány okna zadních dveří,nerez lišty okapů
2006 červen -měděné zapalovací kabely,nové koncovky,očištění+nastřík ání ventil. víka,plnicí zátky,
měrky oleje,Staufferovy maznice,celkové očištění motoru a příslušenství,(jako nový)
2006 prázdniny-neni čas,bo je moc roboty :-) jen občasná očista
2006 září - nové kryty předních blinkrů (bílé PAL!) díky bratrovi
- ve sdruženém kontrolním přístroji vyhandlovány některé žárovky za LEDky,takže už vidíme
kontrolky nejen večer a v noci,ale i ve dne
-vyměněn koberec zadní podlahy za ne sice nový,ale téměř nepotrhaný a také podstatně čistší,
nový díl gum. koberce u řidiče
2006 říjen -vystříkané dutiny,smradu jak v Cařihradu,objednány potahy na zakázku
-nové potahy na míru,černé boky,stříbrošedomodré středy + dadánek jako bonus
2006 listopad-už snad brzo přezujem
2006 prosinec- výměna tapecu zadních sloupků včetně menších lampiček pro osvětlení lóže
-náhlý únik brzdovky nevěstil nic dobrého,diagnóza:shnilý propojky na třmenech,jediný trubičky
který se při střední opravě neměnily. 28. proběhla výměna trubiček a pryžových dílů
P brzd. třmenu+očista a odmaštění kotouče,výměna P i L brzdových destiček
(no name za FERODO) včetně odvzdušňovacích šroubů
...a vzhledem k tomu,že možná definitivně začla zima jsme i komplet přezutý do zimního :-)
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2007 leden - díky teplému počasí se dostalo i na odrbání mírně orezlého dna kufru. Po 20-ti letech to není
tak strašný ani překvapující,pod vrstvou plastizolu LP rohu máme ďurku,takže zatím
odrbáno,odrezovač,základ a čekání na fričku,svářečku a zdravej plech
2007 březen -výměna manžety řadičky a mechanizmus zámku PP dveří,oboje nové
2007 duben -nějako není o čem,bo neni času nazbyt
2007 kvjeten:-) tak konečně zprovoznění čidla s budíkem mazání licence JAEGER,foto později
2007 červen - foto zde,dále konečně i vpředu přehozeny dveřní výplně,ty hnědý GLS vypadaj honosně :-)
-oprava vtoku karburátoru,seřízení hladiny a další potřebné,jede to pěkně na obyč 130 "-)))
2007 červenec-....jak se později ukázalo na Hrochfestu :-)
-v plánu malá změna v audiu,bude zase BLAUPUNKT kazeťák ale s CD měničem,vzhledem k
hnědým výplním dveří GLS bez děr budou malé repro krabičky na sloupku předních dveří,
ovšem místo papíráků budou uvnitř dvoupásmovky s buldogem ve znaku ;-)
2007 srpenec-tak změna v audiu,radio BLAUPUNKT Barcelona RCM 104,CD changer BLAUPUNKT CDC A05,přední repro krabičky na
sloupku dveří nadívané malými dvoupásmovými Magnátky :-)
-a taky došlo na opravu rohu kufru,spíš vyflastrování,než vyvaření,invertor rozhodně nesplnil moje očekávání a sehnat
elektrody 1,6 byl trochu problém,nicméně roh je spolu s nosníkem bytelný jak na parníku :-))
-a konečně kufr po onom utrpení se svářečkou natřen černým matem HOSTAGRUND
-výměna P poloosy (zawit dojebany) samosebou včetně střev v nohavici,hlavně rozhýbání prasátka,zkrze které vše vzniklo
-...a taky mě naboural blatník jeden nejmenovaný pes jednoho nejmenovaného člena,ještě že je to ten,
kterej už začal drobet hnít,časem výměna...jinak pes to přežil v pohodě a to je hlavní :-)
2007 žážíííí -taj jsem zjistil týden propadlou STK+ME,dnes prošla bez jakéhokoli zásahu a ztráty kytičky na další dva :-)
2007 řííjenec -předzimní úklid,o Ultrafana zakoupen reduktorstarter s menší bolístkou,dáme do kupy a uvidíme,protože originál stodvacítkový má s roztáčením stotřicítky občas problémy
-tak starter má nový víko a je na autě,šlape dobře,akorátjsem si na ten nepřirozenej kvíkot zatím nezvykl
2007 listopad -vzhledem k zhoršení "chytavosti" motoru vlivem vyřazení přemostění předřadného odporu při startu z důvodu předchozí
aplikace reduktorstarteru dobastleno spínací relé mezi starterem a přívodem k cívce,které supluje svorku 15a,už to zase
chytá na drc :-)
2007 prasinec-výměna rádia za "zaseBLAUPUNKT" (co jinýho :-) s CD,jinak auto je s přicházející zimou pěkně pažravý,
že by moje drahá jezdila furt na sytič? Hrubý propočet 11L/100km,to už by se Mercedes vyplatil :-))
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --
2008 ledenec -akumulátor VARTA odešel po 5-ti letech na prvním článku,zatím se jezdí na rezervní,výměna víka karburátoru+hadice
mezi čerpadlem a karbem,výměna kladiv,seřízení rozdělovače a ventilů,snad už bude pažravosti konec
2008 únorec - nové voskovice do hrnků (BRISK) a chystáme se na rozvody a mrknout na kliku ...
-což se 18.2. stalo,starý set byl už volnej jako kšandy,klika dobrá ale šály nic moc
2008 březenec-Tak nový filtr a olej,po tom vyčištění vany a koše plus ubrání těsnění na čerpadle to i líp maže ale karburace zlobí
-a konečně výměna koberců látkových za gumové a to VŠUDE! Snad bude míň prachu a lepší údržba při provozu na vesnici
2008 dubenec-při přezouvání zjištěny vytlučené kulové čepy,výměna a geometrie předku
-auto furt nezřízeně chlastá,výměna karburátoru a rozdělovače 20let po repasi uloženého ve skříni
-vrchol všeho zjištěna trhlina v hadici posilovače (po 3 letech!!!),nastaveno ale stejně to není ono
-a konečně nový karburátor EDSR,sice na 1203 ale stejně bomba. Díky Pavlu P. je to opět zase normální auto
-po dvou tisících jsem vyhodil PAL svíce a vrátil jetý NGK,nic proti Czech Made ale japonci tam odváděj lepší práci
2008 červen -v podstatě se furt jen jezdí,páč není času díky stavbě baráku,tak se nic zásadního nekoná
2008 červec -tak nám vypadlo řazení v tunelu,docela sranda,rozjíždět auto na čtyřku,lamele se asi muselo zdát o čertech :-)
2008 srpenec,září,říjen-vzhled em ke stavbě baráku jezdí a tahá až se z ní kouří,nic nového,pouze základní údržba,musí to ještě vydržet
2008 listopad-nic moc,chystá se jiný 130 motor a na zimu větrák topení nahrazen novým z důvodu jeho
časté dysfunkce,pro klid duše při tom na zimu vyměněn i radiátor za nový kus
2008 prasinec-dře a dře,k předčasným vánocům nový mechanismus zámku LP dveří
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2009 ledenec stále funkční bezůdržbový vůz
2009 únorec - starter blbne,je v tom zima i s novým radiátorem. Má trpělivost je zdá se u konce.
2009 březenec-sere mě to ale pokrok nezastavíš,přišlo jiný mladší auto,šedivka zatím zůstává coby rezerva. Nutno dodat že v tom mladším se vzhledem ke stavu zanedbanosti musím rýpat za měsíc tak,jako jsem se škodovky za celej rok nemusel všimnout,nemluvě o několikráte vyšších cenách ND :-(
2009 červec - tak jsme i na Hrochfest zavítali,zřejmě naposled...
2009 do 31.12.-a díky šedivce jsme se 15.12.slavně přestěhovali do nového domečku,kde má i svoje garážové stání vedle běluchy
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2010 1.-3.měsíc-krom výměny aku a oleje nic zásadního,občas ji vytáhnem kvůli vleku nebo teď na pohřeb,když jsem manželce nechtěl brát Xantinu,sice jsem byl brzda provozu a na zimákách to poletuje jak nadranej komár ale jinak bez problému. A mám obavu,že zase budeme jen spolu...
2010 listopad - 10.11.tak před 14dny upadla levá poloos,dnes po opravě v servisu to prý ani nedojelo domů. Zítra se na to nadělení jedu podívat
2010-listopad - auto sice žije ale už to nebude nadlouho,bližší v komentářích
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2011 květenec- po delší době zase na dvoře,zlobí starter,urvané táhlo kliky,motor bez termostatu taktak chladí,taktak maže,klepe. Celý auto je zbídačený,LP blatník a podběh v pí.i. Co nechceš,půjč :-/
2011 september-auto je zpět,svíčka dohořívá. Asi mi miglo. Zadní brzdy přepaknovány,nové vepříci,předek nové segmenty,komplet odvzdušněno. Podběh s dnem kapsy provizorně vysochán stavební pěnou,něco schoval tlumex,zástěrka na vruty,povrchové šrámy milosrdně potřeny zbytkem orig.barvy. ME+STK.Zjištěna ovalita LZ bubnu,silenty svisláků KO + P svislák KO.Máme to na měsíc :-)
2011 október-pro mě možná vítězný október :-) po výměně LZ bubnu,přelisování silentu L svisláku a výměně P svisláku komplet+L kul.čepu a manžety hřebenu slavíme vítězství a nebohá relikvie to dostala na další 2 roky
2011 november - starý motor je venku,uložený polotovar 130 vyrván z kořenů přírody,snad bude aspoň tak dobrý,jako předchozí
-2.11.2011 po očistě motor narychlo osazen rozdělovačem,karbem,připn ut na uloženou 4q převodovku,starter z hundrtky,cívka,to vše propojeno narychlo kabely,akumulátor posílený nabíječkou BOSCH,startkabely na starter a po půlhodině trápení z výfuku po pár náhodných ranách vylétly saze s hnízdem vyděšených pavouků a stotřicítka si vítězně zařvala na všechny čtyřy hrnky,no málem jsem uronil dojetím kroupu...
- 3.11.2011 staronové srdce opět bije.Neobešlo se to sice bez pár hovadin,jako výměna paroží zkrze servané štefty na brejlích,výrobu a výměnu delších šteftů na frámě (nevím z čeho ta 5q převodovka je ale už je to 2.motor,co jsem takto musel upravovat),výměna karburátoru a rychlorepase rozdělovače,nicméně za ten pocit to stálo a tak nějak mě to "nakoplo" do budoucna,začínám věřit,že se z toho zase vyklube slušný auto.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2012 ledenec -implantován fakaní alternátor+úprava buzení z motor. prostoru,oprava úniku podtlaku brzd.potrubí-posilovač po dlouhé době ukázal,co umí
2012 február - výměna převodového humusu za olej PP80,už jde opět řadit :o)
kontrola,očista a opětovné usazení bubnů,nakonec ještě výměna zimních šmajdavých protektorů za méněšmajdavé originály
2012 jaro,léto - jezdí,topí,občas hřeje až vaří,jinak to jde. Alternátor z Favorita asi piclá dioda,bo to moc nedobíjí,chlazení smrdí jak výfuk,hlava či vložky,nevím. Navzdory tomu absolvovány její první Doksy Tunning sraz. Hadice podtlaku další díra. Má to vůbec cenu řešit?
2012 - podzim - ...asi má,když chci jezdit. Výměna hadice,motor se zklidnil. Výměna akumulátoru,zafridexováno ,obden jezdíme bez problémů.
2012 prasinec - vítězný návrat zgenerálkovaného reduktor startéru. Motor nyní chytá "na kýchnutí" :o) což je na zimu dobře.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2013 február - výměna MO a oilfiltru,mázlý svisláky. Ten spodek zase tak zle nevypadá. Tak vám nevím...
2013 březenec-výměna výfuku na heveru v dílně,krásně teplo. Zjištěny další 2 díry v podlaze,spojení podlaha-přední osa pod tlakem křupe. Na týhle boudě už nemá cenu dál pokračovat :o(
2013 červen - navzdory nákupu záložnice Christine skoda-virt.cz/cz/.../9997 -sedivka-ii-christine je Šedivka stále v plném nasazení. Navzdory stavu kastle je to co do výbavy můj nejlepší vůz.
2013 červenec-dovolená s vlekem spěti koly měla pro motor fatální následky. Po příjezdu (spíše připlazení) na chajdu konstatována ztráta komprese,motor funí do karteru jako hroch,tím pádem i nesmírná žravost PHM a MO. Přese všechno jsme s klukama odjeli letošní POHOFEST. Šedivka statečně odtahala oba dny,urvali jsme 3.místo ve zručnosti,sprinty a slalom raději ne,vzhledem k motoru.
Zato nás ještě i s vlekem s koly odtáhla zpět domů a nechala se ustájit v garáži,kde čeká na rozhodnutí.
2013 srpenec - motor opět v chodu. 1.píst prasklý,2.píst naprasklý,kroužky volné avšak nepolámané,nezapečené. Přehozeny nové lágry ojnic.
2013 október-možná vítězný,neboť kolo se neuzavřelo a příběh pokračuje. Dostrojen vypleněný interiér po darování tapeců na Christine,taktéž klaxon. Drze jsem s tou hujdou zajel na emise. Dlouholetý známý,tamo pracující se nestačil divit skvělým hodnotám a nevěřícně hlesnul:"Ty tam máš katalyzátor...? Takže emise na výbornou. Na STK bychom prošli,nebýt toho,co mi při přehazování pneu signalizoval vlhký buben:tekoucí gufero poloosy,tím pádem LZ nenabrzdilo ani prd. Vše dnes opraveno,oba simeringy přehozeny (musím se pochlubit majstrštykem,demontáž ložiska bez stahováku pouze za pomoci kladívka a sekáčku,aniž by vylela poloosa z unašeče!)v pondělí si na STK dáme repete.
-Neuvěřitelné se stalo skutkem,ráno sice technik "zajížděl" pakny na válcích asi deset minut,takže čmoud a smrad jak v pekle ale výsledek:prošli jsme a naše zlatá paštika to opravdu dostala na další dvouletku. Řízení je od poslední STK fest,takže "alles gute" ;o)
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------
2014 ledenec - výměna "másla" v motoru+filtr,doladění SEDRu
2014 Február -už jsem myslel,že posezónní výměna lágrů a okruží s dvěma písty byla naprd. Pak mi (debilovi starýmu) došlo,jestli to třeba pořád nevaří proto,že jsem nepřetáhl makovici a neseřídil ventily. I stalo se. Znáte výraz "ustřelený kecky" ? Tak v tohle se ta stará rachejtle změnila. V životě ten motor tak netahal. Sice na nízké je tam jakási díra,zaviněná karburací,ovšem od 2500rpm se začnou dít věci,neřkuli po otevření 2.komory. Normálně to tak lítá,až se bojím. Už chápu,proč byla povinnost při změně motoru ze 120 na 130 podmíněna výměnou předních brzd za 4písty...
2014 Apríííl - rozdělovač nic moc,v nízkejch to pocukává. Trocha kitování a zaplácnutí průstřelů,montáž 2 párů fanfárek pro cyklisti
2014 Prosinec - výměna převoďáku
2015 únor- tenhle rok končí technická takže letos se šedivka odstaví nějaké věci se dají na christine a šedka definitivně dojezdí a na STK už pojedeme s christine, ale zatím stále jezdí a všecno bez sebemenších problémů:-)
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
Poděkování a nehynoucí vděk: - členům rodiny,tiše trpící moji úchylku na vozy staršího data výroby,včetně
mého bratra se stejnou diagnózou
-Leošovi a Jiříkovi ze ŠKODA SERVICE HK,díky jimž se auto povedlo sebrat
hrobníkovi z lopaty a znovu vzkřísit,bez nich by se nezdařilo
-to Mireček Osochowski za shánění ND jaxejendá...
-všem dobrým rádcům z Virtu včetně Ó Nejvyššího zakladatele Eugenia za
tento web,kde jeden najde radu,pomoc,inspiraci i srandu
ŠKODA 120L r.v. 1987 barevný odstín 4147 šedomodrá skalní. Jsme třetí majitelé,prvně sloužila jako podnikové přibližovadlo ve skladě,pak jí užíval rok můj děda (R.I.P.)...
-motor 130 r.v. '86 bez úprav
-převodovka 5q ze 130 '89
-zadní náprava kyvka,přední náprava+brzdový systém klasika
-sedadla+dveřní výplně 120GLS '80
-flashinett zn. Modrá tečka,repro přední 2-way MTC,zadní 2-way PANASONIC
-střešní okno z Toyoty,3dílnej radiopanel s analoghodinama,osvětlení zad. sedadel ve sloupcích
-přední maska s přídavkama,přední+boční blikny bílé,zadní origo,fanfáry Volha 24
2005 září -výměna vysokonapěťové cívky+sady kabelů
2005 listopad - výměna převodovky za 5q ze 130 taktéž kyvka+táhlo,kulisa ponechána 4q
- splašeno zadní plato MDF s repro ovál MTC (zatím uskladněno čeká na příležitost)
2005 prosinec-výměna+přetěsněn í poloos
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2006 leden -repase brzdové pumpy+vypínacího válečku spojky
-výměna mechanismu zámku dveří pilota
2006 únor - GO rozdělovače(výměna osy,unašeče,futra,kladiva ,kondík,palec,víko)+výměna karbu za EDSR
120LS
2006 březen -výměna motoru 120 za 130,sice jetej ale lepší,než původní (thanx to Vašek)
-výměna přístrojového štítu (kulaté za hranaté),kontrolka ruční brzdy funkční
2006 duben -výměna čelního skla včetně nového těsnění (źačalo mlíčnět v rozích,zkázu dorazil šutr od
Tatry-ďubka a prasklina)
-výměna výfuku(děravý model za bezděrový)
-výměna krytů venkovních klik za favo,koncovka na lauf nerez,nová příd. zpátečka origo PAL
-vyleštění prahových lišt,mooc pěknej pohled
2006 květen -montáž desky s ovály MTC na zadní plato,světlý koberec,lichoběžník roleta,výsledek uspokojivý
-kosmetické opravy laku po zimě,ofoliovány okna zadních dveří,nerez lišty okapů
2006 červen -měděné zapalovací kabely,nové koncovky,očištění+nastřík ání ventil. víka,plnicí zátky,
měrky oleje,Staufferovy maznice,celkové očištění motoru a příslušenství,(jako nový)
2006 prázdniny-neni čas,bo je moc roboty :-) jen občasná očista
2006 září - nové kryty předních blinkrů (bílé PAL!) díky bratrovi
- ve sdruženém kontrolním přístroji vyhandlovány některé žárovky za LEDky,takže už vidíme
kontrolky nejen večer a v noci,ale i ve dne
-vyměněn koberec zadní podlahy za ne sice nový,ale téměř nepotrhaný a také podstatně čistší,
nový díl gum. koberce u řidiče
2006 říjen -vystříkané dutiny,smradu jak v Cařihradu,objednány potahy na zakázku
-nové potahy na míru,černé boky,stříbrošedomodré středy + dadánek jako bonus
2006 listopad-už snad brzo přezujem
2006 prosinec- výměna tapecu zadních sloupků včetně menších lampiček pro osvětlení lóže
-náhlý únik brzdovky nevěstil nic dobrého,diagnóza:shnilý propojky na třmenech,jediný trubičky
který se při střední opravě neměnily. 28. proběhla výměna trubiček a pryžových dílů
P brzd. třmenu+očista a odmaštění kotouče,výměna P i L brzdových destiček
(no name za FERODO) včetně odvzdušňovacích šroubů
...a vzhledem k tomu,že možná definitivně začla zima jsme i komplet přezutý do zimního :-)
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2007 leden - díky teplému počasí se dostalo i na odrbání mírně orezlého dna kufru. Po 20-ti letech to není
tak strašný ani překvapující,pod vrstvou plastizolu LP rohu máme ďurku,takže zatím
odrbáno,odrezovač,základ a čekání na fričku,svářečku a zdravej plech
2007 březen -výměna manžety řadičky a mechanizmus zámku PP dveří,oboje nové
2007 duben -nějako není o čem,bo neni času nazbyt
2007 kvjeten:-) tak konečně zprovoznění čidla s budíkem mazání licence JAEGER,foto později
2007 červen - foto zde,dále konečně i vpředu přehozeny dveřní výplně,ty hnědý GLS vypadaj honosně :-)
-oprava vtoku karburátoru,seřízení hladiny a další potřebné,jede to pěkně na obyč 130 "-)))
2007 červenec-....jak se později ukázalo na Hrochfestu :-)
-v plánu malá změna v audiu,bude zase BLAUPUNKT kazeťák ale s CD měničem,vzhledem k
hnědým výplním dveří GLS bez děr budou malé repro krabičky na sloupku předních dveří,
ovšem místo papíráků budou uvnitř dvoupásmovky s buldogem ve znaku ;-)
2007 srpenec-tak změna v audiu,radio BLAUPUNKT Barcelona RCM 104,CD changer BLAUPUNKT CDC A05,přední repro krabičky na
sloupku dveří nadívané malými dvoupásmovými Magnátky :-)
-a taky došlo na opravu rohu kufru,spíš vyflastrování,než vyvaření,invertor rozhodně nesplnil moje očekávání a sehnat
elektrody 1,6 byl trochu problém,nicméně roh je spolu s nosníkem bytelný jak na parníku :-))
-a konečně kufr po onom utrpení se svářečkou natřen černým matem HOSTAGRUND
-výměna P poloosy (zawit dojebany) samosebou včetně střev v nohavici,hlavně rozhýbání prasátka,zkrze které vše vzniklo
-...a taky mě naboural blatník jeden nejmenovaný pes jednoho nejmenovaného člena,ještě že je to ten,
kterej už začal drobet hnít,časem výměna...jinak pes to přežil v pohodě a to je hlavní :-)
2007 žážíííí -taj jsem zjistil týden propadlou STK+ME,dnes prošla bez jakéhokoli zásahu a ztráty kytičky na další dva :-)
2007 řííjenec -předzimní úklid,o Ultrafana zakoupen reduktorstarter s menší bolístkou,dáme do kupy a uvidíme,protože originál stodvacítkový má s roztáčením stotřicítky občas problémy
-tak starter má nový víko a je na autě,šlape dobře,akorátjsem si na ten nepřirozenej kvíkot zatím nezvykl
2007 listopad -vzhledem k zhoršení "chytavosti" motoru vlivem vyřazení přemostění předřadného odporu při startu z důvodu předchozí
aplikace reduktorstarteru dobastleno spínací relé mezi starterem a přívodem k cívce,které supluje svorku 15a,už to zase
chytá na drc :-)
2007 prasinec-výměna rádia za "zaseBLAUPUNKT" (co jinýho :-) s CD,jinak auto je s přicházející zimou pěkně pažravý,
že by moje drahá jezdila furt na sytič? Hrubý propočet 11L/100km,to už by se Mercedes vyplatil :-))
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- --
2008 ledenec -akumulátor VARTA odešel po 5-ti letech na prvním článku,zatím se jezdí na rezervní,výměna víka karburátoru+hadice
mezi čerpadlem a karbem,výměna kladiv,seřízení rozdělovače a ventilů,snad už bude pažravosti konec
2008 únorec - nové voskovice do hrnků (BRISK) a chystáme se na rozvody a mrknout na kliku ...
-což se 18.2. stalo,starý set byl už volnej jako kšandy,klika dobrá ale šály nic moc
2008 březenec-Tak nový filtr a olej,po tom vyčištění vany a koše plus ubrání těsnění na čerpadle to i líp maže ale karburace zlobí
-a konečně výměna koberců látkových za gumové a to VŠUDE! Snad bude míň prachu a lepší údržba při provozu na vesnici
2008 dubenec-při přezouvání zjištěny vytlučené kulové čepy,výměna a geometrie předku
-auto furt nezřízeně chlastá,výměna karburátoru a rozdělovače 20let po repasi uloženého ve skříni
-vrchol všeho zjištěna trhlina v hadici posilovače (po 3 letech!!!),nastaveno ale stejně to není ono
-a konečně nový karburátor EDSR,sice na 1203 ale stejně bomba. Díky Pavlu P. je to opět zase normální auto
-po dvou tisících jsem vyhodil PAL svíce a vrátil jetý NGK,nic proti Czech Made ale japonci tam odváděj lepší práci
2008 červen -v podstatě se furt jen jezdí,páč není času díky stavbě baráku,tak se nic zásadního nekoná
2008 červec -tak nám vypadlo řazení v tunelu,docela sranda,rozjíždět auto na čtyřku,lamele se asi muselo zdát o čertech :-)
2008 srpenec,září,říjen-vzhled em ke stavbě baráku jezdí a tahá až se z ní kouří,nic nového,pouze základní údržba,musí to ještě vydržet
2008 listopad-nic moc,chystá se jiný 130 motor a na zimu větrák topení nahrazen novým z důvodu jeho
časté dysfunkce,pro klid duše při tom na zimu vyměněn i radiátor za nový kus
2008 prasinec-dře a dře,k předčasným vánocům nový mechanismus zámku LP dveří
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2009 ledenec stále funkční bezůdržbový vůz
2009 únorec - starter blbne,je v tom zima i s novým radiátorem. Má trpělivost je zdá se u konce.
2009 březenec-sere mě to ale pokrok nezastavíš,přišlo jiný mladší auto,šedivka zatím zůstává coby rezerva. Nutno dodat že v tom mladším se vzhledem ke stavu zanedbanosti musím rýpat za měsíc tak,jako jsem se škodovky za celej rok nemusel všimnout,nemluvě o několikráte vyšších cenách ND :-(
2009 červec - tak jsme i na Hrochfest zavítali,zřejmě naposled...
2009 do 31.12.-a díky šedivce jsme se 15.12.slavně přestěhovali do nového domečku,kde má i svoje garážové stání vedle běluchy
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2010 1.-3.měsíc-krom výměny aku a oleje nic zásadního,občas ji vytáhnem kvůli vleku nebo teď na pohřeb,když jsem manželce nechtěl brát Xantinu,sice jsem byl brzda provozu a na zimákách to poletuje jak nadranej komár ale jinak bez problému. A mám obavu,že zase budeme jen spolu...
2010 listopad - 10.11.tak před 14dny upadla levá poloos,dnes po opravě v servisu to prý ani nedojelo domů. Zítra se na to nadělení jedu podívat
2010-listopad - auto sice žije ale už to nebude nadlouho,bližší v komentářích
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2011 květenec- po delší době zase na dvoře,zlobí starter,urvané táhlo kliky,motor bez termostatu taktak chladí,taktak maže,klepe. Celý auto je zbídačený,LP blatník a podběh v pí.i. Co nechceš,půjč :-/
2011 september-auto je zpět,svíčka dohořívá. Asi mi miglo. Zadní brzdy přepaknovány,nové vepříci,předek nové segmenty,komplet odvzdušněno. Podběh s dnem kapsy provizorně vysochán stavební pěnou,něco schoval tlumex,zástěrka na vruty,povrchové šrámy milosrdně potřeny zbytkem orig.barvy. ME+STK.Zjištěna ovalita LZ bubnu,silenty svisláků KO + P svislák KO.Máme to na měsíc :-)
2011 október-pro mě možná vítězný október :-) po výměně LZ bubnu,přelisování silentu L svisláku a výměně P svisláku komplet+L kul.čepu a manžety hřebenu slavíme vítězství a nebohá relikvie to dostala na další 2 roky
2011 november - starý motor je venku,uložený polotovar 130 vyrván z kořenů přírody,snad bude aspoň tak dobrý,jako předchozí
-2.11.2011 po očistě motor narychlo osazen rozdělovačem,karbem,připn ut na uloženou 4q převodovku,starter z hundrtky,cívka,to vše propojeno narychlo kabely,akumulátor posílený nabíječkou BOSCH,startkabely na starter a po půlhodině trápení z výfuku po pár náhodných ranách vylétly saze s hnízdem vyděšených pavouků a stotřicítka si vítězně zařvala na všechny čtyřy hrnky,no málem jsem uronil dojetím kroupu...
- 3.11.2011 staronové srdce opět bije.Neobešlo se to sice bez pár hovadin,jako výměna paroží zkrze servané štefty na brejlích,výrobu a výměnu delších šteftů na frámě (nevím z čeho ta 5q převodovka je ale už je to 2.motor,co jsem takto musel upravovat),výměna karburátoru a rychlorepase rozdělovače,nicméně za ten pocit to stálo a tak nějak mě to "nakoplo" do budoucna,začínám věřit,že se z toho zase vyklube slušný auto.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2012 ledenec -implantován fakaní alternátor+úprava buzení z motor. prostoru,oprava úniku podtlaku brzd.potrubí-posilovač po dlouhé době ukázal,co umí
2012 február - výměna převodového humusu za olej PP80,už jde opět řadit :o)
kontrola,očista a opětovné usazení bubnů,nakonec ještě výměna zimních šmajdavých protektorů za méněšmajdavé originály
2012 jaro,léto - jezdí,topí,občas hřeje až vaří,jinak to jde. Alternátor z Favorita asi piclá dioda,bo to moc nedobíjí,chlazení smrdí jak výfuk,hlava či vložky,nevím. Navzdory tomu absolvovány její první Doksy Tunning sraz. Hadice podtlaku další díra. Má to vůbec cenu řešit?
2012 - podzim - ...asi má,když chci jezdit. Výměna hadice,motor se zklidnil. Výměna akumulátoru,zafridexováno ,obden jezdíme bez problémů.
2012 prasinec - vítězný návrat zgenerálkovaného reduktor startéru. Motor nyní chytá "na kýchnutí" :o) což je na zimu dobře.
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
2013 február - výměna MO a oilfiltru,mázlý svisláky. Ten spodek zase tak zle nevypadá. Tak vám nevím...
2013 březenec-výměna výfuku na heveru v dílně,krásně teplo. Zjištěny další 2 díry v podlaze,spojení podlaha-přední osa pod tlakem křupe. Na týhle boudě už nemá cenu dál pokračovat :o(
2013 červen - navzdory nákupu záložnice Christine skoda-virt.cz/cz/.../9997 -sedivka-ii-christine je Šedivka stále v plném nasazení. Navzdory stavu kastle je to co do výbavy můj nejlepší vůz.
2013 červenec-dovolená s vlekem spěti koly měla pro motor fatální následky. Po příjezdu (spíše připlazení) na chajdu konstatována ztráta komprese,motor funí do karteru jako hroch,tím pádem i nesmírná žravost PHM a MO. Přese všechno jsme s klukama odjeli letošní POHOFEST. Šedivka statečně odtahala oba dny,urvali jsme 3.místo ve zručnosti,sprinty a slalom raději ne,vzhledem k motoru.
Zato nás ještě i s vlekem s koly odtáhla zpět domů a nechala se ustájit v garáži,kde čeká na rozhodnutí.
2013 srpenec - motor opět v chodu. 1.píst prasklý,2.píst naprasklý,kroužky volné avšak nepolámané,nezapečené. Přehozeny nové lágry ojnic.
2013 október-možná vítězný,neboť kolo se neuzavřelo a příběh pokračuje. Dostrojen vypleněný interiér po darování tapeců na Christine,taktéž klaxon. Drze jsem s tou hujdou zajel na emise. Dlouholetý známý,tamo pracující se nestačil divit skvělým hodnotám a nevěřícně hlesnul:"Ty tam máš katalyzátor...? Takže emise na výbornou. Na STK bychom prošli,nebýt toho,co mi při přehazování pneu signalizoval vlhký buben:tekoucí gufero poloosy,tím pádem LZ nenabrzdilo ani prd. Vše dnes opraveno,oba simeringy přehozeny (musím se pochlubit majstrštykem,demontáž ložiska bez stahováku pouze za pomoci kladívka a sekáčku,aniž by vylela poloosa z unašeče!)v pondělí si na STK dáme repete.
-Neuvěřitelné se stalo skutkem,ráno sice technik "zajížděl" pakny na válcích asi deset minut,takže čmoud a smrad jak v pekle ale výsledek:prošli jsme a naše zlatá paštika to opravdu dostala na další dvouletku. Řízení je od poslední STK fest,takže "alles gute" ;o)
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------
2014 ledenec - výměna "másla" v motoru+filtr,doladění SEDRu
2014 Február -už jsem myslel,že posezónní výměna lágrů a okruží s dvěma písty byla naprd. Pak mi (debilovi starýmu) došlo,jestli to třeba pořád nevaří proto,že jsem nepřetáhl makovici a neseřídil ventily. I stalo se. Znáte výraz "ustřelený kecky" ? Tak v tohle se ta stará rachejtle změnila. V životě ten motor tak netahal. Sice na nízké je tam jakási díra,zaviněná karburací,ovšem od 2500rpm se začnou dít věci,neřkuli po otevření 2.komory. Normálně to tak lítá,až se bojím. Už chápu,proč byla povinnost při změně motoru ze 120 na 130 podmíněna výměnou předních brzd za 4písty...
2014 Apríííl - rozdělovač nic moc,v nízkejch to pocukává. Trocha kitování a zaplácnutí průstřelů,montáž 2 párů fanfárek pro cyklisti
2014 Prosinec - výměna převoďáku
2015 únor- tenhle rok končí technická takže letos se šedivka odstaví nějaké věci se dají na christine a šedka definitivně dojezdí a na STK už pojedeme s christine, ale zatím stále jezdí a všecno bez sebemenších problémů:-)
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ------------------------
Poděkování a nehynoucí vděk: - členům rodiny,tiše trpící moji úchylku na vozy staršího data výroby,včetně
mého bratra se stejnou diagnózou
-Leošovi a Jiříkovi ze ŠKODA SERVICE HK,díky jimž se auto povedlo sebrat
hrobníkovi z lopaty a znovu vzkřísit,bez nich by se nezdařilo
-to Mireček Osochowski za shánění ND jaxejendá...
-všem dobrým rádcům z Virtu včetně Ó Nejvyššího zakladatele Eugenia za
tento web,kde jeden najde radu,pomoc,inspiraci i srandu
THOMAS-ŠKODA 120L ŠEDIVKA-R.I.P - komentáře:
00:56:05
12.07.2014
12.07.2014
kraska98
Nesmrtelný stroj.
00:55:39
12.07.2014
12.07.2014
kraska98
Na jak dlouho tady ještě bude ?
22:37:52
09.06.2014
09.06.2014
jimbeam655
šedivka stále v provozu do předního osvětlení interieru instalovány modré žárovky
21:26:48
14.05.2014
14.05.2014
jimbeam655
-> Bobesh: tím co zbylo ani to není poznat že něco ubylo
20:48:53
14.05.2014
14.05.2014
Bobesh
-> jimbeam655: No a čímpak budu leštit veterána?Aha...
08:33:40
14.05.2014
14.05.2014
jimbeam655
-> Bobesh: No vidíš já ti to říkal ale ty si ríkal že né tam už lak není a hele o je tam sice to dalo práci tim simonizem ale stálo to za to
20:14:56
13.05.2014
13.05.2014
Bobesh
-> jimbeam655: No,je pravda,že to nevypadá tak zpustle. A prokoukla,sem nevěřil,že ten lak se ještě dá hadrem vytáhnout...
12:32:30
12.05.2014
12.05.2014
jimbeam655
-> Bobesh: ale aspoň na tý černý nejsou vidět ty rez.fleky a oloupaná barva
21:39:25
11.05.2014
11.05.2014
Bobesh
-> minno: Vypadá to jako sněhovej pluh,co?
12:05:38
11.05.2014
11.05.2014
jimbeam655
-> minno: vyš jak sehnat tenhle odstín v krámu je nemožné a v autokelly za 100 tahle černá a není natom tak vydět ty šrámy loupala se tam barva tak proto takhle řešeno
11:51:09
11.05.2014
11.05.2014
minno
-> jimbeam655: no ja neviem teda, s tým čiernym predným čelom to šlo podľa mňa vzhľadovo výrazne dole....
11:32:49
11.05.2014
11.05.2014
jimbeam655
tak sem včera z garáže vzal simonze a ted sem na to vlítnul ono natom autě pořád cosi je lak se tomu myslím říká
22:15:00
04.05.2014
04.05.2014
jimbeam655
-> kraska98: hele na plechařinu není svářečka a je koupená jíná škodovka jako náhraďák a zespoda nápravy schnilý ale zatím se drží a sprey za 100 a plechařina za 1000 a není kde to dělat takže ji udržuju vzhledovje tak aby to nebylo jak auto pro šašky pruh už přez celý auto plochý stěrače a ledky ve světlech bud sem ba foto tata nebo ja az v utery
20:51:22
03.05.2014
03.05.2014
kraska98
-> jimbeam655: Já bych se naty spreje vykašlal,vypadá to blbě,raději bych našetřil na plechařinu a dal jí dokupy.
11:38:26
29.04.2014
29.04.2014
jimbeam655
-> Bobesh: nojo no tak sou uhlíkový abyste se nepokáknul velebnosti
23:52:41
28.04.2014
28.04.2014
Bobesh
-> jimbeam655: Ty kabely jsou uhlíkové,nikoliv hliníkové,zlobříku
-> minno: Měďěný kabely časem nekřehnou jako uhlíkové a VN napětí je nepropálí,což se ti na uhlíkovém stát může,vlivem prasknutí vodivého jádra kabelu. V autopotřebách už je mají spíš jako doprodej,nakoupíš v metráži a koncovky s prachovkami přehodíš z uhlíkových kabelů. Měd je jistota a v "kotelně" to vypadá i na pohled líp...
-> minno: Měďěný kabely časem nekřehnou jako uhlíkové a VN napětí je nepropálí,což se ti na uhlíkovém stát může,vlivem prasknutí vodivého jádra kabelu. V autopotřebách už je mají spíš jako doprodej,nakoupíš v metráži a koncovky s prachovkami přehodíš z uhlíkových kabelů. Měd je jistota a v "kotelně" to vypadá i na pohled líp...
13:31:22
28.04.2014
28.04.2014
jimbeam655
-> minno: kabely uz nemá šedivá ty sou na christine šedivka má zase origo hliníkový teď to chci ještě jednou nakitovat pak zbrousit a na černou matnou lemy, prahy zadní kapota, a pruh jako je na předních blatníkách po celám autě a po tvém vzoru sloupky a rám bočních oken.:-D vím že to je shnilý ale to auto mě vozilo už od mala a nikdy nás nikde nenechala a dojela vždit i loni na pohofestu odjezdila 2 dny s 2 prasklýma pístama a odjela do litic na pohofest a zase domu i s vlekem s kolama a když auto zvládá ty naše silnice tak natom zas tak hrozně není co? a v předních lampách jsou daný modrý ledky v noci je to moc pěkný modrý lampy ona bude ještě vypadat dobře až to budu mit hotové.
23:01:22
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> minno: Koncovky se válí všude, metráž měděných kabelů má třeba Pragos.
22:48:25
27.04.2014
27.04.2014
minno
-> Bobesh: Ako sa vraví: Aký Bobesh, taký jimbeam Ale je to radosť pozerať, keď "ožíva mŕtvola". Keď niečo dostáva ešte svoju ďalšiu šancu.
Oné, pozeral som, že na všetkych tvojich škodovkách máš medené zapaľovacie káble k sviečkam. Je to k niečomu dobré? Kde sa také káble / koncovky dajú zohnať?
Oné, pozeral som, že na všetkych tvojich škodovkách máš medené zapaľovacie káble k sviečkam. Je to k niečomu dobré? Kde sa také káble / koncovky dajú zohnať?