skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
16:45:05
31.05.2007
31.05.2007
VeTeV
-> Tuner#2: takj jak to mas a ofiko jo?
16:43:04
31.05.2007
31.05.2007
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Gratulace, to chodíme skoro nastejno, já byl v pondělí
16:42:02
31.05.2007
31.05.2007
Pavel P..
-> Labros: hmm a jakej technik ti to dělal? jinak pro odrazku sis měl přijít včera.... já byl Tuxovi kupovat šroubky ve Feroně.
16:38:14
31.05.2007
31.05.2007
Labros
-> Pavel P.: No na Spojovací, dle tvého doporučení - díky Odrazku jsem teda koupil na Černokostelecký, když tys byl zas někde něco šmelit.
16:32:44
31.05.2007
31.05.2007
Pavel P..
-> Labros: kde jsi byl na technický?
16:29:23
31.05.2007
31.05.2007
VeTeV
-> Labros: nemas jezdit po praze na kostkacha gratuluju
16:27:13
31.05.2007
31.05.2007
Labros
Hurá - dneska jsem prošel STK - dneska mi končila :))
Pustil mě i přes pár "lehkých" závad - kromě typických jako budka, netěsnost převodovky, viklání sedaček mě nejvíc zradily bubny - ačkoliv jsem přesvědčenej, že od stočení se nezkroutily, při dobržďování brzděj hodně nerovnoměrně a lítalo mu to až do červenýho. Při brždění při vysoký rychlosti jsou podle mě naprosto OK!
Další zrada - před 4 lety se dělaly kuláky, manžety řízení a geometrie - dneska by se to mohlo udělat v podstatě znovu.
Jinak vše ok :)
Pustil mě i přes pár "lehkých" závad - kromě typických jako budka, netěsnost převodovky, viklání sedaček mě nejvíc zradily bubny - ačkoliv jsem přesvědčenej, že od stočení se nezkroutily, při dobržďování brzděj hodně nerovnoměrně a lítalo mu to až do červenýho. Při brždění při vysoký rychlosti jsou podle mě naprosto OK!
Další zrada - před 4 lety se dělaly kuláky, manžety řízení a geometrie - dneska by se to mohlo udělat v podstatě znovu.
Jinak vše ok :)
13:49:34
27.04.2007
27.04.2007
Labros
-> VeTëV: jasný - nejčastější rada - shoď to ze skály
13:03:50
27.04.2007
27.04.2007
VeTeV
-> Labros: ode me moc rad nedostanes - ale blbostma ja primo pretejkam
09:52:51
27.04.2007
27.04.2007
Labros
-> Kuba.K: no ten "originální" (vyrobený podle předlohy) už mám a někdy ho tam dám. Nažehlený proto, že je to taková ta "umělá dýha" co se nažehluje třeba na dřevotřísku
15:00:28
26.04.2007
26.04.2007
Kuba.K
-> Labros: ten napis ned prihratkou se mi tam nelibi,no vim ze se tam neco takoveho davalo a ze to kritizuju,ale tak o 2/3 mensi cerne napsane 120L v pravem dolnim rohu...jo to je jina kava
a jak nazehlil,to jsem nepochopil
a jak nazehlil,to jsem nepochopil
06:58:37
26.04.2007
26.04.2007
Majkl
-> Labros: nemas zac pane, tys me pomohl mnohem vice
22:35:23
25.04.2007
25.04.2007
Labros
Jinak o víkendu jsem chtěl vyzkoušet elektronické zapalování z favorita, nedostal jsem se k tomu, ale aspoň jsem nasadil komínek rozdělovače, který jsem dostal k tomu zapalování, je bez vůle a na běhu motoru je to hned znát.
Přidal jsem do popisu poděkování různým lidem..
Přidal jsem do popisu poděkování různým lidem..
14:31:18
24.04.2007
24.04.2007
VeTeV
-> Labros: sezen si nejakej ten umelej srac a nechame vytocit no co
14:30:33
24.04.2007
24.04.2007
Labros
-> minno: Civic 6.gen. 5tidvirko (anglican.) 1.4i - tzv.trhac asfaltu ;)
14:29:41
24.04.2007
24.04.2007
Labros
-> VeTëV: to je, jakpak tedka sezeneme novy?
13:12:07
24.04.2007
24.04.2007
VeTeV
-> minno: tjuningovyho civica
13:02:24
24.04.2007
24.04.2007
minno
-> Labros: :/ ja uz ani nemam naladu zas opravovat exterier, ked vidim co sa robi :/
a co mas za hondu?
a co mas za hondu?