skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
15:42:10
05.01.2007
05.01.2007
Karel.
-> Labros: nic proti ale 742.136 má 46kW a né 50
10:55:21
05.01.2007
05.01.2007
Labros
Jinak koukněte, jakou barvu mi ti číňani dali na šmoulu... foťák malinko zkresluje, ale i ve skutečnosti je ten model dozelena.
10:54:20
05.01.2007
05.01.2007
Labros
-> Fire: Pořád 50kW.. nic jsem s motorem nedělal (kromě elektrický pumpy).. jenom když jsem si v časopise přečetl, že Majkl má 53kW se sériovým motorem, tak jsem si řekl, že já musím mít víc, a odhadnul jsem to na 60.. pak jsem se zase vrátil do reality.
08:40:06
05.01.2007
05.01.2007
Fire
-> Labros: ted jsem se po dlohe dobe kouknul na tvoje zlato, a nejak nechapu...kolik ze mas teda ten vykon ???
10:03:49
25.12.2006
25.12.2006
Labros
Výkon opět klesl na 50kW, a asi tak už zůstane
12:38:56
23.12.2006
23.12.2006
minno
vy ste ftáci
16:10:19
22.12.2006
22.12.2006
Majkl
Tuner#2 22.12.06 16:06:01 napsal:
-> Labros: Tak dám rovnou 110kW ať mám stejně jako TUNER
-> Labros: Tak dám rovnou 110kW ať mám stejně jako TUNER
16:07:15
22.12.2006
22.12.2006
VeTeV
-> Labros: ja neci mit nejmin
16:06:01
22.12.2006
22.12.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Tak dám rovnou 110kW ať mám stejně jako TUNER
16:05:55
22.12.2006
22.12.2006
Labros
-> VeTëV: Odhadem 52,35kW
16:05:39
22.12.2006
22.12.2006
Labros
No uznejte - když Majkl má 53kW jen se sníženou hlavou - tak mám se spokojit s 50kW??
16:05:22
22.12.2006
22.12.2006
VeTeV
-> Labros: a kolik si mam hodit ja?
kdyz jeste ani motor nemam, jen v dilech?
kdyz jeste ani motor nemam, jen v dilech?
16:04:47
22.12.2006
22.12.2006
Labros
-> Tuner#2: nestačí!!
16:04:32
22.12.2006
22.12.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Tak já to jdu taky předělat na nějakých 70 kW - myslíš, že to stačí?
16:04:18
22.12.2006
22.12.2006
Majkl
-> Labros: ty si vul
16:03:38
22.12.2006
22.12.2006
VeTeV
-> Labros: ty si vul jak andel
16:02:53
22.12.2006
22.12.2006
Labros
Upravil jsem popis motoru - odhad výkonu zvýšen z 50kW na 60kW - dle tzv. Majklovy metody
12:41:59
12.12.2006
12.12.2006
VeTeV
-> Labros: tak podle nohy a okousane ponozky
12:41:27
12.12.2006
12.12.2006
Labros
-> VeTëV: ty dráty ještě trochu kosmeticky poupravím, aby tam nelítaly, ale jinak nic podle oka není ;)