skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
14:31:18
27.02.2007
27.02.2007
VeTeV
-> Labros: posli me to na mail - to hodim k bile
23:11:46
26.02.2007
26.02.2007
Tuxik
-> Labros: staniz se
21:35:19
26.02.2007
26.02.2007
Labros
Přidal jsem foto z víkendové výměny rozvodů na Větévkově Sněhurce, mám jich víc, ale nevejdou se mi sem - budu muset Tuxíka požádat o nějaký space...
20:28:10
08.01.2007
08.01.2007
MIC
-> Majkl: -> Labros: dikec zkusim to
23:17:30
07.01.2007
07.01.2007
Labros
-> Karel.: u nás je mototechna, kde prodávají repasovaný tacha do 120 a do fava výměnným způsobem - přineseš starej, přidáš 350Kč a odneseš si repasovanej zkalibrovanej.
23:16:58
07.01.2007
07.01.2007
Majkl
-> MIC: ja mam z fabie altik a taky jen zapomoci delsiho sroubu a vymezovaci trubky tak padne jak ulitej na puvodni drzak... i na horni..
23:13:40
07.01.2007
07.01.2007
Labros
-> MIC: přesně tak
-> Karel.: koupit vynulovanej
-> Karel.: koupit vynulovanej
16:32:58
07.01.2007
07.01.2007
Karel.
-> Labros: a co ten budík jak ho vynulovat
14:20:52
07.01.2007
07.01.2007
MIC
-> Labros: takze drzak si nechal puvodni a jen ten altik podkladal podlozkama aby remenice byly v rovine...? Asi to budu muset taky zkusit
21:08:27
06.01.2007
06.01.2007
Labros
-> MIC: ten můj tam šel docela dobře, a stejně tak i jiným lidem, jen jsem koupil v železářství delší šroub a nějaký podložky.. Když ti to přestane dobíjet a jedinej altík co máš po ruce je z fáčka co ti poslal někdo z virtu a neřekl, že je to z fáčka, tak všechno jde
21:05:52
06.01.2007
06.01.2007
Labros
-> Fire: zas bude líp, Dušan s Johnnym ti tam namontí další kousek
20:18:10
06.01.2007
06.01.2007
Fire
-> Karel.: FIRE pujde, akorat potrebuju navarit slapatka, jelikos neverim, ze to nekdy pojede dyl jak 14 dni
13:01:13
06.01.2007
06.01.2007
MIC
-> Labros: zadr jak si pridelal altik z facka na motor kdyz to ma iplne jinej drzak a nevejde se to tam??
10:59:27
06.01.2007
06.01.2007
Karel.
prosím tě jak jsi přetočil ten tachometr?máš třeba fotku?měl jsem to teď rozdělaný a nějak mi to nešlo
10:57:29
06.01.2007
06.01.2007
Karel.
-> Labros: s dušanem jsme chtěli ale on má lpg a nemůže jít na brzdu, prejA johny se bojí, že bude mít míň než já, takže asi ůjdu sám Jo ještě myslím chtěl jít fire,
10:51:37
06.01.2007
06.01.2007
Labros
-> Karel.: a kdo ještě? určitě Dušan, možná Johnny? Budete uzavírat sázky? :))
23:49:57
05.01.2007
05.01.2007
Karel.
-> Labros: na brzdu chci jet,asi v březnu jsme se o tom před chvíli bavili v hospodě
21:42:09
05.01.2007
05.01.2007
Labros
-> Karel.: Těžko říct, je to možný, záleží na tom jak je kvalitní ta vačka, zajeď na brzdu a napiš
18:49:19
05.01.2007
05.01.2007
Karel.
-> Labros: kompresi máme stejnou akorát mám vačku 260/260 takže to mám 55kW???
16:02:44
05.01.2007
05.01.2007
Labros
-> Karel.: Nic proti, ale mám tam vačku 110R (247/247, Favo 50kW je 248/248), hlavu z feliny 50kW, kompresi 10,1:1 a sportovní násos viz popis