skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
11:31:35
04.09.2006
04.09.2006
Karel.
-> Labros: čauec, tak co přijedete na jihomoravskej sraz?Novomanželé jsme ještě na srazu neměli jinak moc gratuluju
11:00:14
04.09.2006
04.09.2006
havlik
-> Labros: to asi jo já sem tam ani nekoukal ale stejnak si myslim že tu i bez těch svatebních jich bylo víc
10:54:00
04.09.2006
04.09.2006
Labros
-> havlik: Ne, ale ty svatební už jsem dal pryč, přece jen to sem úplně nepatří a už máme i po svatební cestě . Na tom webu pořád fotky jsou.
10:48:39
04.09.2006
04.09.2006
havlik
-> Labros: ti někam mizejí fotky ne?
10:45:08
04.09.2006
04.09.2006
Labros
-> VeTëV: no fakt jsem to nechával fotit hlavně kvůli tobě, ale nakonec jsem rád že ty fotky máme
10:30:20
28.08.2006
28.08.2006
VeTeV
-> sep: to sou fotky ktere sem si vyzadal :-)))
19:02:12
25.08.2006
25.08.2006
Labros
Jo a na autě se teď bude měnit podlaha pod řidičem, stříkat dutiny, opravuju vady laku (tzv. předpanelákolak), musím vyřešit odvětrání klikový skříně do tubusu sání a ještě nevím jestli se do zimy odhodlám k zástavbě něčeho tak nespolehlivýho, jako elektrické čerpadlo s domorobo řídicí elektronikou. Uvidím. Hlavní cíl teď je, aby auto přežilo zimu.
18:28:56
25.08.2006
25.08.2006
Labros
Jinak tyhle fotky ve větším rozlišení, a další fotky z té naší "taškařice", jak to trefně nazval Větévka, jsou na kvary.wz.cz/svatba
18:26:00
25.08.2006
25.08.2006
Labros
-> Majkl: -> sep: -> Karel.: -> haso: díky moc.
00:47:45
18.08.2006
18.08.2006
haso
-> Labros: tá svadobná foto so škodovkou je nádherná
11:23:42
12.08.2006
12.08.2006
Karel.
-> Labros: čauec, tak taky přeju Vše nej v životě a hodně lásky
21:46:14
11.08.2006
11.08.2006
Majkl
GTATULUJIIII :)
vse nej v budoucim zivote pane... a krasna nevesta
vse nej v budoucim zivote pane... a krasna nevesta
19:53:07
11.08.2006
11.08.2006
sep
-> Labros: :za tu svatební fotku se škodovkou máš u mně 10 bodů.-)
17:03:32
11.08.2006
11.08.2006
havlik
-> Labros: na prdeli ďulky? ty mi radši ani neukazuj
17:00:06
11.08.2006
11.08.2006
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Labros: Ty jo, tak Ty už jsi do toho praštil - tak velká gratulace a ať je to na věky, nebo jak se to říká
16:58:09
11.08.2006
11.08.2006
Labros
-> havlik: však taky od toho tam mám důlky, někdy uvidíš
16:55:10
11.08.2006
11.08.2006
havlik
-> Labros: jj vypada:) ale ti muselo dát práci tou prdelí objet celý auto a neprosednout třeba kapotu nebo střechu
16:53:47
11.08.2006
11.08.2006
Labros
-> havlik: díky, a vypadá to že ty šaty leští dobře že?