skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
14:08:03
14.09.2006
14.09.2006
Syny
Hele, jak dlouho te trvala vymena ty zadni napravy a jak to slo?
10:38:37
13.09.2006
13.09.2006
Labros
-> Sniper: jo a ještě jednu věc jsem zapomněl... sedr na sytič strašně smrdí, až se občas za ty škodovky stydím lekr dá se skoro až říct že na sytič voní
07:56:05
13.09.2006
13.09.2006
Sniper
-> Labros: no mě má jeden kamarád taky za idiota, že to tam chci dát :) ale pujdu do toho..
14:43:02
12.09.2006
12.09.2006
Labros
-> Sniper: ostatně, jak se LEKR chová si můžeš vyzkoušet na nějakým starším favoritu
14:42:22
12.09.2006
12.09.2006
Labros
-> Sniper: Není zač... tak teď ještě demotivaci: všichni mi říkali, proč si to tam dávám, že za půl roku to budu dávat zase pryč, že je to strašně složitý, že to kromě Kratochvíla nikdo neumí, atd. atd.
13:20:19
12.09.2006
12.09.2006
Sniper
-> Labros: tak tohle sem přesně potřeboval slyšet jako motivaci, jak budumoct tak se do toho pustim :) díky moc!!
09:28:56
12.09.2006
12.09.2006
Labros
-> Sniper: no dojmy velmi pozitivní, akorát jsou zkreslený tím, že jsem neměl origo 136 sedr ale jen 120 sedr přetryskovanej.. s tím to byla bída. Na lekru okamžitě mega rozdíl: kulturnost - motor reaguje klidně na každý sešlápnutí i puštění plynu - dá se dát i plnej plyn a motor klidně nabere výkon bez jakýhokoliv cukání nebo kuckání. Na sytič se chová stejně kulturně, a to i v mrazu. Startování bylo i na SEDR vždycky vzorný tak tam se nic zlepšit nemohlo. Volnoběh je krásně klidnej a přechod z otáček do volnoběhu pozvolnej (zpomalení poklesu těsně před dosažením volnoběžných otáček.) A ještě jedna věc, na LEKRu skoro nepadá hladina ani po delším stání.
17:33:06
11.09.2006
11.09.2006
Sniper
-> Labros: nojo tak to se mám na co těšit :) díky moc za radu :) a ještě dojmy po přechodu ze SEDR jak to jede, startuje to líp a jede za studena?
12:12:47
11.09.2006
11.09.2006
Labros
A pokračování:
Dál musíš vyřešit ovládání plynu - na ten půlměsíc co je na LEKRu nedáš klasickou škodováckou strunu - buď ten bazmek na karbeci upravíš (prej to jde, měl to Saky) anebo tam dáš lanko jako já, akorát že pak se ti ani při plným plynu nebude otevírat klapka naplno. Ještě se dá v tom půlměsíci propilovat drážka na lanko, tím se o něco zkrátí dráha lanka, a taky se dá upravit plynovej pedál aby byl v základní poloze výš (na to se chystám.)
No a ještě je třeba si udělat přepad do nádrže, kterým půjdou z odbublinkovače benzínový bublinky a páry.
Dál musíš vyřešit ovládání plynu - na ten půlměsíc co je na LEKRu nedáš klasickou škodováckou strunu - buď ten bazmek na karbeci upravíš (prej to jde, měl to Saky) anebo tam dáš lanko jako já, akorát že pak se ti ani při plným plynu nebude otevírat klapka naplno. Ještě se dá v tom půlměsíci propilovat drážka na lanko, tím se o něco zkrátí dráha lanka, a taky se dá upravit plynovej pedál aby byl v základní poloze výš (na to se chystám.)
No a ještě je třeba si udělat přepad do nádrže, kterým půjdou z odbublinkovače benzínový bublinky a páry.
12:08:49
11.09.2006
11.09.2006
Labros
Pro Snipera:
Karbec jsem dal na sací potrubí z Favorita s klínovitou podložkou. Je tam ale proto nad ním hrozně málo místa (jedinej filtr co se mi tam jakž takž vejde je ten sportovní) a doporučuju spíš nechat zfrézovat sací potrubí na straně u hlavy, aby pak bylo k hlavě o 10 stupňů skloněno oproti originálu. Teď zrovna je tu o tom téma:skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Karbec jsem dal na sací potrubí z Favorita s klínovitou podložkou. Je tam ale proto nad ním hrozně málo místa (jedinej filtr co se mi tam jakž takž vejde je ten sportovní) a doporučuju spíš nechat zfrézovat sací potrubí na straně u hlavy, aby pak bylo k hlavě o 10 stupňů skloněno oproti originálu. Teď zrovna je tu o tom téma:skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
14:14:40
04.09.2006
04.09.2006
Karel.
-> Labros: ajo, jojo dušan, MIC, gabriel a já mezi něma
13:36:27
04.09.2006
04.09.2006
Labros
-> Karel.: ne na Šmelcovně, ale četl jsem na těch stránkách že sraz bude u príglu tak jsem napsal že je nedaleko od príglu. Jo tak to si tě tam pamatuju dobře někde v té bandě okolo Dušana.
13:12:30
04.09.2006
04.09.2006
Karel.
-> Labros: jo byl jsem není pro br=náky jen každej je vítán na príglu? tak to je super protže na príglu budue přímo ta akce
12:21:47
04.09.2006
04.09.2006
Labros
-> Karel.: jo a jestli je váš sraz pro Brňáky, tak byste tam pak měli jednoho neBrňáka neJihomoraváka s poloBrňačkou
12:17:01
04.09.2006
04.09.2006
Labros
-> Karel.: tys v Jedovnici byl nebo ne? Nejsem si jistej jestli jsem tě tam viděl nebo jestli ti tam byl jeden kluk jenom podobnej...
12:15:01
04.09.2006
04.09.2006
Labros
-> Karel.: Aha, dík, možná bych přijel se ženou, mají chatu nedaleko od Prýglu ;)
11:46:58
04.09.2006
04.09.2006
Karel.
jmsraz-skoda.ic.cz/podíve
j se sem jedovnice je něco jinýho, my máme tady pro brňáky a spol jihomoravský srazy tak se podívej a dojeď a vem další lidi s sebou
11:40:37
04.09.2006
04.09.2006
Labros
-> Karel.: Jihomoravskej sraz už byl, ne? V Jedovnici. Nebo bude další? Díky.