skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
13:50:09
28.06.2011
28.06.2011
Pavel P..
-> minno: ty bubny na fotce rozhodně nejsou česká prvovýroba
13:34:50
28.06.2011
28.06.2011
minno
-> Labros: ja by som bubny už nikdy neriešil sústružením. Nové bubny sa dajú zohnať celkom lacno. Je to druhoška, ale funguje to. A bubon má rozmer ako má mať. A ručka flekuje.
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/114330190-brzdovy-bu ben-rapid-105-120-130.html
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/114330190-brzdovy-bu ben-rapid-105-120-130.html
13:32:58
28.06.2011
28.06.2011
Labros
-> MATTESS: jo vidím, škoda že tak mizerně nafocené.
13:31:10
28.06.2011
28.06.2011
Labros
-> Petrson: předek byl zcela ok, zadek já nevím rozdíl byl přes 20%, když to hodně trápil tak tam problikla i červená, ale říkám měchochlupy přimhouřily oko. Btw. rozdíl v ploše 19mm a 22mm pístku je celá třetina (34%)
13:29:17
28.06.2011
28.06.2011
Labros
-> minno: no jak jsem předpokládal, tak levá strana s 22mm prasátkem teď brzdí zase víc, než pravá strana :)) kromě toho levá strana i kolísá, jakože křivý buben, ale když za buben dával soustružník ruku do ohně a hřídel s nábojem jsem měnil a je to tam furt, tak nevím. Možná se tou křivou hřídelí nakonec zkřivil i buben kterej byl původně dobrej.
12:11:40
24.06.2011
24.06.2011
Petrson
-> Labros 24.06.11 09:27:16: Můžu se zeptat, kolik ti nabrzdili předek/zadek?
09:48:57
24.06.2011
24.06.2011
minno
-> Labros: tak gratulujem k STK, a čo je stými brzdami, keď stále "žiadna sláva"?
09:30:30
24.06.2011
24.06.2011
MATTESS
-> Labros 24.06.11 09:28:01: něco tu je (viz. titulní stránka)
09:29:13
24.06.2011
24.06.2011
Labros
A ještě mě pobavil článek: auto.idnes.cz/desivy-moto
risticky-zazitek-jizda-nej
levnejsim-autem-sveta-p51-
/auto_testy.aspx?c=A110613
_...
Doporučují tam montovat místo Tata Nano radši Š100 nebo L2101, že by výsledek byl prý ve všech ohledech lepší
Doporučují tam montovat místo Tata Nano radši Š100 nebo L2101, že by výsledek byl prý ve všech ohledech lepší
09:28:01
24.06.2011
24.06.2011
Labros
Jinak měli tam v čekárně časák Autosport & tuning, ve kterém vychází seriál přestavba Š110R na Š130RS, pěkný text a fotky, už je to v článcích?
09:27:16
24.06.2011
24.06.2011
Labros
Tak STK 6/2013, zkouška brzd dopadla podle očekávání, technik prohlásil žádná sláva, ale čert to vem, při normální jízdě to ani nepoznám.
14:26:24
16.06.2011
16.06.2011
minno
-> Dušan:
13:59:57
16.06.2011
16.06.2011
Dušan
-> Labros: prej inzenyr. Ja vysokou videl, ale z okna
13:49:00
16.06.2011
16.06.2011
Labros
-> Petrson: ok, podruhé můžu zkusit štěstí tam
13:48:07
16.06.2011
16.06.2011
Petrson
-> Labros 16.06.11 12:22:49: VAP od bratrů slováků.
13:43:27
16.06.2011
16.06.2011
Labros
-> minno: stejně jako je naplněný celý brzdový systém. Délka chodu pedálu závisí jen na přírůstku objemu kapaliny ve válcích všech brzd a tedy na činných vůlích a průměrech válečků.
13:42:46
16.06.2011
16.06.2011
minno
-> m8rinek: s tými čudnými znakmi na mňa nechoď
13:41:36
16.06.2011
16.06.2011
m8rinek
-> minno: jasně, jenže pořád deltaV19 < deltaV22
13:41:00
16.06.2011
16.06.2011
Labros
rozdíl v průřezu je 34% a to je jak rozdíl v objemu kapaliny, tak i v tlaku - uvidím, jestli jim ty válce měří správně :)
13:39:20
16.06.2011
16.06.2011
minno
No ale ten valček je furt naplnený a objem kvapaliny potrebný na vytlačenie piestikov sa zvýši len mierne.