skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
14:30:01
21.01.2010
21.01.2010
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Labros: Mozna jsem to prehledl, ale to jezdis OR6?
10:58:34
21.01.2010
21.01.2010
Labros
Jak se pozná, že zimní gumy na škodovce stojí za velké kulové?
a) škodovka při jízdě po pražských sídlištích hrabe i na trojku
b) pravá nebo levá polovina auta, která zrovna jede po zmrzlé vodě z tajícího sněhu, mě při brždění předbíhá
c) i když se mi podaří vyjet na parkovišti ze závěje, při návratu na stejné místo zůstanu viset a potupně si škodovku sám rozhoupu a vytlačím zpátky.
a) škodovka při jízdě po pražských sídlištích hrabe i na trojku
b) pravá nebo levá polovina auta, která zrovna jede po zmrzlé vodě z tajícího sněhu, mě při brždění předbíhá
c) i když se mi podaří vyjet na parkovišti ze závěje, při návratu na stejné místo zůstanu viset a potupně si škodovku sám rozhoupu a vytlačím zpátky.
00:14:47
27.11.2009
27.11.2009
Labros
-> Quest: jo pěkně flekatá, to jo, každej díl má jinou barvu
19:40:37
26.11.2009
26.11.2009
Quest
-> Labros: Libovka to bejt nemusí, to už zasejk vypadá pěkně
13:49:50
25.11.2009
25.11.2009
Pavel P..
-> Labros:
13:43:40
25.11.2009
25.11.2009
Labros
-> Pavel P..: ale čti pořádně.. jednak to už byly nové hadičky SE SPONAMA, jednak to bylo jinde, než cos remcal.. tam spona nebyla a nevypadlo to, teď to vypadlo i se sponou, protože jsem si hadičku od nádrže udělal trochu našponovanou, aby mi neplandala... ale víš, že sem přesně tušil, že se s tímhle ozveš
13:08:35
25.11.2009
25.11.2009
Pavel P..
-> Labros: já ti to řikal lájošu aby sis tam dal na filtr spony.... teď to máš ta hadička když je nová tak drží ale postupně se roztáhne a pak se vyklepe a sleze dolu.
12:22:23
25.11.2009
25.11.2009
minno
Labros 25.11.09 11:43:43 napsal:
→ Quest: ...Ale je to prostě ta moje a
basta.
tak tak.
→ Quest: ...Ale je to prostě ta moje a
basta.
tak tak.
11:43:43
25.11.2009
25.11.2009
Labros
-> Quest: tak taková libovka, jaká se dá dneska koupit skoro zadarmo, z toho bohužel nikdy nebude. Ale je to prostě ta moje a basta.
Teď byl malej renonc - ale mojí vinou - nedávno jsem dával novou AC pumpu, hadičky, filtry, spony a jednu jsem asi málo utáhnul - dost našponovaná hadička od nádrže se stáhla z filtru před čerpadle a šáde zdechla ještě na parkovišti. Zbytečně jsem pak napůl vybil baterku :)) Takže tohle jí za vinu nedávám.
Teď byl malej renonc - ale mojí vinou - nedávno jsem dával novou AC pumpu, hadičky, filtry, spony a jednu jsem asi málo utáhnul - dost našponovaná hadička od nádrže se stáhla z filtru před čerpadle a šáde zdechla ještě na parkovišti. Zbytečně jsem pak napůl vybil baterku :)) Takže tohle jí za vinu nedávám.
13:14:45
24.11.2009
24.11.2009
Quest
-> Labros: jsem rád, že se z toho zase postupem času začíná stávat auto
14:59:41
16.11.2009
16.11.2009
minno
-> Labros: napríklad v ŠPZ :))
14:58:24
16.11.2009
16.11.2009
Labros
-> minno: no bazénová modrá sedí, ale v pár detailech se to auto liší :))
13:34:43
16.11.2009
16.11.2009
minno
17:04:39
29.10.2009
29.10.2009
Labros
-> Maxx: bylo z Fiatu Uno Turbo, ale už je pryč, vyměnil jsem ho za nízkotlaké. I když nepotřebuju nutně ani jedno.
16:52:06
29.10.2009
29.10.2009
Maxx
-> Labros: z ceho je to ben. cerpadlou ?
16:42:23
29.10.2009
29.10.2009
Labros
-> MOLSO: tak to zlepší kostru mezi baterkou a motorem, což řeší třeba to dobíjení, ale neřeší to zbytek karoserie, světla, stěrače, přístrojovku atd.
16:24:19
29.10.2009
29.10.2009
Karel.
-> Labros: ukostření motoru mám původní a k tomu ještě jsem ukostříl přes držák příčky motoru, ale dle mě musí i ten jeden stačit
15:48:28
29.10.2009
29.10.2009
MOLSO
-> Labros: ja mam od baterky cez skrutku v kastliku hruby kabel na prirubu startera
11:27:28
29.10.2009
29.10.2009
Labros
-> Nwkt: No kabel od baterky na šroub startéru, to není ukostření ale napájení. Ukostření baterky je jasná věc. Já myslel čistě na motoru.
11:25:30
29.10.2009
29.10.2009
Nwkt
-> Labros: Klasika pásek na příčce, pásek od baterky, kabel od baterky na šroub startéru